Puppy erbij 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:01

Dat is zeker wel een leuke leeftijd dan om te kijken naar welke pup het gaat worden, dan kun je al genoeg zien aan hun karakter :) Spannend.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 10:03

Extra spannend ze zijn dus niet heel jong meer. Goed met de fokker overleggen hoe t komt. En een goede fokker zal uitleggen wat ze weet en wat ze vervolgens gedaan heeft! :)

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:04

cursebreaker schreef:
DemDeempel
O wat spannend zeg! Hoe oud zijn ze nu? Het is onwijs leuk om wel nu te gaan kijken welke pup van jullie wordt, maar ik vond het ook zenuwslopend hihi. Ik was bang dat er niet echt een pup bij zou zitten die heel uitgesproken duidelijk zou maken dat het haar zou moeten worden. Was gelukkig wel het geval, maar toch hihi.

En ze weten dus niet waaraan de pup is overleden? Bij Arya in het nest is bv. een van haar broertjes met 2 weken overleden aan een longontsteking. Zulke dingen gebeuren wel eens helaas. Maar ik mag aannemen dat ze wel uitzoeken wat de oorzaak is hier :) Denk niet dat je je echt zorgen hoeft te maken. Mag er normaal vanuit gaan dat de fokker hier verantwoordelijk mee omgaat.


Dat weten we dus niet, mijn schoonmoeder krijgt een broertje en de tante van mijn vriend zou ook een broertje krijgen maar dat pupje is dus overleden. De fokker heeft alleen de tante gebeld dus ik heb nog niet kunnen vragen of ze een autopsie of iets dergelijks hebben gedaan.
Ze gaf aan dat ze brokjes hadden gehad en iets later hoestte hij 1 keer heel raar, liep blauw aan en was weg. Opeens, dus ze denken dat hij zich had verslikt in een brokje.

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:05

kiwiwitje schreef:
Extra spannend ze zijn dus niet heel jong meer. Goed met de fokker overleggen hoe t komt. En een goede fokker zal uitleggen wat ze weet en wat ze vervolgens gedaan heeft! :)


Niet heel jong nee. Ze waren met 11 geboren maar het was haar eerste nestje dus de laatste twee zijn overleden omdat het niet snel genoeg ging. En dan nu deze.
De fokker was helemaal overstuur had ik gehoord dus dan denk ik dat ze het ook echt niet aan zag komen.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:06

O bah wat naar zeg! Misschien te gulzig gegeten bv, wat hier ook wel bij het ras erin kan zitten (nu weet ik niet of ze dat zo vroeg al doen maar deze honden en labradors staan er wel om bekend dat ze nogal voer gefocust zijn en kunnen schrokken ) maar nog los daarvan; zoiets is denk ik helaas ook te snel gebeurd bij welke pup dan ook, als een brokje of meer net verkeerd vast komt te zitten en je krijgt het er niet meer uit. Dit hoort zich aan als gewoon een heel naar ongeluk. Kan me voorstellen dat de fokker hier ook van is geschrokken. Zoiets wil je toch niet meemaken -O-

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:12

Wat leuk, wij hebben 2 chihuahua's. Jax van 1,5 jaar en ons Puppy Tony van nu 4,5 maand.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 10:16

Welkom! Debberly

Zoe_97

Berichten: 9451
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:29

Ik meld me ook weer :D
Hier full time 3 borders. En halftime woont ook Rocky bij mij.
Van links naar rechts: Kenai (3 jaar), Aelynn (1 jaar), Rocky (1,5 jaar) en Daeva (3 jaar)
Afbeelding

Komende week wordt normaal gezien mijn nieuwe pup geboren. Maar zij zal niet bij mij komen wonen maar in gastgezin gaan met een vriendin. Ik mag haar dan nog showen en enkele nestjes mee fokken.

Ook staat er eind 2020/begin 2021 het eerste nestje van Aelynn op de planning :D

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:59

kiwiwitje schreef:
Welkom! Debberly


Dank je wel!


Zoe_97 schreef:
Ik meld me ook weer :D
Hier full time 3 borders. En halftime woont ook Rocky bij mij.
Van links naar rechts: Kenai (3 jaar), Aelynn (1 jaar), Rocky (1,5 jaar) en Daeva (3 jaar)
[ [url=m/UA98ay.jpg]Afbeelding[/url] ]

Komende week wordt normaal gezien mijn nieuwe pup geboren. Maar zij zal niet bij mij komen wonen maar in gastgezin gaan met een vriendin. Ik mag haar dan nog showen en enkele nestjes mee fokken.

Ook staat er eind 2020/begin 2021 het eerste nestje van Aelynn op de planning :D



Wat een knapperds <3

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:31

Wat leuk een aantal nieuwe gezichten, welkom!

En spannend DemDeempel, ben benieuwd. Wel foto's maken! :D

Ons hondenkind was gisteren niet zo lekker maar vandaag gelukkig weer helemaal fit. Als het goed is komt onze tondeuse komende week binnen en dan ga ik hem dit weekend scheren.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:35

Ik wil me ook graag melden. Vind het leuk om een actief hondentopic te volgen/mee te kletsen <3

Ze zijn alleen alle 3 geen pup meer :+ Ik zou heel graag een pup erbij willen, maar voorlopig is dat niet verstandig. Dus dat gaat nog wel even duren :')

Hier onze monsters:

Zahra
Afbeelding

Mr. Sam & Isa
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 11:44

Fijn dat hij weer fit is Simone!


Welkom Limoen! Ook in het andere topic hebben we je wel eens voorbij zien komen! :D

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:51

Afbeelding

Ik klets graag ook weer mee met Skip.

Skip is een 2018 pup, nu een gezellige puber.

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:54

Limoen schreef:
Ik wil me ook graag melden. Vind het leuk om een actief hondentopic te volgen/mee te kletsen <3

Ze zijn alleen alle 3 geen pup meer :+ Ik zou heel graag een pup erbij willen, maar voorlopig is dat niet verstandig. Dus dat gaat nog wel even duren :')

Hier onze monsters:

Zahra
[ Afbeelding ]

Mr. Sam & Isa
[ Afbeelding ]



Wat een leukerds bij elkaar zeg <3 Wat een leuk koppeltje Sam & Isa. Hoe oud zijn je honden?

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:57

Haha klopt Kiwiwitje :D Thanks!

Wat een knapperd is Skip! <3

Dankjewel Debberley, die van jou zijn ook dropjes!
Mr. Sam is 5,5 jaar. Isa is 9,5 jaar (gaat zo hard! :oo ) en onze Oosterse Prinses is ook alweer 3,5.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 12:00

Zahra is een ras die totaaaal niks voor mij is/zou zijn. Maar ik vind haar wel echt prachtig. Zo apart is ze

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:14

Dankje! Apart is ze zeker := Ook van karakter := Dat past inderdaad lang niet iedereen.
Ik vind haar qua uiterlijk al bijna niet meer bijzonder, ben er helemaal aan gewend. _O-

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 12:25

Haha ja dat snap ik ook wel weer :P

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:32

Limoen schreef:
Ik wil me ook graag melden. Vind het leuk om een actief hondentopic te volgen/mee te kletsen <3

Ze zijn alleen alle 3 geen pup meer :+ Ik zou heel graag een pup erbij willen, maar voorlopig is dat niet verstandig. Dus dat gaat nog wel even duren :')

Hier onze monsters:

Zahra
[ Afbeelding ]

Mr. Sam & Isa
[ Afbeelding ]


Ah, wat een mooie roedel heb je daar!
Zahra is ook echt prachtig ja. Geweldige honden als ze idd bij je passen qua karakter <3

Net je eerste vlog gekeken nadat ik daar uitkwam via je onderschrift. Wat leuk zeg!
En je dochtertje is ook geweldig. Jij hebt het over naar het bos gaan met de hond en dan komt zij aan: maar ze is nog een botje aan't kauwen. Zo van, eh mams even opletten he! De hond is nog druk bezig, dus we kunnen gewoon die puzzel nog maken _O-

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:40

Dankjewel <3 Ik heb stiekem het vorige topic ook steeds meegelezen (en af en toe gereageerd) en genoten van jouw foto's van je mooie pup! <3 Wat een knapperd.

En wat leuk, dankje! <3
Haha, mijn dochtertje is een behoorlijke wijsneus idd _O-

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:41

Ik meld mij hier ook!
Ik verwacht na 1 jaar zoektocht en daarna 1.5 jaar wachten, hopelijk in augustus mijn pupje op te kunnen gaan halen! :D

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:41

Ik kom ook volgen! Pups zijn veeeeel te leuk!

Zelf geen pup in de planning maar bij de dochter van mijn man mss wel. Eind deze maand gaan we alvast op kennismakingsgesprek bij een fokker. De dochter oriƫnteert zich nu op een keeshond (middenslag).

Zelf zijn mijn honden 9 en 3 jaar. De oudste is een italiaans windhondje, de jongste een riezenschnauzer.

En wauw, de saluki <3 ! Nu ben ik wel echt een windhondenfan, al denk ik dat er in de toekomst geen meer komt.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:41

Wat spannend! :) Wat voor pup gaat het worden?

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 12:42

Welkom Nicky! Wat voor pup verwacht je?

Welkom Lukasje! ook leuk een keeshond!

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:43

@ Lukasje: Ook leuk! En een Italiaans Windhondje <3 <3 Die lijken me zoooo heerlijk <3 alleen die pootjes vind ik zo eng :=
Ik zou dolgraag een Iggy erbij willen _O- en een Saluki... En alle windhonden soorten... En een hond die iets meer voor je wil doen.. En en en _O- :')

Geen windhond meer in de toekomst?