Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 79 [ 1961 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 79  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

 
Profiel   

Fireheart schreef
Ik ben ook al aan het denken over namen, gezien ik het liefst een katertje wil zat ik te denken aan Mango, Luxi of Loki.


Ik zou gaan voor Mango omdat dat het minst lijkt op de klanken van Spotty zijn naam. Dan leert het nieuwe katertje zijn naam makkelijker te herkennen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 07:25 



 
Profiel   

Ja ik denk ook dat het Mango wordt <3 vind het zo’n schattige naam

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 11:14 



 
Profiel   

Ik meld mij hier ook. Ik ga einde volgende week kittens kijken. 2 mogelijke opties, en de keuze is verschikkelijk lastig nu op afstand nog. Hopelijk als ik daar ben dat de keuze dan makkelijker word :D

Deze kitten word onze 3e kat in huis en de planning is om met haar het ras hier in frankrijk te gaan promoten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 18:16 



 
Profiel   

XxLiEsJuHhxX schreef
Ik meld mij hier ook. Ik ga einde volgende week kittens kijken. 2 mogelijke opties, en de keuze is verschikkelijk lastig nu op afstand nog. Hopelijk als ik daar ben dat de keuze dan makkelijker word :D

Deze kitten word onze 3e kat in huis en de planning is om met haar het ras hier in frankrijk te gaan promoten :D



Oh, nu maak je me nieuwsgierig! Om welk ras gaat het of kan je dat nog niet zeggen?

Ik vind dat de keuze ter plekke toch minder lastig is dan op afstand hoor. Wel spannend en een leuk vooruitzicht !

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 18:31 



 
Profiel   

XxLiEsJuHhxX schreef
Ik meld mij hier ook. Ik ga einde volgende week kittens kijken. 2 mogelijke opties, en de keuze is verschikkelijk lastig nu op afstand nog. Hopelijk als ik daar ben dat de keuze dan makkelijker word :D

Deze kitten word onze 3e kat in huis en de planning is om met haar het ras hier in frankrijk te gaan promoten :D


Wat leuk en spannend *\o/* nu ben ik ook heel benieuwd om welk ras het gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 09:10 



 
Profiel   

XxLiEsJuHhxX schreef
Ik meld mij hier ook. Ik ga einde volgende week kittens kijken. 2 mogelijke opties, en de keuze is verschikkelijk lastig nu op afstand nog. Hopelijk als ik daar ben dat de keuze dan makkelijker word :D

Deze kitten word onze 3e kat in huis en de planning is om met haar het ras hier in frankrijk te gaan promoten :D


Spannend! En als je nog vragen hebt mag je pben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 09:30 



 
Profiel   

Ik meld mij hier ook!
Ben alleen staand en ben altijd opgegroeid met dieren, voornamelijk honden. Ik merk echt dat ik die
gezelligheid mis en was rustig gaan kijken. Een hond gaat hem niet worden, werk ik te lang voor met uitlaten, maar met een kat gaat dat vele malen beter. Vandaag mag ik voor de tweede keer kijken bij kat en mocht het nog steeds goed zijn, zal ik hem later aan jullie voorstellen. Ondertussen wel beetje bij beetje de spullen aan het verzamelen. Voer en grit moet nog, maar dat kan pas als ik weet wat ze daar gebruiken.:)

Het is een kat die van jongs af aan al bij iemand in huis is, maar wegens vele veranderingen te druk wordt en ze hem een nieuw, rustig huisje willen bieden. Zo’n kat zocht ik namelijk ook.:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 09:33 



 
Profiel   

Oh wat leuk een herplaatser. Slim dat je hetzelfde voer en kattenbakzand blijft gebruiken. Vooral in het begin dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 09:36 



 
Profiel   

Ja, want een dierenmaag is anders dan die van mensen. Als ik dan ineens alles anders doe, krijg ik misschien een ongelukkige kat en dat wil ik natuurlijk ook niet.:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 10:33 



 
Profiel   

xSagan schreef
Ja, want een dierenmaag is anders dan die van mensen. Als ik dan ineens alles anders doe, krijg ik misschien een ongelukkige kat en dat wil ik natuurlijk ook niet.:)

Dat klopt maar ik merk toch vaak dat veel mensen daar niet aan denken. Hier gaan de kittens weg met een worst carnibest en brok. Ze krijgen ook schesir mee. Dat krijgen ze hier an te eten. En dan kunnen de eigenaren kiezen wat ze precies willen en hebben ze overstap voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 13:55 



 
Profiel   

Daarom, had gezien dat ze daar whiskas aten, dus die even nog in huis gehaald.
Kat is in huis. Zit heel zielig onder de bank, dus zie wel wanneer hij komt.
Reismandje vond hij zielig

