Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:01

Wat een schatje <3

xRaisin

Berichten: 1755
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:05

Leuk! Wat is ze schattig zeg! Heb je ook fokplannen met haar of is ze gewoon voor de gezelschap? *D

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 22:20

Nee zij is gewoon voor de gezelschap! Vooral ook om mijn kennis omtrent Chinezen te verbreden en meer in kaart te brengen. Want er is echt te weinig over bekend :)

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:38

Die oortjes! Wat leuk, ik ben benieuwd wat je voor verschillen merkt.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 15:42

Ik ben ook erg benieuwd! :) Tot nu toe een fanatieke graver. Er ligt ergens bodembedekking waar alleen maar blauw ligt, dus hoe het daar is gekomen .. geen idee.

Voor degene die het nog niet wisten, ik heb een officiele facebookpagina aangemaakt voor HamsterScaping & dat is deze: https://www.facebook.com/HamsterScapingOfficial/
In de toekomst hoop ik hier ook acties en dergelijke op te communiceren. Nu is het vooral een informatieve content. Wellicht binnenkort een actie voor wat bekendheid.

MeggiieTommy
Berichten: 399
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:15

Vraagje. Gebruikt hier iemand een oud aquarium als hok? En hoe doe je dat met de deksel voor de zuurstof? Ik heb nu een bak 100x50 maar ik merk dat mijn hamster hier niet genoeg aan heeft dus ik wil een groter hok, echter zie ik weinig terrariums groters dan 100 op marktplaats. Een aquarium daar in tegen is groter wel makkelijker te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:22

MeggiieTommy schreef:
Vraagje. Gebruikt hier iemand een oud aquarium als hok? En hoe doe je dat met de deksel voor de zuurstof? Ik heb nu een bak 100x50 maar ik merk dat mijn hamster hier niet genoeg aan heeft dus ik wil een groter hok, echter zie ik weinig terrariums groters dan 100 op marktplaats. Een aquarium daar in tegen is groter wel makkelijker te vinden.

Ik heb 1 kant van de deksel eraf. Zal morgen wel foto maken

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:31

Ik heb er geen deksel voor. Ik zat te denken om er ooit een plaat voor te kopen en daar gaten in te boren. Maar voor nu is het niet nodig, pas als ik weer een kat heb.

MeggiieTommy
Berichten: 399
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:04

love_western schreef:
MeggiieTommy schreef:
Vraagje. Gebruikt hier iemand een oud aquarium als hok? En hoe doe je dat met de deksel voor de zuurstof? Ik heb nu een bak 100x50 maar ik merk dat mijn hamster hier niet genoeg aan heeft dus ik wil een groter hok, echter zie ik weinig terrariums groters dan 100 op marktplaats. Een aquarium daar in tegen is groter wel makkelijker te vinden.

Ik heb 1 kant van de deksel eraf. Zal morgen wel foto maken


Graag! Ik ben benieuwd

_Christina schreef:
Ik heb er geen deksel voor. Ik zat te denken om er ooit een plaat voor te kopen en daar gaten in te boren. Maar voor nu is het niet nodig, pas als ik weer een kat heb.

Wij hebben wel katten dus wel nodig :+

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 13:08

_Christina schreef:
Ik heb er geen deksel voor. Ik zat te denken om er ooit een plaat voor te kopen en daar gaten in te boren. Maar voor nu is het niet nodig, pas als ik weer een kat heb.

Wij hebben wel katten dus wel nodig :+[/quote]

ik heb deze de winkel levert die met deksel een metalen plaat met gaatjes.
https://www.gerbilshopqueenies.nl/terra ... m/80x40x50
wel zonder plateauĀ“s

Mijn hok en er blij mee

Afbeelding

Afbeelding

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-20 14:26

Hee daar is die ontzettend leuke scape! :D

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:23

Ik volg een Ikea hacks fb groep en iemand had een hamsterhok gemaakt van een kallax, maar heel kaal. Dus maar even jouw site getipt Denise.

MeggiieTommy
Berichten: 399
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:39

dancertje schreef:
_Christina schreef:
Ik heb er geen deksel voor. Ik zat te denken om er ooit een plaat voor te kopen en daar gaten in te boren. Maar voor nu is het niet nodig, pas als ik weer een kat heb.

Wij hebben wel katten dus wel nodig :+


ik heb deze de winkel levert die met deksel een metalen plaat met gaatjes.
https://www.gerbilshopqueenies.nl/terra ... m/80x40x50
wel zonder plateauĀ“s

Mijn hok en er blij mee

Afbeelding

Afbeelding[/quote]

Mooie scape! Ik heb inderdaad ook een hok van hen, fijn verblijf. Echter is de grootste volgens mij 100x40x50 en ik wil minimaal 120x50

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-20 17:04

Ceetje_bokt schreef:
Ik volg een Ikea hacks fb groep en iemand had een hamsterhok gemaakt van een kallax, maar heel kaal. Dus maar even jouw site getipt Denise.


Heel fijn, spread the word! <3

@ MeggiieTommy,

Queenies maakt op aanvraag. Zij maken dus alles wat je wenst, maar ik vond ze voor mijn budget erg prijzig - maar je krijgt het wel aan huis bezorgd.
Mijn terrarium komt van Terrariumpaleis, echter is het dan wel ophalen - maar ook naar eigen wens in te vullen.

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:19

@ xDenies dankjewel <3

@MeggiieTommy ze maken inderdaad op aanvraag en verzending kan gratis als je bereid bent nadat die gemaakt is te wachten op hun tot ze route hebben dit is maxx 21 werkdagen

Mijn vriend had en deurtje beschadigd met het aandraaien van het kattenslotje :(
Krijg van hun tegen verzendkosten zomaar een nieuw deurtje.

MeggiieTommy
Berichten: 399
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:24

xDenies schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Ik volg een Ikea hacks fb groep en iemand had een hamsterhok gemaakt van een kallax, maar heel kaal. Dus maar even jouw site getipt Denise.


Heel fijn, spread the word! <3

@ MeggiieTommy,

Queenies maakt op aanvraag. Zij maken dus alles wat je wenst, maar ik vond ze voor mijn budget erg prijzig - maar je krijgt het wel aan huis bezorgd.
Mijn terrarium komt van Terrariumpaleis, echter is het dan wel ophalen - maar ook naar eigen wens in te vullen.



dancertje schreef:
@ xDenies dankjewel <3

@MeggiieTommy ze maken inderdaad op aanvraag en verzending kan gratis als je bereid bent nadat die gemaakt is te wachten op hun tot ze route hebben dit is maxx 21 werkdagen

Mijn vriend had en deurtje beschadigd met het aandraaien van het kattenslotje :(
Krijg van hun tegen verzendkosten zomaar een nieuw deurtje.



Quuenies vond ik inderdaad ook best duur maar dat is dan zeker een laatste mogelijkheid. Haar in deze bak houden is geen optie. Terrariumpaleis maakt helaas geen 120x60 dus even afwachten of ze wel 120x50 maken, al ben ik bang dat ze daar alsnog niet tevreden in gaat zijn. Moeilijke hamster, haha. Iig bedankt voor de tips!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-20 18:36

Hoezo maken ze dat niet? Ik kon daar gewoon een offerte voor op vragen. Ik heb zelfs grotere bakken van hun langs zien komen :o Hoe en aan wie heb je het gevraagd?
Mijn bak is 100x50x50 op maat gemaakt met een deksel, dat deden ze in eerste instantie ook niet - uiteindelijk toch wel en heb ik hem daar gekocht. Voor Queenies heb ik geen geld.

MeggiieTommy
Berichten: 399
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:56

xDenies schreef:
Hoezo maken ze dat niet? Ik kon daar gewoon een offerte voor op vragen. Ik heb zelfs grotere bakken van hun langs zien komen :o Hoe en aan wie heb je het gevraagd?
Mijn bak is 100x50x50 op maat gemaakt met een deksel, dat deden ze in eerste instantie ook niet - uiteindelijk toch wel en heb ik hem daar gekocht. Voor Queenies heb ik geen geld.

Ik heb contact opgenomen via marktplaats. Gevraagd naar een terrarium voor een hamster. Misschien verschil in aanvraag gedaan? Hoe en wat heb jij aangevraagd? Ze gaf aan dat het grootste wat ze maakte 100x50x60 was.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-20 22:41

Wat gek. Ik heb even terug in de groep zitten lezen maar daar zie ik echt grotere bakken van hun. Heb je gevraagd waarom ze het niet (meer) doen?

MeggiieTommy
Berichten: 399
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 13:10

xDenies schreef:
Wat gek. Ik heb even terug in de groep zitten lezen maar daar zie ik echt grotere bakken van hun. Heb je gevraagd waarom ze het niet (meer) doen?

Nee niet gevraagd. In hun advertentie staat inderdaad ook maar tot 100x50x50.

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 13:11

Vreemd dan dat ze zeggen het niet te doen.
vind de bak van Queenies wel fijn en een goeie service.

Gisteren een gefrustreerde happy die begon met slopen dus scape omgegooid en goed de hoogte in gegaan met het zaagsel +- 17 cm op het laagste punt en 25 cm op hoogste punt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-20 14:49

Ik heb het nagevraagd. Het leveren van dikker glas is een probleem op het moment en daardoor kunnen ze geen grotere bakken maken.

Glas leveren is al zeker 2 jaar een ramp en dure bedoeling. Dus vroeg of laat zouden hun hier ook mee te maken krijgen.

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:15

xDenies schreef:
Ik heb het nagevraagd. Het leveren van dikker glas is een probleem op het moment en daardoor kunnen ze geen grotere bakken maken.

Glas leveren is al zeker 2 jaar een ramp en dure bedoeling. Dus vroeg of laat zouden hun hier ook mee te maken krijgen.

kijk dat verklaard een hoop jammer

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-20 16:40

Precies. Maar dan heb je ook Vila Sanchez nog - maar Queenies is ook een goede optie. Alleen wel een heel stuk duurder helaas.

In de winkel waar ik werk is ook alles heel slecht leverbaar. Ik vrees dat we er op af stormen dat fatsoenlijke Syren bakken er straks gewoon niet meer zijn.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 22:08

Hoe is het met jullie Scapes & hamstertjes op het moment? :)

Ik heb mijn terrarium gister verkocht, die van 80x40x51cm. Ik vond het geen fijne bak en in mijn Hamsterkamer best onhandig. Er komt dus gewoon een SAMLA voor in de plaats denk ik.
Wellicht dat ik mijn 80x35 aquarium nog wil vervangen voor een 80x40 aquarium - maar aan de andere kant is het gewoon een kraambak. Lastig :P

Afbeelding
Deze vorige week op mijn werk gemaakt. 100x40x40 voor een dwerghamster :) Hij is wel ietsjes duurder uitgevallen dan normaal maar de bak is an sich duurder geworden en tsja hij moet wel goed gevuld worden haha.