Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnnickT

Berichten: 1468
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:46

Ik dacht ook een keer dat mijn hamster kwijt was en die zat uiteindelijk in het verste en diepste hoekje weggegraven. Zeker na een verhuizing moeten ze vaak bijkomen, dus ik zou nog niet van het ergste uitgaan.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 22:50

Het is inderdaad best mogelijk dat je tijdens het woelen hem (of haar) gewoon aan de kant hebt geduwd en dat ie stil is blijven liggen. Ik hoop in ieder geval dat dát het geval is. Overdag ontsnappen lijkt me overigens wel heel sterk, die willen het liefst zo snel mogelijk ergens gaan slapen.

froukje_

Berichten: 207
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 23:02

Ik hoop het. Ik heb alles op zijn plek gezet en dan kijk ik morgen of het voer is aangeraakt en of er wat is veranderd.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 23:07

Je kan even wat in het loopwiel leggen of het zandbakje glad strijken :) Voer hoeft namelijk niet direct gehamsterd te worden. En morgen gewoon even beter zoeken. Ik zal duimen in ieder geval, wel heel zuur alstie al weg is! Je kan meel op de grond strooien voor als je denkt dat ie weg is.

froukje_

Berichten: 207
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 23:22

Ik heb een app op de tablet dat ie de hele nacht opneemt dus kan het zo terug kijken. En heb inderdaad het zand glad gemaakt. Meel ofzo heb ik niet in huis en met 2 kleine kinderen is dat morgen ochtend ook niet handig. Maar jullie stellen me in elk geval wel gerust.

froukje_

Berichten: 207
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 08:41

Oke ik ben bang dat ie echt weg is... Ik heb de tablet hele nacht laten filmen hij speelt hem nu in 15 min af maar er is geen beweging te zien. Of de hamster beweegt te snel voor de app maar er is ook niks te zien in het hok...

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:08

Die huisjes staan redelijk hoog in het hok, zit er een deksel op?

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-21 10:50

Voor alles moet een eerste keer zijn, maar het beestje moet dan wel dusdanige stress gehad dat ie gelijk is ontsnapt; overdag. Ik zal toch even alles uit de bak halen, de huisjes en tunnels goed bekijken en stapsgewijs de bodem na lopen. Ook als een hamster de eerste dag zo onder de indruk is hoeft er maar weinig beweging te zijn.

froukje_

Berichten: 207
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:59

Er zit een tunnel in de hoek volgens mij zat ie er gisteravond nog niet :D Ik wacht vandaag nog even af eens kijken wat er vandaag gebeurd. Vanmiddag zal hij ook wel niet te voorschijn komen want dan hebben we visite. Mijn vriend heeft he nog niet gezien en heb ook nog geen foto van hem kunnen maken : P Ik heb de bak net nog eens goed bekeken maar ik kan me echt niet voorstellen dat ie kan ontsnappen maar ze zijn soms handiger dan je zelf in de gaten hebt. Er zit geen deksel op

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:01

Oooh ik denk dan dat hij goed verstopt zit!

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:31

Spannend. Hoop dat je m snel vindt.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:42

Heb je hem alweer gevonden Froukje?

Hier gisteren een grotere bak besteld met deksel. Ga nu van 80x35x40 naar 100x40x40. Blij mee! Ook blij met de deksel. Kan ik met een gerust hart de bak voller en hoger inrichten zonder bang te zijn dat ie kan ontsnappen. Na mijn eerste hamster ben ik daar wel extra voorzichtig mee namelijk.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-21 15:18

__Sannne schreef:
Heb je hem alweer gevonden Froukje?

Hier gisteren een grotere bak besteld met deksel. Ga nu van 80x35x40 naar 100x40x40. Blij mee! Ook blij met de deksel. Kan ik met een gerust hart de bak voller en hoger inrichten zonder bang te zijn dat ie kan ontsnappen. Na mijn eerste hamster ben ik daar wel extra voorzichtig mee namelijk.


Ooh wat ontzettend tof Sanne, ik ben erg benieuwd naar je scape! :)

Ik ben ook benieuwd of je de hamster al gevonden hebt, Froukje!

froukje_

Berichten: 207
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:38

Het zaagsel beweegt af en toe onder het holletje. Hamster zelf nog niet gezien :')
Sanne klinkt als een fijne bak.