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 15:17 



 
Profiel   

xSagan schreef
Daarom, had gezien dat ze daar whiskas aten, dus die even nog in huis gehaald.
Kat is in huis. Zit heel zielig onder de bank, dus zie wel wanneer hij komt.
Reismandje vond hij zielig



Eerlijk gezegd ben ik nog nooit een kat tegen gekomen die het het reismandje in de auto echt leuk vond. Lekker de tijd geven komt vanzelf goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 15:25 



 
Profiel   

Wij nemen onze kat wel eens mee naar de schoonouders, dan speelt hij met hun kat als we daar zijn. De heenweg wil hij niet mee en mauwt hij soms, vooral in mijn auto (kleiner dus maakt meer lawaai en rammelt meer), maar dan is hij als we weg willen boos en laat hij zich niet vangen omdat hij niet weg wil :+ Dan is de mand opeens geen probleem meer haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 16:28 



 
Profiel   

Het gaat om een savannah <3 <3

Zij word onze 2e savannah <3 Echt zo'n geweldig ras <3

Ik kan echt niet wachten. Vind het voor de fokker wel erg lastig dat we vrijdag pas gaan kijken. Er is nog een geintereseerde in 1 van de 2. Vind het daarintegen wel onwijs geweldig fijn dat ze, beide in optie houd voor ons. Mijn vriend heeft heel erg de voorkeur voor de een en ik nijg meer naar de andere hihi.
Dus voor nu gezegd dat in principe de keus lijkt te gaan naar degene waar mijn vriend erg de voorkeur voor heeft, tenzij als ik daar ben ik een wauw klik met de andere kitten heb. Ik ben dus erg benieuwd :D

De 2 katten die wij nu hebben was de een van een stichting hier in frankrijk. Heb hebben we 1 maart 2019 opgehaald, hij was toen 8 maanden oud. Hij was samen met zijn broertjes en zusjes in een doos bij een bedrijventerein gedumpt, en de laatste die nog een nieuw thuis zocht. Dan koop/adopteer je toch meer van een foto af en zijn hem gaan halen, dat voelt toch wel anders aan.
De savannah die we al hebben komt ook bij een stichting weg, maar dan in Nederland. Zijn moeder was met een hoop andere katten in beslag genomen, zij is bevallen bij de stichting en daar heb ik hem 1,5 week nadat we onze andere kat opgehaald hadden gehaald.

Een hele bijzondere kennismaking was dat want onze kat hoorde de kitten miauwen en adopteerde hem per direct, het 1e wat hij deed toen we de kitten uit het reismandje lieten was hem een goede wasbeurt geven. <3

En nu op naar nummer 3 <3 Had ik al gezegd dat ik niet kan wachten tot ik ze zie? :)) :))


Overigens over katten en reismandjes. Mijn vorige kat vond het altijd leuk om mee te mogen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 16:39 



 
Profiel   

Nishi vind het ook super leuk om mee te mogen. Fietsen in het mandje, wandelen aan de riem of in de buggy geen probleem. Maar mandje in de auto vind ze minder.

In de buggy:
[ img ]

In de draagzak:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 16:44 



 
Profiel   

Ik heb helaas nog maar 1 foto van mijn vorige kat in de reismand in de auto, dat was in zijn laatste maanden waarin we meerdere keren per week naar de dierenarts gingen sommige weken. Op die foto verstop hij zich onder zijn kussentje uit elende :(

Onze huidige 2 katten waren beide niet zo problematisch in de auto. Ons vuilnisbakje poepte alleen onderweg (2 uur durende rit) naar huis, maar oke dat kan altijd wel eens gebeuren. De savannah is in de auto super braaf en ligt wel relaxt om zich heen te kijken. Zo gauw hij dan uit de auto komt breekt hij de reismand af. Hij moest een buikecho voor zijn blaas krijgen en bij de dierenarts heeft hij in de behandelkamer 90% van de tijd buiten de mand gezeten omdat hij zichzelf anders nog kon bezeren met zijn bezeten gedrag om eruit te komen. Eenmaal weer in de auto ging hij weer relaxt liggen en om zich heen kijken. Thuis aangekomen zat hij 5 min later zelf weer in de reismand :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 18:14 



 
Profiel   

Leuk te zien dat daar zoveel mogelijkheden voor zijn!
Hier zit de arme ziel onder de bank, helemaal niet meer nagedacht om ze iets van hen thuis zoals een oude doek ofzo, mee te vragen als vertrouwde geur.
Vonden jullie de eerste nacht ook altijd zo spannend?

Maar hij blaast niet, miauwt nog niet en kijkt alleen maar....

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 21:50 



 
Profiel   

Ik heb nog nooit herplaatsers gehad. Is het ver weg van jou huis? Hier hebben we dat met Nishi wel gedaan met een speeltje dat ze van mij had gekregen toen ze nog bij de fokker woonde. Dat speeltje is mee terug gekomen toen ze hier kwam wonen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 22:36 



 
Profiel   

Ik kom dit topic net te laat tegen. Ik heb namelijk vandaag mijn eerste kat geadopteerd uit het asiel. Het is een poes van 2,5 jaar. Ze is wel aardig schuw nog, nu is ze haar mand nog niet uit geweest. In het asiel was ze wel meer nieuwsgierig, dus we hadden er wel een goed gevoel over.

[ img ]
Dit is haar, eerst in de kast weggekropen op het risk spel en later verhuisd naar haar mandje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 22:39 



 
Profiel   

Ahhh dat loopt vanzelf wel los hoor Sagan, ik denk dat het katje vannacht als het stil is lekker op onderzoek gaat.
Mijn kat zat dag 1 ook onder de bank en dag 2 lag hij naast me op de bank :') schoot er wel bij elke onverwachte beweging of elk harde geluid weer onder, maar we kregen hem er dan ook weer snel onderuit.

Ohhh xoranlover, die foto <3 en super handig dat je kat zo makkelijk is wbt reizen.

Mijn kat heeft tijdens het laatste tripje naar de DA in zijn reismandje gepoept, arme ziel. Zal ook wel drama worden met verhuizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 22:47 



 

Hier geen nieuwe kat, maar een nestje! :D Onze Boskat poes Pluim hebben wij twee weken terug van de pil gehaald en nu wachten we tot ze krols wordt. Gaat nog niet erg vlot, maar zodra het moment daar is brengt ze een bezoekje aan de kater en dan is het afwachten! :)

Ons beestje:

(de linker)
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 22:48 



 
Profiel   

@fireheart. Ze gaat al vanaf dat ze 22 weken is overal mee naar toe. Ook mee naar shows en ze vind dat echt super leuk. Als ik de buggy pak dan zit ze erin voordat ik haar dekentje erin heb kunnen doen. En als t niet snel genoeg gaat naar haar zin dan komt ze je halen.

@ArankaM dat komt vanzelf wel goed. Geef het de tijd.

@Resistance wat leuk. Hoe oud is de poes? En heb je al een kater? Zit je ook in het kattenfoktopic? Nishi mag rond mei juni naar dr kater.

Enne die rechter dat was die kruising met somali toch? Of was ze een hele somali?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 22:54 



 

Poes is 3! :) Mooie leeftijd, dus. Ik zit niet in het kattenfok topic! Kater is al gevonden.

Rechts is een SomalixPers ja!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 23:26 



 
Profiel   

Nadat we na 4 katten er nog maar eentje overhadden hebben we sinds 19 oktober er weer een kitten bij, die inmiddels al aardig gegroeid is.
Onze huidige kat, poes eigenlijk, is een 9 jarige Ragdoll genaamd Vlinder.
Zij is een kind van onze vorige Ragdoll die drie jaar terug overleden is aan nierfalen.
Vlinder heeft ook een keer een nestje gehad waarvan wij kater Chanou gehouden hadden die helaas op 5 jarige leeftijd overleden is. Hij heeft destijds het ecolibacterie opgelopen en helaas is hij daar nooit meer echt overheen gekomen. Afgelopen mei is onze Maine Coon overleden, zij mocht maar liefst 17 jaar worden, maar wel een gemis.
Dus Vlinder was alleen overgebleven maar nu dus verrijkt met Kato.
Kato is een kruising tussen een Ragdoll en een Pers.
Enorm brutaal, maar ook heel lief vriendelijk en kroeliger.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 23:48 



 
Profiel   

Wa een leuke beestenbende hier!
Word je toch vrolijk van?

Hier de nacht doorgekomen. Had gister wat snoepjes naar hem toe geschoven en die at hij al. Toen mijn moeder weg was na een late tv programma, liet hij zichzelf ook al een beetje zien!!
Dus de nacht in gegaan. Eigenaar had al gewaarschuwd dat hij deuren open kon maken als er zo’n rechte deurklink in zit, maar omdat hij de avond verder onder de bank had gelegen, dacht ik wel dat het mee zou vallen.
Niet dus. Een uur later hoorde ik de deur al en hem naar de gang trippelen om daar achter het gordijn te zitten. Even terug naar de woonkamer en even geblokkeerd tot ik de goede deurklinken heb, want hoe gezellig ook, wil hem niet in mijn bed hebben als ik slaap. Maar hij bleef volhouden.xD
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-20 08:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 79 [ 1961 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 79  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen