Puppy erbij 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11455
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:23

Ik gebruik de lijn ook niet voor speuren of iets dergelijks, maar voor gewone wandelingen, dus voor mij is die lus achteraan wel heel fijn idd. Voor vast te houden vind ik de 25mm echt heerlijk ook en zeker als je een wat grotere hond hebt vind ik een wat bredere lijn altijd wel fijner in de hand liggen dan en kun je het wat beter opvangen als de hond dan wel eens in de lijn hangt bv.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:25

500 pagina's! *\o/* Kim, heb je 2021 al klaar staan of moet ik even inspringen vanwege bevallende honden? :D

cursebreaker

Berichten: 11455
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:27

KimD schreef:
500 pagina's! *\o/* Kim, heb je 2021 al klaar staan of moet ik even inspringen vanwege bevallende honden? :D


O wow dat is snel gegaan *\o/*

EDIT:
Misschien nog een leuke toevoeging voor de OP:
Mensen die insta hebben voor de hond, vermelden met linkjes? < diegene die dat willen bv.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:27

cursebreaker schreef:
KimD schreef:
500 pagina's! *\o/* Kim, heb je 2021 al klaar staan of moet ik even inspringen vanwege bevallende honden? :D


O wow dat is snel gegaan *\o/*


Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat 2021 onderweg is. <<)

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:30

Voordat het nieuwe topic actief word, KimD waarom niet als "losloopcorrectie lijn" of vang lijn, hoe je het noemen wilt?

Wij gebruiken nu PPM, maar dat word op een gegeven moment zwaar, dus ik zat er wel aan te denken om een dunnetje er aan te hangen als ze weer eens bananen in dr oren heeft.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:36

Nicky91 schreef:
Voordat het nieuwe topic actief word, KimD waarom niet als "losloopcorrectie lijn" of vang lijn, hoe je het noemen wilt?

Wij gebruiken nu PPM, maar dat word op een gegeven moment zwaar, dus ik zat er wel aan te denken om een dunnetje er aan te hangen als ze weer eens bananen in dr oren heeft.


Omdat Biothane té stevig is. Dat breekt niet. Een hond die echt nog niet onder appèl staat schiet nog wel eens weg, de struiken of bos in oid. Dan is het belangrijk dat in zo'n geval de lijn kan breken. Stel de hond zet het op een rennen en ontsnapt daadwerkelijk dan is het wel belangrijk dat hij niet zomaar ergens achter blijft hangen met 10 tot 20 meter. En als dat wel gebeurt het touw breekt.

Inmiddels gebruik ik die techniek niet meer want ja, we hebben een roedel. :+ Maar toen ik het wel nog deed knoopte ik van normaal vlechttouw een lijn, zo'n 5mm dik en 7,5 tot 15 meter hang. Die was sterk genoeg om de hond tegen te houden als ik erop ging staan maar brak als er echt spanning op kwam. Die had ik behandeld met wassen zodat hij niet alle troep op zoog.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 11:37

KimD schreef:
500 pagina's! *\o/* Kim, heb je 2021 al klaar staan of moet ik even inspringen vanwege bevallende honden? :D



Haha hij is er hooor! :



[BB-HK] Puppy Erbij 2021

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:51

KimD schreef:
Nicky91 schreef:
Voordat het nieuwe topic actief word, KimD waarom niet als "losloopcorrectie lijn" of vang lijn, hoe je het noemen wilt?

Wij gebruiken nu PPM, maar dat word op een gegeven moment zwaar, dus ik zat er wel aan te denken om een dunnetje er aan te hangen als ze weer eens bananen in dr oren heeft.


Omdat Biothane té stevig is. Dat breekt niet. Een hond die echt nog niet onder appèl staat schiet nog wel eens weg, de struiken of bos in oid. Dan is het belangrijk dat in zo'n geval de lijn kan breken. Stel de hond zet het op een rennen en ontsnapt daadwerkelijk dan is het wel belangrijk dat hij niet zomaar ergens achter blijft hangen met 10 tot 20 meter. En als dat wel gebeurt het touw breekt.

Inmiddels gebruik ik die techniek niet meer want ja, we hebben een roedel. :+ Maar toen ik het wel nog deed knoopte ik van normaal vlechttouw een lijn, zo'n 5mm dik en 7,5 tot 15 meter hang. Die was sterk genoeg om de hond tegen te houden als ik erop ging staan maar brak als er echt spanning op kwam. Die had ik behandeld met wassen zodat hij niet alle troep op zoog.


Daarom ook NOOIT een lus aan het einde van de lijn.

Mijn mening is dat biothane erg "glad" is, het blijft niet zomaar ergens achter hangen. Anders dan een stoffe lijn bijvoorbeeld. En als je de hond een passend tuigje aan trekt.. dan komt er geen klap op zn nek.

Uiteindelijk ben ik gestopt met de 10 m lijn, omdat mijn hond toch te snel was en de benen nam. Dan liever helemaal los, is er nog minder kans op ergens achter blijven haken.

Maar vorige week bij de oppas beagel bijvoorbeeld wél de lijn er weer aan gehangen, zelfs in omheind losloopgebied. De beagel luisterde gewoon helemaal NIET. Kon erachteraan lopen totdat hij ergens stil stond om te snuffelen. Lange lijn eraan en zo kon ik hem in ieder geval in de buurt houden.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8294
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:19

Vanwege de 500 pagina's en het nieuwe topic hier een slotje.