Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ChefsSpecial

Berichten: 2695
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 11:39

Gefeliciteerd!! *\o/*

Hier gaat het (inmiddels gelukkig weer) goed.
Gisteren 1 van de teefjes 70(!!) gram afgevallen, dus redelijke paniek ;( . Gelijk naar Sleeuwijk gereden en helemaal na laten kijken, maar niks aan de hand. Hart goed, longen goed, slijmvliezen goed... Wel weinig darmgeluid maar dat kan natuurlijk als ze weinig eten... Voor de zekerheid vocht laten inspuiten en daarna thuis flessen. Uiteindelijk heeft ze maar 1,5 flesje gehad en de rest gewoon bij Cookie gedronken, wel steeds aan de beste tepel gelegd.
Gisterenavond stond ze op +230 gram ten opzichte van 's-ochtends. *\o/*

Blijkbaar doet Cookie vooral staand voeden en omdat dit meisje nog niet heel sterk is in haar achterhand, werd ze door de andere pups steeds van de tepel getrokken, waardoor ze dus bijna niets binnen had gekregen |(

Gelukkig doet ze het nu weer onwijs goed, maar zo iets maakt je gelijk 10 jaar ouder.... :')

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-22 11:41

Ik was jullie kwijt. :+ En in die tijd is vanalles gebeurd zie ik haha!

Gefeliciteerd aan iedereen waar een felicitatie op zijn plaats is! <3


ChefsSpecial schreef:
Gefeliciteerd!! *\o/*

Hier gaat het (inmiddels gelukkig weer) goed.
Gisteren 1 van de teefjes 70(!!) gram afgevallen, dus redelijke paniek ;( . Gelijk naar Sleeuwijk gereden en helemaal na laten kijken, maar niks aan de hand. Hart goed, longen goed, slijmvliezen goed... Wel weinig darmgeluid maar dat kan natuurlijk als ze weinig eten... Voor de zekerheid vocht laten inspuiten en daarna thuis flessen. Uiteindelijk heeft ze maar 1,5 flesje gehad en de rest gewoon bij Cookie gedronken, wel steeds aan de beste tepel gelegd.
Gisterenavond stond ze op +230 gram ten opzichte van 's-ochtends. *\o/*

Blijkbaar doet Cookie vooral staand voeden en omdat dit meisje nog niet heel sterk is in haar achterhand, werd ze door de andere pups steeds van de tepel getrokken, waardoor ze dus bijna niets binnen had gekregen |(

Gelukkig doet ze het nu weer onwijs goed, maar zo iets maakt je gelijk 10 jaar ouder.... :')


God ja, dat ken ik. Zo hadden wij een ontstoken (dicht) oogje en een pup met darmkrampjes, allebei relatief onschuldig maar het kost je grijze haren!

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 11:52

Oh das toch altijd even schrikken zoiets.. gelukkig nu weer goed!


Thanksss!

mirjamalvaro

Berichten: 14659
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 14:36

Schrikken!

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 16:08

Toch wel een beetje trots. De RvB heeft dit jaar de WOW competitie en de WOW kennel competitie in t leven geroepen.

En tussen de staffies mogen we met Baco een 11e plek in de WOW en voor Envie een 27e plek(baco 8 shows in NL en Envie 3 in NL) innemen van de 105 en we staan hiermee 6e in de WOW kennel competitie <3 *\o/*


Afbeelding


Toch wel een beetje trots op ons 1e jaar op show en dan hebben we niet alle shows gelopen met Baco.

mirjamalvaro

Berichten: 14659
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 17:07

Super gefeliciteerd :D

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 17:34

Leuk!

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 17:55

Stelt natuurlijk weinig voor. Maar ik vind t wel leuk. Als je ziet hoeveel punten er boven baco staan dan valt t allemaal wel mee wat ie gedaan heeft :')
Maar toch leuk!

ChefsSpecial

Berichten: 2695
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:10

Pupje oranje gaat helaas nog steeds niet lekker. 1e kerstdag in Dordrecht gezeten, maar niet echt iets te vinden behalve dus dat ze slecht aankomt/ afvalt.
Vanmorgen +10gram na 2 dagen flessen en dwangvoederen |(
Vanmiddag weer naar Sleeuwijk dus, even helemaal door laten lichten want ik vertrouw het voor geen ene sodemieter... Ben bang dat we dit meisje af moeten gaan geven maar ik word al gek van het idee alleen al.. Ze is zó leuk, vrolijk en echt een doorzetter, alleen al op karakter zou ze dit moeten redden en ze doet zó haar best, maar ze redt het op deze manier gewoon niet. Dus ik hoop dat we vanmiddag wat gevonden krijgen, hopelijk waar we iets aan kunnen doen, of duidelijkheid waarom het niet goed gaat... ;(

Ze loop ook een beetje raar, achter wat "wijdbeens" dus als ze in Sleeuwijk niets vinden gaan we nog naar de osteopaat met haar, hopelijk kan die dan nog wat betekenen...
Maar ik ben op dit moment even niet zo positief ;(

Duimen jullie mee?

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:39

Jeetje wat k.ut

ChefsSpecial

Berichten: 2695
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:43

Ben er echt ziek van, gewoon letterlijk, heb ik er de buikloop van ;(

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:52

Oh née :( hopelijk komt ze er bovenop!

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:53

Ik zit wat in een dubio. Eevee zit vandaag op dat 49. Maar ze is echt een enorme walrus al. Dikker dan Aelynn net voor d e bevalling van 6 pups. En ze heeft ook veel last.
Zouden jullie een ex foto nemen om je op een eventueel groot nest voor te bereiden of niet?

Ik neem normaal geen ex foto voor de straling. Ik heb ook sowieso al een nourinou bibi en puppymelk besteld voor het geval dat.

ChefsSpecial

Berichten: 2695
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 15:02

Ik zou zeggen nee. Bij 1 pup juiste eerder... Wat zou de meerwaarde zijn van een RX bij een groot nest? Ze komen er toch wel uit...

Esplendido
Berichten: 3140
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 15:09

Wij maken alleen bij een heel klein nest een foto. Wel laten we de dierenarts altijd tellen bij de echo. In Eersel zit er een echoscopiste die daar heel erg goed in is.

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 15:13

Wij hebben de vorige keer ook geen foto gedaan, Lizzy vind het spannend bij de da en die stress vind ik niet nodig.
Is ze verder wel fit?

Chef, ik herken je gevoel, wij hadden ook zo’n pupje, was ook regelmatig slap, maar dierenartsen konden niks vinden. Meerdere ervaren fokkers die meekeken of langskwamen die dit nooit zo hadden meegemaakt
ik kon van de stress geen eten meer binnen houden toen, wij moesten ook dwangvoeren en Lizzy lag ook nog eens met mastitis
Uiteindelijk is dat nu de meest grove hond uit het nest, en een hele lieve leuke hond <3

Wij hebben volgende week echo, Lizzy is mega afhankelijk, plakt aan m’n vriend en is heel schooierig voor eten wat ze anders niet echt is :7

ChefsSpecial

Berichten: 2695
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 15:15

Lisette, ik HOOP op een zelfde uitkomst!!
Ben je er ooit nog achter gekomen wat het is geweest?

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 16:21

Wij maken altijd een rontgen op 55 dagen. Ik wil altijd weten wat we kunnen verwachten.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 16:23

Hier ook geen foto gemaakt maar de echo's waren vrij duidelijk waardoor dit ook niet nodig was.

Ik duim voor je pupje Chefs! Y;(

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 16:58

ChefsSpecial schreef:
Lisette, ik HOOP op een zelfde uitkomst!!
Ben je er ooit nog achter gekomen wat het is geweest?


Nee ze zijn er nooit achter gekomen, ik denk zelf misschien dat ze iets verkeerds binnen heeft gekregen ivm de mastitis? Lizzy had op een gegeven moment echt een gat met dood klierweefsel waar ze misschien wat van binnen heeft gekregen of melk uit die tepel wat niet helemaal goed is geweest ofzo
Met de latere checks bij de dierenarts met de inenting enzo ook niks gevonden. Ze was een stuk kleiner dan de rest, en op een gegeven moment heel fanatiek en het eerste met alles qua ontwikkeling, ik denk omdat ze echt heeft moeten vechten
Wel nog steeds een langzame eter

ChefsSpecial

Berichten: 2695
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 18:06

;Update….
Gewoon een fiets blaasontsteking!!

Ik zei het met kerst nog tegen die arts en die deed er helemaal niks mee ;(

Ik ben opgelucht, blij, maar ook woest en gefrustreerd dat ik afgelopen 1e kerstdag in Dordrecht bijna €300,- heb afgetikt en dat hij gewoon niet naar me luisterde -:(-
Ik zei, ze heeft moeite met plassen volgens mij, póf met poepen. Toen liep ze op de grond, prachtige plas, en hij ruimde het zo op met papier…
Vandaag in Sleeuwijk hadden ze genoeg aan 2 mini druppels (want al geplast in de bak) om te zien dat haar urine helemaal vol zat met bloed en bacteriën…. Arts zei, wat moet ze pijn hebben, logisch dat ze niet wil eten :oo

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 18:11

Lisette1987 schreef:
Wij hebben de vorige keer ook geen foto gedaan, Lizzy vind het spannend bij de da en die stress vind ik niet nodig.
Is ze verder wel fit?

Chef, ik herken je gevoel, wij hadden ook zo’n pupje, was ook regelmatig slap, maar dierenartsen konden niks vinden. Meerdere ervaren fokkers die meekeken of langskwamen die dit nooit zo hadden meegemaakt
ik kon van de stress geen eten meer binnen houden toen, wij moesten ook dwangvoeren en Lizzy lag ook nog eens met mastitis
Uiteindelijk is dat nu de meest grove hond uit het nest, en een hele lieve leuke hond <3

Wij hebben volgende week echo, Lizzy is mega afhankelijk, plakt aan m’n vriend en is heel schooierig voor eten wat ze anders niet echt is :7

Ze is verder gewoon fit
Waarom ik het zou doen is om 1 voorbereid te zijn bij een heel groot nest. Of 2) voorbereid te zijn als het toch kleiner nest maar gigantische pups zouden zijn.

Maar ik twijfel enorm.

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 18:15

Gewoon doen als ze relax is bij de DA.

Jeetje een blaasontsteking?! Wat slecht dit..

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 18:25

ChefsSpecial schreef:
;Update….
Gewoon een fiets blaasontsteking!!

Ik zei het met kerst nog tegen die arts en die deed er helemaal niks mee ;(

Ik ben opgelucht, blij, maar ook woest en gefrustreerd dat ik afgelopen 1e kerstdag in Dordrecht bijna €300,- heb afgetikt en dat hij gewoon niet naar me luisterde -:(-
Ik zei, ze heeft moeite met plassen volgens mij, póf met poepen. Toen liep ze op de grond, prachtige plas, en hij ruimde het zo op met papier…
Vandaag in Sleeuwijk hadden ze genoeg aan 2 mini druppels (want al geplast in de bak) om te zien dat haar urine helemaal vol zat met bloed en bacteriën…. Arts zei, wat moet ze pijn hebben, logisch dat ze niet wil eten :oo


Jeetje, dat vind ik wel heel ernstig ocherm. Ik zou er wel een boos mailtje aan wagen richting Dordrecht!

Sterkte met je pupke, hopelijk is ze er snel bovenop!

ChefsSpecial

Berichten: 2695
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 18:30

Ja die mail gaat zéker de deur uit. Heb al telefonisch contact gehad met ze, ze vond dit ook zeker niet zoals het hoort te gaan en raadde me daarom ook aan om eea op mail te zetten. Ze komen er dan bij mij op terug…

Binnen 2 dagen moet het heel wat beter gaan, anders weer contact opnemen…
2 f*cking mini druppels, meer had ze niet nodig…
Ik ben zo, zó kwaad…