Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 43 [ 1072 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 43  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Katten fokkers topic

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ik las het hondenfokkers topic en bedacht me dat het misschien ook wel leuk is om een kattenfokkers topic te maken.
Tips, trucs en adviezen naar elkaar.
Het zou fijn zijn om elkaar in waarde te laten en te beseffen dat niet iedereen het doet zoals jij het zou doen.

Ik bijt de spits af.
Ik heb sinds januari eindelijk na 4 jaar mijn abessijn variant in huis.
Zij is gefokt door de moeder van een vriendin. In overleg met hun was besloten om een nestje te fokken en dan of door te gaan of het bij 1 nest te laten. Dit mocht onder hun naam, maar het kriebelde om het toch onder mijn eigen naam te doen.

Sinds 29-08-2019 is mijn Cattery naam goedgekeurd.
Nishi ( Over-nite Sensation Nishi) zal stammoeder worden van mijn cattery.
We gaan naar shows om te kijken of ze haar CAC punten bij elkaar kan krijgen.
Ze is 2 x best is show 3-6 maanden geworden. En heeft haar eerste CAC binnen.
Vrijdag heeft ze PL test gehad en ze is vrij.


[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-19 13:34 



 
Profiel   

Ik verplaats deze even naar [BB]BeestenBoel, bij 15 pagina's of meer mag het weer naar [BB-HK]. Dan krijg je waarschijnlijk wat meer reacties ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-19 20:12 



 
Profiel   

Oke dank je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-19 20:20 



 
Profiel   

Het loopt nog niet zo storm hier maar ik zal ook een poging doen.

Ik heb mijn catterynaam aangevraagd in 2011 en heb toen ik ook mijn eerste nestje gefokt.
Mijn catterynaam is Dutch Blue Eyes en ik fok Ragdolls.
Op het moment heb ik 7/8 fokpoezen en 2 dekkaters, in Januari verwacht ik de eerste 2 nestjes van 2020.
Ook heb ik veel geshowt met de katten in binnen en buitenland maar
vanwege mijn gezondheid staat dit weer op een laag pitje, ik hoop volgend jaar weer eens een show te kunnen meepakken.
Mijn vakbekwaamheid is gehaald en ook heb ik heel wat losse cursussen gedaan,
tevens ben ik lid van de Ragdoll breed counsil bij de Fife.

Voor de nieuwgierigen staat er een linkje naar mijn site in mijn onderschrift.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-19 11:18 



 
Profiel   

Wat leuk!

Hier ook een langgekoesterde droom waarheid gemaakt

Alles is getest doormiddel van dna echo etc
Mijn naam is
Cozy Eyes Cattery
ik heb een Facebook pagina


Laatst bijgewerkt door paddraigh op 25-07-21 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-19 11:57 



 
Profiel   

@liesje welkom. Jammer dat je gezondheid niet meewerkt. Misschien zien we elkaar wel als je weer gaat showen. Ik ben lid van mundikat.
En wat leuk in januari al nestjes. Heb je foto’s van vader en moeder?

@paddraigh
Welkom hier. Je fokt met en zonder stamboom? Mag ik vragen wanneer je dan met fokt en wanneer zonder? (Gewoon nieuwsgierigheid)
Show je zelf ook met katten of niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-19 12:30 



 
Profiel   

Nee ik show niet

Ik heb mijn eigen dekkater die volledig getest is (met stamboom)
En samen met mijn vriendin (die toevallig dierenarts is) wisselen we onderling is van kater mbt dekken. Ook zei heeft een poes zonder stamboom.
Ik vind het belangrijker dat ik ze laat testen en ze gezond zijn.ik zou misschien de "echte" fokkers over mij heen krijgen ivm wat ik nu zeg mbt gezondheid en dat kun je juist zien in lijnen van stamboom etcetc..

Maar van dat geloof ben ik afgestapt sinds ik mijn dierenarts vriendin ken... Aantal jaren terug
Wat word er een boel gerommeld met papieren etc
En wat is er een boel dierenleed.

Bij mijn stamboom poes kittens komen gewoon stambomen,
Ik fok niet zoveel zodat ik bang moet zijn voor de belasting haha..
Maar ik heb ook zonder stamboom

Voor de duidelijkheid ik val niemand aan hoor!!
Iedereen moet doen wat ie wil en zich goed bij voelt.
Maar omdat er werd gevraagd waarom vandaar :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-19 14:14 



 
Profiel   

Zo heb ik nu een sibeer kitten zonder papier, maar wel van geteste ouder dieren. Stond hier op de planning om ooit met Blauwe Rus dame een nestje te nemen, maar wil dan wel het liefst met papieren fokken. Zeker ook omdat ze alle nodige predicaten gehaald heeft en zelfs kampioen is geweest. Maira is opgenomen in het stamboek zonder bekende ouders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-19 14:43 



 
Profiel   

[ img ]

IC Dutch Blue Eyes Lexus is de vader van beide nesten (bovenste foto)
De dames zijn IC Dutch Blue Eyes Ivey en CH Dutch Blue Eyes Kaea.

Hier ook Mundikat lid. Alles met stamboom en uit geteste ouders.

@paddraigh... ik zou in deze tijd banger zijn voor de nvwa dan voor de belastingdienst ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-19 14:59 



 
Profiel   

Liesje ach ik woon in Duitsland dat scheelt...:Y)
Gelukkig fok ik met mijn verstand en met gezonde dieren met of zonder stamboom..
Heb geen idee hoe ik je reactie interpreteren moet?

Mooie foto.s!
Ragdoll is ook 1 van mijn favorieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-19 16:35 



 
Profiel   

Stipje! Erg tof om dit te volgen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-19 16:38 



 
Profiel   

@ paddraigh dat is je ook goed recht. Ikzelf doe het niet maar vind inderdaad dat als mensen verantwoord fokken (met of zonder stamboom) en testen dat gewoon moet kunnen.

@ liesje wauw die linker poes wat een fantastisch beestje! Die rechter is ook al zo mooi. (Vind persoonlijk de linker mooier) en die vader is ook gaaf. Mooi donker ook.
Mijn schoonzusje heeft een ragdoll kater. Ze is nu op zoek naar een ragdoll kitten voor erbij. Niet om te fokken maar als gezelschap. Heel misschien dat ik die een keer meeneem naar show.

Ik heb zojuist de combi breed test besteld. Nishi is negatief pk-def en pra (ouders beide negatief) maar ik moet haar bloedgroep weten.
Ik wil op Nishi een somali kater hebben en daar het liefst een somali poes uit aanhouden. Maar zo veel zijn die hier niet in Nederland. Ik heb een hele gave gevonden in Zweden. Maar in Nederland en Duitsland zijn ook wat jonge somali katers die nu beschikbaar zijn. Dus nog eens goed kijken hoe en wat.

We gaan in ieder geval 9 februari naar de mundikat show in Wijchen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-19 17:31 



 
Profiel   

paddraigh schreef
Liesje ach ik woon in Duitsland dat scheelt...:Y)
Gelukkig fok ik met mijn verstand en met gezonde dieren met of zonder stamboom..
Heb geen idee hoe ik je reactie interpreteren moet?

Mooie foto.s!
Ragdoll is ook 1 van mijn favorieten!


Voel je niet aangevallen, het was algemeen bedoeld. Er is laatst door de verenigingen een persbericht gedaan over de invallen van de nvwa bij kattenfokkers. En aangezien de nvwa eindelijk wat stokken heeft gevonden om mee te slaan, proberen ze dat ook. Belastingdienst hoor je weing van. Vandaar mijn opmerking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-19 17:33 



 
Profiel   

Ja ze doen invallen bij mensen die fokken. Heb gelezen dat je zo veel mogelijk moet filmen. Ze schijnen weinig te kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-19 17:35 



 
Profiel   

Ah okay..

Mijn idee is om in de toekomstig volledig met stamboom bezig te zijn maar ik kon shiva niet laten glippen...
Ze is prachtig en gezond. Goed gebit erin en krachtig! soms loop je ergens tegen aan. En een ideale combinatie met mijn kater!
Dit is shiva
Een bleu silver smoke

[ img ]


En brian
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-19 17:49 



 
Profiel   

Snap ik. Ze is heel mooi.
Bijna jammer dat ze zonder stamboom is. Dan kunnen kittens ook geen stamboom krijgen toch? Of kan dat via DNA of zo wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-19 19:28 



