[VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 17:06

theadora99 schreef:
beatje schreef:
Nu woon ik in Belgie dus kan de vergelijking niet maken.Hier ook een overaanbod aan HR honden, herders is met vlagen,maar zeker veel buitenlandse hondjes. 99% van de inentingsboekjes zijn buitenlandse boekjes,zelfs die van de HR honden waarvan we er zelfs gecoupeerd hebben zitten.Er zitten trouwens regelmatig schattige kleine kruisingen van die maltezer mixjes en zo.Op het moment ,sinds oud en nieuw zit het asiel weer bomvol.

Ik keek net eventjes, maar er zit welgeteld 1 hond die aan mijn eisen voldoet in het asiel en deze is doof. Dus echt opschieten doet het dan niet.

We dwalen heel erg van het onderwerp af,maar wat zoek je? En kijk ook eens richting Wallonie daar barsten de asiels uit.

Maar waar het in feite overgaat en waar nu omheen gedraait word.Is dat buitenlandse honden minder makkelijk zijn als gepromoot worden,dus dat het dan intresant is om te lezen waarop het mis lopen is. Vooral een wake-u call voor mensen die daar aan willen beginnen.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 17:24

Ik zoek op dit moment zelf geen hond hoor, maar als ik kijk dan zit er ook niets wat ik zou willen. Heb zelf ook een hond uit het buitenland overigens, die vind ik zeker niet moeilijker dan gepromoot oid. Maargoed.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 18:17

Zo jammer dat buitenlandse honden altijd in een negatief daglicht geplaatst worden.
Als er met een buitenlandse hond iets misgaat zegt men al gauw dat het is omdàt het een buitenlandse hond is.
Als er net hetzelfde misgaat met een hond die van bij een goede fokker komt is het 'dat kan gebeuren hé'.
Hoe een hond zich gedraagt hangt ook van de omgeving af. Als de hond zich anders gedraagt dan op de beschrijving hoeft dat niet te betekenen dat de beschrijving niet klopte.
Eigenlijk net hetzelfde als bij een paard. Paard kan superbraaf zijn bij de ene ruiter en een draak bij iemand anders.
Wat ik in dit geval iets minder handig vind is dat ze blijkbaar de hond zelf alleen van op afstand kenden. Maar het kan evengoed zijn dat het de afspraak was dat de hond enkel bij hen bleef als het zou klikken en anders naar een opvanggezin zou gaan.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 21:05

Sclimpre schreef:
Wat ik in dit geval iets minder handig vind is dat ze blijkbaar de hond zelf alleen van op afstand kenden. Maar het kan evengoed zijn dat het de afspraak was dat de hond enkel bij hen bleef als het zou klikken en anders naar een opvanggezin zou gaan.

Dat was in eerste instantie mijn vraag , was het zo bedoeld als opvang gezin of ging het toch niet?

Ik ben het met jou stelling dus niet eens.Ik lees alleen altijd dat buitenlandse honden als probleemloos worden gepromoot waarna het dan eenmaal hier toch mis gaat.En wat dan iin het asiel beland is nog maar een topje vd ijsberg. Er worden er zoals hier onder vrienden verhuist,maar ook een deel gaat terug naar de stichting in het geval van goede stichting.Want een deel stichtingen halen de honden naar hier en hebben er dan geen zaken meer mee.

pluisje88

Berichten: 8077
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 00:12

Ik ga ervan uit dat giolli het topic ontstipt heeft zoals ze hier heeft aangegeven. Persoonlijk vind ik dat zeer begrijpelijk gezien de lading bagger die ze over zich heen gehad heeft..

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:55

pluisje88 schreef:
Ik ga ervan uit dat giolli het topic ontstipt heeft zoals ze hier heeft aangegeven. Persoonlijk vind ik dat zeer begrijpelijk gezien de lading bagger die ze over zich heen gehad heeft..


Jep :Y) heb me er ook over verbaasd! Het is niet gauw goed of het deugt niet.

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 16:38

Ik denk dat TS zich hier niet meer zal laten zien met posts inderdaad, gok dat ze wel mee leest.
Het is natuurlijk niet leuk dat de hond is herplaatst voor TS.
Je kunt er vanuit gaan dat er confronterende en niet leuke reacties gaan volgen van users op de herplaatsing, ongeacht hoe TS ook zou reageren.

Ik denk persoonlijk dat als er eenmaal een negatieve spiraal is ontstaan je moet gaan kijken naar; Hoe los ik dit op?
En ook vooral realistisch moet zijn; Kan ik dit (met hulp) oplossen zodat er een keerpunt komt en van daar uit een positieve spiraal kan ontstaan?
En die uitkomst is voor ieder anders.

Net zoals dat niet ieder paard bij iedere ruiter past, past ook niet iedere hond bij iedere baas.
Daarbij komt ook nog eens dat je een hond echt in je directe woon-omgeving/ leven hebt en niet zoals een paard buiten houd, waar je er toch een afstand van hebt en meer afstand van kunt nemen.
Daarom is het ook zo belangrijk dat er secuur geplaatst wordt. (En dan nog kun je bepaalde zaken niet altijd vooraf goed overzien of inschatten, want het gaat niet om goederen (al denkt de wet daar anders over) en ook mensen kunnen dus tekort schieten .)

Belangrijkste moet ten alle tijden het dier zijn.
En een dier heeft niets aan vingerwijzen of in een onhoudbare situatie blijven, die is gebaat bij een passende oplossing wat dat dan ook mag zijn.
In dit geval is dat herplaatsing.

pluisje88

Berichten: 8077
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:07

Ik ken ts persoonlijk en ik weet dat ts niet meeleest. Ze heeft hem daadwerkelijk ontstipt toen ze dit zei in dit topic. Er is geen sprake geweest van een neerwaartse spiraal. Alles ging prima verder maar er is iets gebeurd waardoor het beter was om hem te herplaatsen. Giolli heeft een heel groot hart voor dieren en weet echt wel waar ze mee bezig is. Ik denk ook dat ze de juiste keuze heeft gemaakt. Buddy heeft nu een fijn huisje dat voor alle partijen beter past. Herplaatsen was het enige juiste wat ze in dit geval heeft kunnen doen. Hoe moeilijk ze het er zelf ook mee had

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:37

Soms is houden van loslaten.

Al het goede voor Buddy. En voor Giolli natuurlijk :)

SsSimonee

Berichten: 2941
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 19:40

Respect voor TS dat ze die keuze heeft kunnen maken voor Buddy.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 14:03

Goh ja, het is me een tijd geweest.
Ik heb van verschillende mensen bericht gehad dat het topic hier een beetje uit de klauwen liep. Ik had een poosje terug al ontstipt en heb het niet opgezocht.
Ik had genoeg aan mezelf en geen trek in verwijtende berichten. Nu vandaag gaat het inmiddels prima met Buddy en mij en besloten toch maar eens hier te kijken, de berichten vallen me alles mee. :)


De afgelopen tijd is een rollercoaster geweest en heb ik de tranen uit mijn kop gejankt.
Buddy is inderdaad herplaatst, de reden wilde ik eerst liever niet op internet zetten, maar het maakt ook niet veel uit.

Ik was werken en mijn oppas meisje paste op mijn (1jarige) dochter, Buddy lag te slapen en voor ons is dan de regel dat mijn dochter daar niet bij mag komen.
Buddy droomt heftig, heeft de afgelopen tijd veel mee gemaakt en soms wordt hij niet direct wakker als je hem aanraakt of roept.
Ik stond in de file op weg naar huis toen ik gebeld werd door de oppas dat Buddy bij Ella in het gezicht had gebeten. Ik vroeg wat er was gebeurd, ze had met dochter op de bank gezeten en Buddy lag er naast te slapen. Dochter is op Buddy geklommen om ‘te aaien’, Buddy schrikt zich wild, draait zich om en hapt.

Via een groepswhatsapp waar ik al jaren in zit heb ik via Maartje1990 en Jinte hier op bokt binnen een half uur een nieuw huisje voor Buddy kunnen vinden bij een Bokker. We hebben hem dezelfde avond nog gebracht.

Het was niet buddy’s schuld, hij schrok. Het was niet Ella’s schuld, die werd niet begrenst, het was niet de schuld van de oppas want die geef je niet de schuld. Ik kan alleen mijzelf beschuldigen omdat ik ze alleen heb gelaten, niet goed heb geïnstrueerd, of iemand anders op mijn hond/dochter liet passen.

Buddy was mijn maatje, ik was zó dol op hem. Na het verlies van mijn vorige hond vulde hij die lege plek op.
Ik krijg van lieve Maartje en Jinte regelmatig een update, Buddy heeft niet zo lang hoeven te wennen als bij mij gelukkig. Hij heeft het onwijs naar zijn zin, in dat opzicht woont hij nu luxer dan bij ons.
Buddy heeft het goed, zijn nieuwe eigenaren zijn dol blij, en ik blijf achter met een verbrijzeld hart. :)

Ik heb zelden een dier zo gemist als Buddy, we deden samen nappies en zorgde er voor dat ik niet meer zo eenzaam was in alle uren die ik alleen thuis door breng.
Ik mis hem nog steeds, maar de filmpjes en foto’s die ik krijg zorgen er voor dat ik weet dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Als het ooit nog eens mis was gegaan had ik het mijzelf als moeder nooit vergeven.

Lieve Bud, ik hou je in de gaten jongen.
We hadden zo veel leuke plannen en we klikte vanaf de eerste dag. Ik wens je al het geluk op de wereld en dat kan niet anders dan goed komen bij je nieuwe baasjes. <3

Oh ja, het is misschien overbodig om te zeggen maar ik mis Buddy nog steeds enorm en voel me enorm rot over wat er is gebeurd. Hopelijk begrijpen jullie dit en blijven rottige reacties uit.

Een volgende hond gaat er de komende tijd niet komen. Ik hoop mijn dochter eerst goed te kunnen leren wat wel en niet mag en wie weet wat er dan in de toekomst gebeurd.



Bedankt allemaal!

pluisje88

Berichten: 8077
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:06

:(:) :+:

Ik ben trots op je. Je hebt een hele moeilijke keuze moeten maken. Misschien heeft het allemaal niet zo moeten zijn.
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 20-02-20 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:16

Toch een update, ik ben trots op je. Sowieso ben ik dat al, maar nu nog wat meer.

Soms moet je, helaas, keuzes maken die je liever niet wil(t) maken. Ik denk dat dit voor iedereen de beste oplossing gaat blijken, al blijft het een lastige.

Chin up!

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:18

Verstandig besluit.

Ik hoop dat je dochtertje het inmiddels goed maakt.

Anoniem

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:18

Ik vind het echt onwijs rot voor jullie hoe het gelopen is, de liefde voor Buddy spatte er van af toen jullie bij ons waren.

:(:)

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 14:30

Robijntjah schreef:
Ik vind het echt onwijs rot voor jullie hoe het gelopen is, de liefde voor Buddy spatte er van af toen jullie bij ons waren.

:(:)



En jullie eeuwig dank voor het snelle beslissen en de liefde die jullie buddy nu geven.

Ik hoop dat hij vreselijk oud mag worden bij jullie! <3

Anoniem

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:34

Dat hopen wij ook <3

Afbeelding
Afbeelding

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 15:11

TS, Voel je niet schuldig. Jij hebt meer dan je best gedaan.

Mijn adoptiehond uit Spanje hapt ook sneller dan onze andere hond. Dit zijn honden die toch minder geremd zijn dan de tamme honden uit Nederland, er zit toch meer wild in. En kinderen met honden: is altijd een risico, altijd oppassen!

Je hebt Buddie een goede basis gegeven, waardoor hij nu ook sneller gewend is.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 15:16

Ach jee. Wat jammer dat het zo is gelopen :( Snap de keus die je hebt gemaakt heel goed. Fijn dat je zo snel een nieuw goed huisje voor Buddy hebt gevonden. Hopelijk met dochter alles goed, sterkte :(:)

(En dapper dat je een update geeft, hopelijk blijven de nare reacties uit!)

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 16:19

Dapper dat je een update geeft. Ik hoop dat het goed gaat met je dochtertje! Ik weet hoeveel verdriet het doet een herplaatser weer te moeten herplaatsen. Ik had enorm het gevoel gefaald te zijn naast dat ik mijn enorme knuffel en grapjas moest missen. Heel veel sterkte met je gemis! :(:)

Yavanna

Berichten: 2642
Geregistreerd: 11-12-03

Re: [VOLG] Van Arubaanse snelweg naar NL gezinshond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:16

Erg wijs besluit, en hij was al zo veranderd in zijn blik bij je.. Respect dat je deze keuze hebt gemaakt, daaruit bliijkt een groot hart.. Jouw tijd komt weer...

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:56

:(:) :*