Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gwenvd

Berichten: 1735
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:46

Ja ik zag dat inderdaad! Ziet er heel lekker zacht uit.

Is je nestje geboren? Zijn het er veel?

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-21 12:52

Gwenvd schreef:
Ja ik zag dat inderdaad! Ziet er heel lekker zacht uit.

Is je nestje geboren? Zijn het er veel?


Ja de 28ste is het nestje geboren :) Het zijn 8 ukjes, dus best een flink aantal!

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 23:05

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier nog wat foto’s van Roos, ze is echt flink slanker.

Denise als ik vandaag of morgen iets bestel bij jou, wanneer wordt het door jou dan verzonden?

Gwenvd

Berichten: 1735
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 07:07

xDenies schreef:
Gwenvd schreef:
Ja ik zag dat inderdaad! Ziet er heel lekker zacht uit.

Is je nestje geboren? Zijn het er veel?


Ja de 28ste is het nestje geboren :) Het zijn 8 ukjes, dus best een flink aantal!


Leuk! Laat je foto’s zien als je die hebt?

Roos is leuk! Wat een schatje!

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 10:24

Alles voor 12 uur(doordeweeks), mits voorradig, wordt dezelfde dag verzonden :) Wanneer anders dan zet ik het op mijn website zoals volgende week woensdag, dan ben ik de hele dag weg om mijn pony naar de kliniek te brengen. Afhalen is ook mogelijk maar liever niet in het weekend.
Fijn dat ze zo is afgevallen, dat was echt nodig. Heerlijk dat ze bij jullie goed zit.

Afbeelding
Ukkies gister :) 4 dagen oud.

Gwenvd

Berichten: 1735
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:36

Ooohhhh zo lief! <3

Wij hebben dino gezien, we zijn helemaal verliefd.
Nu komt de uitdaging, het inrichten van het verblijf!


Afbeelding


Afbeelding

Gwenvd

Berichten: 1735
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:17

Nou hier komt ie... helaas hadden ze maar 2 geschikte ladders. Geen 3e verhoging voor nu maar wat niet is kan nog komen.

Wat vinden jullie?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

JorexJarig

Berichten: 9970
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:33

Ik zou op zoek gaan naar een bakje voor je zand. Dan kun je direct met een bodemlaag beginnen. Daarnaast heeft de grote ladder zo geen functie, het is namelijk niet veel hoger achter de ladder. De ladders vul ik altijd tot boven aan toe met bodembedekking. Hier zou je ervoor kunnen kiezen nog hoger te gaan op de kant waar je schuifglas niet open gaat. Daarnaast heeft de wip wap eigenlijk geen functie voor de hamster, dus ik had ipv daarvan een extra huisje erin gezet. Ook mag alles speelser neergezet worden (wiel en huisje niet tegen de achterwand), maar dat komt met ervaring wel goed. Ik heb in het verleden ook wel een paar verschrikkelijk scapes gemaakt waar veel aan te verbeteren viel. Ik vind het vooral toppie dat je je hebt ingelezen voordat je een huisdier nam! :D

Gwenvd

Berichten: 1735
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:15

Dank je wel voor je leuke reactie! Daar kan ik wat mee. T scheelt dat ze er nog niet is dus ik kan morgen nog verder rommelen met de hoogte in gaan.

De wipwap is voor mijn zoontje, deze hadden ze ook waar T hamstertje nu woont. We gaan met een ren een groot speelveld maken met de wipwap en speeltoestellen en buisjes. Maar nu moest hij er in haha. Net als die houten buizen met gaten erin.

Ik zal bij de volgende bestelling een extra huisje,en een zandbakje mee bestellen!

Heb je nog tips voor nest materiaal? Ik heb kapok nog besteld.

En ik heb dit voer besteld https://www.medpets.nl/bunny-nature-dwe ... er-expert/

Kennen jullie dit? Dit krijgen ze nu ook.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:23

Ik heb weer een gekke vraag, wanneer is je hamster te dik? Ik vind het rusje van ons echt heel erg hard groeien, maar heb niet het idee dat we zo heel veel voeren.

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 19:13

Ik hoor wisselende verhalen over de Bunny Dwerghamster voeding maar belangrijkste is dat je hamstertje er het goed op doet. Als ze het nu ook al krijgen zal ik dat voor nu in ieder geval blijven voeren. Netjes je voeding afwegen vind ik vooral heel erg belangrijk. Waar komt je uk vandaan?
Qua nestmateriaal kan je ook kijken naar de Ekoo Colours en Cotton of Ekoo Colours en Teabags.
Kom later op de bak terug maar typen doet erg pijn dus niet teveel op het moment. De houten tunnels zou ik wel verwijderen, deze zijn eigenlijk veel te krap voor je hamster straks waardoor die zich gevaarlijk inwendig kan bezeren.

@ Anoeska,
Dat verschilt per hamster. Je mag altijd een foto sturen van je hamster op een plat oppervlakte zoals een tafel. Even wegen en doorgeven wat en hoeveel en hoe vaak je voert :)

Gwenvd

Berichten: 1735
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 19:50

Wat voor wisselende verhalen dan? Ik ben er helemaal niet in thuis dus ik heb echt geen idee.

Hij komt uit een gezin die een nestje hebben gekregen. Ze doen heel veel met ze en hij is heel tam en lief.

Ohja dank je, ga ik nog voor dat nestmateriaal kijken.

De houten tunnels zijn voor T speelveld maar moesten er nu in van mijn zoontje. Als hij groter groeit zal ik ze helemaal verwijdere.

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 20:20

De één is er zeer over te spreken en de ander kijkt liever naar een andere voeding. Dat blijf je toch met alles hebben :) Is helemaal niet erg, zolang je hamstertje het goed eet wat je aanbiedt en op een gezond gewicht blijft is het een prima voeding.

Ooh dus toch niet bij een fokker? Een oops-nestje of een bewust thuis-nestje? Hopen dat jullie er veel plezier van mogen hebben :)
Je kan de houten tunnels ook rechtop zetten als 'potjes' voor de plantjes. Dan kan je hamster er niet door heen en blijft er een hoop leed bespaard. Je ziet namelijk niet alstie inwendige verwondingen op loopt.

Gwenvd

Berichten: 1735
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:37

Ah zo, ik houd m in de gate! Ik heb nu 2 zakken besteld en wellicht ga ik daarna sowieso overstappen want ik haal het liever in de winkel.

Nee uiteindelijk via marktplaats gevonden, ze zijn zelf ook bezig met hamsterscaping en gaven dit ook als eis voor het nieuwe huis. Het voelde goed en nu ik het gezien heb helemaal.

Het was een bewust thuis nestje :)

Goed idee voor de tunnels! Gaan we onthouden!

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 20:40

Komt vast goed :)

En ah oké. Ja sorry ik ben daar geen fan van, maar fijn dat ze wel hun best doen voor goede huisjes :) Maar toch wordt er nooit gelet op achterliggende ziektes, recessieve foutjes die door twee dragers ineens een uiter worden, er wordt niet getest. Dat is gewoon jammer. Vaak ook uit dierenwinkel hamsters want er zijn maar héél weinig goede fokkers die hier aan mee doen.

Maar goed. Is niet het onderwerp van dit topic, nog even aftellen en dan mogen jullie genieten!

Gwenvd

Berichten: 1735
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:44

Ja ik snap je. Wellicht hebben ze iets getest, ik weet T niet.

Maar inderdaad nog een weekje en dan gaan we genieten! Mijn zoontje kan echt niet wachten! Doet steeds het hok open om het rad te laten draaien haha

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 19:13

Ach op diabetes testen kan je zelf nog. Maar tandproblemen, dwerggroei en dergelijke zijn dingen die je voorkomt door juist te fokken, haha.

