Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 30 van de 43 [ 1072 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 43  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Katten fokkers topic

 
Profiel   

Kitten kan A/a of A/b zijn. Op zich voor de fok maakt het niet zo veel uit. Alleen dat als je er een B kater op zet die kittens B/b kunnen zijn.

Ik zelf zou het wel testen maar ik test via DNA.

DMHorses schreef
oliebol ook bloed geeft bloedgroep b aan, wat een ontzettende domper zeg, denk je alles voor elkaar te hebben |( . Voel me behoorlijk opgelicht door de fokker....


Dat is wel echt vervelend.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 15:50 



 
Profiel   

Ik kies inderdaad alleen maar AA of AB katers uit.

Bedankt voor je reactie

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 16:25 



 
Profiel   

xoranlover schreef
Bij de somali abessijnen wordt wel gewoon gefokt met een b/b kater of poes. We hebben niet zo veel keuze. En als je anti a titter onder de 64 zit kunnen de kittens gewoon drinken zonder problemen (is de ervaring). Ik zou dus gewoon durven fokken ermee. Maar ik snap dat een beginnende fokker dat niet zou doen.


Weet jij waar je testen kan krijgen om anti a titer te bepalen? Ik zit nog heel erg in dubio wat we gaan doen en wil nog even alle opties op dit moment open laten.
Overigens is de fokker nu wel aan het meedenken met ons, ze vind het zelf ook heel vervelend en heb echt het idee dat ze niet verwacht had dat er een b uit kon komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 16:26 



 
Profiel   

maratjesammy schreef
Misschien een stomme vraag.

Dus als een poes bloedgroep A heeft. En de kater heeft bloedgroep AB. Is het dan slim om toch de kitten waarmee je wil fokken ook te testen?

Of is de kitten zoiezo A?

Mijn dierenarts snapte niet zo goed dat ik van mijn poes wilde weten of ze AA of AB is. Dus ik weet van haar alleen dat ze A is.


AB is weer een andere bloedgroep, ik denk dat je A/b bedoeld. Ook wel N/b genaamd.

Als één van de ouders N/n is, dus bloedgroep A geen drager van b, dan zijn alle kittens altijd A, maar mogelijk drager van b.
Als beide ouders A/b zijn, dan is het testen van de kittens belangrijk, want mogelijk heb je dan bloedgroep B kittens

AB is de derde bloedgroep (ook wel bloedgroep C genoemd) en geeft geen extra risico op B kittens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 18:20 



 
Profiel   

Ik heb het hier nog niet laten zien maar over 2 weken verwachten wij kittens.


[ img ]

Denk toch wel een flink aantal ze is behoorlijk dik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 10:52 



 
Profiel   

Wat een leuk topic. Ik ben hierop gewezen door xoranlover. Ik ben nog aan het bijlezen.

Ik ben in het bezit van een Brits korthaar chocolate point poes die zwanger is van een Brits korthaar in de kleur fawn. Rond 11 juli verwacht ik kitten. Dinsdag hoor ik hoeveel ongeveer. Moeder heeft helaas geen stamboom maar wel getest op oa pkd en hcm. Vader is ook volledig getest.
In de toekomst wil ik een cattery starten en er nog een poes met stamboom bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 11:53 



 
Profiel   

Hier is uit de röntgenfoto gebleken dat er in elk geval 4 kittens uit moeten komen. Vindt haar al dik maar zij gaat nog dikker worden. Nog een kleine 2 weken wachten

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 16:08 



 
Profiel   

Gaat helemaal goed komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 17:22 



 
Profiel   

Ik kan ze er wel uitkijken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 18:33 



 
Profiel   

Jullie misschien ideeën wat ik nog kan doen om dit te stoppen?

Mijn kittens zijn inmiddels bijna 15 weken. Katertje wordt dit weekend opgehaald ivm rabiës inenting.
Nu gebeurt het de laatste 2 weken continu dat er ergens in huis geplast wordt. Steeds op andere plekken. Wel continu bovenop de kap van de kattenbak. Ik maak het steeds grondig schoon. Maar het wordt nog steeds gedaan.

Ik heb het het katertje nu al een paar keer op heterdaad zien doen. Vanmorgen liep hij zelfs mee naar de toilet en gaat letterlijk naast mij zitten plassen. Heb hem opgepakt en in de kattenbak gezet.

Wij hebben een tegelvloer en meerdere kattenbakken staan die ik continu schoon houdt.

Ik weet niet meer hoe ik dit gedrag kan stoppen. Ik hoop aan de ene kant dat het alleen het katertje doet omdat die toch weg gaat. Maar het voelt ook niet fijn dat die met deze rare streken straks een ander lastig valt. Maar ik sluit niet uit dat het poesje dit ook doet. Heb haar alleen nog niet betrapt.

Raak er inmiddels behoorlijk gefrustreerd van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 16:26 



 
Profiel   

Zou uitsluiten dat het medisch is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 16:29 



 
Profiel   

Ik zou ook even een urinecheck laten doen.

Leuk al die nestjes, ik kan niet wachten tot onze poes zover is. Aankomende maandag word ze uitgebreid echo en röntgen getest. Ik heb een b kater gevonden en mocht dat toch niks worden dan toch een a kater en dan gaan we flessen, durf het toch wel aan na wat ervaringen van anderen hierover.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 10:31 



 
Profiel   

[ img ]

Dikke buiken alarm. Zo leuk om die buik heen en weer te zien bewegen. Ik voel de kittens ook regelmatig. Deze week moeten ze komen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 11:12 



 
Profiel   

Lekker beestje hierboven.

Nishi doet aardig haar best om zichzelf te overtreffen. Ik verwacht zaterdag misschien zondag.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 12:08 



 
Profiel   

Heerlijk die dikke dames!

Hier helaas slecht het nieuws, onze poes heeft beiderzijds patella graad 1 en is dus niet geschikt voor de fok
Baal hier zo enorm van....

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 12:42 



 
Profiel   

DMHorses schreef
Heerlijk die dikke dames!

Hier helaas slecht het nieuws, onze poes heeft beiderzijds patella graad 1 en is dus niet geschikt voor de fok
Baal hier zo enorm van....



Oh dat is balen die poes waar je ook al met die bloedgroep zat of was dat iemand anders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 13:44 



 
Profiel   

xoranlover schreef
DMHorses schreef
Heerlijk die dikke dames!

Hier helaas slecht het nieuws, onze poes heeft beiderzijds patella graad 1 en is dus niet geschikt voor de fok
Baal hier zo enorm van....



Oh dat is balen die poes waar je ook al met die bloedgroep zat of was dat iemand anders?


Klopt zelfde poes...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 14:51 



 
Profiel   

Ach zo balen is dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 15:50 



 
Profiel   

DMHorses schreef
Heerlijk die dikke dames!

Hier helaas slecht het nieuws, onze poes heeft beiderzijds patella graad 1 en is dus niet geschikt voor de fok
Baal hier zo enorm van....


Hoe oud is de poes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 18:40 



 
Profiel   

Daphara schreef
DMHorses schreef
Heerlijk die dikke dames!

Hier helaas slecht het nieuws, onze poes heeft beiderzijds patella graad 1 en is dus niet geschikt voor de fok
Baal hier zo enorm van....


Hoe oud is de poes?


Net 1 geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 18:44 



 
Profiel   

Tja balen dan! Heb je de fokker al geïnformeerd? Het betreft een aangeboren afwijking, wettelijk gezien is de fokker verantwoordelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 18:47 



 
Profiel   

Weet ook ff niet wat te doen nu behalve dat ze zsm gesteriliseerd word. We hadden haar echt speciaal voor de fok aangeschaft...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 18:47 



 
Profiel   

Daphara schreef
Tja balen dan! Heb je de fokker al geïnformeerd? Het betreft een aangeboren afwijking, wettelijk gezien is de fokker verantwoordelijk


Ja die weet het en vind het vreselijk maar verder krijg ik weinig reactie, heb al gezegt dat ik wel een tegemoetkoming wil maar zal me verbazen als ze daar aan mee werkt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 18:49 



 
Profiel   

Ah wat sneu en enorm balen als je haar op echt voor de fok heb gekocht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 19:27 



 
Profiel   

DMHorses schreef
Daphara schreef
Tja balen dan! Heb je de fokker al geïnformeerd? Het betreft een aangeboren afwijking, wettelijk gezien is de fokker verantwoordelijk


Ja die weet het en vind het vreselijk maar verder krijg ik weinig reactie, heb al gezegt dat ik wel een tegemoetkoming wil maar zal me verbazen als ze daar aan mee werkt...


Het is heel simpel, ongeacht of er met of zonder stambomen gefokt wordt, ongeacht of het een oeps nest is of eenmalig, ongeacht of iemand zichzelf als fokker ziet of niet.
Zodra je een kitten verkoopt, verkoop je een product, als fokker ben je wettelijk aansprakelijk voor dat product. De eerste 6 maand na de overdracht ligt de bewijslast bij de fokker, daarna bij de koper.
Als het om aangeboren afwijkingen gaat, dan is de bewijslast niet erg moeilijk voor jou, de afwijking is immers aangeboren en had voorkomen kunnen worden als de ouders en grootouders voldoende getest waren.

Het is nu dus zaak dat jij de fokker aansprakelijk stelt voor het aankoopbedrag van het kitten, aangezien jij het kitten niet kunt gebruiken voor het doel waarvoor je het gekocht hebt. Zorg dat je een getuigeschrift van de dierenarts mee stuurt. En stuur het op de mail en in aangetekende brief.
Het is dan aan de fokker om aan te tonen dat zij vooraf al het mogelijke gedaan heeft om te voorkomen dat zij kittens met een dergelijke afwijking zou fokken, kan ze dat niet, dan zal ze jou het aankoopbedrag moeten vergoeden.
In ieder geval moeten jullie dan uiteindelijk samen moeten overeenkomen welke vergoeding schappelijk is. Hou er rekening mee dat zij de poes kan terug eisen. Dat is emotioneel misschien zwaar, maar de enige manier waarop fokkers gaan leren eens wat beter te testen en hun best te doen.

Aangezien deze fokker al een kitten in de fok plaatst zonder een bloedgroepbepaling, verwacht ik eerlijk ook niet dat zij haar andere testen goed op orde heeft.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 02:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 30 van de 43 [ 1072 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 43  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen