Puppy erbij 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20435
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:09

xDenies schreef:
Bij jou lopen ze ook rond KimD? Of zit ze dan 's nachts in de bench, gezien het 'slot'? :P


Nee, lopen gewoon allemaal rond.

Ze heeft dan een broekje en shirt aan.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:43

Ooh goed om te weten! We gaan het allemaal wel ervaren :)

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:12

Ja de loopsheid, we zitten er hier middenin, gaat op zich prima, vind het alleen jammer dat ik nu niet naar een losloopgebied kan, dat doe ik meestal op zondag. Ga straks even met de sleeplijn eraan wandelen, dat vindt Mila altijd fijn.

KimD

Berichten: 20435
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:16

Anna79 schreef:
Ja de loopsheid, we zitten er hier middenin, gaat op zich prima, vind het alleen jammer dat ik nu niet naar een losloopgebied kan, dat doe ik meestal op zondag. Ga straks even met de sleeplijn eraan wandelen, dat vindt Mila altijd fijn.


Vroeg in de ochtend kan dat prima. Wij wandelen met een loopse teef niet anders dan normaal. We vermijden alleen groepswandelingen, maar ze rest gaan en staan we overal.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 15:21

Wij komen niet in losloopgebied en wandelen vrij afgelegen. Ik laat Chick wel in de tuin, maar verder niet in de woonwijk. Normaal mogen ze zo af en toe eens plassen/poepen in de woonwijk. Maar als er eentje loops is doe ik t niet.
Hopelijk scheelt t iets voor de reubaasjes in de wijk :P

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:34

KimD schreef:
Anna79 schreef:
Ja de loopsheid, we zitten er hier middenin, gaat op zich prima, vind het alleen jammer dat ik nu niet naar een losloopgebied kan, dat doe ik meestal op zondag. Ga straks even met de sleeplijn eraan wandelen, dat vindt Mila altijd fijn.


Vroeg in de ochtend kan dat prima. Wij wandelen met een loopse teef niet anders dan normaal. We vermijden alleen groepswandelingen, maar ze rest gaan en staan we overal.


Ik moet er een half uur voor rijden en het is er s ochtends altijd al vrij druk. Bovendien heb ik niet de best luisterende hond ever op dit moment. Ik wil het mezelf en eventuele reuen eigenaren niet te lastig maken. Maar ieder zijn manier en situatie, wij passen ons er op aan.

cursebreaker

Berichten: 11501
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:40

De Eden brokjes vallen hier goed in de smaak bij pupsel en kitten, dus die ga ik ook aan m’n bestelling toevoegen de volgende keer als ze er dan zijn. Kunnen mooi afgewisseld worden met de andere trainers :)

En grappig om te zien hoe verschillend iedere hond is met beloningen tijdens trainen; dat de een echt niet te trainen is met snoepjes en de ander juist niet met speeltjes. Met Arya had ik in de eerste weken het ook lastig met de snoepjes, maar dat was denk ik vooral omdat ze buiten gewoon zoveel nieuwe dingen zag en te druk bezig was om geïnteresseerd te zijn in de snoepjes.

xDenies
Haha nee snap ik dat het niet grappig is als het telkens diezelfde spier is en het pijn gaat doen. Wat de misselijkheid betreft. De laatste maaltijd krijgt ze voor we naar bed gaan, meestal rond 22u. Dat krijgt ze dan in de snuffelmat zodat ze even bezig is als wij naar boven zijn. We hebben al geprobeerd eerder te geven, maar lijkt geen verschil uit te maken voor de misselijkheid. Het is dan ook gal wat ze spuugt, dus haar maag is dan echt leeg. Ik probeer d’r ’s morgens nu zsm te laten eten, is meestal rond 8u/half 9 nadat ze het eerste rondje met m’n man heeft gedaan, wat wel goed lijkt te helpen maar ik moet dan dus wel een paar konijn filet stukjes ofzo erin verstoppen en dan eet ze het allemaal meteen op. Zo niet, laat ze ze dus wel liggen tot later - met als gevolg dat ze dan met een lege maag blijft rondlopen en gaat spugen. Benieuwd trouwens hoe je ontwerp uit gaat zien aan de riem. En fijn dat je zo’n goede ochtend had! Lekker genieten. Loopsheid zou ik ook wel graag willens kippen haha.

KimD
Slot op het pruimpje, LOL. Hahahaha

Kimvicious
Ok, thanks voor de tip vh tuigje! Ik twijfel nog even… Ik denk dat Sansa het heel leuk zou vinden, maar ben tegelijkertijd bang dat ze me echt gek gaat maken dat ze constant naar buiten wilt en zonder tuigje is geen optie voor mij - heb geen afgezette tuin en ik wil d’r niet los buiten hebben. Dus ik wacht nog even af, maar ben me wel aan’t oriënteren voor een tuigje. Hoe was de les gegaan :)?

Anna
Hoe is het nu met het poepen van Mila? En het loslopen vind ik ook idd wel eng met zo'n loopsheid. Hier op de hei is het ook vroeger in de ochtend al best druk bv. ongeacht welke dag je gaat. Ik ga het losloop gebied niet in durven met Arya tegen die tijd haha - zeker omdat de recall gewoon niet 100% is bij haar. Ken gelukkig wel wat andere plekjes waar ze los kan dus moet ik die maar gaan opzoeken en de rest aan de lijn. Ik vind het vooral eng als ik reu eigenaren tegen zou komen en die hun reu niet bij zich kunnen houden want een normaal goed luisterende reu kan opeens gewoon bananen in de oren hebben als ze een loopse teef ruiken. Ik durf dat risico ook niet te nemen nee.

Simoonzel
Wat rot zeg van dat virus! Hopelijk gaat het ondertussen al beter?



Wij hebben gister een rondje gelopen met een groepje met 4 andere honden erbij (een duck toller
Retriever, 2 pomsky’s en een jachthond waar ik het ras even niet van weet) en dat was een interessante ervaring. De jachthond was een best irritante reu die bij 2 honden flink tekeer ging, er bovenop dook telkens en flink grommen en happen toen hij los was en vooral bij 1 van de pomsky's gewoon bezig bleef. Heeft Arya gelukkig vooral met rust gelaten en eens een keer afgesnauwd en dan druipt ze wel af. Maar toch renden alle honden achter ‘m aan de hele tijd. Toen de reu aan de lange lijn liep was niks aan de hand dus na 2x los proberen is hij uiteindelijk aan de lijn gebleven en liep alles heel relaxed met elkaar. Arya heeft het grotendeels genegeerd op de momenten dat het even intensief werd en af en toe ging ze eromheen draaien en eens blaffen omdat ze niet goed wist wat ze ermee aan moest. Maar overall relaxed kunnen lopen en is dat op zich wel weer een goede ervaring voor ons geweest. Is fijn om te zien dat ze toch besluit om het grotendeels gewoon naast zich te leggen en het te negeren ipv zich druk te maken en zich ermee te willen bemoeien, wat ze ook soms volgens mij wil doen haha. Het is natuurlijk fijn als je zo'n wandeling maakt en alles gaat met iedereen perfect, maar voor haar ook weer goede leermomenten als het eens anders loopt en honden onderling minder leuk zijn, zodat ze daar ook mee kan leren omgaan.

Net een heerlijke wandeling gemaakt met het gezin, m’n schoonmoeder en haar sheltie op de hei. Was even spannend met de sheltie want die wilde ze nog wel eens uit blaffen toen ze jonger was, maar de laatste keren met de herder van m’n schoonzus ook erbij negeerde ze de sheltie grotendeels, dus we hadden zoiets van 'ok eens even kijken hoe het nu met die 2 apart gaat'. En dat ging heel goed gelukkig. Ze blafte even naar d’r toen ze los ging - we kunnen altijd even proberen of we succes hebben met uitdagen en aandacht vragen haha - maar ze was met de focus vandaag goed erbij dus kwam mooi mee toen ik het vroeg en had aandacht bij mij en toen we verder liepen hebben ze gewoon heel relaxed samen gelopen en gesnuffeld en gedaan. Het was behoorlijk druk, wat te verwachten is met dit mooie weer maar ik had er wel vertrouwen in om te oefenen nu omdat Kira er nog bij was en ook nog 3 andere mensen en dan blijft ze meestal wel beter bij haar groepje, dus kon met Arya ook zo goed oefenen met het tegenkomen van andere honden en mensen. Heeft mensen zonder honden heel goed genegeerd en liet ze zonder naar ze toe te gaan op korte afstand, als in: echt vlak langs ons af, passeren en had de aandacht bij mij - bizar hoeveel mensen je tegenkomt in het losloop gebied die niks van honden moeten hebben hihi. En bij sommige andere honden zat ze wel op het randje van: ga ik of niet? Maar kwam ze toch naar mij dus uitbundig beloond. En er kwam ook regelmatig iets naar ons toe en dan gaat ze wel, als ze dan wil rennen en spelen, maar dat vind ik dan ook prima want ze bleef uiteindelijk wel bij me tot een andere hond of honden tot bij ons kwam. Maar ze kwam bij alles weer mooi mee met verder lopen, toen we het vroegen aan d’r (soms moesten we wel 2x vragen omdat ze nog even een extra sprintje trok met een hond maar goed haha) dus ik was eigenlijk heel tevreden vandaag met hoe het is gegaan. Op het laatst kwamen we nog een 4mnd oude Berner pup tegen waar ze nog heel leuk mee heeft gespeeld - die kwam op ons Afgestormd als een ongeleid projectiel, lol.



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 26-01-20 15:50, in het totaal 2 keer bewerkt

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 15:43

Weer een fijne ervaring dus. Vooral ook mooi dat jullie er allemaal wat van leren en zien qua gedrag. Vind dat zelf altijd super boeiend!

Super om te horen dat ze in de smaak vallen die brokjes van Eden :D

cursebreaker

Berichten: 11501
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:47

Ja ik was blij dat Arya niet het pispaaltje was, want dan was het een ander verhaal geweest haha. De eigenaresse van die pomsky bv. vond het natuurlijk niet heel prettig wat ik me goed kan voorstellen want ik heb ook even daar gestaan met hartkloppingen omdat die pomsky de eerste keer echt gilde alsof ze vermoord werd. De retriever die ook het pispaaltje was, beet nog van zich af, maar die pomsky dus niet en daar bleef die reu dan ook bij doorgaan. Maar voor ons was het idd wel interessant om te zien, goed leermoment, maar was het ook wel even spannend en afwachten wat Arya zou doen natuurlijk. Gelukkig heeft de eigenaresse zich wel gewoon aangepast door de reu erna aan de lijn te houden, want anders was het geen doen geweest. Aan de lijn was dus echt helemaal niks meer aan de hand. Die wilde echt teveel regelen en bleef daar een beetje in hangen.

Ik vind ze vooral heel fijn omdat ze semi moist zijn. Dat is als trainer perfect omdat het idd hap slik weg is xD En het lijkt daardoor ook sterker te zijn qua geur als dat je bv. een normaal brokje hebt, dus dat is dan net wat interessanter voor de hond.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 26-01-20 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 15:49

Tuurlijk als je hond t pispaaltje is is dat niet leuk maar wel interessant om te zien :)

Ik ben zelf ook heel enthousiast over die brokjes. Precies om wat jij beschrijft :D

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:51

CB wat een prachtige foto's en fijn dat je zulke prettige wandelingen hebt gemaakt. Ja mensen die niet van honden houden in losloopgebied. Ik kan erover mee praten :j
Ik was eens met een vriendin die 2 aid 's heeft en Mila aan het wandelen in losloopgebied toen we een stelletje tegenkwamen die trouwfotos aan het maken waren. Het is een zandverstuiving met heide en inderdaad erg mooi voor foto's maar ik vond het nogal gewaagd aangezien het in een druk losloopgebied was waar de zandverstuiving vaak echt even een speelplaats is voor de honden. := , de bruid ging compleet over de zeik toen de honden in haar richting renden ( wat ik ook wel snap, maar ja) we zijn toen maar naar een ander stuk gegaan.

Mila poept weer als de beste :) , aardig dat je ernaar vraagt!

mvdende

Berichten: 5724
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 20:33

Wij zijn gisteren bij de Loonse en Druinese duinen geweest. Aan de kant van de Roestelberg. Wat is dat een leuk gebiedje!

Skip heeft het heel erg naar zn zin gehad en wij hebben lekker gewandeld en daarna even een hapje gegeten.

Dit is echt een plekje waar we vaker gaan komen.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:06

Word je toch vrolijk van. Twee jonge jochies op de fiets (vraag me niet af wat ze nog buiten deden) eerst onder de indruk van Bodhi zijn lampje. Wij gingen netjes stilstaan/zitten voor de oversteek en ze fietste langs, 'Hallloooo', riepen ze dus ik netjes 'hooi' terug en toen, 'Wat een mooie hond! & ooh wat een schattig hoofd!' :o :o :o 'Dankjewel <3 '. Ja ik kan daar wel vrolijk van worden haha.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 22:20

Ja das ook wel leuk! Ik vind dat leuk tot ze willen aaien :')
Ik was vandaag met djessey even naar een winkelcentrumpje hier. Sta ik op de parkeerplaats. Komt er een jonge vrouw naar mij gelopen die vroeg of ze Djes mocht aaien want ze was zo leuk.
Als ze t vragen zeg ik nagenoeg altijd Ja.
De mensen die daarna kwamen waren gelijk niet boeiend meer _O-
T enige wat ze binnen maar vreemd vond was zo’n luchtkussen waar kinderen op aan t springen waren. Maarja dat snap ik wel :Y)

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:24

Haha ik vind aaien ook nooit erg maar Bodhi (en ook Mera) zijn zo enthousiast dat ze spontaan afhaken. Wat ik zo irritant vind is dat ze die handjes elke keer terug trekken waardoor ze alleen maar meer hyperen. Ze zijn gewoon blij want oooooh iemand vind ons lief (alsof ze hier niet genoeg liefde krijgen snapje).

Springkussen is ook heel vaag :P Ik snap dat wel! Waarom waren de andere mensen niet meer boeien? Die volg ik even niet.

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:28

Skip lekker gewandeld in de druinse duinen. Is ook groot gebied toch? Nog nóóit geweest en woon er ook niet zo ver vandaan.

Haha geweldig altijd die opmerkingen van kindjes.

Kiwitje lekker gewandeld met de Diva. Wanneer word Chick gedekt?

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 22:43

Ik verwacht rond 6 februari *\o/*

KimD

Berichten: 20435
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:44

kiwiwitje schreef:
Ja das ook wel leuk! Ik vind dat leuk tot ze willen aaien :')
Ik was vandaag met djessey even naar een winkelcentrumpje hier. Sta ik op de parkeerplaats. Komt er een jonge vrouw naar mij gelopen die vroeg of ze Djes mocht aaien want ze was zo leuk.
Als ze t vragen zeg ik nagenoeg altijd Ja.
De mensen die daarna kwamen waren gelijk niet boeiend meer _O-
T enige wat ze binnen maar vreemd vond was zo’n luchtkussen waar kinderen op aan t springen waren. Maarja dat snap ik wel :Y)


Ik liep vandaag in het veld en zie aan het einde van een vrij smalle veldweg een vrouw stilstaan en wachten. Dus ik denk 'die is vast bang'. Normaal zet ik de honden gewoon aan de kant, maar als ik vermoed dat mensen bang zijn zet ik ze op verder weg of ik lijn ze aan. In dit geval koos ik voor aanlijnen.

Maar Puk kwam wel terug, maar bleef op 1,5 meter voor me zitten met de rug naar me toe. Dus echt een paar minuten gestoeid voordat ze netjes naast kwam. Puk heeft ook een vrije lange adem daarin. :+

Nou goed, de dames aan de riem en de heren los 'naast voet'.

Ik kom ter hoogte van die vrouw, stapt ze in een keer naar voren. Puk & Dana in de verdediging. Dana blaffen, draaien en hupsen aan de riem en Puk had ik een voet voorgezet 'just to be sure'.

Komt ze verder naar ons toe 'oh. Die luisteren goed! Mag ik u even wat vragen?' En wilt ondertussen de honden aaien.

Nog nooit meegemaakt. Twee honden die uitvallen en lelijk doen en die vrouw wilde gaan aaien. :')

'Doe maar niet, zo lief zijn ze niet aan de riem!' Maar ze wilde weten waar die veldweg uitkwam. Ik stond echt even te kijken, ik dacht echt bij mezelf: deed ze dat nou echt?!

Normaal is het tegenovergestelde aan mensen, die duiken nog net niet de greppel in dan. :')

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 22:56

Oh das ook wel heeel bijzonder _O-
Er zijn soms bijzondere mensen op de wereld :+

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 00:10

Haha geweldig Kim, bijzonder vrouwke :P Wellicht zelf honden gehad? Maar dan nog let je meer op...


Hier een dag vol geroddel(niet vanuit mij, maar lees t wel.. en t doet me ook veel) en gestress. Gelukkig met de wandelingen goed links kunnen laten liggen. Morgen weer revalidatie en daar ben ik ook al de hele dag rusteloos voor. En dan dit.... (ondertussen ligt Bodhi al rennend naast me te dromen :') en ligt Mera tegen de kast)

Afbeelding

Afbeelding


Slaaplekker!

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 09:32

Prinses charming :P

KimD

Berichten: 20435
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:20

Hier wordt iets minder charmant geslapen, volgens mij is ze nog moe van gisteren! _O-


Afbeelding

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:48

Senna lag gisterenavond zo op de bank. :+
Afbeelding

KimD

Berichten: 20435
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:56

punjab schreef:
Senna lag gisterenavond zo op de bank. :+
[ [url=m/NYjgLD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Meisje uit Amsterdam! :=

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 14:07

Hier nog zo één Afbeelding

Of zo :D
Afbeelding