 
Profiel   

Wat een leuk topic! Ik fok bengalen en gaan ons nu ook richten op Servals :j
Dit jaar ons 1ste nestje gefokt en 1 kater ervan gehouden wat onze 1ste dekkater word.
27 januari doen wij mee met de wereldshow zodat onze fokpoes nog 1x CAC hoopt te halen en dan zijn we Nederlands Kampioen. Slash onze dekkater mag dan ook zichzelf laten zien en hopelijk vallen we dan weer in de prijzen *\o/*


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-19 19:41 



 
Profiel   

[ img ]
Blue stamboekloze sibeer (en eigenlijk jammer dat ze zonder papieren is aan de ene kant, maar karakter was voor mij het belangrijkste punt). En vermoed toch dat sealbrown is en niet blue, maar is niet heel erg. <3
[ img ]
Maira opgenomen met stamboek.
[ img ]
Samen halsband parkieten kijken (en duiven). <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-19 19:41 



 
Profiel   

xoranlover schreef
Snap ik. Ze is heel mooi.
Bijna jammer dat ze zonder stamboom is. Dan kunnen kittens ook geen stamboom krijgen toch? Of kan dat via DNA of zo wel?


Haar vader is kampioen (een schitterende Russische coon) moeder stamboomloos helaas..
Dus nee helaas niet te achterhalen in dit geval

Bengalen zijn ook prachtig!
Ik vind de sneeuw bengaal zo mooi mbt kleur.

Marcella Idd jmmr maar ben het met je eens.. Sommige "dingen" kan je niet laten n schieten

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-19 20:19 



 
Profiel   

Welkom Escada en marcella.
Escada wereldshow is van neocat toch?
Die bovenste <3

Vind die bovenste mooier dan de onderste. Maar goed smaken verschillen.
Heb je al een serval?

Marcella ik snap je hoor. Ik heb nog een hele lieve htk jeweetwel kater rond lopen. Ik heb zo'n klik met hem. En ik hij is zo fijn met het opvoeden van kittens.

Jammer Paddraigh. Maar dat maakt haar niet minder mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-19 21:09 



 
Profiel   

Vind Bengalen ook schitterend, maar vond ze niet geschikt voor een klein appartement. Daarom voor sibeer gegaan, want Blue is erbij gekomen als gezelschap voor Maira. Zodra ik financieel weer goed zit wil ik Maira op zoveel mogelijk laten testen. Is dit allemaal goed en krijg ik groen licht van DA toch, maar een keer kijken voor nestje. Maar wil dan ook cattery kleinschalig doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-19 21:37 



 
Profiel   

Escade, Serval of bedoel je Savannah? Ik meende mij te herinneren dat Serval verboden is als huisdier maar ik kan er ook naast zitten hoor :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-19 21:43 



 
Profiel   

liesje84 schreef
Escade, Serval of bedoel je Savannah? Ik meende mij te herinneren dat Serval verboden is als huisdier maar ik kan er ook naast zitten hoor :o


Volgens mij zijn ze niet verboden maar willen ze dat verbieden of zo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-19 22:16 



 
Profiel   

Leuk topic!
Sinds een paar jaar hebben we een cattery (Cattery Ayame). Wij fokken Siberen, hebben momenteel ons 4e nestje lopen (5,5 week oud).
We zijn heel kleinschalig en willen dit ook graag zo houden ;-)
Momenteel 2 poezen voor de fok, helaas geen mogelijkheid om een kater te houden.
Alles wordt getest en onze Siberen hebben een stamboom.
Toen we in 2015 op zoek gingen naar een Siberische kitten (volledig zonder het plan om te gaan fokken) kwamen we terecht bij een fokker die het poesje dat wij wilden kopen eigenlijk zelf had willen houden voor de fok. Tegen de tijd dat het poesje geholpen zou moeten worden moesten we maar eens even babbelen zei ze ;-) En zo is het begonnen. Daarna nog een poesje voor de fok in Duitsland gekocht.
Verder 1x op show geweest, poes volledig kwijlend en in shock halverwege de dag mee naar huis genomen. Daarna geen shows meer gedaan.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-19 22:25 



 
Profiel   

xoranlover schreef
Welkom Escada en marcella.
Escada wereldshow is van neocat toch?
Die bovenste <3

Vind die bovenste mooier dan de onderste. Maar goed smaken verschillen.
Heb je al een serval?


De bovenste en de onderste is dezelfde kitten :+
Servals mogen tot nu toe nog gehouden worden in Nederland :j
Er zal heus wel een keer een cites opkomen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-19 07:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 43 [ 1072 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 43  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen