Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 67 van de 93 [ 2313 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 93  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

 
Profiel   

Haha, dat is pech, weg vlas :') Dat is ook echt wel favoriet van iedere hamster hoor.

Wat betreft de ren, hoe heb je die ingericht? Ik zet hier eigenlijk alles in een transportboxje met een 22x10 brug als huisje en een dikke laag bodem. Ik heb ook nog een hele oude 60x40 kooi waar sommige in gaan tijdens het verschonen (mijn syr bijvoorbeeld toentertijd). Ook met een dikke laag en wat spulletjes.

Je moet eigenlijk een beetje een tijdelijk huisje creëren. Dan wel te klein maarja :P
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 11:08 



 
Profiel   

Ik heb een ren van hekjes welke je in elkaar kan schuiven.

Hierin zet ik alle huisjes, tunnels, nestjes etc. Ook alles wat niet in het hok zit.

Dan doe ik de bodembedekking verschonen enz. En dan haal ik rustig een voor een alles uit de ren wat ik zijn verblijf moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 13:58 



 
Profiel   

En als het beschut is blijft ook zo nerveus? Dan mist hij toch iets om er in weg te kruipen zoals in de bodem. Ik ben zelf ook niet zo enthousiast over een ren hoor! Maar tsja, je moet iets met verschonen.

Voor de eventuele meelezers. Ik heb een 120x55x60 aquarium met een onderkast (ingebouwd terrarium), totaal 140 hoog - beschikbaar voor verkoop in Bergen op Zoom. Voor een interessant bod :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 10:09 



 
Profiel   

Mijn jacht op hammies is nu officieel geopend :D

Deze week komt mijn lang verwachte terra binnen van Queenies. Wel een stuk later dan beloofd, maar het zij zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 10:16 



 
Profiel   

Loei schreef
Mijn jacht op hammies is nu officieel geopend :D

Deze week komt mijn lang verwachte terra binnen van Queenies. Wel een stuk later dan beloofd, maar het zij zo.


https://flappus.nl/dieren/fanta-1189/

Stichting Flappus heeft een leuk herplaatsertje zitten. :)

Hier ook mijn nieuwe bak van Queenies gekregen. Wel beetje teleurgesteld in de kwaliteit wat betreft de afwerking. Ook de deksel is niet echt een deksel, maar gewoon een plaat met gaatjes erin. Het geld niet echt waard zo, maar goed. Muis lijkt erg tevreden met zijn nieuwe huis, en daar gaat het om natuurlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 10:24 



 
Profiel   

__Sannne schreef
Loei schreef
Mijn jacht op hammies is nu officieel geopend :D

Deze week komt mijn lang verwachte terra binnen van Queenies. Wel een stuk later dan beloofd, maar het zij zo.


https://flappus.nl/dieren/fanta-1189/

Stichting Flappus heeft een leuk herplaatsertje zitten. :)

Hier ook mijn nieuwe bak van Queenies gekregen. Wel beetje teleurgesteld in de kwaliteit wat betreft de afwerking. Ook de deksel is niet echt een deksel, maar gewoon een plaat met gaatjes erin. Het geld niet echt waard zo, maar goed. Muis lijkt erg tevreden met zijn nieuwe huis, en daar gaat het om natuurlijk!

Wat een goed idee! Ik ga hier tussen neuzen. Zwolle is ook niet gek ver weg vanaf mijn huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 11:42 



 
Profiel   

Over de ren: ik heb 4 dwergen gehad en nu mijn eerste syr. Alle dwergen vonden de ren verschrikkelijk. De syr vindt het fantastisch. Dus ik denk dat het ook een dwergendingetje is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 14:08 



 
Profiel   

Hier gaat tijdens het verschonen de hamster gewoon in het reisbakje. Heb daar nog geen negatieve ervaring mee gehad. Alledrie de hamster vonden/vinden het prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 14:30 



 
Profiel   

Loei schreef
Mijn jacht op hammies is nu officieel geopend :D

Deze week komt mijn lang verwachte terra binnen van Queenies. Wel een stuk later dan beloofd, maar het zij zo.


Leuk!


__Sannne schreef
Hier ook mijn nieuwe bak van Queenies gekregen. Wel beetje teleurgesteld in de kwaliteit wat betreft de afwerking. Ook de deksel is niet echt een deksel, maar gewoon een plaat met gaatjes erin. Het geld niet echt waard zo, maar goed. Muis lijkt erg tevreden met zijn nieuwe huis, en daar gaat het om natuurlijk!


Wat ontzettend jammer om te lezen zeg :( Al moet ik zeggen dat ik wel vaker verhalen over Queenies lees die niet altijd even positief zijn. Ik hoop in ieder geval dat je er veel plezier van mag hebben samen met Muis :D Deel je hem een keer met ons?


AnnickT schreef
Over de ren: ik heb 4 dwergen gehad en nu mijn eerste syr. Alle dwergen vonden de ren verschrikkelijk. De syr vindt het fantastisch. Dus ik denk dat het ook een dwergendingetje is.


Ik hoor het juist ontzettend vaak bij Syren, vooral dat ze heel behendig er uit klimmen :P Misschien heb jij gewoon een leuke uitzondering :D


__Sannne schreef
Hier gaat tijdens het verschonen de hamster gewoon in het reisbakje. Heb daar nog geen negatieve ervaring mee gehad. Alledrie de hamster vonden/vinden het prima.


Hier dus ook :) Maar dan heel wat meer hamsters haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 15:42 



 
Profiel   

xDenies schreef
AnnickT schreef
Over de ren: ik heb 4 dwergen gehad en nu mijn eerste syr. Alle dwergen vonden de ren verschrikkelijk. De syr vindt het fantastisch. Dus ik denk dat het ook een dwergendingetje is.


Ik hoor het juist ontzettend vaak bij Syren, vooral dat ze heel behendig er uit klimmen :P Misschien heb jij gewoon een leuke uitzondering :D




Ik heb er dan ook een waar meneer niet uit kan klimmen, met houten platen van bijna een halve meter hoog :))
En een hoop bakken erin om te graven en tunnels om in te verstoppen.
Over het algemeen hoor ik meer dat je syren een groter plezier doet met een ren/losloopmogelijkheid dan dwergen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 16:27 



 
Profiel   

Ik heb T idee dat dino jeuk heeft, eigenlijk al een tijdje, wat zou dit kunnen zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 19:38 



 
Profiel   

Gwenvd schreef
Ik heb T idee dat dino jeuk heeft, eigenlijk al een tijdje, wat zou dit kunnen zijn?


Dat kan van alles zijn als het echt jeuk is. Dat kunnen mijten zijn of een droge huid door het badzand. Lastig te zeggen zonder echt beeldmateriaal en/of de hamster in het echt te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 20:17 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Denise!! je hebt er stralend weer bij vandaag.

Woehoooo vrijdag komt eindelijk mijn terra! Zaterdag om 12:00 gaan we naar de opvang in Zwolle voor een hammie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 09:17 



 
Profiel   

Loei schreef
Gefeliciteerd Denise!! je hebt er stralend weer bij vandaag.

Woehoooo vrijdag komt eindelijk mijn terra! Zaterdag om 12:00 gaan we naar de opvang in Zwolle voor een hammie :D


Jaa, al kan ik heel slecht tegen dit weer dus ik ben er niet blij mee :P Dankjewel!
En super leuk, spannend hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 09:20 



 
Profiel   

Wat leuk! Gefeliciteerd!

Zal binnenkort even foto's maken en plaatsen van mijn nieuwe bak. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 11:35 



 
Profiel   

[ img ]

De hamster heeft t ook warm. Alleen jammer dat t niet echt lekker ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 08:51 



 
Profiel   

Ik wil heeel graag foto's laten zien van mijn eerste hamsterscape poging maar ik kan geen foto's uploaden. Hij laad ze wel na het saven, maar ze komen niet tevoorschijn. Kan er niet op klikken. Heul raar.

Morgen maar weer proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 21:47 



 
Profiel   

Tips voor een inrichting die “graaf proof”is?

Onze hamster is echt een bizarre graafster. Echt op elk plekje probeert ze een hol te maken. Daardoor zit continu alles vol. De zand bak verdwijnt. De water en voer bak is vaak niet vindbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 09:34 



 
Profiel   

Loei schreef
Ik wil heeel graag foto's laten zien van mijn eerste hamsterscape poging maar ik kan geen foto's uploaden. Hij laad ze wel na het saven, maar ze komen niet tevoorschijn. Kan er niet op klikken. Heul raar.

Morgen maar weer proberen.


Ah jammer zeg!


DiantaM schreef
Tips voor een inrichting die “graaf proof”is?

Onze hamster is echt een bizarre graafster. Echt op elk plekje probeert ze een hol te maken. Daardoor zit continu alles vol. De zand bak verdwijnt. De water en voer bak is vaak niet vindbaar.


Een grotere bak? :') Nee geen idee. Bakjes op platte huisjes zetten. Zandbak in een los huisje doen zoals de keramieken badhuisjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 09:47 



 
Profiel   

DiantaM schreef
Tips voor een inrichting die “graaf proof”is?

Onze hamster is echt een bizarre graafster. Echt op elk plekje probeert ze een hol te maken. Daardoor zit continu alles vol. De zand bak verdwijnt. De water en voer bak is vaak niet vindbaar.


Je kunt een breder bruggetje op zn kant neerzetten en dat volstoppen met bodembedekking. Dan kun je daar je voedsel en drinkbakje op kwijt.

https://www.drdknaagdierwinkel.nl/nl/wilgenbrug.html

Of een plateau van hout wat je half ingraaft.

Zoiets:
https://www.drdknaagdierwinkel.nl/nl/kn ... 28-cm.html

Of zoiets:
https://www.drdknaagdierwinkel.nl/nl/tr ... 37-cm.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 11:59 



 
Profiel   

Een plateau is in haar ruimte veel te groot :) En naar mijn weet gebruikt ze inderdaad meerdere wilgenbruggen. De 28x17cm is sowieso erg fijn maar voorkomt niet dat je scape heel blijft :D Bij mij graven ze namelijk precies voor en onder die brug :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 12:45 



 
Profiel   

Zo'n zandbakhuisje kopen? Die heb ik ook voor Mango, Mango is een extreme zandgraver. Zijn huidige scape is kennelijk heel erg goed, meneer zit alweer bijna een half jaar in deze scape. https://littlepawspetshop.nl/product/ko ... e-zandbak/
Mango graaft overigens nog steeds zijn zand eruit als ie nieuw zand krijgt. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 13:09 



 
Profiel   

xDenies schreef
Een plateau is in haar ruimte veel te groot :) En naar mijn weet gebruikt ze inderdaad meerdere wilgenbruggen. De 28x17cm is sowieso erg fijn maar voorkomt niet dat je scape heel blijft :D Bij mij graven ze namelijk precies voor en onder die brug :')

Klopt inderdaad.. we hebben al verschillende bruggen. Vorige week was ze uit logeren bij jouw oud collega Denise. En ze heeft ook elke keer haar best gedaan om ervoor te zorgen dat het netjes bleef maar uiteindelijk heeft ze hem mr. De Graaf genoemd en is ze er mee gestopt :') .

Zo’n bakje kende ik niet, daar kan ik nog over nadenken inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 13:38 



 
Profiel   

Ah bij Jeannette denk ik zo?
Die Jorex aanhaalt zijn goede inderdaad, je hebt ook deze keramieken badhuizen, die gebruik ik zelf veel:
https://littlepawspetshop.nl/product-ca ... ge/page/2/

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 15:10 



 
Profiel   

Eindelijk een update!

Ik heb 19 juni eindelijk mijn hammie op mogen halen bij Opvang Flappus in Zwolle.

Het is Xavi geworden. Xavi is een vrouwtje geboren op 10 mei met een droevige achtergrond. Ze komt uit een nest waarvan papa en mama zijn verkocht als 2 vrouwtjes. Het zijn ook nog eens broer en zus. Mama was vlak na bevalling opnieuw gedekt, en voor dat nest zorgt ze momenteel nog.

Xavi kreeg op 2 weken leeftijd een fikse oogontsteking die heel goed genezen is door iemand die haar opving. Inmiddels heeft diegene mij gevonden op instagram en hebben we al flink wat verhalen en foto's gedeeld van die tijd. Zij heeft ervoor gezorgd dat Xavi nu heel tam is hierdoor. Dat is een voordeel bij een nadeel.

Ontmoet Xavi;

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Een week later heb ik haar voor het eerst echt uit de terra gehaald. Nog even tam als altijd :)
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 09:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 67 van de 93 [ 2313 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 93  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen