Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 20 van de 43 [ 1072 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 43  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Katten fokkers topic

 
Profiel   

maratjesammy schreef
Super bedankt voor jullie reacties. Echt tof om jullie ervaringen en tips te lezen.

Daphara hoe doe jij dit dan met zoveel opties waar ze uit kunnen kiezen?

Ik denk niet dat ons mevrouwtje blij is als ze gestalkt wordt door haar mens omdat ik niet weet waar ze wil bevallen. Of denk ik te ingewikkeld :o?


Je denkt te ingewikkeld. De eerste keer is het afwachten, maar daarna volgen ze eigenlijk doorgaans gewoon standaard dezelfde procedure. Aantal DA gen zwanger, tijdstip en locatie van bevalling is dikwijls hetzelfde.

De eerste keer dirigeer ik het een beetje, maar moet eerlijk bekennen dat ik het net zo makkelijk vind als ze in de woonkamer willen bevallen, dus stuur daar een beetje op, maar soms heb ik pech en willen ze boven bevallen en komen ze me keer op keer halen, om mij boven dan uren te laten wachten tot ze echt beginnen.

Momenteel heb ik een poesje die graag ‘s nachts bevalt en alleen op mijn slaapkamer, dus die gaat vanaf een dag voor de uitgerekende dag ook mee naar bed als ik ga slapen.
Normaal mogen de katten niet op mijn slaapkamer, uitgezonderd bevallingen en hele zieke katten.

Sowieso gaan de dames mee naar mijn slaapkamer tegen de tijd dat de bevaldatum er aan komt voor de eerste bevalling.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 22:59 



 
Profiel   

Xoranlover en Daphara bedankt voor jullie berichtjes. Stelt mij inderdaad een stuk geruster.

Ik loop al maanden, weken, dagen alle informatie te verzamelen die ik maar kan vinden.

Met het honden fokken ben ik dan een stuk zekerder, gaat bijna vanzelf door de jaren heen.

Dit voelt als een totaal nieuwe wereld en wil het zo goed mogelijk doen. Nadeel is dat is daardoor aan mijn eigen kunnen ga twijfelen en onzeker wordt of ik wel goed voorbereid ben.

Helaas net te horen gekregen dat ze niet gedekt wil worden. Waarschijnlijk waren we net te laat met opmerken dat ze krols was. Dus we gaan ze weer ophalen.

Het was ook wel heel stil in huis zonder haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 23:48 



 
Profiel   

maratjesammy schreef
Met het honden fokken ben ik dan een stuk zekerder, gaat bijna vanzelf door de jaren heen.

Dit voelt als een totaal nieuwe wereld en wil het zo goed mogelijk doen. Nadeel is dat is daardoor aan mijn eigen kunnen ga twijfelen en onzeker wordt of ik wel goed voorbereid ben.


Katten gaat ook bijna vanzelf hoor, althans 99 van de 100 keer. Wel een beetje afhankelijk van het ras. Een kat is over het algemeen wel zelfstandiger dan een hond is mijn ervaring.

Ik heb 2 werpkisten staan, 1 grote en 1 kleinere. De kleine heb ik meestal op onze slaapkamer staan, de grote op de kittenkamer. Ik laat de moeders altijd zelf kiezen waar ze willen bevallen en probeer ze dan na de geboorte van het eerste kitten in de grote werpkist te krijgen voor de rest. Maar ik heb ook al poezen gehad die onder in de kast op de slaapkamer bevielen of in het cv hok.1 poes maakte het heel erg bont............die vond onder mijn dekbed wel een geschikte plaats.

Hier bevallen de meeste poezen op dag 65 na de eerste dekking. Dat is dus wat eerder dan de meeste honden :)
Tijdstip van de dag wisselt heel erg, ook per poes. Wat ook nog wel een verschilletje is met honden is het aantal stuiters..... bij katten is het heel normaal dat ongeveer de helft van de kittens in stuit geboren worden. Dat is dus echt niks om je zorgen iver te maken, net als gekleurd vruchtwater. Zeg maar waar je bij een hond in de stress zou schieten :D

Ik zag dat je in brabant woont. Ik ook en je bent welkom als je meer info wilt hoor.

Hier is een dame krols. Al voor de 2e keer dit jaar -O-
Vanavond naar Eersel om te scannen en dan kan ze bij de kater, deze krolsheid of de volgende. Zoals het er nu naar uitziet, wordt dat mijn laatste nestje. In ieder geval voor een langere tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 13:53 



 
Profiel   

Volgende week dinsdag echo om te kijken of Maira drachtig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 17:27 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 12:19 



 
Profiel   

Sneeuwpret voor mijn dames vandaag:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 20:20 



 
Profiel   

Die hoge rug en blik van de onderste foto. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 20:24 



 
Profiel   

Ze schrok van sneeuw die vlak bij haar neerkwam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 20:25 



 
Profiel   

Wel alle tekenen van drachtig, maar geen kittens kunnen vinden op de scan. Da acht de kans klein dat er nog 1 verstopt zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 15:14 



 
Profiel   

Ach wat jammer zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 20:54 



 
Profiel   

Wat jammer marcella. Had je een echo gedaan of een röntgenfoto?

[ img ]
Mijn dametje is vorige week toch onverwachts nog gedekt. Bij de kater wilde ze niet gedekt worden maar 2 dagen weer thuis en mevrouwtje gilde het hele huis bij elkaar. Dus maar weer terug naar de kater. Was nog niet de deur uit bij de kater en ze was al voor de eerste keer gedekt.

Nu kan het lange wachten beginnen :D

Vooral mijn 4 jarige dochtertje kan niet wachten tot er baby's zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 20:53 



 
Profiel   

Echo er waren 3 personen nodig 2 om in bedwang te houden, ander voor de echo en uiteindelijk lag ze te knorren. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 21:03 



 
Profiel   

Spannend! Wat voor kater heb je gebruikt?
Nishi wordt komend voorjaar nog een keer gedekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 21:04 



 
Profiel   

We hebben een blue point kater gebruikt. Fudge (zo heet ons dametje) is zelf een chocolate tabby.

Ben heel benieuwd als er kittens komen, wat voor kleurtjes ze zullen hebben. Ik heb begrepen dat het afhankelijk is van het eventuele crème gen. Als dat niet bij haar aanwezig is hebben we maar kans op 2 kleuren.

De bedoeling is om een poes te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 21:35 



 
Profiel   

xoranlover schreef
Spannend! Wat voor kater heb je gebruikt?
Nishi wordt komend voorjaar nog een keer gedekt.


Zo,das dan alweer snel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 20:18 



 
Profiel   

Ik lees nog steeds met jullie mee.

Wij zijn rustig aan aan het kijken welke cattery ons het beste past en waar wij graag twee kittens uit een nestje zouden willen. Tijdens het onderzoeken kwam ik een cattery bij ons in de buurt tegen waar veel berichten op staan wat er mis is gegaan: één kitten overleden uit een nestje, bij de andere zijn twee overleden, er is een miskraam, er is een kitten overleden met aangeboren afwijking.

Het klopt toch dat dit niet normaal is? Ze staan wel vermeld op een website die volgens mij goed bekend staat en zijn aangesloten bij Neocat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 11:14 



 
Profiel   

Nou flink wat problemen geloof ik met snugglesafe, want levering is nu opgeschoven naar half februari en gelijk ook weer een stukje duurder geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 11:29 



 
Profiel   

Ketly schreef
Ik lees nog steeds met jullie mee.

Wij zijn rustig aan aan het kijken welke cattery ons het beste past en waar wij graag twee kittens uit een nestje zouden willen. Tijdens het onderzoeken kwam ik een cattery bij ons in de buurt tegen waar veel berichten op staan wat er mis is gegaan: één kitten overleden uit een nestje, bij de andere zijn twee overleden, er is een miskraam, er is een kitten overleden met aangeboren afwijking.

Het klopt toch dat dit niet normaal is? Ze staan wel vermeld op een website die volgens mij goed bekend staat en zijn aangesloten bij Neocat.


Bij iedere cattery gaat wel eens wat mis. Fokkers die zeggen dat er bij hun nooit iets fout gaat moet je niet echt serieus nemen.... :D

Welke website heb je het over in je post? Ook aangesloten zijn bij een rasvereniging zegt helaas niet altijd alles. De ene rasvereniging is de andere ook niet. Zo is Neocat uit de federatie gestapt.

Welk ras ben je naar op zoek? Ik wil best met je meedenken en kijken of en welke fokkers wij binnen onze vereniging hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 11:38 



 
Profiel   

girlyggirl schreef
xoranlover schreef
Spannend! Wat voor kater heb je gebruikt?
Nishi wordt komend voorjaar nog een keer gedekt.


Zo,das dan alweer snel?


Zit een jaar tussen. Nishi is heel goed uit de zwangerschap en dergelijke gekomen. Is allemaal in overleg met fokkers die al jaren fokken.

En wat betreft dingen die fout gaan het kan altijd. En als je meerdere nestjes hebt kan dit gewoon botte pech zijn.

Ja die snuggle safe zag ik ook al. Wil er ook 1 of 2 hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 11:50 



 
Profiel   

robeer schreef
Ketly schreef
Ik lees nog steeds met jullie mee.

Wij zijn rustig aan aan het kijken welke cattery ons het beste past en waar wij graag twee kittens uit een nestje zouden willen. Tijdens het onderzoeken kwam ik een cattery bij ons in de buurt tegen waar veel berichten op staan wat er mis is gegaan: één kitten overleden uit een nestje, bij de andere zijn twee overleden, er is een miskraam, er is een kitten overleden met aangeboren afwijking.

Het klopt toch dat dit niet normaal is? Ze staan wel vermeld op een website die volgens mij goed bekend staat en zijn aangesloten bij Neocat.


Bij iedere cattery gaat wel eens wat mis. Fokkers die zeggen dat er bij hun nooit iets fout gaat moet je niet echt serieus nemen.... :D

Welke website heb je het over in je post? Ook aangesloten zijn bij een rasvereniging zegt helaas niet altijd alles. De ene rasvereniging is de andere ook niet. Zo is Neocat uit de federatie gestapt.

Welk ras ben je naar op zoek? Ik wil best met je meedenken en kijken of en welke fokkers wij binnen onze vereniging hebben.


Bedankt voor je reactie! In principe dus gewoon een hele eerlijke fokker zoals ik het hoor :D

Inmiddels heb ik weer contact met de cattery gehad uit Leeuwarden waar ik destijds ook contact mee gehad. Ze zijn momenteel bezig met dekkingen van twee katten en eentje daarvan heeft echt onze voorkeur. 5 maanden na de dekking zouden de kittens weg mogen en dat is voor ons perfecte timing.

Het gaat om twee Brits Kortharen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 12:01 



 
Profiel   

Snuggle safe is amper nog te pakken te krijgen. Bijna overal uitverkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 13:57 



 
Profiel   

Marcella schreef
Snuggle safe is amper nog te pakken te krijgen. Bijna overal uitverkocht.


Ja ik zag t. Helaas heb nog wel even dus hopelijk gaat t dan wel lukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 14:17 



 
Profiel   

Wil mijn warmte matje terug die mocht ze even lenen, maar was eigenlijk gekocht voor paprika en meloen plantjes. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 14:21 



 
Profiel   

Okay twijfel nu of de echo wel goed gegaan is en Maira misschien toch niet 1 kitten verstopt had zitten. Is ineens gruwelijk plakkerig en kan amper wat doen. Maar weinig buik te zien. Blue loop haar hoofd iedere keer te wassen en doen echt super lief tegen elkaar. Ze is ook nog steeds niet krols geworden nu zou het ook rui kunnen zijn, maar weet het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-21 18:32 



 
Profiel   

Marcella schreef
Okay twijfel nu of de echo wel goed gegaan is en Maira misschien toch niet 1 kitten verstopt had zitten. Is ineens gruwelijk plakkerig en kan amper wat doen. Maar weinig buik te zien. Blue loop haar hoofd iedere keer te wassen en doen echt super lief tegen elkaar. Ze is ook nog steeds niet krols geworden nu zou het ook rui kunnen zijn, maar weet het niet.

Hoeveel dagen is ze nu als ze wel drachtig is?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-21 18:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 20 van de 43 [ 1072 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 43  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen