Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 19:24

Scan uitslag binnen.. rechteroor weer beginnende middenoor ontsteking.. linker oor nu ook wat en een massa... dicht bij de trommelvlies.. dus moet weer een operatie ondergaan.. maandag staat de afspraak. Wel minder heftig dan de vorige.. dit keer geen kap gelukkig (als t goed is) maar wel weer klote..
Ik ben zo door mn €5000,- verzekering heen :') pfff :+

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:03

Oh nee joh, wat balen :(
Verzekering komt wel goed van pas :+

Het zit jou en hem niet mee iig :(:)

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 21:14

Nou jeetje Kanji wat ontzettend balen zeg -O-

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:33

Nou echt hoor..
Net beelden van de scan gekregen.. Je ziet indd wel wat ze bedoelen. Ook als leek zie je de verschillen xD
Maar wel balen.. Arm kind net 10 maanden oud.. dit word zn 5de narcose? (1 castratie 2scan en dan 2 operaties..)
Gelukkig nu niet via zn kaak en minder ingrijpend.. maar zal toch weer een aanslag zijn.

Mocht iemand interesse in de fotos hebben wil ik wel pb doen. Geen idee hoe het praktijk is met dat soort beelden openbaar? beter safe then sorry xD

Verzekering.. Gok dat ik na deze operatie over de 4500 zit... Vast ruim.. dus hierna voor 5 maanden ff geen scan/operatie meer.. want dat ga ik grotedeels zelf moeten bekostigen gezien die al over de 600 zijn :') (afgelopen scan al 750..)

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:40

Och nee wat vervelend. Weten ze waar het door komt?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je foto’s.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:53

Ik ben ook wel nieuwsgierig! :j

Maar ja die verzekering heeft ook een eind. Pfff. Naar hoor!

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 23:15

Verstuurd!

En jup.. Hopelijk hierna ff klaar.. Ook voor hem..
Wel dilemma qua wat erna doen..
Middenoor ontsteking zou echt veel pijn moeten doen.. Nu laat hij dat ofc amper merken.. Maar zit nu van.. zou ik hem hierna. als dit echt een ding blijft. altijd aan pijnstilling moeten zetten? dan wel mindere dosis? Opzich geen probleem natuurlijk. Maar wetende dat pijnstilling ook niet goed voor de nieren is...

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 00:02

Kanji91 schreef:
Verstuurd!

En jup.. Hopelijk hierna ff klaar.. Ook voor hem..
Wel dilemma qua wat erna doen..
Middenoor ontsteking zou echt veel pijn moeten doen.. Nu laat hij dat ofc amper merken.. Maar zit nu van.. zou ik hem hierna. als dit echt een ding blijft. altijd aan pijnstilling moeten zetten? dan wel mindere dosis? Opzich geen probleem natuurlijk. Maar wetende dat pijnstilling ook niet goed voor de nieren is...



Bijzonder om te zien. Ik zie wel wat ze bedoelen. En ja ik zou me daar later zorgen over maken. Eerst dit maar eens en dan kijken wat mogelijk is.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 00:13

En eerlijk, ja pijnstilling is rot voor de nieren (al wisselt dat ook per middel volgens mij), maar kwaliteit van leven boven kwantiteit zeg ik altijd.
En je kunt met dieet ook een hoop om de nieren wat te sparen.

En wie weet is het niet nodig, dat kan ook nog :) zou idd eerst dit afwachten, en dan daarna verder kijken hoe en wat :j (al is dat lastig, ik ben net als jij en denk graag vooruit :+ )

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:26

Ziet er indd apart uit ja xD

En zo denk ik ook. Miss rustig opzoek naar een zo schadelijk mogelijk vrije middel. Of iets homeopathies? Geen idee of dat er is.
Maar eerst maar de operatie en herstel daarvan.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:52

Daar kun je idd ook nog naar kijken :)

Spannend iig weer!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:09

Kanji, ik doe veel met essentiele olie. Misschien is dat nog een optie. Dan niet als pijnstiller maar meer voor de oren zelf (doe je uiteraard niet in de oren zelf :) )

Zag ook wat oovrbij komen over krolse poezen. Wij hebben geluk en pech. Sierra heeft een cyclus van 16 dagen. 7 dagen krols en 9 dagen "rust". Ik moet ons contractje eens lezen met de fokker want we wete nog niet of we dit jaar al een nestje willen maar als ze onvruchtbaar blijkt krijgen we een deel geld terug. Ik wil dan niet het probleem hebben dat de pil die clausule schrapt.
We hebben dan wel echt geluk met haar want ze miauwt eigenlijk alleen de 1e 2 dagen wat meer voor ze echt ultra krols word. Zo gauw ze echt ultra krols is murmelt ze alleen nog maar. Wel bijna elke seconde dat ze wakker is maar ze is gelukkig geen sirene die de hele dag af gaat :D

Eten is nu ook weer wat beter. Maar kost wel moeite. Haar voer moet ergens de hele dag staan en dan eet ze ruim haar dag hoeveelheid (op het moment krijgt ze echt onbeperkt zoveel als ze wilt eten). Maar zoals nu met de familie van mijn vriend hier zijn we minder thuis en dan eet ze meteen een heel stuk minder. Al mijn lekkere proef zakjes van applaws, purizon en nog eentje trok ze haar neus voor op. Ze eet nu half half het normale voer en het oude voer van Origan (purina one voor gacastreerde katten)

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:38

Ik ben daar totaal onbekend mee. Dus als je tips hebt. Heel graag xD

En snap je dilemma. Hier kan ik je helaas niet mee helpen. Heb alleen maar geholpen dieren gehad xD

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:01

Hoe oud is ze Liesje?

Mag ik nog even mijn prinsesje spammen?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:13

Gave foto's!!
Sierra is nu 1 jaar en 4 maanden ongeveer

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:18

Oh wauw wat een gave fotos!!! En prachtige kat <3

Van krolse poezen geen idee :'). Wij hebben 2 gecastreerde jongetjes haha.

Hoe lopen jullie katten? Ja ik weet het... Rare vraag.
Jazz heeft gewoon normaal stap draf en galop zoals een paard maar Roe loopt in stap en draf in telgang....
Ik weet dat het bij paarden vaak voortkomt uit problemen met rug/slecht gereden maar hoe zit dat bij katten?!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:33

Ik vond het toch wel echt weer eens tijd worden voor nieuwe foto's dus gisteren maar eens met de camera gespeelt en ik ben toch wel echt blij verrast met het resultaat :D
Heb er meteen maar een topic van gemaakt.
[BB-ITP] Onze Savannah katten weer eens op de foto

Ehh hoe ze lopen, dat is een goede vraag :P Normaal denk ik O:) Nooit zo op gelet. Alleen Sierra loopt wat grappig omdat haar poten zo lang zijn en ze een beetje haar achterpoten langs haar voor poten gaan soms :P

Captain

Berichten: 21375
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 15:59

Godnondeju.. tuin afgezet met gaas zodat katten niet kunnen ontsnappen. 2e dagje in de tuin, heeft die half wilde toch een manier gevonden. Gelukkig zag mijn vriend bij wie ze de tuin in kroop. Daar hebben we 10 minuten gezocht en zat ze ergens achter stoelen verstopt. Gelukkig kon ik haar makkelijk te pakken krijgen maar jezus wat een stress. Waarom moeten ze zo nodig de tuin uit, ze hebben een fiets tuin om lekker te scharrelen en dan alsnog er uit gaan. poedersuiker. :')

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 18:30

Captain schreef:
Godnondeju.. tuin afgezet met gaas zodat katten niet kunnen ontsnappen. 2e dagje in de tuin, heeft die half wilde toch een manier gevonden. Gelukkig zag mijn vriend bij wie ze de tuin in kroop. Daar hebben we 10 minuten gezocht en zat ze ergens achter stoelen verstopt. Gelukkig kon ik haar makkelijk te pakken krijgen maar jezus wat een stress. Waarom moeten ze zo nodig de tuin uit, ze hebben een fiets tuin om lekker te scharrelen en dan alsnog er uit gaan. poedersuiker. :')


Hoe weten ze het toch altijd voor elkaar te krijgen he #) je bent meteen tien jaar ouder na zo’n gebeurtenis.

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:30

Jemig stelletje slimmeriken zijn het.

Nishi maakt een hele studie van hoe andere dieren zich voelen en leven. Ze mekkert als een geitje, springt als een sprinkhaan. Proeft van de bamboo als een panda en kruipt onder de grond als een molletje.
Nu ben ik bang dat Lanah dat ook over neemt maar dan een beetje extremer -O-
Meet ninja Lanah en spidercat Lanah

Afbeelding


Afbeelding

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 20:43

Lanah :') mooi zo die spidercat _O-

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 20:48

Fireheart schreef:
Lanah :') mooi zo die spidercat _O-


Ja ik wist niet wat ik zag. Had mijn telefoon bij de hand anders had niemand dat geloofd :')

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:27

Gave foto's!

Ik denk dat het topic wat ik iets hooger hier plaatste mijn laatste foto topic hier op bokt gaat worden. Of in ieder geval zeker van de katten. Vind het zo onwijs frustrerend dat niemand reageerd. Eerder was het nog dat als je een beetje een appart dier had met mooie foto's (en ik dacht dat de foto's mooi genoeg waren) je wel een leuk aantal reacties kreeg. Maar tegenwoordig moet je blij zijn als je 2 reacties krijgt :(

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 17:58

Ja ik ben ook maar gestopt met fototopics plaatsen :')

Ik heb wel even gespiekt want dat had ik nog niet gedaan, wat zijn ze toch knap <3

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 18:44

Mooi weer! Tijd om te kijken wat er buiten de tuin allemaal gebeurd.
Afbeelding
Afbeelding