Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 67 van de 79 [ 1961 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 79  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

 
Profiel   

Ik had net de tip gekregen om wat kleinere porties te geven tussen bijv 8-10 en 18 - 22, om ze op die manier hopelijk weer een beetje te trainen naar 'het hoeft niet in 1x op'. En ze op die manier weer naar 'free feeding' te krijgen waarin ze het zelf kunnen reguleren.

En ik heb nu eigenlijk ook wel zoiets van; liever een paar grammetjes te veel en dat ze rustig zijn, ipv dat ze op gewicht zijn en de hele dag in de stress zitten om eten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 23:54 



 
Profiel   

Pjotr is gecastreerd en ik heb het voerpatroon gelaten zoals het was. Dat is dus nagenoeg heel de dag brokken. Soms laat ik ze een uurtje of twee even zonder, maar niet meer dan dat. Ze zijn nooit aan het over-eten en allebei goed op gewicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 08:57 



 
Profiel   

Hoi allemaal, ik me volgens mij nog niet voorgesteld maar lees al een tijdje mee. Mijn vriend en ik hebben in de zomer Milo en Lola (fotoo) geadopteerd en sindsdien ben ik me gaan verdiepen in het voer dat we ze geven.

@Fair misschien kan deze info jou helpen. Wij voerden Royal Canin maar hierin, net zoals in veel andere mainstream voermerken, zitten veel te veel koolhydraten. Een kat kan hier niks anders mee dan opslaan in vet omdat een kat een carnivoor is.
Wij zijn nu over aan het gaan op voer dat zo hoog mogelijk in eiwit zit en zo laat mogelijk in koolhydraten. Voordelen: ze mogen er meer van krijgen omdat ze er minder snel dik van zullen worden, aan de andere kant zullen ze er minder van eten omdat ze eerder verzadigd zijn. Daarnaast bevat vlees meer vocht wat positief is voor de nieren aangezien katten vaak te weinig drinken.

Mocht je meer informatie hierover willen, op de Facebookpagina "Natuurlijke katten" weten ze hier alles over!


[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 09:34 



 
Profiel   

Ben het helemaal eens met je post, maar de groep Natuurlijke Katten vond ik een beetje link.
De adviezen die daar soms over rauw voer werden gegeven waren soms gewoon gevaarlijk :o

Maar hun lijstje brokken is op zich ok.
Die zijn overigens ook allemaal te vinden op www.catmoneo.nl
Super fijne site!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 09:37 



 
Profiel   

Hier gaat t goed met mn kittie hoor! Iig wond gewijs.. Hij is nogsteeds flink onstabiel nog. Mjah operatie is net een week geleden. Dus neem aan dat dat nog bij moet trekken... (i sure hope so..)

Dat voeren is hier ook altijd een ding.. geef nu 4x op een dag een schepje. Maar ondanks dat het broers zijn is 1 super slank en de andere word een klein varkentje.. Dus dat maakt het extra lastig qua voeren xD Moet denk maar accepteren dat de ene wat zwaarder zal zijn... (niet super vet.. wat zwaarder..hehe xD))
Hier nogsteeds blij met de Purizon (lam&vis) brokken.

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Kanji91 op 25-11-20 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 10:46 



 
Profiel   

Isabel_k schreef
Pjotr is gecastreerd en ik heb het voerpatroon gelaten zoals het was. Dat is dus nagenoeg heel de dag brokken. Soms laat ik ze een uurtje of twee even zonder, maar niet meer dan dat. Ze zijn nooit aan het over-eten en allebei goed op gewicht.


Hier ook gewoon 24/7 voer beschikbaar. Beide gecastreerd maar nog steeds zo dun als voor de castratie. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 10:46 



 
Profiel   

SimoneeM schreef
Ben het helemaal eens met je post, maar de groep Natuurlijke Katten vond ik een beetje link.
De adviezen die daar soms over rauw voer werden gegeven waren soms gewoon gevaarlijk :o

Maar hun lijstje brokken is op zich ok.
Die zijn overigens ook allemaal te vinden op https://www.catmoneo.nl
Super fijne site!


