Puppy erbij 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Warboel
Berichten: 14683
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:30

Supertof Nicky! Ben benieuwd naar de resultaten :D

@Jeanine ahhh ondeugend bekkie <3 mooie paddenstoelen!

Wij hebben vandaag onze gewonnen dierendag giveaway van Dogleash binnengekregen, ben er echt verliefd op <3

Afbeelding
Afbeelding

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:05

Zooo vet die lijn Warboel!!

Ik heb die lijn kleur ook in m'n bestandje staan om te bestellen. Om zelf te gaan experimenteren met alleen riemen te maken voor Yoshi. Wissel nog al eens graag van kleur.

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:23

Warboel schreef:
Supertof Nicky! Ben benieuwd naar de resultaten :D

@Jeanine ahhh ondeugend bekkie <3 mooie paddenstoelen!

Wij hebben vandaag onze gewonnen dierendag giveaway van Dogleash binnengekregen, ben er echt verliefd op <3

[ [url=m/HVbnsj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nt9T0A.jpg]Afbeelding[/url] ]


Grappige lijn. Vraag me af wat het doel is van die (enkele 8) knoop in het midden. En volgens mij verderop in de lijn zit er nog één?

Ik werk zelf véél met deze knoop, alleen dan wel uitsluitend dubbele of teruggestoken 8 knoop.

Is een fijne knoop, die je ook als er veel gewicht aan heeft gehangen, er gemakkelijk weer uit krijgt.

Edit: vooral omdat als je nu aan dat ringetje trekt, je de knoop lostrekt volgens mij.

Warboel
Berichten: 14683
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:28

Omdat het een verstelbare lijn is :+ kan je 3 lengtes maken. Je trekt de knoop er niet uit hoor als je aan de ring trekt.

NorwayFjord

Berichten: 3149
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:49

Heeel tof je lijn! Gaaf kleurtje <3
Ik wil voor Mulan ook weer een nieuwe set maken, heb ook al spullen daarvoor in m'n mandje maar m'n portemonnee laat het nu even niet toe xD Misschien volgende maand :D

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:16

Na een week of 6 hebben Jinn en ik eindelijk weer gehooperd vandaag.
Gelukkig stond er een simpel rondje dus konden we weer ff inkomen. Na 3 kwartier was de batterij op en zijn we gestopt en lekker naar huis gegaan. Nu snurkt ie heerlijk bij mij op bed.

Hij deed t super goed. Rondje was oom makkelijk maar helemaal niet erg als je er poosje uit heb gelegen :)

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 08:24

Wat tof Nicky, ben benieuwd.
En een mooie lijn gewonnen, leuk en past mooi qua kleur bij Otje.
Fijn dat je lekker hebt kunnen trainen.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 08:33

Ik vind die lijnen ook super mooi! Maar ik ga het hoofdzakelijk bij Biothane en plat PPM houden. En paracord halsbanden uiteraard, alhoewel ik er zelf maar één gebruik. :+ Voor de puppy's zal ik allemaal een set maken, puppy & volwassen set. In kerstkleuren aangezien het kerstpuppy's zijn. <3

JesdaJinn (je moet binnenkort je naam aanpassen haha!), hooperen jullie nu nog buiten of inmiddels binnen? Want ik kan me voorstellen dat dat nog een dingetje is met warm houden van de spieren. Gisteren zeker met die wind.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:08

KimD schreef:
JesdaJinn (je moet binnenkort je naam aanpassen haha!), hooperen jullie nu nog buiten of inmiddels binnen? Want ik kan me voorstellen dat dat nog een dingetje is met warm houden van de spieren. Gisteren zeker met die wind.


Buiten. We hebben geen binnen.
Ik heb een jasje en dat beviel elke winter erg goed. Wel moet ik zeggen nu Jinn ouder wordt dat ik vaker een les zal afzeggen als het met bakken uit de lucht komt of een andere reden wat niet goed voor hem zou zijn.
Met gladweer en veel regenval gaat t sws niet door ivm blessures maar ik ken Jinn. Die heeft 2 standen bij hoopers. Uit en volgas en dan met t slechtere weer dan glijdt ie denk alle kanten op. Dat gaan we natuurlijk niet doen, dus we bekijken het per les/dag.

Edit:
Oei, naam aanpassen :P

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:39

@warboel gave combi!!

@KimD; jij hebt Biothane lijnen, welke breedte vind jij het fijnst in de hand liggen?

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:48

Warboel: Mooi zeg!

Cody moest gisteren na 3,5 week weer naar de dagopvang. Hij was niet te houden toen ik daar aan kwam, al helemaal niet toen het personeel kwam. Weg was die, zonder even om te kijken :') Hij was ook wel weer blij om thuis te zijn, alleen maar knuffelen. Merk dat hij weer even moet wennen zonder ons na al die weken :o

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:51

Ik heb een Biothane lijn, de smalste maat, 10 meter lijn en een lus op het einde, zodat als wij gaan suppen Yoshi aan een hondenhaak/draai haring kunnen leggen.
Alleen zoek ik iets anders om vast te kunnen maken aan de halsband met al dat zand is het vaak niet los te krijgen :Y) Deze zomer zijn we soms met 3 halsbanden weg gegaan, 1 aan de lange lijn, 1 aan de su set en de andere in de fietsmand :')

Daaiharing:
https://www.partytentplaza.nl/easy-up-a ... fnEALw_wcB

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:53

x_Jeanine_x schreef:
Ik heb een Biothane lijn, de smalste maat, 10 meter lijn en een lus op het einde, zodat als wij gaan suppen Yoshi aan een hondenhaak/draai haring kunnen leggen.
Alleen zoek ik iets anders om vast te kunnen maken aan de halsband met al dat zand is het vaak niet los te krijgen :Y) Deze zomer zijn we soms met 3 halsbanden weg gegaan, 1 aan de lange lijn, 1 aan de su set en de andere in de fietsmand :')

Daaiharing:
https://www.partytentplaza.nl/easy-up-a ... fnEALw_wcB



Ooh okee, ja ik heb een gewone grond pin, die zijn steviger en soms zo goed dat je ze er met moeite weer uitkrijgt :')

Ik was meer op zoek als gewone wandel lijn, en juist niet de dunste ivm het glijden door je handen als ze een keer trekt. Nu komt dat bijna nooit voor, maar goed we staan pas aan t begin van de pubertijd. :')

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:00

Hihi, ik heb nog geen 7 kilo aan de lijn zitten :+
De schapendoesjes liggen ook regelmatig aan die haring, of achter een net op vakantie.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:04

Nicky91 schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Ik heb een Biothane lijn, de smalste maat, 10 meter lijn en een lus op het einde, zodat als wij gaan suppen Yoshi aan een hondenhaak/draai haring kunnen leggen.
Alleen zoek ik iets anders om vast te kunnen maken aan de halsband met al dat zand is het vaak niet los te krijgen :Y) Deze zomer zijn we soms met 3 halsbanden weg gegaan, 1 aan de lange lijn, 1 aan de su set en de andere in de fietsmand :')

Daaiharing:
https://www.partytentplaza.nl/easy-up-a ... fnEALw_wcB



Ooh okee, ja ik heb een gewone grond pin, die zijn steviger en soms zo goed dat je ze er met moeite weer uitkrijgt :')

Ik was meer op zoek als gewone wandel lijn, en juist niet de dunste ivm het glijden door je handen als ze een keer trekt. Nu komt dat bijna nooit voor, maar goed we staan pas aan t begin van de pubertijd. :')



Draaiharingen, wie gebruikt die frustrerende dingen nog. :')

Ik gebruik voor jachtlijnen en riemen hoofdzakelijk de 19mm. Als ik er daar vijf van bij heb is dat breed genoeg om comfortabel te zijn. Maar aan bijvoorbeeld een tuig of voor een langere verstelbare riem zou ik eerder de 25mm pakken.

Als halsband gebruik ik zelfs de 38mm. Alleen de adapters van de Biothane riemen nie, die zijn 19 of 25mm.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:04

KimD, heb jij betere dingen dan :D

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:15

KimD schreef:
Draaiharingen, wie gebruikt die frustrerende dingen nog. :')

Ik gebruik voor jachtlijnen en riemen hoofdzakelijk de 19mm. Als ik er daar vijf van bij heb is dat breed genoeg om comfortabel te zijn. Maar aan bijvoorbeeld een tuig of voor een langere verstelbare riem zou ik eerder de 25mm pakken.

