Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:50

Hoe kan je hier nu nee tegen zeggen? <3
Afbeelding

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:17

Wat een schatje!!!

En bedankt voor alle sterkte wensen. We zijn er nog niet. Eigen da denkt miss iets aan z'n lever. Mag dus nu naar zwanenburg voor amonniak test en lever echo. A €3-400. (iets met een bloedvaatjes bij 't lever wat met geboorte weg had moeten gaan maar er nog is.. En die werkt wel maar niet goed waardoor er ammoniak vrij komt en dat kan evenwichtsproblemen leveren. Wel te verhelpen. Maar eerst zien wat de testen zeggen..)
Ben blij dat ik ze toch verzekerd heb :+

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:24

Ach Kanji, wat rot! Zit echt niet mee zeg :(:)

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 17:28

Uuhh... Toch middenoorontsteking :') man man man... Wat een gedoe. Nu ctscan met hoe erg ivm jonge leeftijd en geen permanente schaden willen behouden.. Morgen mag ik hem weer ophalen. Benieuwd hoe zn broertje gaat reageren...

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 19:00

Ach nee toch -O- wat ontzettend balen.
Wat gaan ze er na de scan aan doen?

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 19:39

Dat hoor ik morgen :+
CT scan was iig goed gegaan en is naar de radioloog duur gestuurd. Hij is goed uit de narcose gekomen. Morgen word ik dan gebelt met uitslag en plan van aanpak. Hopelijk valt het mee..

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 08:00

Fijn dat het goed verlopen is, hopen dat het allemaal meevalt :(:)

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 21:38

Update scan binnen.. Rechter oor behoorlijk ontstoken. Zo erg dat ze denkt dat het niet met ab alleen weg gaat en iets chronisch zal blijven. Wordt morgen terug gebelt want ze gaat het neerleggen bij de chirurg.. En dan grote kans dat hij eraan geopereerd moet worden. M'n arme kind. 7 maandjes en dsan al een operatie... ;(
Morgen ook even ad voer halen. Want hij is best afgevallen en moet voor de operatie wel wat aansterken..

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 00:59

Oh wat heftig! Klinkt als best een heftige ingreep. Al zullen ze ongetwijfeld weten wat ze doen. Wel heel naar :(:)

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:55

Och jeetje Kanji, wat een gedoe.
Heel veel beterschap en sterkte :(:)

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:12

Dinsdag 10.00 Mikki bij de DA afgeven. Ergens die middag gaat hij geopereerd worden en avond zou ik hem weer mogen ophalen (=
Zo blij als het woensdag is hehe :+ maar wat een gedoe indd...
Kan er weinig over vinden maar hij zei dat de operatie Centrale Bulla Osteotomy noemde..

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:29

Jeetje Kanji, ik ga iig voor je duimen dinsdag. :j

Net heb ik een paar foto's van Myka en Pip gemaakt. :)

Afbeelding

Afbeelding

Je kan je niet meer voorstellen dat ze ooit zo klein zijn geweest. :oo

Afbeelding

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:05

Spannend Kanji is niet niks.

@ Fair, prachtige poezels <3

Emori:
Mammie ik wil spelen!
Afbeelding

Ze legt heel bewust de muis weer op mijn telefoon :)) heerlijk meissie <3

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:24

Wat groeien alle katten toch mooi op zeg. Die verschillen zijn prachtig. Bij allemaal.

Kanji hoe is het inmiddels met ze. Heb veel meegelezen en niet veel gereageerd maar wat een verhaal :(:)

Mijn vorig pleegkitten is geplaatst en na een week achter de kast is hij daar eindelijk ontdooit.

Mijn nieuwe pleegkat is een oudere van een half jaar en maar moeilijk contact mee te krijgen.
Hij is niet vals of niks maar vermaakt zich prima met alle beesten in huis en is bevriend met mijn eigen kater.
Als die tweede bij mij zit komt hij wel.
Sneu dat hij zo bang blijft maar zit geen kwaad in
Afbeelding

Afbeelding

Als iemand zich nog aanbevolen voelt om hem te adopteren en de Tijd te geven die hij nodig heeft. ;)

Overigens in de buurt was een kitten gevonden, ik schrok zo erg want duidelijk een evenbeeld van mijn eigen overleden kitten en 2 half zusje en broertje daarvan die ik ook in pleegzorg heb gehad.
( en gevonden dichtbij waar de mijne allemaal vandaan kwamen)
De kater is gecastreerd en weer uitgezet en de poes heb ik eerst gehouden en gedwongen moeten herplaatsen door een andere poes van mij (die recent naar een vriendin is verhuist Dus dubbel zo zuur)
Maar deze was een exacte kopie en duidelijk familie, wrsch ook op een boerderij in dezelfde omgeving geboren en weg gezworven toen ze oud genoeg was..mensen vroegen zich af of ze een eigenaar had en konden haar niet zelf houden helaas.
Dus ze zit per ongeluk hier :o?
Hebben haar zelf gevracht, ze is eigenlijk niet heel wild maar wel bang.
Afbeelding
Als het met mijn 2 eigen goed gaat mag ze blijven. Zometeen word ze ontwormen en ontvlooit en gecheckt en dan moet ze even bijkomen. Ze is te mager en eet als een dijkwerker niet normaal.
Ter vergelijking haar (half)zus die ik heb gehad:

Afbeelding

Als kitten echt exact het zelfde :D heel treffend.
De broer en mijn overleden kitten ook
Het moest zo zijn denk ik.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:37

Knappe poezels komen er weer voorbij <3

Hier zit er eentje in de knoop :') :

Afbeelding

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:58

@Fair: Wat zijn ze prachtig zeg <3

@Nientsje: Wat schattig! Kan niet veel duidelijker lijkt me :+ hihi

@Lukie: Oooh soo ment to beee!! Hopelijk is er een klik met je andere katten! (en die pleegkat.. is wel prachtig zeg!!)

@SimoneeM: Wat lief! Lekker donzig ook <3

Hier gaat het nog redelijk. Hij lijkt er "gewend" aan te zijn. Speelt meer en springt overal op. Valt wat minder maar is nogsteeds een hoopje ellende... Kan niet wachten tot dinsdag(of eigenlijk woensdag.. na de operatie :+) (ventral bulla osteotomy is trouwens de naam van de operatie)

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:46

@kanji91 wat spannend. Ik ga duimen voor jullie! Heel veel sterkte!

@Fair jeetje wat zijn ze al groot en die kraag van die 2e <3 gaat zo hard.

@ LukieBradley wat sneu he zo’n bange kat gelukkig is ie niet bang voor jou andere kat en dieren. En die Kitten wat bizar hoeveel die lijken. Daar zou ik ook geen afstand van kunnen doen.

Hier is Lanah dikke vriendjes aan het worden met Kito

Afbeelding

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:07

@xoran: alsof ze voelen dat ze bij elkaar blijven. Wat schattig!

Hier net telefoontje gehad dat de operatie goed is gegaan. Staan wat dingen in kweek waar ik volgende week pas wat van hoor (welke ab werkt en wat het was enzo) nu wachten op 't volgende telefoontje dat hij opgehaald mag worden.
1 nadeel... 10-14 dagen een kap... Had gehoopt dat shirt zou werken maar helaas.. En moet echt een gewone kap want zo een opblaasbare zit over/op de wond :+ hoe ga ik dat volhouden.. Of hij.. Want tis echt een aap soms met springen en rennen... :') ohjeej...

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:10

Kun je geen rust momenten in een bench geven? Wel fijn dat alles goed is gegaan.

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:35

Kap om is 10x niks. Maar enige oplossing. Arm ding. Heeft hem net toen we weg reden al af gekregen. Dus mocht weer terug. Toen als burrito vast gehouden. Wat een hell was sat. Nu thuis en natuurlijk helemaal gek door die kap.. Hopelijk went hij er snel aan en krijgt hij hem niet steeds af..
Iemand had het over kap kleiner knippen? Hoe groot had je hem toen?

ILoveJip

Berichten: 460
Geregistreerd: 06-06-10
Woonplaats: Thuis :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:35

@Kanji hoe gaat het nu met hem? Heb je een oplossing kunnen vinden voor de grote kap?

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:21

Gaat denk wel goed. Evenwicht lijkt nog niet 100% goed. Maar kan tijd nodig hebben ofc. Morgen ff controle ivm met castratie al ontsteking. Dus ff veilig 't weekend in. Dan meteen kap inkorten ^^Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:01

Wat zijn Myka en Pip knap!

Hopelijk gaat het snel beter Kanjii.

Vandaag hebben wij kerstfoto’s gemaakt. Nu liggen ze half dood te slapen

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 23:32

Aah die foto van Lanah. <3
Hoe gaat het nu Kanji?

Ik zit even een beetje in dilemma. Zouden jullie misschien mee kunnen denken?

Myka en Pip zijn nu gecastreerd en daarop gebaseerd hebben we nu een nieuw voerpatroon om overgewicht te voorkomen.
Wat ik eerst had: brokjes altijd beschikbaar, 18:00 natvoer (afgewogen)
Dat was prima voor de grote groeispurten en voor het castreren. Ze waren goed op gewicht. :)

Nu dus na de castratie een nieuw patroon:
Brokjes 9:00 en 22:00(afgewogen), natvoer 18:00 (afgewogen).
In eerste instantie aten ze de brokjes niet helemaal op waardoor ze door de dag heen nog wat brokjes hadden. Hierdoor was dit goed te doen: ze aten meerdere kleine porties per dag wanneer ze wouden en ze waren rustig aan het eten.

Inmiddels hebben ze door dat de minder vaak brokjes krijgen dus ze snaaien het nu naar binnen waardoor het nu gelijk op is. Maar nu zitten ze eigenlijk de hele dag te vragen naar voer, zijn ze onrustig en zijn ze extreem voer gericht. Ook begint Pip soms uit frustratie dingen te slopen (voerbakken omgooien, placemat kapot bijten)

Ik vind dit eigenlijk helemaal niet prettig. Ze eten hierdoor maar een paar keer met veel gesnaai al het voer op. Ik merk gewoon dat ze 'tense' er door zijn en dat vind ik heel zonde. Ik heb graag rust en regelmaat voor de katten, en dat wordt nu verstoord. Zowel niet prettig voor mij als voor hun.

Een extra voermoment is niet een optie omdat ik ook een aantal dagen werk, dus dat patroon zou ik niet vast kunnen houden. De hoeveelheid brokjes icm natvoer heb ik heel goed afgewogen en berekent, ze krijgen genoeg.

Ik ben in ieder geval in staat om maar weer altijd brokjes neer te zetten. :') Juist voor de castratie reguleerden ze het super zelf en aten ze gewoon naar behoefte. Maar als ik dat nu weer ga doen ben ik bang dat ze veel te veel gaan eten omdat ze bang zijn dat ze nooit weer wat krijgen.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 23:48

Je kunt het proberen. Ze zullen misschien even overeten in het begin, maar dat stabiliseert hopelijk weer.

Wél goed het gewicht in de gaten houden. Mogelijk kunnen ze maat houden, maar het gaat idd wel eens mis na castratie. Maar misschien ook niet, dus ik zou het gewoon proberen :j