Katten fokkers topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36716
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:13

Alexia gaat trouwens blijven daar heeft mevrouw goed voor gezorgd door niet lekker te worden met dat ze al de lichtste van de 2 was. Maar gisteren bij de dierenarts net geen 900 gram meer. Tel daarbij dat mevrouw een lastige eter is verwacht ik niet echt dat ze rond augustus ruim 1100 gram gaat zijn.

Terwijl Amelia een wandelend vuilnisvat is en nu al ruim de 1100 gram gepasseerd is.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 06:39

Gisteren zijn binnen 2 uur 4 kittens geboren. Alles ging goed en moeders ligt er zo tevreden bij. Kleintjes waren tussen de 88 en 109 gram dus dat is ook mooi. Nu heerlijk genieten van het gezinnetje.

Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 16:39

Vanmorgen is Nishi bevallen van 5 kittens

1 sorrel kater
1 sorrel poes
3 wildkleur poesjes

Het vermoeden is dat we 2 somali poesjes hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marcella

Berichten: 36716
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:51

Oeh hoop het echt voor je.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 16:55

Ik ben 80% zeker.

Maar vorige keer hadden we 4 katers 1 poes en nu 1 kater 4 poezen. En nu ook nog eens 2 sorrels. Ik ben helemaal happy.

Marcella

Berichten: 36716
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 17:06

Een van de somali misschien ook sorrel of wildkleur. Ze hou van variatie duidelijk.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 17:14

Ja de sorrels twijfel ik of her somali zijn. Denk abessijn. Maar is lastig te zeggen.

Marcella

Berichten: 36716
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 17:18

Zou wel jackpot zijn sorrel somali.

Vind ik een schitterende kleur. :j <3

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 17:18

Gefeliciteerd! Hopelijk zijn het somali’s

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 17:20

Marcella schreef:
Zou wel jackpot zijn sorrel somali.

Vind ik een schitterende kleur. :j <3



Ik ook maar eerlijk is eerlijk ik vind wildkleurtjes ook wel heel mooi.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:13

Afbeelding

Hier groeien ze hard. Komen ruim 10 gram per dag aan. Moeders is erg zorgzaam. Zoekt nu wel af en toe haar rust buiten het nest. Zij heeft nog nooit zo goed gegeten :D

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:08

Ach wat leuk weer al die nieuwe kleine pluisjes. Gefeliciteerd met de kittens.

@caro29….ik las in een ander topic dat je een blue kitten hebt terwijl moeder choc is en van der fawn? Dat kan niet. Het donkerste wat je kunt krijgen uit die combi is choc/lilac aangezien zwart/choc en cinnamon op hetzelfde allel zitten.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:16

Afbeelding

Welke kleur is het dan? 2x lilac, 1x chocolate en Nr 4 dan? Papa is fawn maar kwam uit een nest met verschillende kleuren. Moeder is chocolate point

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:54

caro29 schreef:
robeer schreef:

@caro29….ik las in een ander topic dat je een blue kitten hebt terwijl moeder choc is en van der fawn? Dat kan niet. Het donkerste wat je kunt krijgen uit die combi is choc/lilac aangezien zwart/choc en cinnamon op hetzelfde allel zitten.

[ [url=m/kbsmJ5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welke kleur is het dan? 2x lilac, 1x chocolate en Nr 4 dan? Papa is fawn maar kwam uit een nest met verschillende kleuren. Moeder is chocolate point


Robeer heeft gelijk dat blue is uitgesloten, tenzij de kleur van één van de ouders niet klopt. Ik denk dat je een snow kitten hebt, ook wel fevercoat genoemd.

Waarschijnlijk is het Choc.

Zwart (black, seal enz.) en blue = B
Choc en lilac = b
Cinnamon en fawn =b’

Als moeder geen cinnamon draagt is zij bb, draagt ze het wel, dan is ze bb’
Vader is b’b’

Uit bb x b’b’ kan nooit B komen, enkel bb’
Uit bb’ x b’b’ kan bb’ en b’b’ komen

Ik hoop dat je het zo snapt.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:05

Moeder heb ik niet laten testen op kleur. Die kwam uit een volledig point nest. Haar vader is ook een chocolate point. Ik stuur wel even een pb met de moeder van mijn moeder poes.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:39

caro29 schreef:
Moeder heb ik niet laten testen op kleur. Die kwam uit een volledig point nest. Haar vader is ook een chocolate point. Ik stuur wel even een pb met de moeder van mijn moeder poes.


Ik heb even de foto’s in andere topics bekeken. Ik denk dat moeder geen chocpoint is, maar een lichtere sealpoint.

Afbeelding

In dat geval kan het kitten inderdaad blue zijn.

Zou je mij een kopie van de stamboom op willen sturen, daar heb ik meer aan dan foto’s van de voorouders. Als ik weet welke kleuren ze hebben, dan kan ik met meer zekerheid wat er over zeggen.

Edit: ook je eerdere foto van moeder in dit topic bekeken en ze is zeker weten sealpoint.
Dus het kitten zal inderdaad bluepoint zijn.

Als er chocolatepoint op de stamboom staat, dan even contact opnemen met de vereniging die de stamboom heeft uitgegeven, de situatie uitleggen en wat foto’s van moeder en de kittens meesturen. Dan passen zij de stamboom aan. Dat is nodig, anders kun je geen stambomen aanvragen voor de kittens uit de combi, immers is blue onmogelijk als moeders een chocolatepoint was geweest.

Edit 2:
Wel slecht van de fokker en de dekkater eigenaar, dat die niet gezien hebben dat moeders seal is en geen Choc.

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 18:08

Ik vind moeder ook te donker voor een choc point en ga mee met Daphara dat ze waarschijnlijk seal point is, wel choc dragend want ik zie duidelijk 2 lilac en 1 choc kitten. Voor het verkrijgen van een stamboom met de juiste kleur even contact opnemen met de fokker van je poes. Die kan dan bij de stamboom vereniging een nieuwe stamboom met de juiste kleur aanvragen.

Je mag de stamboom ook naar mij sturen dan kijk ik ook even mee. Samen komen we er wel. Het was ook absoluut niet banketstaaf bedoelt hoor mijn opmerking. Ik zie echter bij ons in de aanvragen voor stambomen nog te vaak dingen die niet kloppen en op de een of andere manier haal ik ze er altijd uit. Soms is het gewoon ook niet goed te zien hoe de kleurtjes zijn.
Desalniettemin heb je ontzettend leuke kittens <3

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 23:05

robeer schreef:
Ik vind moeder ook te donker voor een choc point en ga mee met Daphara dat ze waarschijnlijk seal point is, wel choc dragend want ik zie duidelijk 2 lilac en 1 choc kitten. Voor het verkrijgen van een stamboom met de juiste kleur even contact opnemen met de fokker van je poes. Die kan dan bij de stamboom vereniging een nieuwe stamboom met de juiste kleur aanvragen.

Je mag de stamboom ook naar mij sturen dan kijk ik ook even mee. Samen komen we er wel. Het was ook absoluut niet banketstaaf bedoelt hoor mijn opmerking. Ik zie echter bij ons in de aanvragen voor stambomen nog te vaak dingen die niet kloppen en op de een of andere manier haal ik ze er altijd uit. Soms is het gewoon ook niet goed te zien hoe de kleurtjes zijn.
Desalniettemin heb je ontzettend leuke kittens <3


Poes heeft geen stamboom, Caro zegt dat ook eerder in dit topic, ik had er overheen gelezen.

Ze heeft mij op PM nog wat andere foto’s gestuurd en zonder zwangerschapsmasker is het overduidelijk een sealpoint, geen twijfel over mogelijk. Omdat de foto’s via PM zijn gestuurd zal ik ze hier niet plaatsen, dat moet ze zelf even doen.

Dus het kitten zal best een blue kunnen zijn. Ik vind de vacht nog wel wat frosted, ook van de lilacs, maar dat zal met de tijd vast weg trekken.

Poes draagt duidelijk wel Choc inderdaad.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-21 23:19

Nishi is helemaal zen en trots op haar kittens. Het liefste heeft ze Lanah ook erbij maar die vind het maar gek.

Ze vind de kittens wel heel interessant.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

En die snoetjes als ze slapen heerlijk:

Afbeelding

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 23:32

xoranlover schreef:
Nishi is helemaal zen en trots op haar kittens. Het liefste heeft ze Lanah ook erbij maar die vind het maar gek.

Ze vind de kittens wel heel interessant.
[ [url=m/6K8SuQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Sg1tbJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/a11EdX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2LuMUX.jpg]Afbeelding[/url] ]

En die snoetjes als ze slapen heerlijk:

[ [url=m/nxxO50.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heerlijk he als ze zo verliefd zijn op hun kittens. Ik heb nu 2 nesten met 2 dagen verschil. Samen nu nog 8 kittens (één na geboorte overleden) en de beide mamma’s doen alles samen. De ene rent bij elk piepje al terug, maar is zelf nog jong en speels en slaapt liever buiten het nest. De ander is heel relaxed, maar als ze pauze neemt, dan neemt ze pauze en kunnen de kittens gillen wat ze willen, maar dan heeft ze even geen zin. Ze slaapt in het nest en heeft de betere melk van de twee moeders, maar dus ook al eerder een nest gehad en dat merk je goed. De twee moeders hadden eerder niet echt wat met elkaar, maar het gaat echt super samen.


Afbeelding

De bevalling van de ervaren poes was ook bijzonder, ze beviel bij het nest van de onervaren moeder in. Onervaren moeder hielp meteen zodra er weer een kitten door de bevallende poes werd uitgeperst met het schoonpoetsen van het kitten, bijna als een reflex. Zo leuk om te zien hoe ze echt hielp met de bevalling. Ik heb niets hoeven doen, alleen wegen en registreren zodra ze afgenaveld waren.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-21 23:34

Ja zo bijzonder.

Lanah vind het Reuze interssant. En mag ook gewoon kijken. Heerlijk gewoon. Moet eerlijk bekennen dat ik het ook heerlijk vind om gewoon naar te kijken.

Wat top zeg fijn zo’n bevalling.

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 09:24

Wat een prachtige nestjes komen er weer voorbij <3

Hier ook weer goed nieuws te melden. Wij gaan over een paar weken onze goedgekeurde kater ophalen. Al vanaf dag 1 verliefd op hem en wilde heel graag mijn poes door hem laten dekken en nu de kans gekregen hem aan te schaffen, zo blij mee. We zijn nu op vakantie, dus nog eventjes geduld voor we hem kunnen ophalen.
Afbeelding


Het was eigenlijk nog niet het plan een kater te nemen in huis zeker nu we maar 1 open poes hebben dus als klap op de vuurpijl zijn we ook nog bezig een poes erbij te nemen.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-21 09:47

Knappe jongen. Gefeliciteerd.

Hier zijn de oogjes open.
Afbeelding
Afbeelding

En soms ben je gewoon te moe om wakker te worden (wel spinnen overigens)
Afbeelding

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 11:34

Wat een schatjes :knuffel:

Marcella

Berichten: 36716
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 12:20

Knappe vent hoor.