Puppy erbij 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:05

StonedRomy schreef:
I’m ga in het weekend weer eens bij lezen. Olivia heeft helaas weer een terugval... dus een liter olie overheen gegooid en er morgen weer uit proberen te wassen. [ [url=m/v37DL9.jpg]Afbeelding[/url] ] ( olie is heel erg lekker, absoluut geen stress signaal )

Verder is ze de laatste tijd veel speelser en wilt dagelijks spelen. Andere hondjes vinden het eng.


Beterschap

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:11

Skippy01 schreef:
Dat was ik, en dat ging puur over het stukje om ze te kunnen houden als je ook loopeendjes hebt ;) Dat een whippet of Italiaantje dan handiger zijn, omdat die nou eenmaal iets minder actief jachtinstinct hebben / iets makkelijker van hun instinct af te praten zijn.



Late reactie maar een italiaantje minder jachtinstinct vind ik ook relatief. Ik zou de mijne bv absoluut niet kunnen houden bij loopeendjes. Gelukkig zaten mijn kippen achter een hoge ren want ontsnapte er eentje, zat die gegarandeerd in zijn bek, ook al waren het brahma’s. En een keer heb ik mijn italiaantje achter een konijn weten aangaan die hij ook te stekken kreeg en die heeft hij met pels en al verorberd.

StonedRomy

Berichten: 7542
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 22:38

Geweldig die slaap foto’s, wat hebben jullie ze gegeven om ze zo rustig te krijgen.

Sa is iets wat veel voorkomt in de akita’s, poedels en vizsla. Een hele nare aandoening qua onderhoud. Heb Olivia nu wel redelijk stabiel, alleen het verharen is veel te extreem. Het is een voordeel dat er nu geen haar zakjes mee uit vallen, dus haar huid is verder wel in een hele goede conditie en dus heeft ze er geen last van als ze een jasje aan heeft. Meeste mensen vinden het dierenmishandeling om een akita een jas aan te doen. Ik vind het mishandeling om het in haar geval niet te doen.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 08:05

Lukasje schreef:
Skippy01 schreef:
Dat was ik, en dat ging puur over het stukje om ze te kunnen houden als je ook loopeendjes hebt ;) Dat een whippet of Italiaantje dan handiger zijn, omdat die nou eenmaal iets minder actief jachtinstinct hebben / iets makkelijker van hun instinct af te praten zijn.



Late reactie maar een italiaantje minder jachtinstinct vind ik ook relatief. Ik zou de mijne bv absoluut niet kunnen houden bij loopeendjes. Gelukkig zaten mijn kippen achter een hoge ren want ontsnapte er eentje, zat die gegarandeerd in zijn bek, ook al waren het brahma’s. En een keer heb ik mijn italiaantje achter een konijn weten aangaan die hij ook te stekken kreeg en die heeft hij met pels en al verorberd.


Uiteindelijk is alles relatief ;) Ligt er maar net aan wat je verder gewend bent. Zo heb ik ook altijd gehoord dat een spaniel een flink jachtinstinct heeft, waar je bij aanschaf écht wel rekening mee moet houden. De mijne heb ik destijds drie keer 'nee' verteld en daarna heeft hij nooit meer naar een vogel of konijn gekeken. Liep in het bos altijd los en ging nooit verder dan 10 meter bij me weg. En zo ken ik er véél meer. Een beetje terrier graaft en jaagt op muizen, en toch ken ik er genoeg waarbij dat heel simpel afgeleerd was door het gedrag om te buigen.
Nu met een podengo-mix, waarbij instinct belachelijk diep zit én die van straat komt en dus waarschijnlijk écht eten heeft moeten vangen, krijg ik het er écht niet uit. Dan vind ik whippets en italianen daarin makkelijker ja. Maar ik vind zelfs galgo's mét een jachtverleden een stuk makkelijker dan podengo's (die sowieso al weer pittiger zijn dan hun Spaanse neefjes, podenCo's). Dus het is sowieso altijd relatief. Ik zelf zou het met een whippet of Italiaantje wel aandurven met loopeendjes en goede begeleiding in het begin.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 10:13



Even moeilijk zitten doen, maaaaar t is me gelukt :+ Wilde t filmpje delen van Chick met een konijnenpootje **\O/**
Die vond dat haar maar vreemd

CupCakes_

Berichten: 3338
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:07

Dat ziet er toch wel een beetje eng uit Kiwiwitje :+

Trots op mijn puber pup na gisterenavond! Echt een heel verschil met vorige week.
De oefeningen zit & wacht, af & blijf, naast deed hij echt heel goed! Er werd een groot kussen lieveheersbeest neergelegd en je moest kijken hoe ver je kon komen met je hond. Want iedereen moest er tegelijk naar toe lopen. En we kwamen een heel eind! Hij heeft met deze oefening niet geblaft naar andere honden, dus dat was fijn!
Alle oefeningen deed hij netjes inclusief de naast. Toen er een hond door de zaal heen rende bleef hij super netjes zitten, in plaats van ook mee te rennen.

We hebben Jip ook opgemeten en hij is al 54 cm hoog :oo


Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 11:08

Haha ze vinden het echt heerlijk Cupcakes!

Fijn dat het zo goed ging!

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:19

Beterschap met Olivia. :(:)

Fijn dat de les goed ging met Jip.

Kiwitje ze kijk ook echt zo van bah haren. :+

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 11:29

Ja Chick was degene die er als enige moeite mee had in t begin. Maar wat er onder zit wint het :P

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:20

Beterschap voor olivia!

Brrrr Kiwitje, ik heb zelf een wit konijn |(

Cupcakes mooi dat het zo goed gaat!

Mila heeft vandaag voor het eerst gepoept met de halti om *\%/* , waar je al niet blij om kan zijn _O-

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 12:25

Ze hebben alleen maar witte pootjes :P Ook alleen witte vachtplaten

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:09

kiwiwitje schreef:
Ze hebben alleen maar witte pootjes :P Ook alleen witte vachtplaten


Ja komt waarschijnlijk van die slachtkonijnen die zijn meestal wit... Weet je trouwens de herkomst van je producten? Ik heb zelf best moeite met de bioindustrie, heb Mila nu dan ook op biologisch voer.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 13:55

Nee ik durf niet te zeggen of alles biologisch is. Wel weet ik dat bijna alles uit europa (grotendeels duitsland) afkomstig is.
Sommige dingen uit Turkije, Nieuw-zeeland (hert voornamelijk), Zuid Afrika (struisvogel). Alleen kameel komt uit india. :)

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 14:00

Ok dankjewel! Als je ooit nog eens biologisch gecertificeerde snacks krijgt ben ik geïnteresseerd!

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 14:02

Ik heb ze nog niet kunnen vinden. sorry :)

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 14:06

Je zou denken dat het er moet zijn, het is tenslotte slachtafval. Ik heb het ook nog nooit ergens gezien hoor, maar ik dacht misschien weet jij het :o

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 14:16

Nee t enige wat ik weet is dat t in ieder geval allemaal uit europa komt. Op die paar dingen na.
En in europa is t in ieder geval beter geregeld voor de dieren dan bijvoorbeeld zuid amerika etc.
India voor de kamelen vind ik dan weer niet zo raar.. t is niet alsof daar net zoveel mee gefokt word als met koeien bijvoorbeeld :o

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 14:23

Ja daar heb je gelijk in, er is hier in elk geval regelgeving. Maar met konijnen heb ik veel moeite, zoals die gehouden worden in draadgazen kooien, boven op elkaar gepropt. En de varkens, met evenveel intelligentie als onze honden...

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 14:31

Anna79 schreef:
Ja daar heb je gelijk in, er is hier in elk geval regelgeving. Maar met konijnen heb ik veel moeite, zoals die gehouden worden in draadgazen kooien, boven op elkaar gepropt. En de varkens, met evenveel intelligentie als onze honden...


Maar weet je hoe die daadwerkelijk gehouden worden? Of is dat een aanname aan de hand van beelden van wakker dier en de protest filmpjes?

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 14:32

Ja dat snap ik wel. Helaas heb ik daar geen inzicht in. Ben al blij dat ik zo makkelijk kan zien waar t ongeveer vandaan komt :)


Wat geef je nu aan kauwsnacks?

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 14:43

kiwiwitje schreef:
Ja dat snap ik wel. Helaas heb ik daar geen inzicht in. Ben al blij dat ik zo makkelijk kan zien waar t ongeveer vandaan komt :)


Wat geef je nu aan kauwsnacks?


Ik geef yakka's en kophuidplaten vind ze erg lekker.

KimD in welk sprookje geloof jij? Varkensstallen zelf stage gelopen.

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 15:00

Anna79 schreef:
kiwiwitje schreef:
Ja dat snap ik wel. Helaas heb ik daar geen inzicht in. Ben al blij dat ik zo makkelijk kan zien waar t ongeveer vandaan komt :)


Wat geef je nu aan kauwsnacks?


Ik geef yakka's en kophuidplaten vind ze erg lekker.

KimD in welk sprookje geloof jij? Varkensstallen zelf stage gelopen.


Ik had een reactie getypt, maar weer weggehaald. Het is duidelijk dat bij alles wat ik zeg je vol in de verdediging gaat. Ongeacht het onderwerp.

Het lijkt me verstandig mijn naam aan de foei lijst toevoegt, dat is beter voor je gemoedstoestand en humeur gok ik. :)

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 15:06

Die cheezz staven hebben wij ook. Heb je kophuidplaten gevonden die bio zijn?

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 15:08

KimD ik wil hier geen hele discussie over voeren, daar is dit topic niet voor, maar ik denk dat we het er wel over eens zijn dat er nog heel veel te verbeteren valt in de veeindustrie. Er zullen gerust ook bij de biologische boeren rotte appels tussen zitten, maar je moet toch ergens beginnen vind ik. In mijn zoektocht naar een goede brok voor Mila kwam ik een biologische variant tegen (Bosch), waar ze het ook nog eens heel goed op doet, daar ben ik erg blij mee!

Kiwitje, nee verder nog geen bio gevonden. Is cheez hetzelfde als yakka?

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 15:27

Ja is hetzelfde :)

Je zou ook naar kauwwortel kunnen kijken of cerea. Cerea is dan weer niet voor mega lang kauwplezier.
Kophuidplaten XL hebben we ook.

Ik ga je even een pb sturen om t topic niet te vervuilen met mn snacks :P