Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:07

xDenies schreef:
Ik pak ze op wanneer ik ze zie, dus als Floki zich al zo lekker laat zien dan vooral daar gebruik van maken :) Persoonlijk zou ik het wel alleen 's avonds doen als die actief wordt en overdag (alstie even voor een hapje naar buiten komt) niet storen. Maar soms is het even niet anders dat je ze overdag even moet bekijken.

Ik was vandaag heel verbaasd dat mijn dame Josie halverwege de ochtend nog in haar loopwiel liep :')


Ik heb hem nu wakker gemaakt. Oeps xD
Maar normaal doe ik het later op de avond

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 19:10

Haha, het is niet zo'n ramp hoor maar het is natuurlijk nog een peutertje, ze hebben hun slaap wel echt nodig. Dus ik zou echt de hamster laten bepalen wanneer die zich laat zien. Als hij straks de 12 weken is gepasseerd zal je ook wel merken dat ze actiever worden, hebben ze ook lekker kunnen wennen :)

Mijn nieuwe voer komt morgen al binnen. Dan kan het vetmesten beginnen :') (al hebben ze hun andijvie nu ook niet volledig op dus honger hebben ze in ieder geval niet...)

JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:15

Ja, hij is nog echt een baby <3

Wat geven jullie ze zoal aan echt groente/fruit?

Hij heeft nog niks van dat gehad. Kan dat al wel bij zo'n kleintje? :)

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 19:15

Jawel hoor, kleine beetjes. Hier krijgen ze rauwe andijvie en de rest is allemaal gedroogd zoals wortel, ananas, papaya, bananen schijfjes etc. In kleine mate natuurlijk.

JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:19

xDenies schreef:
Jawel hoor, kleine beetjes. Hier krijgen ze rauwe andijvie en de rest is allemaal gedroogd zoals wortel, ananas, papaya, bananen schijfjes etc. In kleine mate natuurlijk.


Ik zal wel een worteltje bij mijn ouders ophalen voor hem, morgen.
Misschien kan ik dan daaraan zien dat ie heeft geknaagd..

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 19:21

Dat komt wel goed hoor :) Een hamster verhongert zichzelf niet en drinken doen ze ook echt!

JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:22

xDenies schreef:
Dat komt wel goed hoor :) Een hamster verhongert zichzelf niet en drinken doen ze ook echt!


Iets te overbezorgd. Hij ziet er goed uit en vanmorgen toen ik uit bed kwam was hij aan het rennen in zijn radje.

Ik werk van 06:00 tot 15:00 dus dat is echt de tijd dat hij wakker is.

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 19:38

Heel herkenbaar voor een nieuwe hamster'mama' hoor :P Bedoel je dat hij zoveel overdag wakker is?

JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:44

xDenies schreef:
Heel herkenbaar voor een nieuwe hamster'mama' hoor :P Bedoel je dat hij zoveel overdag wakker is?


Overdag werk ik dus dan issie helemaal alleen en dan weet ik natuurlijk niet wat hij doet.
Vanmorgen was ik er om 05u uit en toen was hij aan het rennen in het radje en toen ik vanmiddag om half 4 weer terug was was ie in zijn holletje. Daar heb ik hem net wakker gemaakt en even 20 minuutjes vast gehouden en nu zit ie weer in zijn holletje.
Geen idee wanneer hij exact actief is

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 20:15

Ooh haha nee omdat er staat dat dat de tijd is dat ie wakker is :P

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:43

Die van mij was vroeger altijd dol op witlof.

Macs

Berichten: 7635
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:55

Ik haal de hamster er niet uit eigenlijk. Deed ik bij de vorige ook nauwelijks. En ik maak ze zeker niet wakker, vroeger deed ik dat wel bij hamsters (little did i know) en daar kreeg ik zwaar agressieve hamsters van. :=
Ik voer hem wel uit de hand en aai hem ook. Ik vind het leuker om te kijken en interactie in de kooi aan te bieden.
Maar goed, die van mij is oppakken ook niet gewend en vindt het niet prettig.

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 22:05

Ik was iemand aan het helpen met wat voorbeelden van Scapes. Zie ik in mijn eigen bakken gewoon een mooie verschil, toch wel heel leuk.


Afbeelding

Afbeelding

Zo zie je maar weer, hier gaat het ook niet altijd goed :')


Afbeelding
Maar 120cm is wel fijn om te scapen voor een Rus als je lekker wat spullen hebt (ondertussen heb ik dat niet meer haha)

Goldwynn

Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 09:32

Gave bakken weer! En Floki is super aandoenlijk ♡. Dit is niet goed, het gaat steeds meer kriebelen!

Blijf vooral lekker doorpraten en posten :D Ik geniet voor nu eventjes met jullie plezier mee!

JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:58

Floki heeft wat gegeten. Of eigenlijk wat mee gehamstert naar zijn holletje.
Ik had in het voerbakje op een bepaalde manier wat voertjes neergelegd en alles was verschoven. Enkele dingen naast de bak dus hij is er wel bij geweest

SassyMoon
Berichten: 287
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:41

xDenies schreef:
SassyMoon schreef:
Super leuk topic @xDenies. Ik lees al even met veel interesse mee en heb een vraagje over de bedding die je gebruikt.Jij adviseert Cotton Clean of Comfort, Plospan en Hemparade/ Mini Hemp/ Aubiose. Ik heb een terrarium van 120x50x50 cm besteld voor mijn goudhamster Kareltje. Maar hoeveel van elk heb je ongeveer nodig om een terrarium van deze grote te vullen? Ik las ook ergens dat je ook Cotton & Fibre kan gebruiken? Op sites over Duitse stijl lees ik weer dat ze hennep mixen met laagjes hooi om een bedding te krijgen waar ze goed in kunnen graven.


Wat ontzettend leuk dat jouw Kareltje zo'n ruim verblijf krijgt! Ik werk zelf altijd met groot verpakkingen dus het is voor mij ook een beetje aftasten. Maar in een 80x35x40cm bak gaat 1/2 hennep(48L), 1/2 zaagsel(4kg) & 1/4 cotton(48L). In 100x40x40 gaat 1 hennep, 1 zaagsel & 1/2 cotton. Dus voor een 120x50x50 bak zou ik voor de zekerheid 3 hennepvezel, 3 zaagsel & 2 cotton aanschaffen, dan zou je toch goed moeten zitten :) Maar het blijft een beetje natte vinger werk. Het kan best dat als wij samen een 120 bak inrichten ik meer bodem gebruik dan jij %) of andersom haha.

De Duitse stijl is een andere weg naar Rome. Ik ga daar helaas geen uitspraken over doen wegens meerdere redenen.

Cotton & Fibre is zaagsel met cotton door een fabriek gemengd. Ik dacht dat dit wel een stuk duurder was. Persoonlijk lijkt mij dat niet fijn omdat je niet zelf de verhoudingen kan bepalen :)


Dankjewel xDenies, ik ga het bestellen.

JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:54

Afbeelding

Floki heeft gister een stukje witte kool gekregen en dat stukje ligt niet meer op dezelfde plek dan waar ik hem had neer gelegd.
Ook is zijn bak met voertjes wat minder gevuld. Hij eet dus wel alleen heel weinig.
Ook drinken doet ie wel want anders was ie er al niet meer geweest.

Hij kwam net even spieken. Heb hem eventjes vast gehad en nu slaapt ie weer.

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:57

Hoe groot is die voerbak @JesdaJinn?

Hier hopelijk toch eindelijk weer babies on the way! En nieuwe showbakken bestelt.

JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:51

Ik heb geen idee. Zal een foto maken als ik thuis ben en ff opmeten :)

JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:39

Bakje is 7.5cm diameter en 4 cm hoog.

Afbeelding

Afbeelding

WithinYuuri
Berichten: 964
Geregistreerd: 02-01-13

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:23

Weten jullie adressen waar je opvanghamstertjes een nieuw thuis kunt bieden? Voor mijn volgende hamstertje wil ik graag kijken naar een opvang namelijk :) ikzoekbaas.nl is een optie, maar het aanbod daar verschilt nogal, en ik dacht misschien kennen jullie nog adressen?

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 15:12

Hamsteropvang Nona?

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 15:35

Misschien heb je hier iets aan?

Opvangen
Hamsteropvang Nona // België -> http://hamsteropvangnona.be/
Hamsteropvang Hakuna Matata // België -> https://hamsteropvanghakunamatata.webs.com/
Hamsteropvang Nieuw Vennep // Nieuw Vennep -> https://hamsterzoektbaas.webs.com/
't Knaagspoor // Ridderkerk -> https://www.dierenbescherming.nl/dierenasiel/knaagspoor

Ik heb vandaag ook de pagina: https://hamsterscaping.info/waarom-hamsterscaping/
iets aangepast. Had het pas helemaal in het engels geschreven, zonde dus :') Maar goed ik was er niet tevreden mee en ik lees op andere plekken ook vaak dat er wordt gezegd dat het negatieve tralie knagen wordt opgelost door met een glazen bak te werken. Dat is natuurlijk niet volledig de reden want aan een deksel kan ook geknaagd worden. Wat vinden jullie van de tekst nu? Het moet nog naar mijn fantastische engels vertaald worden dus let daar even niet op.

JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 16:17

Arme Floki.

Ze kwamen gister in mijn huis de kast aan de muur zetten en moesten boren. Ik denk dat Floki dat wel erg spannend vond! Heb hem dan ook de hele dag niet gezien

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:02

Ik vind je tekst duidelijk, ook leest het prettig.
Net heb ik je filmpjes over de indeling van de bak opgezet, ga ik zo naar kijken. Net toch ook op MP gekeken naar een glazen bak van 100x50x50 maar dat is een maat die je niet veel vind.