Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:57

xDenies schreef:
Voor een ieder die nog rond neust in dit topic :) Ik heb mijn droom werkelijkheid kunnen maken en kan nu weer persoonlijk en doelgericht helpen vanaf mijn eigen plekje:
https://www.LittlePawsPetShop.nl

gefeliciteerd zag het voorbij komen op facebook.
Ga zeker nog een keer wat bij je kopen

libra

Berichten: 981
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:32

ik heb me al een keer gemeld en daarna beetje stil gevallen.

Ik ga dit weekend een dwerghamster er bij halen uit de opvang.
Ze komt dan in de kooi van 80 x 40 x 40 te zitten.

Verder heb ik nog steeds mn goudhamster.

Heb weer even jullie advies nodig
Ik had jullie advies gevolg en een grotere kooi voor haar gehaald, Alleen helaas de laatste keer met schoonmaken uit mn handen gegleden, en kapot |(
Gelukkig had ik de oude bak nog, waar ze nu weer even inzit.
Maar die is te klein.
Ik kon 2 bakken van 60 x 40 x 40 krijgen, als ik daar met tunnels een doorloop maak, zou die dan groot genoeg zijn?
Of kan ik beter weer een bak halen van minstens 100/120 cm lengte pakken?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 23:57

Het is van belang dat het totale oppervlakte voldoet en dat moet één onderbroken ruimte zijn. Twee losse bakken van 60x40 = 2400cm2 voldoen helaas niet.
Ik kan later uitgebreider reageren maar mijn telefoon is leeg.

Dankjulliewel allemaal!

libra

Berichten: 981
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: limburg

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:30

Oke, dankjewel.
Dan word het verder kijken

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 23:34

libra schreef:
Oke, dankjewel.
Dan word het verder kijken


Voor de dwerghamster of voor de goudhamster?

libra

Berichten: 981
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:36

xDenies schreef:
libra schreef:
Oke, dankjewel.
Dan word het verder kijken


Voor de dwerghamster of voor de goudhamster?


Voor de goudhamster, ze zit nu ook in een kooi van 80 x 40 x 40.
Ik had begrepen dat ze een grote kooi nodig heeft. En die had ik maar is kapot.

Dwerghamster krijgt ook een bak van 80 x 40 x 40

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:30

Wat leuk Denise! Ik ga zeker eens bij je bestellen. Ga je ook voer verkopen?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 11:52

libra schreef:
Voor de goudhamster, ze zit nu ook in een kooi van 80 x 40 x 40.
Ik had begrepen dat ze een grote kooi nodig heeft. En die had ik maar is kapot.

Dwerghamster krijgt ook een bak van 80 x 40 x 40


Voor een Syr is het minimale advies 100x50x50, dat is 5000cm2. Je eerdere optie kwam daar dus eigenlijk ook niet bij in de buurt. Helaas zijn verschillende DIY bakken van de Ikea nu ook geen optie. Toch verstandig om nog eens op marktplaats te neuzen, in de HamsterScaping groep (zie topic), of in aquariuam/terrarium groepen waar ze lekke bakken aanbieden.


Jorex schreef:
Wat leuk Denise! Ik ga zeker eens bij je bestellen. Ga je ook voer verkopen?


Leuk Fenna! <3 Ik stuur je zo even een berichtje.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:41

xDenies schreef:
Voor een ieder die nog rond neust in dit topic :) Ik heb mijn droom werkelijkheid kunnen maken en kan nu weer persoonlijk en doelgericht helpen vanaf mijn eigen plekje:
https://www.LittlePawsPetShop.nl


Wat gaaf <3

Ik wilde toevallig van het weekend weer wat bestellen voor Zuzu dus ga even bij je snuffelen!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 12:44

Fireheart schreef:
xDenies schreef:
Voor een ieder die nog rond neust in dit topic :) Ik heb mijn droom werkelijkheid kunnen maken en kan nu weer persoonlijk en doelgericht helpen vanaf mijn eigen plekje:
https://www.LittlePawsPetShop.nl


Wat gaaf <3

Ik wilde toevallig van het weekend weer wat bestellen voor Zuzu dus ga even bij je snuffelen!


Ooh wat leuk! Vandaag en morgenmiddag hoop ik nog een hoop nieuws erop te zetten maar ben even afhankelijk van de vervoerders. Volgende week komt de tweede levering van Trixie alweer binnen, met ein-de-lijk mos haha. *\o/*

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:11

Weer een dingetje van mijn kant; Beer heeft nu voor het eerst weer een losse zandbak (als in; gewoon een hoekje als zandbak met zo'n ladder eromheen), en nu merk ik dat ie hierin heeft geplast. Stinkt echt verschrikkelijk. Is dit normaal gedrag? Hij heeft hiervoor een paar maanden een huisje gevuld met zand als zandbakje gehad, maar die schopte die leeg, dus ik dacht; ik geef hem weer zo'n hoek zandbakje, maar daar plast ie nu dus in.. -O-

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 23:45

Het in het zand plassen is opzich niet heel schokkend! Dat kan zelfs handig zijn haha. Met een theezeefje of schepnetje kan je het er zo uit zeven. Maar als het zo erg stinkt als je omschrijft zou je het beste even op diabetes kunnen testen :) Just to be sure. Dat doe je met simpele stripjes, ik heb ze toevallig ook in mijn webshop staan mocht je niet weten hoe je er aan kan komen.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:26

Dankjewel Denise, ik zal eens naar die strips kijken!

libra

Berichten: 981
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:36

xDenies schreef:
libra schreef:
Voor de goudhamster, ze zit nu ook in een kooi van 80 x 40 x 40.
Ik had begrepen dat ze een grote kooi nodig heeft. En die had ik maar is kapot.

Dwerghamster krijgt ook een bak van 80 x 40 x 40


Voor een Syr is het minimale advies 100x50x50, dat is 5000cm2. Je eerdere optie kwam daar dus eigenlijk ook niet bij in de buurt. Helaas zijn verschillende DIY bakken van de Ikea nu ook geen optie. Toch verstandig om nog eens op marktplaats te neuzen, in de HamsterScaping groep (zie topic), of in aquariuam/terrarium groepen waar ze lekke bakken aanbieden.


oke dankjewel dan ga ik verder kijken en eens neuzen op de sites wat langs komen.


Ik had een mooie grote bak gezien van 1,50 maar daar zit nog een dwerghamster (mannetje) in.
Met alle spullen er bij voor een leuke prijs.
Kooi is prima voor de goudhamster maar vind het dan weer sneu voor de hamster wat er in zit, om hem om te huizen naar een kleinere bak. Die zou dan naar de bak van de goudhamster kunnen.
En de hamsters wat ik al heb zitten zijn vrouwtjes.
Goudhamster is zeker een vrouwtje, de dwerg hamster wat er vandaag bij komt moet ik voor de zekerheid even na vragen. Op de site word er over hem gesproken en in de mail over haar.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 10:55

Voor een Syren vrouwtje zou ik in ieder geval naar 6000cm2 gaan zoeken, ook wel 120x50x50. Dan weet je zeker dat je goed zit en lekker de ruimte hebt.
Ik zou inderdaad persoonlijk ook geen dieren kleiner gaan zetten. Mijn pensioentjes verhuizen bijvoorbeeld ook niet naar 2800cm2 ondanks dat dit de adviesmaat is. Zij wonen nu in 3162cm2 dus dat is toch wel een stukje kleiner.

@Sanne,
Graaggedaan! Mocht ik je daar mee kunnen helpen, geef even een gil. De envelop-functie werkt nog niet helemaal.

Gister is hier een hele lading met nieuwe spullen binnen gekomen waaronder ook plantjes, hobbithuisje enzovoort. Heel erg blij mee :D Het is zó leuk om dit nu voor mezelf te doen en eindelijk de aandacht er aan te kunnen besteden die ik graag wil.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:07

Hoi allemaal!

Ik overweeg na jaren weer een hamster aan te schaffen, maar dan wel alleen op voorwaarde dat ik een kickass hamster scaping terrarium/aquarium ervoor kan maken want dat is natuurlijk wel het fijnste voor de hamster maar ook echt een eyecatcher voor je interieur!

Ik vroeg me af of er in zuid Limburg fokkers of liefhebbers zijn die hamsters fokken? Bij voorkeur een dwergje, al ben ik er nog niet precies achter welke soort mijn voorkeur heeft.

Momenteel ga ik dit topic helemaal doorspitten en op zoek naar een geschikte bak. Tips en inspiratie zijn in ieder geval al van harte welkom!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 19:54

Equisync schreef:
Hoi allemaal!

Ik overweeg na jaren weer een hamster aan te schaffen, maar dan wel alleen op voorwaarde dat ik een kickass hamster scaping terrarium/aquarium ervoor kan maken want dat is natuurlijk wel het fijnste voor de hamster maar ook echt een eyecatcher voor je interieur!

Ik vroeg me af of er in zuid Limburg fokkers of liefhebbers zijn die hamsters fokken? Bij voorkeur een dwergje, al ben ik er nog niet precies achter welke soort mijn voorkeur heeft.

Momenteel ga ik dit topic helemaal doorspitten en op zoek naar een geschikte bak. Tips en inspiratie zijn in ieder geval al van harte welkom!


Welkom in het topic! En leuk dat je overweegt om te gaan Scapen :) Ik wil je in ieder geval adviseren om lekker rond te neuzen op de website www.HamsterScaping.info - heb je ook facebook? Dan is de groep namelijk ook een hele goede keus! :D Daar zie je heel veel lotgenoten die ook ergens begonnen zijn en nu kickass scapes maken, haha.

In jouw omgeving zitten weinig tot geen fokkers. Je hebt Hamstery Bbeauty in Grathem zitten maar dat is vanuit Zuid-Limburg ook nog een stukje rijden. Dichterbij ken ik eigenlijk niet. Het fokkers wereldje is niet groot helaas. Het is wel van belang om van te voren te weten wat voor hamstertje je wilt omdat je hier natuurlijk je spullen en je huisvesting op kan aanpassen. Dus dat is ook goed om voor je zelf eens te bekijken. Hoeveel plek heb je? Wat is je budget? etc.

Wat betreft spullen en inrichting kan ik je in ieder geval wel helpen in mijn shop! (www.LittlePawsPetShop.nl) Voor een rusje zit ik helaas te ver weg vrees ik ;) Maar .. je bent van harte welkom <3

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:59

Ik ben sindskort ook aan de hamster. Een rusje. Heb een sneue van MP gevist die in een vieze smerige kooi zat die op zich qua formaat 'mwah' was, maar binnen een paar dagen sloeg de hamsterscaping toe en heb ik een terrarium besteld. :))

Tot nu toe moet ze t ff hier mee doen:

Afbeelding

Toen ik dr ophaalde:


Afbeelding

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 19:51

Als deze er niet meer is ga ik op zoek naar een gitzwarte rus. <3

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 21:45

Welkom Iris! Ik ben erg benieuwd naar je toekomstige scape in een terrarium, wat voor één heb je er besteld als ik vragen mag?

Voor nu zou ik je willen adviseren om naar een iets meer graafbare bodem uit te kijken, en dan geen ladders op de bodem plaatsen van de bak; dat belemmert de graafruimte weer. Ik zou ook vast naar een groter loopwiel en een waterbakje uitkijken :) Voor nu is het inderdaad even roeien met de riemen die er zijn maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen, haha. Fijn dat het ukje bij jou terecht is gekomen!

Wat betreft het zwarte hamstertje zou ik je willen adviseren om daar nog even 3x over na te denken, tenzij je voor een Campbelli wilt gaan kijken :)

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 23:02

Ik lees idd dat de zwarte nog niet uit de meest stabiele lijnen komen. Ach, dan wordt t wel weer een kneusje uit de opvang.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-21 11:22

Daar zullen die kneusjes ook heel dankbaar voor zijn!

Ik kreeg vanochtend een foto door gestuurd van mijn collega hoe het nieuwe assortiment er uit zit nu de winkel is overgenomen. Wat ben ik toch blij dat ik mijn eigen webshop heb kunnen beginnen en daar niet met een stalen gezicht wederom (na 7 jaar bloed zweet en tranen) weer ellende moet gaan adviseren :(

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:28

Iris82 schreef:
Ik lees idd dat de zwarte nog niet uit de meest stabiele lijnen komen. Ach, dan wordt t wel weer een kneusje uit de opvang.


Is wel een heel dankbaar gevoel hoor! Vind het nog steeds heerlijk om te zien hoe mijn kneusje zich vermaakt in zijn scape, zeker als ik erbij stil sta dat meneer het eerste jaar van zijn leven niet eens een schoon hok of een radje had.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 22:07

Ja, is het assortiment zo aangepast Denise? Was te verwachten, maar toch eeuwig zonde. Ik kwam zo graag bij jullie in de winkel.

Ons kneusje doet het ook erg goed. Ze is gigantisch afgevallen en ze ziet er nu weer uit als een normale hamster.

Afbeelding

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-21 22:51

Ja het is niet om vrolijk van te worden. Silent Spinner Small en loopballen staan dubbel breed te pronken in de schappen. Sinds de overname heb ik er geen stap meer binnen gezet en ik ben dat eigenlijk ook niet van plan. De facebook pagina is natuurlijk van naam verandert maar ik kon het op mijn profiel niet aanzien dat er PP stond, dus ik heb het snel terug verandert in Wesdijk. Daar is het voor mij gestopt en dat zal het ook blijven. Gelukkig zet ik het beetje bij beetje voort met Little Paws Pet Shop en het is zó heerlijk, krijg erg leuke berichten; ook van mensen die mij vanuit Wesdijk kennen :D

Dat is toch Roos? Of verwar ik je nu met iemand anders?