Katten fokkers topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 18:36


Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 18:37

24 december opgehaald
07
31
12
50 dagen ongeveer en eigenlijk gerekend van dag ophalen kater

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 21:11

Waarom laat je geen foto maken? Dan heb je direct duidelijkheid. Ik weet alleen niet of je tot een bepaald aantal dagen moet wachten ik dacht tot 58 maar weet t niet zeker.

@eloya eens kijken klinkt goed.

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 09:17

Ga maandag wel even bellen en in de tussentijd probeer tietjes te kijken. Maar volgens mij heeft ze nog steeds alle verschijnselen van drachtig.

Aparte is ook dat ze af en toe als een zotte door het huis loop te racen.

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 13:31

Vanaf ongeveer 54 dagen dracht is het skelet voldoende gecalcificeerd om zichtbaar te zijn op rx. Ik zelf laat altijd een foto maken circa een week voor de uitgerekende datum.
Mijn ervaring is dat een poes die wel gedekt is maar niet drachtig na ongeveer 8 weken weer krols wordt.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:55

Mag ik voor een vriendin van mij zonder Bokt wat vragen?
Haar kruising ragdoll heeft een nestje kittens van 6 weken van een ragdoll vader. Beide ouders zijn getest en de kittens zijn goed gezond en eten al brokjes en vlees. 2 kittens komen bij ons wonen met 13 weken.
Sinds gisteren is moeder poes echter onrustig. Mauwt om haar kittens dat ze moeten komen drinken, maar eenmaal aan de tepel wil ze het toch weer niet en gaat ze ze ruw likken.ze reageert niet krolsig als ze bij haar staart genaait wordt en maar haar buik aaien vindt ze wel heel fijn blijkbaar.
Ik heb haar gevraagd het verhaal even te appen en als screenshot toegevoegd. Wie herkent dit gedrag? Klinkt mij hormonaal maar ben met 1 nestje van mijn eigen ragdoll poes geen ervaren fokker.

Afbeelding

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:08

Eerste wat ik denk is spoed da misschien ontsteking tepels.

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 13:30

Dat plus als de kittens met 6 weken al vlees en brok eten zullen ze weinig behoefte hebben om te drinken. Daardoor heeft ze natuurlijk stuwing. En is het ook niet fijn. Hoeveel krijgen ze? Bij mij krijgen ze met 6 weken een portie vlees voor de volwasse kat (30-40 gram) verdeeld over alle kittens. Brok pas met 9 weken want ze moeten eerst leren vast voedel te eten en dat te verteren. Te veel gaat vaak mis. Ik zou dus aanraden kittens minder vast voedsel en kijken of de moeder geen ontsteking heeft.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:47

Thanx voor de reacties. Ik zal het aan haar doorgeven. Hoeveel ze krijgen weet ik niet. Toen ik laatst was een bordje carnibest voor kittens. Klinkt op zich logisch. Mijn merrie had ook flinke stuwing en toen zoonlief al snel het gras ontdekte maar die kon ik melken. Ze kwam door gewoon om vragen :D

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:24

En Maira is knetterkrols geworden. Zeer weinig geslapen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:39

En wij zijn weer 6 kittens rijker!


Afbeelding

Bevalling ging super! Van kitten 3 en 4 braken de navelstrengen en kwam de nageboorte niet mee, dus daar heb ik nog wel even op moeten wachten.

Ze zijn geboren op dag 62 en de gewichten varieerde van 92 tot 108 gram. Voor zo’n groot nest en wat te vroeg geboren is dat echt heel netjes.

Mamma heeft goed melk, dus ze komen goed aan

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-21 21:49

Gefeliciteerd. Nette gewichten!

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:56

Dus moeders geeft goede slagroom. Knapperts hoor.

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 23:46

Gefelicteerd Daphara! Flink nest <3

Het kan zijn dat moederpoes krols moet worden Natascha. Hoe gaat het nu?

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:55

Blijf twijfelen om Blue toch te laten dekken, maar als daarvan maar 1 poesje geboren wordt zou ik dat ook prima vinden, want die mag dan opgroeien met poesje van Maira.

Durf het alleen niet aan om binnen het ras te dekken. En nu mogelijk andere kater op het oog. Beide ouders zullen wel getest worden.

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:05

Maira is terug en het is niet super gezellig zullen we maar zeggen. Blue is krols en Maira ruikt naar kater en heeft even een blijf van mijn lijf instelling.

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 22:43

Daphara hoe is het met de kittens?

Marcella is het alweer wat beter bij jou thuis?

Ik heb een vraag ik zoek een boek om alles in op te schrijven van de nesten. Ik weet dat die er in het frans zijn. Maar zijn die er oom in het Nederlands? Ik weet dat het ook op een notitieblok kan maar ik wil graag een boekje om alles bij te houden.

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:56

Eh soms wel soms niet, maar nu is het Maira die kribbig doet. En Blue zoek Maira op terwijl ze het niet wil.

Zou bijna zeggen dat Maira drachtig is. Maar beide apart houden is geen optie, want ze kunnen toch ook niet zonder elkaar.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:17

Ik kom dit topic even volgen, ga binnenkort zelf bij een Bengaalse kitten (dame) kijken, gefokt door een cattery in Duitsland, beide ouders met stamboom en kitten dus ook. Als alles bevalt en ze mooi uit groeit wil ik er mogelijk in de toekomst (al duurt dat nog wat jaartjes :Y) ) een nestje mee, of in ieder geval de optie open houden. heel leuk om hier alvast mee te lezen :)

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 20:46

Welkom. Leuk dat wilt gaan fokken. Mag je fokken van de fokker van je kitten? Enne wel foto’s spammen als je kitten er is he.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:19

xoranlover schreef:
Welkom. Leuk dat wilt gaan fokken. Mag je fokken van de fokker van je kitten? Enne wel foto’s spammen als je kitten er is he.



Heb van te voren overlegd en mag er mee fokken :j

Zodra het kan zal ik zeker foto's spammen *D

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:22

Hoe gaat het hier met alle zwangere poezen?

Mijn dametje groeit flink. Afbeelding

Ze is 600 gram aangekomen sinds de dekking. Ze slaapt vooral veel. Wij kunnen echt niet wachten tot het zover is maar vind het ook spannend.

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:27

Kribbig op zijn momenten. :')

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 20:18

Ik ben wel benieuwd of iemand hier misschien antwoord heeft op mijn vraag.
De kitten die ik aan wil schaffen beschikt over stamboom papieren van ICF cat breeders association en de kitten komt uit Duitsland, deze papieren zijn dan ook in het Duits heb ik gezien. Ik kan er alleen nog niet zo heel goed wijs uit worden wat dit precies betekent.
Ik heb op aanvraag een foto doorgestuurd gekregen van de stamboom documenten van beide ouders, dus ze zijn er wel, maar stel ik wil over een aantal jaar een nestje met de dame, moet ik dan een vader vinden die bij deze zelfde organisatie/stamboom aangesloten is? Of mag dit ook een Nederlandse vader zijn?
Als ik ICF op zoek dan krijg ik the Indian cat federation, dat is dan natuurlijk ook weer niet heel Duits :') Ben even het spoor bijster omdat ik nog helemaal nieuw ben in deze wereld.

Morgen ga ik haar bezoeken, vooraf heb ik veel vragen gesteld en foto's doorgestuurd gekregen van leefomgeving, stambomen, beide ouders en filmpjes van moeder met kitten, dit voelde dus wel goed, enige lastige is dus dat er wel een kleine taalbariere is, hun Nederlands is niet erg goed, maar dat zegt natuurlijk niet per definitie iets over de mensen en nodige zorg naar de kat, dus hier wil ik voor het bezoek nog geen conclusie over trekken.
Wel merk ik dat ik het spannend begin te vinden namate alles dichterbij komt, wil het wel zeker weten goed doen, en we weten natuurlijk allemaal dat je verkocht bent na een bezoekje :')

liesje84
Berichten: 576
Geregistreerd: 22-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 20:31

@Fealynn, https://www.katzenvh.de/

Als het kitten een stamboom heeft met 5 generaties dan kan je als je wilt fokken de stamboom bij een vereniging laten importeren, dan zou je naar elke (stamboom) kater na keuze kunnen. Voor de kittens kun je dan stambomen aanvragen.
Voor het kopen van een fokpoesje is het wel handig dit ook met de betreffende fokker te bespreken.
Want je wilt dan ook een kopie testen ouders en weten of er geen restricties in de fokker zijn contract staat.
Dit soort vragen zou de fokker je ook mee kunnen helpen.