Anoniem

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:43

Ik zie Fredjuh soms ook dagen niet. Helemaal wanneer ik de scape net heb aangepast/deels verschoont. Zoals gisteren :')

Maar zolang voer weg is telkens, vind ik het wel prima.

Nu staat ie ook op een onhandige plek, vanaf de bank kan ik de bak niet zien. Alleen met eten aan tafel.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:54

Hoi !
Mag ik mij hier ook melden ?
Wij hebben sinds eind december een goudhamster. Deze zit nu in een traliekooi van 80x50 ongeveer. Pas geleden kwam ik dit topic tegen en dat sprak me wel aan. Zoekertje op mp aangezet en vanavond heb ik een lek aquarium van 100x50x50 gratis op kunnen halen ! Ik ga nog even alles goed doorlezen en ideeën opdoen, want ik ben zelf alles behalve creatief :P
Dan alles in huis halen en kan de pret beginnen ! :)

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 21:00

Welkom Sannert! En wat ontzettend tof dat je er mee aan de slag bent gegaan! Jouw hamstertje gaat daar straks erg blij mee zijn :D Als ik je ergens mee kan helpen hoor ik het graag :)

froukje_

Berichten: 207
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 22:27

Afbeelding
Eindelijk onze hamster gespot.
Sannert ik ben ook niet echt creatief maar wat filmpjes kijken en op Facebook lid worden van de hamsterscaping pagina helpt heel erg.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:02

Nou even 3 winkels afgeweest en het meeste heb ik. Ik mis alleen nog een wijnrank, lang wilgentrapje en de kruiden. Zou ik toch al kunnen beginnen of is het handiger als ik alles binnen heb ? Ivm het maken van een verdieping met het trapje..

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 14:11

Ligt eraan of je het helemaal om gaat gooien op het moment dat je het wilgentrapje hebt of niet.

Als er alleen dingen extra toegevoegd worden dan zou ik gewoon beginnen.

Als ik zie wat die van mij vooral doet is het graven, eten en in het rad rennen.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 14:22

Hangt er inderdaad vanaf van wat je al wel hebt of je daarmee een goede opbouw kan maken :) De 7x55cm ladders zijn wederom niet leverbaar, dus ik ben blij met mijn groot ingekochte voorraad (die helaas wel hard gaat.. lol)

Ooh wat fijn Froukje!

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:16

Wij hebben ook wat extra kruiden gekocht bij Denise. :)

Afbeelding

Afbeelding

@sannert: kooi inmiddels al ingericht?

@froukje_: hoe gaat t nu met de kleine? Zie je m al wat vaker?

froukje_

Berichten: 207
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 22:00

Ik was helemaal vergeten dat ik nog kruiden in de vriezer had liggen. Die heeft er een week in gelegen. Had ik er gisteren in gezet en toen kwam een van de plantjes ineens in beweging. Ik denk dat ik vlak bij hamster langs ben gegaan en dat ik hem wakker heb gemaakt. Ik dacht dat ie aan de andere kant in de bak zat. Blijkbaar een nieuw slaapplekje gevonden half onder een huisje. Hij komt nu s avonds wel naar buiten dus wel zo gezellig.
Ik vind het nu eigenlijk een beetje jammer dat je de kooi maar zo weinig hoeft te verschonen. Ik heb op Pinterest allerlei leuke ideeën gezien.
Ik ben nog op zoek naar een leuke bak of huisje ofzo voor het zand. Het is nu een klein metalen voerbakje. Wil of iets van hout of iets wat bij het seizoen paar van keramiek, ben er nog niet over uit.
Iris maakt jou hamster ook gebruik van die hoge brug?

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 22:14

Fleurt lekker op Iris! :)

Nou Froukje, dan zit er nu zeker niets meer in wat nog kan leven :P De tijd vliegt straks nog hard zat hoor voor het verschonen. Het is voor je hamstertje echt niet fijn om te snel te verschonen. Ik ben zelf eigenlijk vanaf dag één helemaal wild van de exo-terra water dishes. Daar kan je ook voer in doen. Matchen leuk in je scape en passen eigenlijk bij ieder thema wel. Misschien heb je er wat aan :D

froukje_

Berichten: 207
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 23:16

Ik ben ook zeker nog niet van plan om te gaan verschonen maar ik snap je berichtje van laatst nu wel helemaal dat veel mensen te snel weer verschonen :p
Hoe groot moet zo'n zandbakken ongeveer zijn? Die bakjes die jij noemt zijn ook zeker leuk