Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 23:16

Gefeliciteerd!

KimD

Berichten: 20446
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-24 00:03

Gefeliciteerd! Geniet ervan!

Fem

Berichten: 12515
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:18

Fudge haar progesteron was gisteren gestegen naar 4,45.
Morgen gaan we nog een keertje prikken.

Mijn gevoel zegt dat het dit weekend of vlak na het weekend dekken zal worden.
Ben benieuwd!

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:44

Ng? Dan denk ik dat ze vandaag of gisteren al de ovulatie heeft dus over 2 dagen dekken

KimD

Berichten: 20446
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 10:34

Van schreef:
Ng? Dan denk ik dat ze vandaag of gisteren al de ovulatie heeft dus over 2 dagen dekken


Eens! Ovulatie is nu, dus dekken over twee dagen. Ik zou zaterdag & zondag dekken als ik moest gaan.

ChefsSpecial

Berichten: 2685
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 12:31

Sushi vanmorgen 6,13
Morgenavond dekken en dan zaterdag nog een keer :j

Ik zou bij 4,45 overigens ook nog wel een keer prikken, maar ik zou dan vandaag pikken denk ik en niet morgen

KimD

Berichten: 20446
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 12:45

ChefsSpecial schreef:
Sushi vanmorgen 6,13
Morgenavond dekken en dan zaterdag nog een keer :j

Ik zou bij 4,45 overigens ook nog wel een keer prikken, maar ik zou dan vandaag pikken denk ik en niet morgen


In principe is dan geen man overboord. Bij Dana en bij Maze wist ik aan de hand van de waarde op vrijdag dat de ovulatie op zaterdag of zondag ging plaatsvinden maar hier prikken ze niet in het weekend. Dus maandagochtend waren we de eerste. Beide flink doorgestegen met een waarde van om en nabij 15 ng/ml. Twee keer wezen dekken en twee keer raak. *\o/*

ChefsSpecial

Berichten: 2685
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 14:37

De dekreu eigenaar dacht dat ik morgen nog wel even ging prikken om te zien of ze zou doorstijgen... :+

Eeeuh nee, niet prikken, want eisprong is geweest (gisterenavond naar alle verwachting) dus morgen avond dekken, 48 uur later en dan zaterdagmiddag/-avond nog een keer.... :')

Geprobeerd uit te leggen dat de waarde nu niet meer uitmaakt omdat de 1 harder doorstijgt dan de ander, maar dat wilde geloof ik niet helemaal binnen komen :D
De fokker waar zij contact mee had ging dus altijd de volgende dag nog een keer prikken om te zien of ze door stijgen.... :o

KimD

Berichten: 20446
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 15:28

ChefsSpecial schreef:
De dekreu eigenaar dacht dat ik morgen nog wel even ging prikken om te zien of ze zou doorstijgen... :+

Eeeuh nee, niet prikken, want eisprong is geweest (gisterenavond naar alle verwachting) dus morgen avond dekken, 48 uur later en dan zaterdagmiddag/-avond nog een keer.... :')

Geprobeerd uit te leggen dat de waarde nu niet meer uitmaakt omdat de 1 harder doorstijgt dan de ander, maar dat wilde geloof ik niet helemaal binnen komen :D
De fokker waar zij contact mee had ging dus altijd de volgende dag nog een keer prikken om te zien of ze door stijgen.... :o


Als je nu helemaal niet zou gaan prikken dan snap ik zo'n reactie nog. Maar als je toch waardes hebt en dit besluit (al dan niet in overleg met je eigen DA/lab), dan heb je als reueneigenaar weinig te willen. :Y)

ChefsSpecial

Berichten: 2685
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 15:31

Nou het grappige was dat S.leeuwijk ook zei dat we evt. morgenochtend nog een keer konden prikken :o? Of morgenavond dekken. Ik zeg, nou we gaan morgenavond dekken *\%/*

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 15:34

ChefsSpecial schreef:
Nou het grappige was dat S.leeuwijk ook zei dat we evt. morgenochtend nog een keer konden prikken :o? Of morgenavond dekken. Ik zeg, nou we gaan morgenavond dekken *\%/*

Best zegt dat ook altijd. Maar ik haak altijd al af met doorprikken als ze de 5 gehaald hebben :')

ChefsSpecial

Berichten: 2685
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:36

Ja precies, ik dus ook. Ik weet dat ze boven de 5 niet meer terugzakken (want eisprong).
Dus als ze dus gisterenavond eisprong heeft gehad (wat qua waarde logisch is) is morgenavond dus 48 uur later en dus het ideale dekmoment :D

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:41

Als ze hier de 5 halen of op 6 zitten dek ik meestal de volgende dag savonds voor t eerst(we prikken altijd sochtends. En de dag erna ook savonds. Tot nu toe altijd raak zo

mirjamalvaro

Berichten: 14655
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 23:11

Fenna haar zus is ook drachtig! :D
Zo leuk de zusjes tegelijk pups.

KimD

Berichten: 20446
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 12:06

mirjamalvaro schreef:
Fenna haar zus is ook drachtig! :D
Zo leuk de zusjes tegelijk pups.


Gefeliciteerd! Als ik me het goed herinner woont er maar één bij jou toch, en is het zusje van iemand anders?

Wij hebben de DNA resultaten deze week ontvangen.

Voor de mensen die het interessant vinden, de uitslagen staan openbaar om in te zien.

Ze zijn sowieso vrij van alle genetische ziektes die er te testen zijn én, het belangrijkste :+ , ALLES IS KORTHAAR! *\%/* *\%/*

Vihaan Aditi Queen Of Hell - Vitani - Teef Roze: https://www.wisdompanel.com/app/s/7hjnx12
Afbeelding

Vihaan Aditi Ghost With An Ego - Spicy - Teef Geel: https://www.wisdompanel.com/app/s/qz9ljrk
Afbeelding

Vihaan Aditi Demonic Chief Of Staff - Reu Groen: https://www.wisdompanel.com/app/s/xwctlh3
Afbeelding

Vihaan Aditi Reapers Favorite Demon - Dutch - Reu Oranje: https://www.wisdompanel.com/app/s/3521wpt
Afbeelding

Afbeelding

Vihaan Aditi King Of Hell - Reu Paars: https://www.wisdompanel.com/app/s/kj0b2n4
Afbeelding

ChefsSpecial

Berichten: 2685
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:57

Gefeliciteerd! Allemaal korthaar, dat is eigenlijk het enige wat je minder vond aan de reu toch?

mirjamalvaro

Berichten: 14655
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:26

Knapperds.

Kim ja de zus woont in NL. :D

KimD

Berichten: 20446
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 17:18

ChefsSpecial schreef:
Gefeliciteerd! Allemaal korthaar, dat is eigenlijk het enige wat je minder vond aan de reu toch?


Dat is korthaar is? Of juist niet? Het maakt uiteindelijk allemaal geen barst uit, alleen de kans op langharen was aanwezig omdat Maze het ook is. Kort & kort zou 100% kort moeten geven, óók als ze langhaar dragen.

Maar in het nest waar Maze uit is, was ook kort x kort & daar zitten teer langharen in, dus ik kneep hem een beetje. :')

Nogmaals, na alle ellende en horror van de afgelopen weken ben ik allang dankbaar en blij dat ze allemaal gezond zijn en goed gaan, al waren ze allemaal langhaar geweest. Toch is het fijn dat ze korthaar blijken te zijn, het heeft mijn voorkeur, vind langhaar niet mooi. :+

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 17:42

Als ze beide langhaar dragen was de kans 75% kort en 25% lang. Dan heb je geluk dat alles kort is.

ChefsSpecial

Berichten: 2685
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 17:46

KimD schreef:
ChefsSpecial schreef:
Gefeliciteerd! Allemaal korthaar, dat is eigenlijk het enige wat je minder vond aan de reu toch?


Dat is korthaar is? Of juist niet? Het maakt uiteindelijk allemaal geen barst uit, alleen de kans op langharen was aanwezig omdat Maze het ook is. Kort & kort zou 100% kort moeten geven, óók als ze langhaar dragen.

Maar in het nest waar Maze uit is, was ook kort x kort & daar zitten teer langharen in, dus ik kneep hem een beetje. :')

Nogmaals, na alle ellende en horror van de afgelopen weken ben ik allang dankbaar en blij dat ze allemaal gezond zijn en goed gaan, al waren ze allemaal langhaar geweest. Toch is het fijn dat ze korthaar blijken te zijn, het heeft mijn voorkeur, vind langhaar niet mooi. :+


Het is de vermoeidheid van heel de week afspraken hebben, sorry :D
Ik bedoelde dus dat je heel graag alles korthaar wilde, maar daar had de reu natuurlijk niet persé zoveel mee van doen :+

ChefsSpecial

Berichten: 2685
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 23:52

Dekking vanavond niet gelukt :(
De reu laat zich niet helpen en Sushi vond het allemaal een beetje spannend en piept dan even, en dan heeft de reu zo iets van: Oh. Sorry! En stapt weer af.
Morgenvroeg om 8:30 nog een keer proberen en anders gaan we voor een andere reu. Gisterenochtend stond ze op 6,13 dus morgen kan op zich nog wel. Maar de 2e reu is echt wel een beetje een B-keuze zeg maar ;(

KimD

Berichten: 20446
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 00:00

ChefsSpecial schreef:
Dekking vanavond niet gelukt :(
De reu laat zich niet helpen en Sushi vond het allemaal een beetje spannend en piept dan even, en dan heeft de reu zo iets van: Oh. Sorry! En stapt weer af.
Morgenvroeg om 8:30 nog een keer proberen en anders gaan we voor een andere reu. Gisterenochtend stond ze op 6,13 dus morgen kan op zich nog wel. Maar de 2e reu is echt wel een beetje een B-keuze zeg maar ;(


Als het b-keuze is, kun je dan niet beter overslaan? Daar zou ik dan niet voor willen gaan eerlijk gezegd. Dan liever investeren in de reu dat hij wel geholpen kan worden.

ChefsSpecial

Berichten: 2685
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 00:20

De reu is een prima keuze hoor. Alleen niet helemaal mijn smaak qua type. Hij vererft schijnbaar wel heel goed, maar ja, als je eenmaal weg bent van een reu (en deze combi al 2 jaar in je hoofd hebt) is het even lastig om er vanaf te stappen…
Het is op dit moment een beetje de samenloop van Sushi die piept (ze vindt het spannend, en misschien is de eerste keer net als bij sommige vrouwen ook wat pijnlijk?) en de reu is vooral heel galant, waardoor, als zij piept, hij niet doorzet.
Ik weet niet of een half jaar wachten daar aan gaat helpen…
Maar goed, we gaan het morgen zien, ik hoop oprecht dat de dekking lukt morgen…

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 08:50

Een reu die niet helemaal je type en keuze is, en waarvan je zegt hij vererft schijnbaar wel heel goed..
Das voor mij een no-go.

Als t pijnlijk is, dan is ze heel nauw, dat kun je zelf voelen.. of is ze nog niet week genoeg ondanks de waarde. Dat hebben wij bij een teef buiten onze kennel ook gehad. Uiteindelijk 4 dagen na ovulatie succesvol gedekt met 6 pups.

KimD

Berichten: 20446
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 08:53

Ik zou inderdaad ook even voelen hoe nauw ze is en anders een dagje extra wachten. Ze moet er wel een goede ervaring aan overhouden natuurlijk.

Succes in ieder geval!