Hier doen de Beebies het goed. Sorry wil in principe niet teveel spammen maar denk dat jullie het wel leuk vinden. Eventueel is er nog één ukje beschikbaar. En ik heb geen nieuwe scapes dus dat wordt moeilijk plaatsen :P


Afbeelding
Zes dagen oud vandaag.

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 20:17

Wat een gave scapes komen hier voorbij! Ik heb sinds vanmiddag ook weer een dwerghamster en ben gestart met scapen. Heb me al veel ingelezen in dit topic, de Facebookgroep en op de website, maar heb nog twee vragen.

- In veel scapes zie ik takjes trosgierst en andere gedroogde planten/kruiden. Een super leuke toevoeging, maar gaat je hamster daar niet te veel van eten? Kan je een takje van 5-6cm gewoon in de bak leggen zonder dat ze er te dik van wordt of andere gezondheidsproblemen krijgt? En hoe vaak kan je ze dit gegeven? Uiteraard naast haar normale voeding.

- Als ik appeltakken in de bak wil leggen, moeten die dan eerst gedroogd worden of kunnen die vers gegeven worden?

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 20:28

Ik ben van de kruiden. Toen ik t invoerde at ze er enorm veel van maar nu eet ze het als extra.

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 20:41

Iris82 schreef:
Ik ben van de kruiden. Toen ik t invoerde at ze er enorm veel van maar nu eet ze het als extra.


Bedankt voor je reactie! Moet je op het begin dan wel oppassen dat ze niet te veel eten en het soms uit het hok halen? Heb een keer gelezen/gehoord dat te veel kruiden gevaarlijk is, of weten ze dat zelf?

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 20:46

quintenvo schreef:
Wat een gave scapes komen hier voorbij! Ik heb sinds vanmiddag ook weer een dwerghamster en ben gestart met scapen. Heb me al veel ingelezen in dit topic, de Facebookgroep en op de website, maar heb nog twee vragen.

- In veel scapes zie ik takjes trosgierst en andere gedroogde planten/kruiden. Een super leuke toevoeging, maar gaat je hamster daar niet te veel van eten? Kan je een takje van 5-6cm gewoon in de bak leggen zonder dat ze er te dik van wordt of andere gezondheidsproblemen krijgt? En hoe vaak kan je ze dit gegeven? Uiteraard naast haar normale voeding.

- Als ik appeltakken in de bak wil leggen, moeten die dan eerst gedroogd worden of kunnen die vers gegeven worden?


Wat leuk dat je bent gaan scapen, welkom! :) Wat voor bak heb je voor je dwerghamster? Goed dat je al lekker bent gaan inlezen, daar hou ik van <3

Bij HamsterScaping werken we met plantjes zoals pluimgierst, dari, vlas, quinoa, amaranth, trosgierst, tarwe aren en haver aren. Dit is anders dan de echte planten die sommige mensen gebruiken maar daar wil ik alleen maar over zeggen: kijk uit want het is echt levensgevaarlijk. Wat betreft de 'gedroogde' plantjes, dat is eigenlijk puur ter decoratie. Je plaats dus gewoon een aantal plantjes her en der (ja sommige overdrijven, haha) en dat doe je weer opnieuw als je de bak gaat verschonen. Dus bijvoorbeeld 1x in de 8 tot 12 weken is een globale richtlijn. Je uk eet dan gewoon sporadisch van de plantjes en eenmaal op gebeurd er niets meer mee.
Hoofdvoeding is het belangrijkste maar wat extra smullen van de plantjes is zeker geen ramp :) Maar gewoon met mate. Ik zie dat sommige een hele tak Dari er in zetten en dan heb ik wel zoiets van hmm dat kan je beter niet doen. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk!

Ik heb zelf in mijn webshop het Plantjes Festijn:
https://littlepawspetshop.nl/product/ko ... s-festijn/
Dat zou voor één scape gewoon voldoende :D Ik denk dat ik zelf hier en daar zelfs minder zou gebruiken.

In principe kan ik mij niet heugen dat appeltakken schadelijk zijn als je ze vers aanbiedt :)

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 21:12

xDenies schreef:
quintenvo schreef:
Wat een gave scapes komen hier voorbij! Ik heb sinds vanmiddag ook weer een dwerghamster en ben gestart met scapen. Heb me al veel ingelezen in dit topic, de Facebookgroep en op de website, maar heb nog twee vragen.

- In veel scapes zie ik takjes trosgierst en andere gedroogde planten/kruiden. Een super leuke toevoeging, maar gaat je hamster daar niet te veel van eten? Kan je een takje van 5-6cm gewoon in de bak leggen zonder dat ze er te dik van wordt of andere gezondheidsproblemen krijgt? En hoe vaak kan je ze dit gegeven? Uiteraard naast haar normale voeding.

- Als ik appeltakken in de bak wil leggen, moeten die dan eerst gedroogd worden of kunnen die vers gegeven worden?


Wat leuk dat je bent gaan scapen, welkom! :) Wat voor bak heb je voor je dwerghamster? Goed dat je al lekker bent gaan inlezen, daar hou ik van <3

Bij HamsterScaping werken we met plantjes zoals pluimgierst, dari, vlas, quinoa, amaranth, trosgierst, tarwe aren en haver aren. Dit is anders dan de echte planten die sommige mensen gebruiken maar daar wil ik alleen maar over zeggen: kijk uit want het is echt levensgevaarlijk. Wat betreft de 'gedroogde' plantjes, dat is eigenlijk puur ter decoratie. Je plaats dus gewoon een aantal plantjes her en der (ja sommige overdrijven, haha) en dat doe je weer opnieuw als je de bak gaat verschonen. Dus bijvoorbeeld 1x in de 8 tot 12 weken is een globale richtlijn. Je uk eet dan gewoon sporadisch van de plantjes en eenmaal op gebeurd er niets meer mee.
Hoofdvoeding is het belangrijkste maar wat extra smullen van de plantjes is zeker geen ramp :) Maar gewoon met mate. Ik zie dat sommige een hele tak Dari er in zetten en dan heb ik wel zoiets van hmm dat kan je beter niet doen. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk!

Ik heb zelf in mijn webshop het Plantjes Festijn:
https://littlepawspetshop.nl/product/ko ... s-festijn/
Dat zou voor één scape gewoon voldoende :D Ik denk dat ik zelf hier en daar zelfs minder zou gebruiken.

In principe kan ik mij niet heugen dat appeltakken schadelijk zijn als je ze vers aanbiedt :)


Super bedankt voor je reactie! Ik zal binnenkort even een foto plaatsen van de bak als ie helemaal af is, wacht nog op de wijnrank en het mos ligt nog even in de vriezer.

Echte plantjes was ik inderdaad niet van plan, daar zou ik dan sowieso eerst meer over willen weten en zie het niet helemaal zitten om met grond en opruimploegen te werken haha.

Had de plantjes op je webshop al gezien, ziet er super leuk uit zo'n brievenbusdoosje! Staat nog op m'n verlanglijstje :o

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 21:19

Leuk! Ik ben benieuwd :D Lekker op je gemakje inlezen en rondneuzen, alles op z'n tijd. Over 'Echte planten' kan ik je ook niet meer vertellen dan het document wat in de groep staat, ik vind het zelf een te groot risico om daar mee te gaan rommelen voor meer adviezen haha.

MeggiieTommy
Berichten: 399
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 22:11

Gwenvd schreef:
Ja ik snap je. Wellicht hebben ze iets getest, ik weet T niet.

Maar inderdaad nog een weekje en dan gaan we genieten! Mijn zoontje kan echt niet wachten! Doet steeds het hok open om het rad te laten draaien haha


Leuk! Laat je een foto zien als hij er is? ik ben benieuwd!

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 22:26

Gwenvd schreef:
Zie hier, onze kleine Dino!

[ [url=m/WNpZfj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik twijfelde of ik gek werd, maar deze foto had ze van toekomstige Dino geplaatst! :D