Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-23 08:37

Kookaburra schreef:
Bak van de xenos loopt ook amper taps naar binnen, maar is echt net te klein. Uit mijn hoofd 60x39.


Heh balen. Maar net? 2340cm2, dat is toch wel behoorlijk te klein als je 2800cm2 aanhoudt.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 10:51

xDenies schreef:
Kookaburra schreef:
Bak van de xenos loopt ook amper taps naar binnen, maar is echt net te klein. Uit mijn hoofd 60x39.


Heh balen. Maar net? 2340cm2, dat is toch wel behoorlijk te klein als je 2800cm2 aanhoudt.

'Net te klein' in de zin van: er hoeft bij beide kanten maar een paar cm bij. Voor het oog is dat net niets. Voor de hamster echter.. ;)

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:09

Ja mijne is dus 70x40 dus precies minimum maten. Dus daar rekenen ze ook met de rand als buitenmaat.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-23 14:55

Kookaburra schreef:
'Net te klein' in de zin van: er hoeft bij beide kanten maar een paar cm bij. Voor het oog is dat net niets. Voor de hamster echter.. ;)


Nee, ik snap je! Wel jammer hoor, had een leuke toevoeging geweest.

Fenna weet jij nog welke Blokker bak het is? Ik zie dat mijn low budget document op fb verdwenen is, dus moet hem sowieso opnieuw schrijven..

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 15:06

De 120 liter Q-line sunware.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 14:46

Al een aantal dagen ben ik druk bezig met het accuraat maken van de website. Ondertussen meerdere document meegepakt voor zowel de fb groep als de website. Heb je geen facebook? Geen zorgen, je kan hier de info-documenten terugvinden.
https://hamsterscaping.info/facebook-bestanden-2/

Onder meer over ongedierte, Dierenartsen, 'eerste-hulp-bij-graven' en meer!

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 12:52

xDenies schreef:
uggy schreef:
Ik heb die Xenos bak als vakantie bak! Onze Fien heeft hier thuis een glazen bak, maar als ze bij mijn ouders logeert omdat wij op vakantie gaan, dat woont ze in die bak. Gaat eigenlijk heel goed in die bak, vind het fijn dat hij wat breder is omdat hij daardoor makkelijker te scapen is.
Wij hebben in de bovenkant op de hogere ribbels gaten geboord, zodat er zuurstof in de bak kan. Deksel zit er bij mijn ouders altijd op in verband met de kat en honden :)


Dus jij kan ons de binnenbodemmaten vertellen? Dat zou ik erg waarderen zodat ik hem, mits geschikt, kan opnemen in de low budget bakken.


Oooooef, ik heb hem net weer op zolder gegooid, want we gebruiken hem nooit in de winter.
Ik zie wel op foto's dat hij weinig inkepingen heeft, wat de Samla bakken dan weer wel hebben.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 14:34

uggy schreef:
Oooooef, ik heb hem net weer op zolder gegooid, want we gebruiken hem nooit in de winter.
Ik zie wel op foto's dat hij weinig inkepingen heeft, wat de Samla bakken dan weer wel hebben.


Jammer, wie weet een andere keer. Onthoud mij haha.
Ja dat zegt dan ook weer niets. Het is zo lastig, kreeg ook van de week maten toegestuurd van een hele grote bak, maar puntje bij paaltje viel het tegen. Je kan wel uit gaan van de grootste binnen maat maar ja .. is dat reëel? Ik houd liever de bodembinnenmaat aan.

Bedankt in ieder geval!

JesdaJinn

Berichten: 10447
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 16:49

Al even geleden (29-04-21) geleden is mijn hamster overleden en dacht altijd een nieuwe te nemen. Nooit van gekomen en nu besloten om alles te verkopen.

Heb een glazen bak van 100cm lang. 40cm breed en 50cm diep.

Afbeelding

Daarnaast heb ik ook nog super veel spullen. Weet niet van alles de naam meer daarom een foto van alles.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet kan je zo beginnen.
Als je interesse hebt graag een PB sturen.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 17:35

Ik vermoed dat je in een hamstergroep of dergelijke meer bereik hebt :)

JesdaJinn

Berichten: 10447
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 18:08

xDenies schreef:
Ik vermoed dat je in een hamstergroep of dergelijke meer bereik hebt :)


Denk ik ook maar dacht ineens hier aan.
Bestaat er een FB groep?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 18:13

JesdaJinn schreef:
xDenies schreef:
Ik vermoed dat je in een hamstergroep of dergelijke meer bereik hebt :)


Denk ik ook maar dacht ineens hier aan.
Bestaat er een FB groep?


We hebben sowieso een HamsterScaping fb groep met een apart aqua verkoop topic, maar er zijn ook zat andere groepen!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 13:18

Fijne jaarwisseling voor een ieder hier :)


Afbeelding

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 19:30

Wat een gezellige foto!

Helaas is één van mijn hamsters gisteren overleden. Gelukkig van ouderdom, want hij was dik in de twee. En ik ben blij dat ik hem zo'n plekje kon geven nadat ik hem van marktplaats heb opgehaald.

En hoe stom ook.. Maar dan ga je best snel praktisch denken: 'goh, dan kan mijn andere hamsters straks in die bak. Want die is groter'. Maar hoe zit het met schoonmaken van kurk? Is alleen heet water voldoende, of kan het ook op een andere manier? Mijn opa hamster heeft er namelijk wel in gepiest. :Y)

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 19:59

Ik spray het compleet in met die csi urinespray en is het echt extreem ingetrokken dan gooi ik het weg bij hout producten. En ik sla ze sowieso minstens een verschoonbeurt over. Maar goed ik heb dan ook genoeg hout dat ik er wel minstens 3 hamsterhokken mee kan versieren. :')

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 20:08

Haha, ik heb gelukkig ook genoeg hout. Vooral nu 1 hamster er niet meer is... Maar toch blijf je voorkeur houden voor sommige tunnels :D

Fijne tip!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-24 20:38

Kookaburra schreef:
Wat een gezellige foto!

Helaas is één van mijn hamsters gisteren overleden. Gelukkig van ouderdom, want hij was dik in de twee. En ik ben blij dat ik hem zo'n plekje kon geven nadat ik hem van marktplaats heb opgehaald.

En hoe stom ook.. Maar dan ga je best snel praktisch denken: 'goh, dan kan mijn andere hamsters straks in die bak. Want die is groter'. Maar hoe zit het met schoonmaken van kurk? Is alleen heet water voldoende, of kan het ook op een andere manier? Mijn opa hamster heeft er namelijk wel in gepiest. :Y)


Heh wat sneu dat je hamstertje is overleden. Wel een mooie leeftijd behaald, maar toch sneu! Sterkte :)

En helemaal niet stom gedacht hoor, veel mensen beredeneren zo. Geen probleem toch. Maar in principe kan je gewoon alles herbruiken, ze markeren hun gebied vrij vlot zelf. Hier wordt ook alles gebruikt in alle hokken. Kurk en hout kan je heel gemakkelijk schoonmaken met CSI Urine spray: https://littlepawspetshop.nl/product/cs ... knaagdier/

Eerst goed spoelen, daarna heel flink insprayen, tijdje laten intrekken en daarna kokend heet weer afspoelen, net zolang tot het water weer normaal van kleur is (tot zover mogelijk). CSI urine breekt de urine moleculen volledig af, dus de geur verdwijnt dan ook.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:50

Fijn om te weten hoe het ook gebruikt kan worden. Top! Binnenkort het spul dan maar eens inslaan :)

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 01:58

Verdrietig berichtje vanuit hier, vanmiddag ging onze zeer geliefde Fien al best wel achteruit. Ik vond haar wat slap en ze wilde geen eten meer aannemen. We hebben haar toen nog even bewonderd en verder gelaten. Vanavond vonden we haar terwijl ze rustig was ingeslapen. Fien was met 2,5 jaar best oud, maar ze gaat wel vreselijk gemist worden.

Vorige keer toen Woezel overleed, zijn wij best een poos hamsterloos geweest voordat Fien kwam. Maar nu twijfelen we erg omdat de verbodslijst regelmatig in het nieuws is. Wat is jullie kijk hierop?
Ik zou opzich wel een nieuw Rusje willen, maar het is nu nog te snel..
Toch wil ik ook geen spijt hebben als het straks niet meer zou kunnen.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 08:17

Veel sterkte Uggy! Je hebt wat betreft de positieflijst nog even. Je moet, zoals het er nu uit ziet, voor 1 juni/1juli je beslissing hebben gemaakt.
Ik vrees, als het er door komt, dat er echt een run op rusjes zal zijn.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 23:38

Eindelijk! Beebies on board!

Afbeelding

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 23:47

*\o/*

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-24 18:04

Het nestje is gister geboren, zo leuk weer! *\o/*

Afbeelding

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 18:13

<3

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 19:16

Oh, die naakte wurmpjes. <3

Ik overweeg om een hamster te nemen met groot verblijf.
Tenminste, nadat de cavia's zijn overleden en die zijn 2 en 4 jaar nu.
Het verblijf zou dan op de plek kunnen waar de cavia's nu staan en de afmetingen kunnen 160*55/60*50cm worden.
Als ik hem op de vloer plaats of op een lager meubel kan er nog een cm of 10 hoogte bij, al wordt dat vervelend met de grote schoonmaak etc.
Voorkeur gaat uit naar een syrtje, nog geen idee waar vandaan (herplaatser/opvang/fok).

Dit is waar de hamster zou komen, uiteraard in een ander verblijf:
Afbeelding
Ivm dat uitstekende stopcontact wordt het lastig om verder de hoogte in te gaan (er is nu ±3,5-4cm ruimte over tussen verblijf en stopcontact), maar als ik het goed heb gelezen zou 50cm al een mooie hoogte zijn voor een syrtje.
Laatst bijgewerkt door lor1_1984 op 01-02-24 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt