Katten fokkers topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 13:32

Dat is wel echt lastig. Hopelijk laat ze je wel helpen met de bevalling als ze dragend is.

Wij hebben gisteren even een rondje gewandeld!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marcella

Berichten: 36766
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:39

Heb ook zo'n fluffy ding, maar geen van de katten vind die leuk. Lekker hoor wandelen. <3

Hoop het, maar denk het wel zolang er niemand anders in de buurt is denk ik. :=

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:28

Faelynn schreef:
cats and tulips is een goede vereniging/stamboom toch? Kan op hun website nergens vinden of er specifieke voorwaarden zijn waar een fokker die hier bij aangesloten is aan moet voldoen, iemand die dit weet?


Faelynn,

Had je buiten de stamboom ook een recente HCM en PKD echo uitslag gezien, en de dna testen van beide ouders?

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 18:45

Evi84 schreef:
Faelynn schreef:
cats and tulips is een goede vereniging/stamboom toch? Kan op hun website nergens vinden of er specifieke voorwaarden zijn waar een fokker die hier bij aangesloten is aan moet voldoen, iemand die dit weet?


Faelynn,

Had je buiten de stamboom ook een recente HCM en PKD echo uitslag gezien, en de dna testen van beide ouders?


Ben uiteindelijk helemaal niet bij deze fokker geweest, heb eerst wat vragen gesteld, deze testen hadden ze allemaal wel volgens meneer, maar vond de manier van communiceren zeer onprettig, en was het niet eens met hoe hij de dieren houd (weer in kooien, dat lijken ze bijna allemaal wel te doen) Het kwam meer over als of het om een voorwerp ging ipv dier, dan kan je nog zo veel testen doen, maar vind hoe je het dier houd, voornamelijk de ouders/moeder, en verzorgd dan toch belangrijker, dus heb bedankt.

Heb weekje terug een cattery gevonden die ik wel heel prettig over vond komen, die had alleen nog geen nestje, wel gepland, dus daar heb ik wat mail contact mee gehad en die houd mij op de hoogte.
heb haar nu ook op FB en kan duidelijk zien dat ze gek is met haar dieren.

Daar ga ik op wachten, want vind het bizar hoe veel "slechte" fokkers er zijn, werd er een beetje moedeloos van in mijn zoektocht, dus dan maar liever wat meer geduld.

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 21:28

Ik merk ook een beetje dat mensen maar snel weer veel geld willen verdienen. Als ik zie hoeveel fokkers er nu net begonnen zijn en wat voor prijzen ze vragen...

Maaruh katten ik een hokje? Hoe moet ik me dat voorstellen in een bench? Dat zou ik dus ook nooit doen. Je moet echt een goed gevoel hebben zowel als koper in de fokker en als fokker in de koper. En tja ik weet wat het is ik heb 3,5 jaar op Nishi gewacht.

Marcella

Berichten: 36766
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 22:15

Denk kennel dat ze bedoel.

Maira zat ook in een kennel. Mag het niet zeggen, maar vind Maira een dikke pad. :o

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 22:31

Marcella schreef:
Denk kennel dat ze bedoel.

Maira zat ook in een kennel. Mag het niet zeggen, maar vind Maira een dikke pad. :o



Tut tut je gaat een zwangere dame toch niet uitschelden :(:) :') :')

Marcella

Berichten: 36766
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 23:23

Tja ben een super strakke en gestroomlijnde Maira gewend. Ben benieuwd wanneer ze mij 's nachts wakker gaat maken voor eten. Er is zo'n beetje vanaf gisteren avond bijna heel blikje carny kip/zalm van 200 gram doorheen gegaan. Heb nog 1 maaltijd voor morgen ochtend. :')

Afbeelding
Afbeelding
Sorry hoor, maar dit is toch dik. :o
Afbeelding
Niet letten op mijn hoofd, maar was aan het afleiden (kroelen). Wel met het risico dat mevrouw boos word. :')

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 23:46

Neenee dat is mooi zwanger :P

Marcella

Berichten: 36766
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 23:52

Geloof het wat als er 100% bevestiging heb van DA, maar ze is wel al dikker dan de vorige keer. :')

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:33

Faelynn schreef:
Ben uiteindelijk helemaal niet bij deze fokker geweest, heb eerst wat vragen gesteld, deze testen hadden ze allemaal wel volgens meneer, maar vond de manier van communiceren zeer onprettig, en was het niet eens met hoe hij de dieren houd (weer in kooien, dat lijken ze bijna allemaal wel te doen) Het kwam meer over als of het om een voorwerp ging ipv dier, dan kan je nog zo veel testen doen, maar vind hoe je het dier houd, voornamelijk de ouders/moeder, en verzorgd dan toch belangrijker, dus heb bedankt.

Heb weekje terug een cattery gevonden die ik wel heel prettig over vond komen, die had alleen nog geen nestje, wel gepland, dus daar heb ik wat mail contact mee gehad en die houd mij op de hoogte.
heb haar nu ook op FB en kan duidelijk zien dat ze gek is met haar dieren.

Daar ga ik op wachten, want vind het bizar hoe veel "slechte" fokkers er zijn, werd er een beetje moedeloos van in mijn zoektocht, dus dan maar liever wat meer geduld.


Kijk goed uit he, want veel katten die men in de fok aanbiedt zijn dit absoluut niet en dan betaal je 3000+ voor een kitten waar je niets kwalitatief mee kunt.

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:43

xoranlover schreef:
Ik merk ook een beetje dat mensen maar snel weer veel geld willen verdienen. Als ik zie hoeveel fokkers er nu net begonnen zijn en wat voor prijzen ze vragen...

Maaruh katten ik een hokje? Hoe moet ik me dat voorstellen in een bench? Dat zou ik dus ook nooit doen. Je moet echt een goed gevoel hebben zowel als koper in de fokker en als fokker in de koper. En tja ik weet wat het is ik heb 3,5 jaar op Nishi gewacht.


met kooien bedoel ik gewoon aparte verblijven, zoals je ook wel is van die buitenrennen ziet, maar dan wonen ze permanent (behalve als er kittens waren) in zo iets of in de schuur bijvoorbeeld.

Marcella

Berichten: 36766
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:52

Klinkt erg als hoe broodfokkers het doen.

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:43

Buitenverblijven zijn niet zo abnormaal, zie je erg veel trouwens. Ik zou er persoonlijk geen kat voor laten staan als die net die paar kenmerken bezit die je specifiek zoekt.

Marcella

Berichten: 36766
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:53

Eigenlijk mag ik niks zeggen, want Maira zat zelf ook in een kennel en vermoedelijk al langere tijd. Al was de reden niet kunnen aarden in de groep. Maar toen ik dat kopje op marktplaats zeg was ik verliefd. Toen ik ging kijken was de klik wederzijds, want ze liet zich normaal niet door een vreemde aaien. Maar heb haar kunnen aaien en kopjes gekregen. <3

Paar weken later gaan halen en beste keuze ooit. Ook al zijn ze niet volledig eerlijk geweest heb ik nooit spijt gehad.

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 12:19

Lanah is er vroeg bij. Die werd gister krols :oo

Ze is zo zielig het liefste kruipt ze in je. Kito snapt haar niet Nishi wordt alleen maar chagrijnig van d’r :+: arm kind

Marcella

Berichten: 36766
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 13:48

Weet je gelijk hoe Maira zich voelt als Blue krols is.

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 14:47

Afbeelding ze zijn geboren
<3

De eerste 2 lagen in stuit. Jeetje wat was dat spannend. Ze stopte met persen toen alleen de hoofdjes er nog uit moesten. Arme beest wist zelfs waarschijnlijk ook niet wat ze moest

De laatste heeft nog een uurtje vast gezeten aan de nageboorte die er nog niet af kwam. Het was te kort om te helpen met de navelstreng. Maar het ademde en begon gelijk te drinken. Uiteindelijk is het best een makkelijke bevalling geweest.

Moeders is super tevreden en laat zich op haar wenken bedienen met eten en drinken brengen :D

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 14:51

Gefeliciteerd! 3 kittens?

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:20

Klopt.
Vind het lastig om te zeggen wat het exacte geslacht is. Ik denk 2 poesjes en 1 kater.

Ze gaan nu dus door het leven als "de drieling" tot er meer over bekend is.

Namen verzinnen vind ik ook lastig.
Met de puppy's hebben wij altijd als thema, series.
Eerste nestje hadden wij namen van game of thrones en la casa da papel.

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 15:30

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat heel gemakkelijk vond bij mijn nestje de geslachten.

Ik gebruik ook thema’s. Nishi heb ik zelf naam gegeven en dat nest had thema Japan, de kittens waar Lanah geboren is hebben als thema Hawai. Volgend nestje zal zijn Zuid Afrika.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 19:52

xoranlover schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat heel gemakkelijk vond bij mijn nestje de geslachten.


Doorgaans is het bij een normale bevalling het beste te zien gelijk na de geboorte. Bij een keizersnede is dat al veel lastiger, op één of andere manier komt het geslacht dan minder goed uit.

Maar goed, ik had nummer 6 van dit nest ook mis.
Na 26 uur wakker te zijn, zie je soms scheel of zo.

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 19:56

Daphara schreef:
xoranlover schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat heel gemakkelijk vond bij mijn nestje de geslachten.


Doorgaans is het bij een normale bevalling het beste te zien gelijk na de geboorte. Bij een keizersnede is dat al veel lastiger, op één of andere manier komt het geslacht dan minder goed uit.

Maar goed, ik had nummer 6 van dit nest ook mis.
Na 26 uur wakker te zijn, zie je soms scheel of zo.


Ja snap ik. Ik heb jaren meegekeken met een andere fokker. Zal ook wel meehelpen.

Lanah kruipt momenteel het liefste in me. Zet haar als de krolsheid over is wel op de pil.

Marcella

Berichten: 36766
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 23:56

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik verwacht binnenkort ook midden in de nacht wakker gemaakt te worden, omdat mevrouw honger heeft. Mijn plekje op de bank ben ik kwijt en mag ik alleen nog zitten om te kroelen. :')

Marcella

Berichten: 36766
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:11

Nou weet het nu zo goed als zeker dat Maira drachtig is.