Als halsband gebruik ik zelfs de 38mm. Alleen de adapters van de Biothane riemen nie, die zijn 19 of 25mm.



Oke dus voor een "enkele" hond beter de 25 mm als riem

Ik heb wel halsbanden al gemaakt maar nog geen riem met Biothane dus vandaar mijn vraag :D

@x_Jeanine_x ik denk als KimD t al gebruikt ook de grond pinnen, zoals deze:
https://www.obelink.nl/flamingo-grondpi ... faEALw_wcB

Of deze
https://www.cutefor-webshop.nl/a-283990 ... escription

EDIT: Je moet ze er met een hamer in slaan :j :')

cursebreaker

Berichten: 11456
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:17

*springt even snel in op de lijnen*

Ik heb onlangs van Kim een lijn gekregen en vind het zo'n fijn ding (naast dat ie ook nog echt mooi is <3)! Had ik het toevallig gister tegen Kim nog over haha. Ligt lekker in de hand, slipt ook niet, is stevig (Arya hangt nog wel eens in de lijn bv en dat kan ie prima hebben) en duurzaam. Ook met slecht/regenachtig weer merk je er niks aan en maak je 'm erna weer makkelijk schoon. Lekker lichtgewicht ook dus in de losloop gebieden ook fijn meenemen (en ik neem 'm tegenwoordig ook standaard mee voor de niet losloop wandelingen bv. Nooit gedacht dat ik de leren politielijn aan de wilgen zou hangen, maar merk toch dat ik die nu erg zwaar/log vind dan tov de biothane. Gebruik 'm nog wel, maar de biothane is de nieuwe standaard geworden hier). Hier gaan er dus hopelijk nog wel wat bij komen in de toekomst, want er zijn zulke toffe kleurtjes te krijgen ook. De halsbanden icm de paracord, die Kim maakt, vind ik ook echt super tof <3

Afbeelding
Afbeelding

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:27

Cupcakes gefeliciteerd Y)(^)

Voor de rest wel bijgelezen, maar beetje druk op moment voor te reageren.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:28

cursebreaker schreef:
*springt even snel in op de lijnen*

Ik heb onlangs van Kim een lijn gekregen en vind het zo'n fijn ding (naast dat ie ook nog echt mooi is <3)! Had ik het toevallig gister tegen Kim nog over haha. Ligt lekker in de hand, slipt ook niet, is stevig (Arya hangt nog wel eens in de lijn bv en dat kan ie prima hebben) en duurzaam. Ook met slecht/regenachtig weer merk je er niks aan en maak je 'm erna weer makkelijk schoon. Lekker lichtgewicht ook dus in de losloop gebieden ook fijn meenemen (en ik neem 'm tegenwoordig ook standaard mee voor de niet losloop wandelingen bv. Nooit gedacht dat ik de leren politielijn aan de wilgen zou hangen, maar merk toch dat ik die nu erg zwaar/log vind dan tov de biothane. Gebruik 'm nog wel, maar de biothane is de nieuwe standaard geworden hier). Hier gaan er dus hopelijk nog wel wat bij komen in de toekomst, want er zijn zulke toffe kleurtjes te krijgen ook. De halsbanden icm de paracord, die Kim maakt, vind ik ook echt super tof <3

[ [url=m/2DQ6wp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MRBVlN.jpg]Afbeelding[/url] ]


En welke breedte heb jij gekregen? :Y)

cursebreaker

Berichten: 11456
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:30

Als eerste nog even:

Cupcakes
Gefeliciteeeerd <3 *\o/*

&

Nicky
Ehm, da's een goede :')
Ik zal zo even opmeten, maar als Kim het toevallig nog leest dan zal ze het ook nog kunnen zeggen haha.
Ik wil zeggen de 25mm hihi. Kom er op terug.

En dan nog even snel wat dingen die me zo bij gebleven waren:

Kiimm
Echt heel tof wat jullie aan de muur hebben hangen. Wil binnenkort ook beginnen met de eerste tegeltjes boven de dressoir. Erg mooi! En wat zit Cody al mooi op gewicht zeg haha! Arya is nu met bijna 16 maanden 27.5 kg hihi. Wat fijn dat Cody wel alweer met zoveel plezier naar de opvang ging, da’s een goed teken. Maar is idd dan altijd weer even wennen als je weer opnieuw een ritme moet krijgen met zoiets.

NorwayFjord
Omg die foto’s van Mulan toen ze net bij je was: zo schattig!! En wat is ze idd al mooi ‘opgedroogd’ ondertussen zeg. Echt een leuk hondje <3

fannetje
Nog gefeliciteerd!!

Nayomie
Ik had al wat gezien, maar nogmaals: prachtige foto’s weer!! Echt jammer dat je niet korter in de buurt zit anders had ik Arya graag voor je lens gehad! Baal soms echt dat ik geen betere apparatuur meer heb haha, maar momenteel is investeren in een nieuwe body + lenzen gewoon niet te doen jammer genoeg. Vind je photoshop kills ook echt fantastisch! Ik kan al wel wat, maar moet me nog wat meer verdiepen erin.

Nicky
Wat leuk zeg dat Mezzy model mag gaan staan! Veel plezier vandaag met de shoot!

Jeanine
Leuke foto’s van Yoshi met de paddenstoel! Vind het verschil in grootte van Yoshi tov het ding ook wel geinig om te zien haha.

Warboel
Heeeele toffe lijn heb je gekregen ook zeg, jeetje!! Ik volg een aantal accounts op Instagram en Dogleash is daar ook 1 van. Wordt er vreselijk hebberig van haha! De kapstok van Arya puilt nu al uit en ik wil alleen maar meer van alles, lol. De kleuren zijn ook erg mooi. Benieuwd hoe ie gaat bevallen qua gebruik.

JesdaJinn
Fijn dat de Hooper les zo lekker ging!

punjab
Ohh komt wel weer dat reageren dan. Hier nu ook wat rustiger dus probeer af en toe even te melden wel hihi.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:05

Nicky91 schreef:
cursebreaker schreef:
*springt even snel in op de lijnen*

Ik heb onlangs van Kim een lijn gekregen en vind het zo'n fijn ding (naast dat ie ook nog echt mooi is <3)! Had ik het toevallig gister tegen Kim nog over haha. Ligt lekker in de hand, slipt ook niet, is stevig (Arya hangt nog wel eens in de lijn bv en dat kan ie prima hebben) en duurzaam. Ook met slecht/regenachtig weer merk je er niks aan en maak je 'm erna weer makkelijk schoon. Lekker lichtgewicht ook dus in de losloop gebieden ook fijn meenemen (en ik neem 'm tegenwoordig ook standaard mee voor de niet losloop wandelingen bv. Nooit gedacht dat ik de leren politielijn aan de wilgen zou hangen, maar merk toch dat ik die nu erg zwaar/log vind dan tov de biothane. Gebruik 'm nog wel, maar de biothane is de nieuwe standaard geworden hier). Hier gaan er dus hopelijk nog wel wat bij komen in de toekomst, want er zijn zulke toffe kleurtjes te krijgen ook. De halsbanden icm de paracord, die Kim maakt, vind ik ook echt super tof <3

[ [url=m/2DQ6wp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MRBVlN.jpg]Afbeelding[/url] ]


En welke breedte heb jij gekregen? :Y)


De 25mm heeft ze inderdaad :D

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:11

Ik heb een 19mm 10 meter biothane lijn zonder lus aan het einde. Zonder lus voor het speuren als sleeplijn en omdat een lus gevaarlijk kan zijn als je de lijn gebruikt als "vanglijn" bij het loslopen.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:12

Ja de lus die ik eraan heb zitten is uitzonderlijk :+
Maar ik laat Yoshi of los, of vast :D

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:14

Als sleeplijn zou ik zelfs de 16mm of 9mm eraan hangen. Maar als correctie voor loslopen zou ik nooit Biothane eraan hangen, daarvoor is dat spul veel en veel te stevig.