Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-21 09:17

Haha ja precies :P En uiteindelijk draait het toch echt om het welzijn van de hamster. In de afgelopen 1,5 jaar is er echter iets ontstaan waardoor mensen zelfs binnen een maand al alles overhoop halen bij grotere bakken. Slaat nergens op :')

Een zandbak moet groot genoeg zijn om in te rollen. Dus toch zeker wel 15 tot 20cm. Maar vind dat lastig inschatten qua maat als ik eerlijk mag zijn.

Mizora

Berichten: 18101
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:55

Eigenlijk moet het zandbad dus net zo groot zijn als het looprad, alleen dan plat?

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-21 10:09

Mizora schreef:
Eigenlijk moet het zandbad dus net zo groot zijn als het looprad, alleen dan plat?


Ja daar zeg je me iets, haha. Voorheen begonnen we met een 7x27cm ladder maar dan in een hoek dus je maakte een half rondje. Nu gaan we steeds meer richting de kapotte loopwielen en die zijn zo 17cm aan de binnenzijde. Als je een kleine dwerghamster hebt dan kan een groot konijnenvoerbakje bijvoorbeeld ook wel. Maar ze rollen er in en ze woelen er een beetje in, dus ruim genoeg is wel fijn.
Maar bijvoorbeeld de keramieken badhuizen voldoen ook prima voor een dwergh.

Gwenvd

Berichten: 1730
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 16:01

Vannacht gedroomd dat dino 14 kleintjes had gehad

:+

Vandaag weer een leuke bestelling gedaan... ik heb ook een huisje waarbij ik het waterbakje op T dak kan zetten. Geen idee nog hoe ik die in de scape ga verwerken maar dat zie ik tegen die tijd wel.

Ik zie een paar hele mooie gangen! Zo leuk! Of naja, het begin van die gangen.

Hij is nog steeds heel lief en tam, de jongens vinden het leuk om naar hem te kijken.

De ren komt niks van, hij vind T ook helemaal niet leuk dus dat bespaar ik hem zoveel mogelijk. Alleen met verschonen.

Ik ben overgestapt naar voer van de witte molen, dit vind hij zeker lekkerder... favoriet zijn toch echt insectjes haha.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 17:34

Haha, heerlijk! Ik heb dat ook heel vaak gehad. Zelfs dat er kleintjes uit de muren kwamen, zo raar :') Het kan soms zo realistisch zijn!

Huisje Luka :D Ja toch? Ik koppel de juiste naam aan het bokt account toch? :P Fijn dat Dino zo lekker aan het genieten is. Geef je nu Puur van Witte Molen? Die ga ik in mijn assortiment opnemen :) Care+ is al onderweg. Ik weet dat veel mensen geen voorstander zijn van één-soort-brok, maar ik weet dat het wel een prima voeding is en hier in Barendrecht wordt het niet meer verkocht dus ik wil het wel graag aanbieden. Ik zie vanzelf wel wat het doet!

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 17:59

Had je mijn kruidenbestelling ook al terug herleid naar mij? :+

Gwenvd

Berichten: 1730
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 18:18

Ja huisje luka haha

Klopt, puur van de witte molen. We hadden hem van T weekend gewogen, 55 gram, volgens mij een keurig gewicht toch?

Wat handig dat het in je assortiment komt!

Ik ben onwijs fan van de pakketjes met plantjes, super leuk zijn die, en je hebt ook meteen geen heel oerwoud in huis.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 18:38

Iris82 schreef:
Had je mijn kruidenbestelling ook al terug herleid naar mij? :+


Ja! Toen je het hier in het topic had gezegd wel :P Het is soms best grappig. Ik herken bijvoorbeeld mensen uit de Scape groep maar soms is het ook gewoon een totaal onbekende en dan denk ik, 'Oeeh! Ze hebben me gevonden :D'. Ik moet zeggen dat ik echt gewoon zó geniet van mijn webshop :D


Gwenvd schreef:
Ja huisje luka haha

Klopt, puur van de witte molen. We hadden hem van T weekend gewogen, 55 gram, volgens mij een keurig gewicht toch?

Wat handig dat het in je assortiment komt!

Ik ben onwijs fan van de pakketjes met plantjes, super leuk zijn die, en je hebt ook meteen geen heel oerwoud in huis.


Oh nou! Wie weet dan voor wanneer het een keer op is, haha. 55gram klinkt inderdaad als een prima gewicht. Je zou eigenlijk moeten weten wat de ouders wegen of broertjes/zusjes om het precies te weten. En dan eigenlijk een hamster in het echt zien is helemaal makkelijker. Vriendin van mij haar uk is 75 gram ofzo maar die is gewoon heul groot, maar zeker niet te dik. (mag niet dikker maar oké)

Fijn heh! Ik hoop dat ik het een beetje tot de nieuwe oogst kan redden :Y)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 18:43

Heerlijk zeg Denise, je hebt ook tonnen ervaring en enorm veel inzet dus het komt vast goed met je webshop!

Mijn robo wil trouwens van de witte molen die stukjes die lijken op Care+ niet eten. Verwend monster. :P

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 20:22

Dankjewel! En inderdaad dat werkt ook wel mee, maar als ik nu maar 5 orders per maand kreeg dan had ik de fun er ook wel een beetje in verloren :P

Die ronde bruine brokjes? Of geef je ondertussen ander voer? Het verschilt zo erg met al die hamsters. Toen ik hier helemaal vol was hadden ze allemaal hun eigen eetpatroon :P Ach, liever dat dan weer alleen maar afvallen, afvallen en afvallen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:24

Ja die bruine ronde brokjes wil ze niet haha. Maar ze zijn allebei rond en gezond dus dat scheelt.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 20:36

Hahaha! heb je er ondertussen 2? Wat heb ik gemist? :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:42

Ja ik heb er altijd al twee gehad (minimaal). Op mijn kledingtast staat Taco een markplaats rusje. Maar die staat op mijn kast dus daar heb ik zelden foto's van. En toen Blini (van Marijke) overleed heb ik een robo genomen. Weet eigenlijk het geslacht niet zeker dus die heet John want mijn vriend noemt hem zo. _O-

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-21 09:06

Ah, ik had Taco even gemist, maar die was er dus al :P Ik dacht dat je alleen Blini had.

Gwenvd

Berichten: 1730
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:22

Dino heeft zoveel gegraven dat zijn halve hok is ingezakt. Tijd om morgen de boel te verschonen, plantjes te verversen (bedankt denise voor de leuke nieuwe bestelling!). Ik had het liever nog uitgesteld maar het is niet anders.

Ik zit al hard te denken wat ik er in laat en wat ik ga veranderen, ik heb een super leuke noot binnen gekregen die ik er zeker in wil, ook een nieuw huisje die ik er in wil. We gaan morgen puzzelen. Ik haal denk ik een gedeelte van de bodembedekking eruit en de rest laat ik erin.
Het grote huisje haal ik er misschien uit. Misschien het kasteeltje er in, we gaan het morgen zien haha.

Zou ik de noot ook als zandbak kunnen gebruiken?

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 18:28

Ik denk dat er dan maar erg weinig zand in blijft :P Ze zijn wel lekker groot maar toch niet echt een kommetje. Maar ik heb er ondertussen nog 39 liggen dus ik heb ook niet meer precies onthouden hoe hij er uit zag :P
Als het hok hier is ingezakt trek ik gewoon alles omhoog, duw het een beetje aan en klaar. Bij een nieuwe scape is het ook zo weer om gegooid toch? :D

En graag gedaan natuurlijk!

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 18:29

Ik wilde trouwens net een artikel posten over een 'Atlantis-bak', mag ik misschien jouw foto gebruiken? :D

Gwenvd

Berichten: 1730
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:50

Ja tuurlijk! Leuk!

Ik zal morgen een foto maken van die van mij. Best een kommetje met deksel haha. Anders gooi ik er kapok in

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 19:02

Gwenvd schreef:
Ja tuurlijk! Leuk!

Ik zal morgen een foto maken van die van mij. Best een kommetje met deksel haha. Anders gooi ik er kapok in


Heb je dan nu een snelle foto voor mij? O:) Van je bak bedoel ik! Dan kan ik hem online gaan zetten haha.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 21:08

xDenies schreef:
Heb je dan nu een snelle foto voor mij? O:) Van je bak bedoel ik! Dan kan ik hem online gaan zetten haha.


Ondertussen voorzien haha

Gwenvd

Berichten: 1730
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:09

Oh sorry ik had je verkeerd begrepen haha. Ik was net weg gegaan.

Ik zie dat je wat hebt gevonden gelukkig.

Gwenvd

Berichten: 1730
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:56

Nou we zijn lekker bezig geweest. Ik heb al het vuile eruit gehaald. Flink veel nieuwe bodembedekking er in.

Dino in zijn ren, vond hij weer vreselijk, dit helpt ook niet mee met het rustig in richten van zijn verblijf. Arme beest probeerde aan alle kanten te ontsnappen.

Waar zijn zandbak staat is het 15 cm, verder is het overal hoger. Veel schuilplekken, 2 tunnels, nieuwe huisjes, en de noot! Daar knaagt hij ook aan haha. Hij zit nu in het nieuwe huisje, daar ben ik erg blij mee. Ik heb er nu zijn water op, kijken of dat wat is. Hij heeft meteen ook al van alles onder gegraven.

Grappig nu ik hem langer ken zie ik inderdaad wat een stress het geeft.

Zijn nieuwe huis gaat nu op en neer haha hopelijk staat het allemaal stevig.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 16:50

Oh wat jammer dat ie zn ren niet leuk vindt. En als je m in een vervoersbakje zet? Die van mij gaat gewoon relaxed haar nieuwe holletje bouwen en verder slapen.

Ze vindt het overdag ook niet fijn om heel actief bezig te zijn (alleen om eten te zoeken).

Anoniem

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 20:45

Die van mij gaat overal aan knagen in het vervoersbakje. Echt sneu.

Gelukkig doe ik eens in de 4 a 5 maand, grote schoonmaak. Haal ik het vieze zaagsel eruit. En andere inrichting.

Gwenvd

Berichten: 1730
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 08:39

Iris82 schreef:
Oh wat jammer dat ie zn ren niet leuk vindt. En als je m in een vervoersbakje zet? Die van mij gaat gewoon relaxed haar nieuwe holletje bouwen en verder slapen.

Ze vindt het overdag ook niet fijn om heel actief bezig te zijn (alleen om eten te zoeken).


Ja die knaagt hij helemaal kapot. Helaas. Nouja we zetten m er alleen in als t echt nodig is.

Dino heeft flink gegraven en geknaagd. Vooral dit plantje kreeg t flink te verduren. Zie voor en na haha

Afbeelding