Ik wil ook gaan kijken naar wat natuurlijker voeren. Heb ook weleens zo'n smuldier bakje geprobeerd en vers vlees van m'n moeders hond. De rooie vrat het gelijk op, maar die ander is zo'n zeurdoos met eten.

Merken jullie dat de ontlasting minder stinkt als ze hoger in vlees staan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 10:48 



 
Profiel   

Pjotr heeft snel reacties op dingen. Hij kan bijvoorbeeld heel slecht tegen natvoer met zalm of andere vis. Ik wissel dus ook liever niet met voer.

Hij ziet er wl zielig uit mijn zijn kap, haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 10:58 



 
Profiel   

Ik doe nu een kwart van het voer in een voerbal zodat ze daar de hele dag mee bezig kunnen zijn. Ik was al overgestapt op Royal Canin kitten sterilized. 60 gram droog over twee porties en in de voerbal en een half zakje kitten natvoer tussendoor.
Vanmorgen de dames weggebracht voor de sterilisatie. Zo stil in huis nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 11:07 



 
Profiel   

SimoneeM schreef
Ben het helemaal eens met je post, maar de groep Natuurlijke Katten vond ik een beetje link.
De adviezen die daar soms over rauw voer werden gegeven waren soms gewoon gevaarlijk :o

Maar hun lijstje brokken is op zich ok.
Die zijn overigens ook allemaal te vinden op https://www.catmoneo.nl
Super fijne site!


Ik vind sommige dingen ook wel ver gaan die ze doen. Wat vond jij gevaarlijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 11:16 



 
Profiel   

Interessant, over voeding.
Wij hebben een honger-monster hier in huis, er gaat nu ong 70 g Purizon kittenbrokjes in en een zakje applaws natvoer als wij gaan eten, zodat meneer ons niet lastig valt :')!
Dat krijgt hij verdeeld over 4 voerbeurten, s ochtends rond 8 uur, tussen de middag, rond 6 uur, als wij eten (ergens tussen 7 en 9) zijn natvoer en dan voor wij gaan slapen de rest van zn brokjes, die eet hij denk ik 's ochtends vroeg op. Eigenlijk komt het neer op onbeperkt brokjes haha.

Isabel, hoe merk jij dat Pjotr (zo'n leuke naam..) last krijgt van vis?

Kanji, zo'n sphynx met kap in een pot, is wel echt een prachtige foto haha!

Jojoleine, wat een leuke katten, ook zo in hun tuigje <3

Fair, zou je eventueel nog met zo'n voerbak op timer kunnen werken? Dan kun je ze wat vaker kleinere porties geven en is dat niet afhankelijk van of je er zelf bent of niet.

Napie, dat snap ik dat het stil in huis is!! Hopelijk kun je ze snel weer ophalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 11:19 



 
Profiel   

jojoleinee schreef
@Fair misschien kan deze info jou helpen. Wij voerden Royal Canin maar hierin, net zoals in veel andere mainstream voermerken, zitten veel te veel koolhydraten. Een kat kan hier niks anders mee dan opslaan in vet omdat een kat een carnivoor is.
Wij zijn nu over aan het gaan op voer dat zo hoog mogelijk in eiwit zit en zo laat mogelijk in koolhydraten. Voordelen: ze mogen er meer van krijgen omdat ze er minder snel dik van zullen worden, aan de andere kant zullen ze er minder van eten omdat ze eerder verzadigd zijn. Daarnaast bevat vlees meer vocht wat positief is voor de nieren aangezien katten vaak te weinig drinken.

Mocht je meer informatie hierover willen, op de Facebookpagina "Natuurlijke katten" weten ze hier alles over!


Ik voer inderdaad al (graanvrij) voer met veel eiwit en een zo laag mogelijk vetgehalte. :) En ze krijgen inderdaad natvoer voor extra eiwit en vocht. :)

Interessant om te horen dat meer mensen nog gewoon onbeperkt geven. Ik ben vanochtend begonnen met kleine beetjes, hopelijk kom ik zo weer op ons oude eetpatroon! Wel zo fijn voor ons allen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 11:23 



 
Profiel   

jojoleinee schreef
SimoneeM schreef
Ben het helemaal eens met je post, maar de groep Natuurlijke Katten vond ik een beetje link.
De adviezen die daar soms over rauw voer werden gegeven waren soms gewoon gevaarlijk :o

Maar hun lijstje brokken is op zich ok.
Die zijn overigens ook allemaal te vinden op https://www.catmoneo.nl
Super fijne site!


Ik vind sommige dingen ook wel ver gaan die ze doen. Wat vond jij gevaarlijk?


Naja ik vind ze soms erg makkelijk doen over compleet voeren. Terwijl dat niet altijd even makkelijk is. Een vd voorbeelden die mij bijbleef is dat ze aanraadden een heel ei inclusief alle eierschaal daarvan te voeren. Maar een hele eierschaal van 1 ei bevat echt onwijs veel calcium en trekt heel de calcium/fosfor verhouding uit balans. En ook echt heel flink uit balans. En dat wil je niet.

En toen ik dat op normale manier aangaf werd ik uit de groep gegooid :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 11:40 



 
Profiel   

Captain schreef
SimoneeM schreef
Ben het helemaal eens met je post, maar de groep Natuurlijke Katten vond ik een beetje link.
De adviezen die daar soms over rauw voer werden gegeven waren soms gewoon gevaarlijk :o

Maar hun lijstje brokken is op zich ok.
Die zijn overigens ook allemaal te vinden op https://www.catmoneo.nl
Super fijne site!


Ik wil ook gaan kijken naar wat natuurlijker voeren. Heb ook weleens zo'n smuldier bakje geprobeerd en vers vlees van m'n moeders hond. De rooie vrat het gelijk op, maar die ander is zo'n zeurdoos met eten.

Merken jullie dat de ontlasting minder stinkt als ze hoger in vlees staan?


Ja, hier is veeeel minder stank. Als je het wil proberen: Barfmenu is een fijn merk. Compleet en gebalanceerd ook :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 11:41 



 
Profiel   

wij hebben alleen ooit in een lang verleden onze 1e poes onbeperkt eten gegeven gehad.

Mijn vorige kat kreeg 2x per dag zijn eten. Hier had hij geen probleem mee, alleen 's ochtends moest ik hem als 1e zijn eten geven als we beneden kwamen anders ging hij de planten slopen O:)

Nu hebben we er 3 rondlopen. 1 is een ongelooflijke vreetwolf en amper op gewicht te houden, nummer 2 is heel gevoelig voor stress en heeft blaasgruis en nummer 3 ons poesje is absoluut niet voedsel georienteerd.

Dat betekende 3 verschillende voeren dus bij ons moeten ze het wel allemaal in 1x op eten want de blaasgruis kat mag het andere voer niet en onze vreetzak vooral het kittenvoer niet.

Wij geven trouwens alleen brokjes en dan om 9 a 10 uur, rond 6 a 7 uur en tussen 11 en 12 als wij gaan slapen (deze laatste ronde krijgen ze niet veel trouwens)

Soms is onze vreetzak ook de hele dag aan het zeuren geweest om voer wat dus inderdaad heel rot voelt en hij kwam aan terwijl wij echt minder voer gaven dan ze zeiden.
En onze poes toen zij hier kwam (was ook gewend onbeperkt brokjes), heeft ook moeten leren dat er maaltijden waren. Voor haar was het dan alleen andersom als bij jullie. We hebben haar soms echt honger laten krijgen om haar te leren dat ze echt op dat tijdstip moest eten (oke, oke als klein kitten kreeg ze zowieso een aantal voerbeurten per dag meer dan de andere).

Wij zijn nu met alle 3 over gestapt op een graanvrij voer die blijkbaar ook geschikt is voor blaasgruis katten. Dit was helemaal een drama op het begin. Onze 2 Savannah vonden het heerlijk en zaten de halve dag naast de voerbak (wel weer goed want onze stresskip mocht nog wat aan komen), maar daarintegen onze vreetzak vond het niet te vreten. Hij was echt een junk op purina one en zijn overstap heeft de meeste moeite gekost. Nu zijn we ongeveer 1 maand verder en nu is het aardig gestabiliseerd weer. Ze laten soms wat staan, vooral de vreetzak laat nog wel eens wat staan en vooral vaak het ontbijt eten ze niet helemaal op. We halen het dan niet meer weg maar laten het staan, tenzij 1 van de 3 alle 3 de bakjes leeg wilt gaan eten.
ze schooien niet meer zo enz.

Wat ik hiermee wilde zeggen is, misschien kan je een 4e voer momentje ergens er nog in passen en geef het wat tijd, ze zijn altijd gewend geweest om altijd te kunnen eten. Ze moeten leren dat ze niks te kort komen ook al krijgen ze nu maaltijden in plaats van onbeperkt buffet.

Captain, hier merken we het ook van de stank. Onze Sierra stonk verschrikkelijk, echt heel heel erg met haar kittenvoer. Nu met haar nieuwe voer, veel hoger in het vlees stinkt ze een heel stuk minder :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 11:45 



 
Profiel   

@sodera, hihi thanks! Hij moet dan vaak spugen en is de rest van de dag sloom. Hij heeft nooit last van dat soort dingen behalve na vis. Ik had het pas na een paar keer door, maar nu heb ik de link gelegd. Een dag later is er niets meer aan de hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 11:47 



 
Profiel   

Ahh thanks, dan ga ik als deze zak voer op is kijken naar een brok hoger in vlees. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 12:06 



 
Profiel   

[/quote]

Ik vind sommige dingen ook wel ver gaan die ze doen. Wat vond jij gevaarlijk?[/quote]

Naja ik vind ze soms erg makkelijk doen over compleet voeren. Terwijl dat niet altijd even makkelijk is. Een vd voorbeelden die mij bijbleef is dat ze aanraadden een heel ei inclusief alle eierschaal daarvan te voeren. Maar een hele eierschaal van 1 ei bevat echt onwijs veel calcium en trekt heel de calcium/fosfor verhouding uit balans. En ook echt heel flink uit balans. En dat wil je niet.

En toen ik dat op normale manier aangaf werd ik uit de groep gegooid :Y)[/quote]

Typisch wel ja. Dat heb ik ook nog nooit gegeven, ik gebruik vooral hun voedingslijsten en ben bezig met de poezen trainen om met ze te wandelen. Er zitten een aantal mensen in die groep die er goed advies over kunnen geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 12:18 



 
Profiel   

Hmm super raar! Ik was net de site die simoneeM zei aan het kijken. Ook een beetje vanwege onze blaasgruis kat. Helaas staat ons voer niet op haar lijst (denk niet te koop in NL) Doordat er op die site zoveel gesproken word over natvoer wilde ik kijken of we de volgende keer niet natvoer van hetzelfde merk mee kunnen bestellen. Maar nu zie ik dat het eiwit in het natvoer maar 11% is? Dat klink mij wel heeel weinig in de oren of niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 12:44 



 
Profiel   

XxLiEsJuHhxX schreef
Hmm super raar! Ik was net de site die simoneeM zei aan het kijken. Ook een beetje vanwege onze blaasgruis kat. Helaas staat ons voer niet op haar lijst (denk niet te koop in NL) Doordat er op die site zoveel gesproken word over natvoer wilde ik kijken of we de volgende keer niet natvoer van hetzelfde merk mee kunnen bestellen. Maar nu zie ik dat het eiwit in het natvoer maar 11% is? Dat klink mij wel heeel weinig in de oren of niet?


Dat komt omdat er zoveel vocht in zit. Als je wil vergelijken moet je eigen altijd naar eiwit op droge basis kijken. In brok zit maar 10% vocht en is eiwit veel hoger (lijkt het iig). Maar ze mogen daar veel minder van eten.
Natvoer bevat 70-80% vocht, maar daardoor mogen ze er veeeel meer van eten. Per saldo kom je dan op hetzelfde aantal grammen eiwit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 12:54 



 
Profiel   

Ahh oke, dat is al een geruststelling :D
van de ene kant wil ik niet teveel veranderen en onze blaasgruis kat doet het nu ook erg goed op het nieuwe voer, hij is weer veel actiever, speelser, komt eindelijk wat aan en zijn vacht is mooier dan ooit. Maar ik ben wel bang voor zijn gruis :(

Onze veelvraat had het meest moeite met de overstap van junk naar gezond voer. Bij hem doen we ook nog altijd een beetje van zijn oude voer er doorheen. Als we dit niet doen geeft hij soms over na het eten. Hij is met het nieuwe voer juist eindelijk afgevallen terwijl hij eigenlijk zelfs wat meer krijgt nu en ook hij speelt weer meer enz <3

En onze kleine poes is erg moeilijk met eten. Veel dingen lust ze niet en natvoer zal ze 90% laten staan of haar neus voor op halen. Ook verse zalm, tonijn, kip, rund enz eet ze maar heel zelde. Maar toen we gingen mengen met haar kittenvoer en het nieuwe besloot ze naar een paar dagen haar kittenvoer niet meer aan te raken en alleen het nieuwe er tussen uit te eten, en een paar dagen later raakte ze de brokjes niet meer aan zo lang er kittenvoer tussen zat. Zij eet nu ook beter dan ooit <3

Juist omdat het nu zo goed gaat ben ik een beetje bang om natvoer te introduceren (ook een beetje omdat de hond verschrikkelijk jaloers gaat worden erop) :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 13:57 



 
Profiel   

De dames zijn gisteren gesteriliseerd. Acht uur op de kliniek en om 2 uur konden we ze weer halen. Allebei nog een beetje wiebelig en crokkie. Ze hebben al vlot netjes gedronken en op de bak gegaan.
We hadden de rompertjes meegegeven maar de dierenarts deed deze afraden omdat ze vaak teveel stress laten zien. Nu hadden wij al geoefend. We kregen ook de kappen mee. Bo bleef aan haar buik likken en de wond raakte geïrriteerd. De kap vond ze helemaal niks. Toch de romper aangedaan. Vanmorgen waren ze samen door de kamer aan het rennen. Alsof ze hem niet eens aan had. Nu toch uit zodat ze haar vacht kan verzorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 10:52 



 
Profiel   

Wat is het hier stil! Hoe gaat het met alle katten? :D

Hier 2 overdreven blije mormels. Net een webshopje gestart en zij mogen dus van alles testen en voorproeven :Y)


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 16:53 



 
Profiel   

Gisteren voor controle bij de dierenarts geweest. Ik vond het zelf niet echt nodig want ik kan echt zelf wel een wond beoordelen ( verpleegkundige) en ze doen alsof er niks gebeurt is. Dus ik bellen maar toen werd ik op mijn tere poezenvrouwtje zieltje getrapt dat het toch echt wel moet. We stonden in drie minuten buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 17:02 



 
Profiel   

Oh das echt irritant. Fijn dat alles goed is natuurlijk, maar snap dat je als je het zelf goed kunt beoordelen baalt dat je er toch weer heen moet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 17:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 67 van de 79 [ 1961 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 79  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen