Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:54

Prachtige bak weer!

Ik had hier een tijdje geleden gepost over onze hamster die we al maanden niet zagen. Hij heeft kort daarna het licht gezien en opeens zagen we hem weer elke dag. Spijtig genoeg verstopt hij zich weer meer sinds we onze hond hebben.

Gisteren hebben we zijn bak weer aangepast en verschoond. En we waren erg blij dat hij precies een holletje onze kant opmaakte.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:26

Prachtig mooie bak! Pas alleen op met het radje zo hoog. Doordat ie draait kunnen ze er niet op klimmen, maar mijne groef met regelmaat haar radje vast en heeft hierdoor (denken we, enige verklaring) ook kunnen ontsnappen uit haar bak.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:12

__Sannne schreef:
Prachtig mooie bak! Pas alleen op met het radje zo hoog. Doordat ie draait kunnen ze er niet op klimmen, maar mijne groef met regelmaat haar radje vast en heeft hierdoor (denken we, enige verklaring) ook kunnen ontsnappen uit haar bak.

Ja normaal zetten we hem ook 1 verdieping lager maar het kwam nu zo uit. Bedankt voor de tip, ik houd wel even in de gaten dat het rad goed blijft draaien

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 16:30

Jouw bak ziet er ook leuk uit DiantaM! Fijn dat jullie de uk iets meer zagen. Heb je het idee dat ie geschrokken is van de hond en daardoor nu zichzelf minder laat zien? Ik mag van geluk spreken dat ze er hier niet zoveel op reageren. De honden kijken wel bij de hamsters, maar de hamsters geven er niet zo veel om haha.
Toen ik hier Bellies had was het wel drama. Honden durfde amper in de woonkamer te komen door al dat gemopper.

Ik heb gelukkig met het wiel in de winkel nooit geen problemen gehad, al was het soms ook wel even spannend. Maar ik snap wat Sanne bedoelt. Hoe gaat het nu met jouw uk Sanne? Of verwar ik je met iemand anders, ik dacht dat je ondertussen een nieuwe bewoner had.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:33

Jaa ik heb ondertussen een nieuwe hamster. Beer woont zo'n twee maanden bij ons. Hij is zo dapper, is al echt veel uit zijn schulp gekropen sinds hij bij ons is. Eerst was het echt een bang hamstertje, maar nu eet ie uit je hand en is ie super nieuwsgierig naar ons. Heel lief!

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 16:46

__Sannne schreef:
Jaa ik heb ondertussen een nieuwe hamster. Beer woont zo'n twee maanden bij ons. Hij is zo dapper, is al echt veel uit zijn schulp gekropen sinds hij bij ons is. Eerst was het echt een bang hamstertje, maar nu eet ie uit je hand en is ie super nieuwsgierig naar ons. Heel lief!


Ah dat is hartstikke fijn! Leuk! Het is je gegund! <3 <3
Los van het feit dat ik echt geen voorstander ben van voeren uit de hand :P :P :P

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:49

xDenies schreef:
Jouw bak ziet er ook leuk uit DiantaM! Fijn dat jullie de uk iets meer zagen. Heb je het idee dat ie geschrokken is van de hond en daardoor nu zichzelf minder laat zien? Ik mag van geluk spreken dat ze er hier niet zoveel op reageren. De honden kijken wel bij de hamsters, maar de hamsters geven er niet zo veel om haha.
Toen ik hier Bellies had was het wel drama. Honden durfde amper in de woonkamer te komen door al dat gemopper.

Ik heb gelukkig met het wiel in de winkel nooit geen problemen gehad, al was het soms ook wel even spannend. Maar ik snap wat Sanne bedoelt. Hoe gaat het nu met jouw uk Sanne? Of verwar ik je met iemand anders, ik dacht dat je ondertussen een nieuwe bewoner had.


De hamsterscaping staat op de eettafel en daarnaast begint de puppy ren. Maar het was echt opvallend, de dag dat we de pup kregen hebben we de hamster echt een paar weken weer niet gezien. Nu begint hij zich langzamerhand weer wat te vertonen.

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:25

vervelend kan wel reactie erop.
Mag van geluk spreken hier wil de kat nog wel eens op het glas tikken maar mijn hamster komt alleen kijken en gaat daar rustig zitten eten :P

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-20 23:45

Gek is dat heh. Het kan toeval zijn maar ook een andere geur waarneming of wellicht op t mogelijk schelle blafje. Geen flauw idee! Maar wel fijn dat het nu beter gaat.

Voor een ieder die het leuk lijkt. We hebben weer een Scape wedstrijd! :) Voor als je geen facebook hebt kan ik hem ook naar hier kopieren.

_Christina

Berichten: 1486
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 19:20

Toffe bakken komen er voorbij! Vooral met van die grote ranken en dat mos, heel mooi, dat wil ook ooit nog, maar misschien niet met deze hamster. Deze smeerkees pist gewoon alles onder, ok ik overdrijf, maar wel z'n rad, dus dat slingert gezellig door de bak. Ik moet ook het zand eens anders doen, want ik blijf maar bijvullen bij Hammstein :') Verder is ie wel lief gelukkig en best nieuwsgierig. Hij heeft ook ontdekt dat hij stukjes van de hennepmat kan plukken.

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 01:57

Wielplassen doen veel (dwerg)hamsters.
Je kan deze ook lakken, het loopspoor. Dat scheelt geboen en gedoe.

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:33

Wegens het wielplassen heb ik een plastic loopwiel met een houten staander. Dan staat het wiel al stevig en is ook makkelijk schoon te maken.

