[VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

[VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 13:47

Ik plaatste onlangs dit topic:

[BB] Een nieuwe hond, nieuwe vragen.

En daarop volgend leek het me leuk om een topic te maken voor Buddy, ook om zo later zelf zijn vooruitgang terug te lezen. :D

Even vanaf het begin: 13 jaar lang had ik een Berner sennen teefje, Daisy. Toen zij afgelopen januari ingeslapen moest worden, was ik vastbesloten dat er de komende jaren geen nieuwe hond kwam. Ik was pas bevallen, enorm verdrietig om het verlies van Daisy en dat wilde ik nooit meer mee maken.
Maar goed, je weet hoe dat gaat. :D
Rond oktober toch uitgesproken naar mijn man dat ik het wel miste, een maatje!
Hij miste het ook en zo begonnen we te zoeken.

We wilde in elk geval geen pup, en zo hadden we nog wat eisen. Ik wilde graag uit het buitenland adopteren, mijn man was sceptisch.
Dus gingen we eerst in NL kijken in asiels.
Uiteindelijk hebben we daar niet kunnen vinden wat we zochten, maar kwam ik in contact met een foster-mama. :D Zij staat in contact met opvangcentra’s op verschillende eilanden en zij ging opzoek naar een goede match voor ons. Na een poosje werden we voorgesteld aan Buddy.


Afbeelding

Buddy werd gevonden in Aruba samen met zijn zusje Bella en 5 andere broers/zussen. Ze liepen langs de snelweg in een verlaten gebied met enkele huizen. Er was hier weinig water en amper voedsel, zoals wel in de toeristische gebieden. Er zijn wat struiken en cactussen en hier verscholen zij zich onder.

In Aruba werd hij opgevangen, gewassen, kreeg water en voer, werd gecastreerd, kreeg een medische check en werd klaar gestoomd voor adoptie.


Afbeelding

Zo kwamen een half jaar Buddy en Bella afgelopen maandag in Nederland en kon ons avontuur beginnen!
Bella is ook geadopteerd en sinds zaterdag is Buddy dus bij ons.


Afbeelding

Afbeelding

Ik was al wel wat voorbereid, maar maar het is toch even wennen. Buddy is heel bang, onzeker en schrikt van alles. Deze update plaatste ik in het topic:

Giolli schreef:
Buddy vindt alles eng. Auto’s, fietsers, voetgangers, andere honden, kinderwagens, nat gras, waterplassen, paraplus, hij kruipt zowat in me. In huis probeer ik hem niet achter mij aan te laten lopen, hij heeft een bench en een mand. Vanmorgen ben ik naar het toilet gegaan zonder dat hij voor de deur ging piepen en dat voelde als een overwinning. 8-)

Hij heeft gewoon heel veel tijd nodig om te wennen. Ik heb wel contact gehad met zijn vorige baasjes in het buitenland. (Degene die heb van de snelweg heeft geplukt) Dat gaf ons veel duidelijkheid!

De komende dagen zal het vast beter met hem gaan. Het is een heel vrolijke en lieve hond, maar snapt weinig van het leven in Nederland en dat kunnen we hem niet kwalijk nemen. Ik probeer alles zo gemakkelijk mogelijk voor hem te maken. Een rondje door het park is echt nog te veel nu, daarom gaan we de komende tijd ook nog niet uit. We gaan wel een keer of 6 per dag een stukje door de straat lopen voor het huis, dat lijkt hij minder eng te vinden zonder allemaal andere honden in zijn buurt. Gister avond heeft hij daar voor het eerst geplast! Joepie!

Ook de eerste paar uurtjes alleen laten is goed gegaan met de bench dicht. Bij terug komst sliep meneer nog. :D

Donderdag gaan we even naar die dierenarts voor een check, maar ik verwacht daar weinig geks.
Hij lijkt wel veel jeuk te hebben maar ik heb zelf geen vlooien gespot. Misschien is het ook wat stress of een reactie op nieuwe voeding.

We gaan zo door!
Het is uiteindelijk de bedoeling dat als Buddy gewend is, we een basis cursus gaan doen en hij mee naar mijn werk kan in een Verpleeghuis, waar dementerende ouderen hopelijk heel gelukkig van hem gaan worden.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt me leuk als andere mensen ook volgen. :D

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:10

Natuurlijk moet hij gevolgd worden :D

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:17

Wat leuk dat je voor een buitenlandertje bent gegaan! Even werk aan, maar vaak de leukste honden :D

Als hij echt zo bang is buiten, waarom dan niet aan een goed Anti-ontsnappingstuig? (3 puntstuig, met extra band achter de ribben)
Er zijn gelukkig steeds meer stichtingen die dat verplichten, het zijn soms, en zeker in paniek, echte ontsnappings kunstenaren.

Mijn opvanghonden mag ik de eerste tijd zelfs niet uitlaten aan 1 band, die gaan aan tuig+leiband, 1 aan broek vastgebonden en 1 in mijn hand vast. Plus een tracker die vanuit de stichting wordt betaald +:)+

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:23

Ik volg mee! :D

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:26

Prachtig koppie, maar inderdaad, zou zeker een heel goed tuigje aanschaffen, knallen zijn ze ook al weer mee bezig en je moet er toch niet aan denken dat hij zich toch loswurmt en hier weer op straat belangt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 14:28

Ik had een tuig! (Zie foto met kinderwagen) maar die past niet goed! Moet even een andere halen. :) ik heb nu de halsband even een gaatje strakker gedaan. Bedankt voor de tip!

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:39


kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:45

Hopelijk is hij snel een beetje gewend aan het ''drukke'' nederland!

Ondanks dat ik zelf ook zulk type tuigjes vol tevredenheid gebruik, zijn ze niet geschikt voor angstige honden. Die kruipen hier zo uit als ze in paniek schieten.

Ik zou eerder kijken naar een tuigje als dit:
https://www.medpets.nl/ruffwear-webmast ... gIFmfD_BwE

TinkerTreas

Berichten: 3669
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 16:35

Wat een lieverd. Ik zou ook zeker met spoed een veiligheids tuig aanschaffen. Zeker nu met het vuurwerk binnenkort (en nu ook al op veel plaatsen).
Ook zou ik hem nu lekker jou laten volgen als hij dat wil. Dit zal vanzelf minder worden. Maar nu heeft hij jouw steun gewoon nog nodig.

TinkerTreas

Berichten: 3669
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 16:37

Afbeelding

Even een voorbeeld van een goed veiligheids tuig.

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:08

Het tuig dat je had is niet goed hoor. Ik schrik wel een beetje van de voorbereiding die mist. Ik zou buddy absoluut niet buiten het huis en de tuin laten zonder anti-ontsnappingstuig. Echt, de verhalen van ontsnapte buitenlanders (honden;) ) zijn echt triest. Dat wil je nog geen 1% de kans geven. Ook niet het feit dat je maar 1 lijn vast hebt. Stel hij rent om de kinderwagen heen en alles staat strak en daardoor kiept bijna je kind om, echt er zijn miljoenen situaties te bedenken waardoor of de halsband breekt, of de leiband of je moet loslaten. En zo’n hond komt echt niet naar je toe als hij los is.

Ik zou hem wel achter je aan laten lopen als hem dat veiligheid geeft. Ook naar de wc. Zodra buddy meer vertrouwen krijgt zal dat gedrag verminderen.

Darley
Berichten: 569
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:13

Wat een leukerd TS, ik heb je even een PB gestuurd :)



TinkerTreas schreef:
Wat een lieverd. Ik zou ook zeker met spoed een veiligheids tuig aanschaffen. Zeker nu met het vuurwerk binnenkort (en nu ook al op veel plaatsen).
Ook zou ik hem nu lekker jou laten volgen als hij dat wil. Dit zal vanzelf minder worden. Maar nu heeft hij jouw steun gewoon nog nodig.


Ik zou dat persoonlijk niet laten doen. Dat kan obsessief volgen worden en dat is moeilijk af te leren, vaak wordt het een gewoonte en blijven ze dit doen. Door te leren dat hij steun heeft aan zijn mand / bench / mat, creeër je een hoop rust voor baas en hond en heeft hij zijn eigen plekje.

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:25

Jaa buddy *\o/*
Wat is het toch ook een leukerd! Weet zeker dat alles goed gaat komen bij jullie

SsSimonee

Berichten: 2940
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:26

Wat is Buddy een lieverd. Ik ben benieuwd naar zijn avonturen in Nederland!

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 17:28

Hannanas schreef:
Het tuig dat je had is niet goed hoor. Ik schrik wel een beetje van de voorbereiding die mist. Ik zou buddy absoluut niet buiten het huis en de tuin laten zonder anti-ontsnappingstuig. Echt, de verhalen van ontsnapte buitenlanders (honden;) ) zijn echt triest. Dat wil je nog geen 1% de kans geven. Ook niet het feit dat je maar 1 lijn vast hebt. Stel hij rent om de kinderwagen heen en alles staat strak en daardoor kiept bijna je kind om, echt er zijn miljoenen situaties te bedenken waardoor of de halsband breekt, of de leiband of je moet loslaten. En zo’n hond komt echt niet naar je toe als hij los is.

Ik zou hem wel achter je aan laten lopen als hem dat veiligheid geeft. Ook naar de wc. Zodra buddy meer vertrouwen krijgt zal dat gedrag verminderen.


Met 2 lijnen om de kinderwagen lijkt me ook niet zo prettig. Er wordt een nieuw tuigje gekocht zoals ik al zei.

Even er bij verteld: voor Buddy in NL kwam heeft hij een half jaar hij een foster gezin in Aruba gewoond. (lees gezin: man, vrouw, kinderen, huisdieren)
Buddy kent het wandelen aan de riem met een halsband, trekt niet aan de lijn en loopt naast me.

Ik zou het jammer vinden als het volg topic van buddy alleen maar gaat over dat hij een tuigje om moet.


Verder: bedankt voor al jullie leuke reacties! <3
Ik ga even opzoek naar een passend tuigje, foto bovenstaand is wel een goed voorbeeld!

Ik heb meerdere pb’s ontvangen met tegengestelde berichten, haha. :D Ik ga kijken wat het best bij ons past en even terug reageren. Bedankt voor de moeite allemaal!

Floss: mee eens! Volgen wordt niet gecorrigeerd, maar wel een alternatief aangeboden. Er is geen paniek nodig als ik even weg loop.

pluisje88

Berichten: 8072
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 22:30

Heel veel geluk met hem ber!! *\o/*
Super leuk voor jullie!

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 08:01

Wat een leukie! Veel geluk met hem!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:42

Wat een leukerd! Hele dankbare hondjes vaak, buitenlandertjes. Ik heb er een uit Portugal, mijn tante ook en mijn andere tante een uit Spanje (en daarvoor ook al 3 uit Spanje). Allemaal even dankbaar.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 09:45

Even een update!

Ik merk aan hem dat hij meer zichzelf wordt, hij begint wat te spelen en durft uit zichzelf meer naar ons toe te komen. Mijn man kan nu ook goed met hem wandelen. De nachten in de bench gaan goed!
Ik heb een knuffel met hartslag voor hem, hier ligt hij met zijn hoofd onder. :D

Het alleen blijven is wel een dingetje, dus we gaan dat langzaam opbouwen. Dat gaan we doen dmv Benchtraining en opbouwen per paar minuutjes...
Even naar de supermarkt eindigt in óf een compleet doorgebeten bench (ja echt waar) óf het hele huis onder poep en plas. := Werk aan de winkel dus.
Het is niet zo gek ook, hij is nog nooit in zijn leven alleen geweest.
Gelukkig ben ik vrij dus met hem aan de slag!

Na verschillende (privé) berichten, heb ik toch besloten hem wat vaker mee te nemen overal naar toe. Hij plakt erg aan mij, maar het zal hem meer goed doen om samen uit te gaan dan alleen te blijven, en samen alleen blijven de hele dag is natuurlijk ook geen optie.

Gister kennis gemaakt met een andere hond tijdens het wandelen voor het eerst.
Buddy gromde een beetje, ging toen naast mij zitten, blafte/viel uit, gecorrigeerd en ging toen liggen in het gras. Ook nog werk aan de winkel!


Afbeelding

Edit: ik zie dat ik in de OP vergeten ben te vertellen hoe oud hij is, Buddy is ‘pas’ 16 maanden!

nikkielvis

Berichten: 766
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:54

Zo te zien is buddy met zijn neus in de boter gevallen.
Ik heb er twee uit het buitenland.
1 uit Portugal (Marco) die eigenlijk bij dag 1 meedraaide en alles geweldig vond/vind.
1 uit roemenie (Jantje) die wel een moielijker start had. Met heel veel geduld is hij een redelijk stabiele hond geworden.

Dat is dus echt mijn tip heb heel veel Geduld en doe alles lekker op je gemak. Bij twijfel als hij angstig is buiten lekker op zijn tempo gaan en eventueel met oud en nieuw aangelijnd in de tuin. Geniet ervan het is zo leuk het zijn net volwassen puppy's zo ook gewoon mee omgaan. Herhaling is vaak de key tot success en een hele fijne stabiele hond.

Shorks

Berichten: 408
Geregistreerd: 14-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:21

wat is buddy leuk <3 en wat fijn dat hij nu een fijn leven krijgt!
Ik heb sinds oktober een zwerver uit Portugal, dus veel van je ervaringen komen me ook bekend voor! Die van mij kan inmiddels even alleen blijven als ik in de tuin of in de straat blijf, waar hij in het begin al na een minuut begon te huilen als een wolf :=

Ik moet mezelf ook echt iedere dag voorhouden dat het járen kan duren voor zo'n hond 100% op zijn gemak is (als dat ooit al gebeurt). Volgens mij ben jij, net als ik, geneigd om nu al te snel te gaan met het oefenen met alleen zijn/opvoeden/etc. Het is voor hem nu al intens om gewoon de dag door te komen, zoveel nieuwe prikkels! Gewoon rustig aan doen, beetje beginnen met trainen, maar echt véél minder proberen te verwachten dan je van in Nederland gefokte honden zou doen.

Ik ga jullie volgen! Ben benieuwd hoe hij opbloeit.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:31

Shorks schreef:
wat is buddy leuk <3 en wat fijn dat hij nu een fijn leven krijgt!
Ik heb sinds oktober een zwerver uit Portugal, dus veel van je ervaringen komen me ook bekend voor! Die van mij kan inmiddels even alleen blijven als ik in de tuin of in de straat blijf, waar hij in het begin al na een minuut begon te huilen als een wolf :=

Ik moet mezelf ook echt iedere dag voorhouden dat het járen kan duren voor zo'n hond 100% op zijn gemak is (als dat ooit al gebeurt). Volgens mij ben jij, net als ik, geneigd om nu al te snel te gaan met het oefenen met alleen zijn/opvoeden/etc. Het is voor hem nu al intens om gewoon de dag door te komen, zoveel nieuwe prikkels! Gewoon rustig aan doen, beetje beginnen met trainen, maar echt véél minder proberen te verwachten dan je van in Nederland gefokte honden zou doen.

Ik ga jullie volgen! Ben benieuwd hoe hij opbloeit.


Jeetje, ik geloof dat ik geluk heb met mijn Portugeesje dan. Alleen blijven is eigenlijk nooit een probleem geweest. Hij was de eerste dag dat hij kwam zó moe dat hij heel erg blij was met een bench en een zacht kussen s avonds. En die liefde voor warme zachte plekjes heeft hij gehouden. Zolang hij thuis is, bij mij of mijn ouders, kan hij goed alleen blijven. Na mijn verhuizing van flat naar huis heeft hij een paar dagen wat spanning gehad, toen was het weer ok, de spullen roken nog steeds naar 'thuis' en hij sliep weer rustig.
Zindelijk was hij ook vanaf dag 2 (hij was toen 7 maanden). Grootste uitdaging bij die van mij is dat hij uit angst wel eens wil uitvallen naar dominantere honden (kids, katten, onderdanige honden en paarden geen enkel probleem), dat hij nooit los kan en dat hij na 3,5 jaar nog steeds al zijn speelgoed sloopt. Verder is hij een heerlijke hond, die liefst op schoot ligt of op een warm dekentje ergens, maar net zo lief uren mee gaan wandelen of mee gaat naar de paarden.

Shorks

Berichten: 408
Geregistreerd: 14-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:48

@Skippy, ja iedere hond heeft zo z'n dingetjes. Dat vind ik juist het leuke aan die straathondjes,die hebben geen 'raskenmerken' maar écht een eigen karakter. Die van mij is wel moeilijk met alleen laten, maar hij was meteen zindelijk (werd net 1 toen hij bij ons kwam), is super sociaal met álle honden en kon na 2 weken al prima los lopen op veilige plaatsen. Ik merk nu na 3 maanden nog steeds heel veel verandering in hem, dus hij is nog steeds wel echt aan het wennen.

Daarom zou ik me niet te druk maken om Buddy's angstigheid, TS, hij trekt vast nog helemaal bij en dan heb je vast een super hondje aan hem. Hierbij een foto van mijn Eddie!

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:55

Shorks schreef:
@Skippy, ja iedere hond heeft zo z'n dingetjes. Dat vind ik juist het leuke aan die straathondjes,die hebben geen 'raskenmerken' maar écht een eigen karakter. Die van mij is wel moeilijk met alleen laten, maar hij was meteen zindelijk (werd net 1 toen hij bij ons kwam), is super sociaal met álle honden en kon na 2 weken al prima los lopen op veilige plaatsen. Ik merk nu na 3 maanden nog steeds heel veel verandering in hem, dus hij is nog steeds wel echt aan het wennen.

Daarom zou ik me niet te druk maken om Buddy's angstigheid, TS, hij trekt vast nog helemaal bij en dan heb je vast een super hondje aan hem. Hierbij een foto van mijn Eddie!

[ [url=m/ceouvF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ow, de jouwe lijkt echt op de mijne, maar met rechte oren haha.

Afbeelding
(de beige uiteraard)

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 12:40

Skippy01 schreef:
Wat een leukerd! Hele dankbare hondjes vaak, buitenlandertjes. Ik heb er een uit Portugal, mijn tante ook en mijn andere tante een uit Spanje (en daarvoor ook al 3 uit Spanje). Allemaal even dankbaar.



Wat leuk! <3


nikkielvis schreef:
Zo te zien is buddy met zijn neus in de boter gevallen.
Ik heb er twee uit het buitenland.
1 uit Portugal (Marco) die eigenlijk bij dag 1 meedraaide en alles geweldig vond/vind.
1 uit roemenie (Jantje) die wel een moielijker start had. Met heel veel geduld is hij een redelijk stabiele hond geworden.

Dat is dus echt mijn tip heb heel veel Geduld en doe alles lekker op je gemak. Bij twijfel als hij angstig is buiten lekker op zijn tempo gaan en eventueel met oud en nieuw aangelijnd in de tuin. Geniet ervan het is zo leuk het zijn net volwassen puppy's zo ook gewoon mee omgaan. Herhaling is vaak de key tot success en een hele fijne stabiele hond.


Ja, ik zie hem langzaam opbloeien en er zit vast heel wat leuks onder die angst nu nog. :j


Shorks schreef:
wat is buddy leuk <3 en wat fijn dat hij nu een fijn leven krijgt!
Ik heb sinds oktober een zwerver uit Portugal, dus veel van je ervaringen komen me ook bekend voor! Die van mij kan inmiddels even alleen blijven als ik in de tuin of in de straat blijf, waar hij in het begin al na een minuut begon te huilen als een wolf :=

Ik moet mezelf ook echt iedere dag voorhouden dat het járen kan duren voor zo'n hond 100% op zijn gemak is (als dat ooit al gebeurt). Volgens mij ben jij, net als ik, geneigd om nu al te snel te gaan met het oefenen met alleen zijn/opvoeden/etc. Het is voor hem nu al intens om gewoon de dag door te komen, zoveel nieuwe prikkels! Gewoon rustig aan doen, beetje beginnen met trainen, maar echt véél minder proberen te verwachten dan je van in Nederland gefokte honden zou doen.

Ik ga jullie volgen! Ben benieuwd hoe hij opbloeit.


Bedankt voor de tips! Ik probeer hem zo rustig mogelijk te laten wennen aan alles in Nederland. :)


Shorks schreef:
@Skippy, ja iedere hond heeft zo z'n dingetjes. Dat vind ik juist het leuke aan die straathondjes,die hebben geen 'raskenmerken' maar écht een eigen karakter. Die van mij is wel moeilijk met alleen laten, maar hij was meteen zindelijk (werd net 1 toen hij bij ons kwam), is super sociaal met álle honden en kon na 2 weken al prima los lopen op veilige plaatsen. Ik merk nu na 3 maanden nog steeds heel veel verandering in hem, dus hij is nog steeds wel echt aan het wennen.

Daarom zou ik me niet te druk maken om Buddy's angstigheid, TS, hij trekt vast nog helemaal bij en dan heb je vast een super hondje aan hem. Hierbij een foto van mijn Eddie!

[ [url=m/ceouvF.jpg]Afbeelding[/url] ]




Och, wat is Eddie leuk. <3

Leuk iedereen die volgt!