Katten fokkers topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:22

Ik hoop eindelijk in het voorjaar 2021 mijn thai siameese dame testen laten dekken. DNA laten te Californië dus dat is nu duidelijk. 3 geschikte katers uit de Nederlands populatie ( via werkgroep in kaart gebracht) daarin een voorkeur voor een prachtige sealpoint. Tegen die tijd kom ik hier jullie op de hoogte houden.

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:45

Maira was dit weekend krols alleen balen, want heb t/m donderdag aan het werk. En red het dan niet om even 1 uur en 45 minuten enkele reistijd naar de kater te rijden.

Talishe

Berichten: 1257
Geregistreerd: 06-03-05
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 09:17

Wat een knappe kittens! Wel hele verschillende rassen, maar allebei heel mooi!
Ik vind dit echt zo'n leuke leeftijd, lekker door de kamer racen met zijn allen en even later op een grote hoop een dutje doen.
Hier drinken ze nog 1 of 2 keer per dag bij moeders, alleen het kleinste poesje nog wat vaker, dus die regelt dat zelf goed. Eerste enting hebben ze ook goed doorstaan, ze gingen in de wachtkamer gewoon liggen slapen, zo relaxed.

Wat balen dat ze nu net krols is Marcella. Kan je ook niet savonds daarheen? Wel een kort nachtje dan. Of is ze regelmatig krols? Nala was altijd maar 3 of 4 keer per jaar krols.

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:27

Als ik geen kippen en kuikens zou hebben zou het wel lukken, maar helaas. Normaal was het zoals vorig jaar iedere 3 weken een schreeuw concert. Nu zijn ze meer in stilte krols en kan je het merken aan kroel gedrag.

Maira is nu trouwens wel opgegeven voor de werkgroep Nebelung voor uitbreiding genen. Kittens zouden dan Blauwe Rus var krijgen.

Met dat ik nu toch twijfel om Blue ook te laten dekken. Dit worden dan kittens zonder papieren, maar wil Blue dan wel uitgebreid laten testen. Moet ik even uitzoeken welke test aan te raden zijn bij sibeer.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:13

Ik kom ook meepraten :) 26/11 verwachten wij ons eerste nestje Maine Coon kittens.
Kijk er echt enorm naar uit!

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:36

Welkom.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 19:48

Welkom wendely.

Bij ons zijn de kittens vandaag gechipt. Dus ik kan de stambomen aanvragen. Lanah blijft bij ons wonen en de rest is al verkocht.

Ze doen het super goed. Eten vlees en brokjes zetten het huis op stelten. De open trap vind ik enger dan de baby’s O:)

Alle 5:
Afbeelding

Lanah
Afbeelding
Afbeelding

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:16

Ik even informeren betreffende de nebelung kater of ze wil dekken met een poes die ouders onbekend heeft. Die zit namelijk wel een stukje dichterbij.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 14:14

Ik weet niet of ik hier in het juiste topic zit, mocht dit niet zo zijn dan hoor ik het graag.. :D

Eind april gaan mijn vriend en ik trouwen en gaan wij samenwonen in ons huis. Na jaren strijd over of wij een kat of een hond zouden nemen heb ik mijn vriend overgehaald om katten te nemen (lees: ik heb een klein katje van de snelweg geplukt en bij mijn schoonouders achtergelaten die nu allemaal gek zijn op de kat :D). Bij mijn ouders thuis hebben wij al jaren (HTK) katten, maar nu wij straks ons eigen plekje hebben begint het te kriebelen om voor twee raskatten te gaan.

De reden hiervoor is dat wij dan de geschiedenis van onze katten weten, waardoor je iets meer gericht op karakter kunt zoeken. Nu zit ik op Marktplaats te kijken en schrik ik toch wel een beetje van alle prijzen :o Het karakter van onze toekomstige katten moet knuffelig en aanhankelijk zijn, want wij vinden het heerlijk als de katten 's avonds zich lekker nestelen bij ons op de bank en dat wij ze op kunnen pakken. We hebben veel ruimte straks zodat er wel veel bewegingsruimte is voor de katten.

Mijn vraag is, in welk kattenras kunnen wij dit vinden? En qua budget willen wij geen 800 euro per kitten uitgeven, omdat wij graag twee katten zouden willen. Zijn wij realistisch of zouden wij toch beter voor een HTK of kruising kunnen gaan? Wij zijn graag goed voorbereid voordat wij keuzes maken dus vandaar mijn vraag!

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 15:14

In veel rassen kun je dat denk ik wel vinden :)
Ik ben geen fokker, maar heb zelf 2 Siberische katten. Ik ben er helemaal weg van <3
Tevens een nog vrij gezond ras, dat vind ik ook wel prettig. Maar er zijn onwijs veel rassen die aan je lijstje voldoen. Wat zoek je? Langer haar, korthaar?

Dit zijn onze Sibeertjes iig:
Afbeelding

Edit: 800 per kitten zit je helaas wel zo aan. Voor heel veel rassen. Ook de Sibeer. 2 kittens is wel echt een aanrader. Zou dan dus eerder even doorsparen :) Of voor leuke HTK’jes gaan, die kun je ook prima vinden natuurlijk :j

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:26

Eh blauwe Rus met papieren gaan ook niet voor 800 euro. Dekking alleen al is 500 euro. :=

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:11

Marcella schreef:
Eh blauwe Rus met papieren gaan ook niet voor 800 euro. Dekking alleen al is 500 euro. :=


Ik betaal meer voor een dekking (maine coon)

800 euro lijkt voor een kittenkoper enorm veel geld, maar als je alles berekend is alles wel t verklaren.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:18

Het is niet dat ik niks wil betalen hoor :D Ik heb er wel wat voor over maar het moet niet de spuigaten uitlopen. Ik hoef niet perse een kat met stamboom, maar ben vooral benieuwd welk karakter bij ons past en welke rassen daar bijvoorbeeld bepaald niet aan voldoen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:54

Ketly schreef:
Het is niet dat ik niks wil betalen hoor :D Ik heb er wel wat voor over maar het moet niet de spuigaten uitlopen. Ik hoef niet perse een kat met stamboom, maar ben vooral benieuwd welk karakter bij ons past en welke rassen daar bijvoorbeeld bepaald niet aan voldoen.


Als ik het zo lees zouden de Birmanen en Ragdolls aan jou eisen voldoen.
Mijn mijn kitten prijs zit ook op €800

Daarvoor bied ik wel garanties en komt een kitten van goed geteste ouders met alles er op en er aan aan papieren, vaccinaties, testen, chip, kitten pakket enz.

Tegenwoordig zijn de stamboom loze kittens, die lijken op een raskat, bijna net zo duur, alleen wordt er weinig tot niet getest, niet gelet op erfelijke afwijkingen, niet gelet op inteelt, niet gelet op gezondheid van de ouders en als je geluk hdbt misschien net geënt voordat ze zo jong mogelijk de deur uit mogen. Garantie tot aan de drempel. Als het mis gaat heb je als koper gewoon pech.

Dus tja, dat soort fokkers zijn i.m.o. de reden dat ras katten een slechte naam hebben als zijnde ongezond.

Hoe dan ook ben je van harte welkom om hier geheel vrijblijvend eens te komen bankhangen en kennis te maken met de Heilige Birmaan.
Ik heb er 7, dus dat zal vast genoeg indruk geven van het ras en het karakter van de katten.

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 00:41

Burmees♡ heb er 7 <3 maar ook daarvoor is 800,- normale prijs.

Talishe

Berichten: 1257
Geregistreerd: 06-03-05
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 00:54

Als ik daar even op in mag haken, er zijn wel degelijk stamboom loze fokkers die het niet zo doen zoals hierboven omschreven wordt. Maar ik denk dat je dan wel goed moet zoeken en niet in mooie praatjes trappen. Ik had bij mijn nestje alles gedaan als een echte fokker, inclusief echo, DNA testen en gelet op inteelt, entingen, chippen en met kitten pakket naar hun nieuwe huisje. Alleen wel zonder stamboom. Ik weet wel dat ik een van de uitzonderingen ben, maar ze zijn er wel en idd betaal je dan ook meer dan voor een oeps nestje.

Ik zou sowieso je omgeving laten weten dat je op zoek bent, wellicht heeft een kennis wel een leuk nestje of benader iemand met een dekkater of zij weten waar er nestjes verwacht worden.

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 04:13

Zo ben ik ook aan Blue gekomen.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:56

Onze Maine Coon kittens gaan ook niet voor minder weg dan €1250,-. Dat is dan inclusief stamboom, geteste ouders, vaccinatie, chip enz.. De prijs ligt hier misschien iets hoger dan in Nederland.

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:08

Denk dat het vraag en aanbod ook wel een beetje is. Van de Blauwe Rus weet ik dat er meer vraag is dan aanbod aangezien ik ook eerst ben wezen kijken voor een kitten, maar met een wachtlijst van een jaar toch ook verder ben gaan kijken.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:21

@Daphara wat een lief aanbod! <3 Ik zit helaas wel een heel eind uit de richting..

In principe was het niet de bedoeling om een discussie over de prijs te beginnen, sorry :o Ik ben vooral op zoek naar een ras dat bij ons past!

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 18:39

Ik fok in abessijnen en somali. Ze passen op zich in je omschrijving al moet zeggen niet allen zijn knuffelaars en schootliggers. De somali meer dan de abessijn. Beide zijn zeer slim. Ze zijn nieuwsgierig en graag bij je. Maar dan ook in alles. Privacy is niks met deze katten in huis. Ze klimmen in kasten gaan mee naar de wc en zijn wel te porren voor wat nieuws en geks. Ik weet niet waar je woont maar je bent hier ook welkom om een keer kennis te maken. Ben nog een beginnende cattery. Heb nu een fokpoesje en mijn eerste nestje waar een poesje van blijft.

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:11

O maar dat geeft niet hoor en is ook geen echte discussie.

Blauwe Rus kunnen schoot katten zijn, maar niet allemaal en zeker niet bij iedereen. Ben ook beginnende cattery. Heb wel zitten twijfelen om Blue te laten dekken, maar daar twijfel ik teveel over. Is ook nog niet getest. Dit worden kittens zonder papieren, maar wel geteste ouders. Zijn dus wel goedkoper.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:06

Ik heb inmiddels contact gehad met een Britse Korthaar fokker hier in de buurt, volgend jaar hebben ze een nestje als het goed is die in het najaar weg mogen. We zouden contact houden en wil ondertussen ook nog even kijken wat er allemaal nog meer is.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:01

Woehoe, wij zijn langzaam aan het oriënteren om een kater te zoeken voor Sierra. We hebben alleen nog altijd geen cattery naam bedacht.

Sierra is donderdag eindelijk voor het eerst krols geworden. Ergens eind halverwege de zomer gaan we denk ik een poging doen. Als het dan niet word begin van de zomer erna. Wij wonen hier nog zonder centrale verwarming dus in de winter wil ik nu zeker geen nestjes hebben.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 15:52

Wat leuk Ketly, nog even afwachten wat het wordt.

LiesJuh, wij hebben ook geen centrale verwarming. Onze poes heeft haar eigen kamer met dualchip kattenluik. Ze kan er dus in en uit, als wij weg zijn doen we hem op slot. Deze kamer houden we op 25°c (elektrisch) en boven de kittens hangt een warmtelamp die het 32°c houdt daar (ligt een thermometer bij). Dat werkt goed, wij krijgen ook geen centrale verwarming.

Onze kittens zijn van woensdag op donderdag geboren. 2 kittens in haar 1e nestje. Beide gezond, dik tevreden dus.

Afbeelding