Katten fokkers topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36767
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:16

Ja lijk mij ook, maar katten zijn vaak ook te dik. Maira zit altijd super strak en krijg daar geen grammetje teveel aan.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:36

Het is vaak zo dat ze na een dekking flink gaan bunkeren, het is echt te vroeg om te voelen. Tussen de 3,5 weken en de 4 weken zijn de kittens pas zo groot al een bruine/kidney boon. Ik tel dan altijd het aantal kittens, zit er zelden meer dan 1 naast. Na de 4 weken kun je de “bonen” niet meer van elkaar onderscheiden.

Marcella

Berichten: 36767
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:42

Ze kwam ook een tikje mager terug van de kater. Kon ruggengraad best goed voel, maar was na een paar dagen ook weer weg. Nadeel dat je kat zich niet gauw laat zien aan vreemde en een muts is betreffende eten.

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 12:45

Nishi weigerde het eten wat ze bij de kater kregen ook. Gelukkig had ik eigen eten meegegeven. Ze heeft wel minder gehad dan hier. Dus ook flink bunkeren na de dekking.

Volgende dekking gaat ze terug naar haar fokker. Die voeren hetzelfde als mij dus dat ik wel fijn.

Marcella

Berichten: 36767
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:58

Zal wel over zorgde katten moeder zijn, maar ook misschien verwent met 2x per dag klein portie natvoer. :o

Marcella

Berichten: 36767
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:48

Afbeelding
Misschien gebakken kittens. :')

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 15:01

Spannend!

Kater die ik op het oog heb voor beide dames verwacht over 6 weken zijn eerste kittens. Ik denk dat ik Nishi dit jaar nog een keer laat dekken. Loop enorm te klooien met de pil. Die vorige die ik had nooit problemen en nu wordt ze door de pil heen krols. Hoor van veel meer fokkers dat er problemen mee zijn. Dus ik hoop dat Lanah nog een tijd niet krols wordt.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:04

Melatonine impantaten, ik zweer erbij!

robeer

Berichten: 1406
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:36

Ik heb ze ook besteld idd.

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:53

Ik meld mij hier ook.

Ik heb een heilige birmaan poes rond lopen om een cattery mee te beginnen.
Afbeelding

Afbeelding


Maar die cattery naam is nog een dingetje. Ik kan gewoon niks verzinnen.

Waar hebben jullie je inspiratie vandaan gehaald?

Marcella

Berichten: 36767
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:12

Mijn cattery naam is gebaseerd op de de stamboek naam van mijn overleden fjord. Dus misschien geen mooie naam, maar wel een naam met extra betekenis voor mij.

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 17:37

Wij wilde iets wat:
- niet te lang was
- goed uit te spreken is
- betekenis heeft
En natuurlijk wat we mooi vinden.

Na lang denken kwamen we telkens terug op Imani. Lekker kort, bekt lekker en het heeft een betekenis. Dus ik ben happy

Marcella

Berichten: 36767
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:59

Cattery naam is trouwens Sunhild.

O en de dames bliefen geen hart en heb zonder overlast kip kunnen slachten. Word weer lekker kipfilets. Misschien dat ik wel weer een keer wat kook.

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:15

Onze naam had ik al als kind bedacht, maar dan als stalnaam voor als ik ooit een eigen stal zou beginnen :D

Marcella

Berichten: 36767
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:18

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gezellig hier. :=

Zouden het zwangerschap hormonen zijn. Voel nog steeds een klein buikje alleen wel anders dan eerst.

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:51

Wat een mooie namen hebben jullie bedacht!

Ik vind het super interessant om hier alles te lezen.
Voor ons is het echt allemaal nieuw.
Onze poes is gisteren naar de kater gebracht dus fingers crossed :D

Beetje brutale vraag nog.
Waar laten jullie de poes bevallen, en waarin? En hoe doen jullie het de eerste periode? Foto's erbij is natuurlijk helemaal super

Ik lees op internet vooral dat ze het liefst een rustig plekje willen om te bevallen en anders zoeken ze die zelf op of gaan met de kittens slepen.

Wij hadden zelf bedacht op ons kleding kamertje een plekje voor haar te maken. Daar staat alleen een grote kast in. Maar het is daar wel een stuk kouder dan beneden of zetten jullie dan de verwarming constant aan?

Ik kan mij ook niet voorstellen dat ze liever daar alleen is als bij ons beneden.

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 19:23

Nishi is op de kattenkamer bevallen. In een mandje.
Ik kan nu even geen foto’s toevoegen op de 1 of andere manier.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 02:57

Mijn regel is “moeders wil is wet” we kunnen nog zoveel zelf bedenken, maar als de poes het er niet mee eens is wordt het een gesleep en dat is het laatste wat je wilt de eerste weken, omdat het echt een risico kan zijn voor de kittens.

In de regel een rustige plek, bij mij merk ik dat nieuwe moeders het liefste de eerste week op mijn slaapkamer zijn, ik verplaats ze dan wel zo snel mogelijk naar de logeerkamer als moeders gewend is aan haar rol. De tweede ronde merk ik vaak dat de poezen zelf ook de logeerkamer verkiezen. Maar ik heb poezen gehad die hun nest per see in de woonkamer wilde hebben, ook prima.

Ik heb een kleine werpkist, een grote werpkist in de logeerkamer, een kast in de woonkamer waarvan ik onderin de klep zo heb aangepast dat dit als bestolen gebruikt kan worden en een overdekte werpmand, die ik vaak op mijn slaapkamer gebruik.

Marcella

Berichten: 36767
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 10:06

Zorg dat ik een doos heb, maar het gaat afhankelijk zijn van wat Maira zelf zou willen. Woonkamer is warmste plek in huis en heb nu een warmte matje voor Maira. Die eerst doodeng was en nu zwaar verslaafd aan.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 11:17

In plaats van warmtematjes op stekker, kan ik in ieder geval van harte de SnuggleSafe aanraden. Echt een must bij je kraambenodigdheden.

Marcella

Berichten: 36767
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 12:48

Balen bij Bibita niet op voorraad, maar gelijk aangemeld. Nu hopen dat het een beetje op tijd weer op voorraad is en anders ergens anders bestellen.

Warmtematje zou ik ook niet willen gebruiken voor in de doos in verband met brand gevaar.

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-21 14:51

Ik heb Nishi gewoon haar gang laten gaan waar ze wilde bevallen. Ze zat al veel boven. En ze is op de kattenkamer in haar eigen gekozen mandje bevallen. Helaas voor mij het duurste mandje wat er staat maar goed. Volgende keer mag ze daar ook weer in bevallen als ze wilt.

Marcella

Berichten: 36767
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:05

Zou mij niet verbazen als Maira in de mand die tegen de kachel staat wil bevallen (stukje schappenvacht op de bodem en een groot vel voor de helft overheen).

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:51

Super bedankt voor jullie reacties. Echt tof om jullie ervaringen en tips te lezen.

Daphara hoe doe jij dit dan met zoveel opties waar ze uit kunnen kiezen?

Ik denk niet dat ons mevrouwtje blij is als ze gestalkt wordt door haar mens omdat ik niet weet waar ze wil bevallen. Of denk ik te ingewikkeld :o?

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-21 22:09

Nishi gaf echt wel aan dat ze moest bevallen. En ik moest in de buurt blijven. Naar de wc was een no go want ze moest en zou bij me blijven. De dagen erna ook. Ze is ‘s nachts ook een paar keer bij me gekropen en toen weer bij de kittens alsof ze wilde laten zien wat ze gedaan had. Maar zodra ik weg ging was het paniek. Dus ben ik de eerste dagen bij haar gebleven. Als ze dat graag wilt geen probleem.