_Christina

Berichten: 1486
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:54

Bedankt voor de tips, ik heb een kunststof wiel dus het is wel schoon te krijgen gelukkig.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 08:57

Spijtig genoeg hebben wij onze hamster gisteren moeten laten inslapen. Tweede keer dat we met een hamster bij de spoed kliniek in het weekend stonden.

Arm beestje had hoogstwaarschijnlijk kanker. Twee best flinke wonden op de buik. We hebben wel wat pech met onze hamsters.

We gaan er nu maar eentje van een fokker halen ipv uit de dierenwinkel. Kennen jullie nog goede fokkers rondom Dordrecht/Breda/Rotterdam?

En kunnen roborovski hamsters ook in dezelfde scape als een Russische dwerghamster? Wij willen vooral kijken naar hamsters en er niet mee knuffelen.

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-20 11:14

Jeetje DiantaM, wat is dat ineens weer een bizarre wending zeg :( Die wonden, waren dat ook bult-achtige? Vreselijk zeg. Heel veel sterkte met het verlies!

Ik denk dat het ondertussen wel bekend is dat ik in Barendrecht zit als hobbyfokker. Ik zit dus vlakbij. Verder zijn er hier in de omgeving geen goede fokkers. Veelal wordt er lukraak op los gefokt met kleurtjes en ik vind dat geen teken van een 'goede' fokkers. Hamstery Casanova zit in Rotterdam met Roborovski's maar zijn adviseert geen Scape bij haar Robo's. Ik ben het daar persoonlijk niet mee eens. De Robo's in de winkel wonen al hun hele leven in een Scape en dat gaat hartstikke goed. En het is niet het eerste koppel, ik had ook Robo's in een scape. Maar je moet wel op heel veel meer dingen letten en altijd een hok als reserve.

Waarom wil je geen hamster meer oppakken? :(

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:40

Ja je voelde er onder iets zitten en de twee wonden waren symmetrisch. Het deed de dierenarts denken aan melkklier kanker. Maar dat komt vooral bij ratten voor.

We willen ze wel oppakken hoor, maar het is meer dat het voor ons geen vereiste is. Wij vinden het heerlijk om naar de hamster te kijken hoe hij lekker scharrelt in de bak.

Russische dwerghamster is ook weer een optie hoor, maar ik dacht dat de robo’s soms wat meer actie gaven.

En jij woont heel dichtbij mij. Fok jij Russische en robo’s?

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-20 11:45

In principe kan het wel hoor. Maar het kan ook iets anders zijn geweest natuurlijk. Vooral heel treurig :(

Ik fok alleen Russische Dwerghamsters. Ik heb zelf éénmaal een nestje Robos gefokt, maar wilde ik niet mee verder. Ze zijn heel leuk hoor! Maar ik vind rusjes toch vele malen leuker haha.
Ondanks dat ik 3 dames robos had ik een bak zag ik ze eigenlijk zelden. Net als mijn chineesje, zie ik ook zelden. Mijn Syr was dat trouwens ook. Mijn russen zie ik verschillend met regelmaat haha :)

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:48

Ik denk dat je bij elke hamstersoort heel veel verschillende karaktertjes hebt. Ik heb ze er tussen die direct komen als ze me horen, de vroeg in de avond wakker worden, pas ‘s avonds laat en sommigen zie ik elke ochtend nog.

Als je voor één of meerdere robo’s wilt kijken kan ik je Hamstery Casanova aanraden!
En Denise voor een Rusje.

_Christina

Berichten: 1486
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:58

Een hamster is toch ook niet om te knuffelen? Het is geen knuffelbeest.

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-20 12:06

Eén robo wil ik alleen adviseren wanneer dit een robo is die echt niet met een ander kan samen leven. Dat geld overigens ook voor Bellies :)

Een hamster is inderdaad een knuffeldier, maar het op schoot nemen en dergelijke wordt vaak al als 'knuffelen' gezien als ik om uitleg vraag ;) En dat kan prima!

Sky

Berichten: 5068
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 12:04

Wij hebben onze hamster ook puur om naar te kijken eigenlijk! Enige contact is als ik haar groenvoer of walnoten geef, die pakt ze graag uit de hand <3

MeggiieTommy
Berichten: 399
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:46

Ik heb eindelijk een oud aquarium gevonden van 130x50.nu zijn de kitranden best wel vies. Heeft iemand tips om die schoon te krijgen of te vervangen? Ik zou niet weten wat voor spul je daarvoor kan gebruiken en wat veilig is.
En heeft iemand zelf ene kat proof deksel gemaakt?

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 17:50

Als je in de HamsterScaping groep zit kan je daar eens in de bestanden kijken, daar staan voorbeelden en een uitleg over het maken van een kat proof deksel. Of je ook echt het kit schoon gaat krijgen met de tips die daar genoemd worden, durf ik niet te zeggen. Maar je kan natuurlijk gewoon met een aquarium kit er een nieuw laagje over heen doen :)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:56

Weet iemand toevallig wat leuke winterse items voor in de scape? Ik heb carefresh bodembedekking al op mijn lijstje staan wat dan op sneeuw gaat lijken, maar ik ben opzoek naar meer! :D

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 10:28

Even winkels zoals Wibra, Xenos, Action & Intratuin binnen lopen - of de plaatselijke bloemist. Daar zijn vaak beeldjes en houten producten die ze in stukjes verwerken die je ook prima in een Scape kan verwerken. Doe ik ook al jaren :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding