Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 79 [ 1961 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 79  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

 
Profiel   

Hoi Bokkers!

2020 is voor mij het jaar dat ik samen met mijn kat ga verhuizen en er graag een nieuwe kat bij wil.
Mijn kat woont nu samen met de kat van mijn ouders en terwijl mijn kat haar heel leuk vindt, wil zij niks van hem hebben :(:).

Dus in 2020 ga ik op zoek naar een kitten die wel bij hem past en wel lekker met hem wil kroelen en neuzen.

Wie is er nog meer van plan om er in 2020 een kat/kitten bij te nemen?
Misschien kunnen we elkaar hier helpen zoeken en onze verhalen delen :)).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-20 11:24 



 
Profiel   

Ik denk erover. Ik had er 2 waarvan eentje nu dood is :( we zoeken dus eigenlijk een maatje voor die alleen is gebleven

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-20 11:30 



 
Profiel   

Oh gossie, merk je dat de kat nu een maatje mist :(:) ?

Ik merk hier vooral dat mijn kat veel toenadering zoekt bij de kat van mijn ouders, hij probeert te neuzen en aan haar te ruiken, maar zij mept hem dan direct de kamer door.
Daarna staart hij ons heel zielig aan :') het arme schaap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-20 11:44 



 
Profiel   

Fireheart schreef
Oh gossie, merk je dat de kat nu een maatje mist :(:) ?

Ik merk hier vooral dat mijn kat veel toenadering zoekt bij de kat van mijn ouders, hij probeert te neuzen en aan haar te ruiken, maar zij mept hem dan direct de kamer door.
Daarna staart hij ons heel zielig aan :') het arme schaap.


Weten we niet goed. Ze zijn samen opgegroeid en kon dus ook geen leven zonder de ander. Het gaat wel goed maar gevoelsmatig vind ik het 3 x niks. We werken allebei fulltime... dus hij is erg veel alleen

Weet je al wat voor iets je wilt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-20 12:40 



 
Profiel   

Ja wij hebben net voor oudjaarsdag 2 kittens gehaald. Mcflurry (Flurry, de grijze) & Kipnugget (nugget of kip6 :') de “rooie” )
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-20 13:04 



 
Profiel   

xmichxrocky, die namen, fantastisch _O-
Wat een ondeugende snoetjes <3 passen ze zich al helemaal aan in huis?

Change03 schreef
Weten we niet goed. Ze zijn samen opgegroeid en kon dus ook geen leven zonder de ander. Het gaat wel goed maar gevoelsmatig vind ik het 3 x niks. We werken allebei fulltime... dus hij is erg veel alleen

Weet je al wat voor iets je wilt?


Ja ik kan me goed voorstellen dat jullie er dan misschien eentje bij willen :j alleen is ook maar zo alleen als jullie beide fulltime werken.

Ik wil er graag een kitten bij, ik denk het liefst een katertje. Ben echt op zoek naar een goedzak die alles behalve dominant is, een kattenkat om het zo maar te zeggen :+
Mijn kat laat zich makkelijk ondersneeuwen en is snel onder de indruk van dominante katten, dus dat wil ik absoluut niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-20 14:03 



 
Profiel   

Wat leuk dat je gaat verhuizen en opzoek gaat naar een maatje voor je kat !

Ik ben zelf vorig jaar verhuisd en mocht m'n katten niet meenemen dus die wonen nog lekker bij m'n ouders. Echter heb ik hier wel veel boerderij katten (en ondertussen wonen 2 daarvan al binnen :') ) die ook wel is een nestje krijgen en als ze tam genoeg zijn zoek ik daar weer een nieuw huisje voor dus mocht je er niet uitkomen mag je altijd een berichtje doen. :)

Hieronder mijn 2 monsters [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-20 14:12 



 
Profiel   

Mijn vriend en ik gaan binnenkort samenwonen en in ons appartementje zijn wel huisdieren toegestaan *\o/* Ik ben stiekem al rond aan het kijken voor een katje maar ik twijfel nog of ik een raskat wil. Mijn vriend maakt dat niet uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-20 15:16 



 
Profiel   

Wat een schatjes Manon_Harry <3
Mocht ik er bij de asiels echt niet uitkomen dan ga ik je zeker een pbtje doen tegen die tijd!

Spannend Mooblie :)) ik zou zelf voor een asielkat gaan als ik jou was, kost je een stuk minder geld én je doet ze er echt zoveel plezier mee.
Maar ik kan ook wel weer begrijpen als je voor een raskat gaat, waar zat je aan te denken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-20 16:06 



 
Profiel   

Ik heb sinds een week twee dames in huis, Abby & Luna. Ze zijn nu 1,5 jaar oud. Overdag zijn ze erg druk maar in de avond komen ze lekker op schoot liggen <3
Ik stuur later wat foto's want ik zit nu op mobiel :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-20 20:09 



 
Profiel   

Mijn vriend en ik willen in het voorjaar een kitten nemen! We hebben al een katertje van dan ruim 2 jaar, die speelt heel fijn met de kat van zijn ouders en omdat wij ook gewoon werken en onze kat heel sociaal is willen we er graag een speelmaatje voor hem bij :) Ik had onze dierenarts gevraagd wat het beste matcht qua geslachten bij elkaar, maar die had daar niet echt een antwoord op. Wat is jullie mening hierover? Cinna is niet erg dominant, wel speels.

Mijn ouders hebben een poes (htk)van 13, en een kater (boskat) van nu 4(?). Maar de poes is sociaal gestoord en heel angstig en de boskat is erg dominant, dus dat is écht geen match, ze tolereren elkaar enigszins. Zo’n situatie willen wij natuurlijk niet hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-20 20:26 



 
Profiel   

Fireheart schreef
Wat een schatjes Manon_Harry <3
Mocht ik er bij de asiels echt niet uitkomen dan ga ik je zeker een pbtje doen tegen die tijd!

Spannend Mooblie :)) ik zou zelf voor een asielkat gaan als ik jou was, kost je een stuk minder geld én je doet ze er echt zoveel plezier mee.
Maar ik kan ook wel weer begrijpen als je voor een raskat gaat, waar zat je aan te denken?



Ik vind het gewoon heel leuk en fijn aaien als ze fluffy zijn, maar dat zijn dus meestal de raskatten :+
Ik zat inderdaad al een beetje naar het aanbod van een asiel te kijken, het idee dat ze dan al geënt zijn en sterilisatie/castratie vind ik ook wel fijn.

Op de boerderij kat van ons ouderlijk huis heb ik eigenlijk nog geen ervaring met katten. Dus daar kan ik in dit topic dan ook niets zinnigs over zeggen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-20 23:07 



 
Profiel   

Oh wat fijn voor je kat dat hij een vriendje erbij krijgt! Ik zat met mijn 5jarige kater in precies dezelfde situatie als jij. Nu met hem verhuisd, weg van de kat van mijn ouders, en sinds een week of 2 een vriendinnetje voor hem in huis. Het gaat echt super, mijn kater is echt opgeleefd <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-20 23:20 



 
Profiel   

ILoveJip, jaaaa leuk jou hier te zien, Abby en Luna zijn zo schattig <3

Yvanka, welkom! Wat leuk dat jullie ook een tweede willen. Ik dacht eerst altijd dat je het best een poes en een kater samen kan doen, maar daar ben ik helemaal van terug gekomen.
Ik merk in ieder geval dat mijn kater heel veel behoefte heeft aan contact en aan spelen, terwijl de poes die wij in huis hebben veel minder behoefte aan dat soort dingen heeft. Ze is ook veel feller.
Daarom denk ik nu dat er juist veel beter een kater bij mijn kater past, misschien dat die wat meer op één lijn ligt.
Maar ik denk dat het aller belangrijkste is dat je kijkt naar het karakter van je huidige kat en dat je daar een kitten bij zoekt :j

Mooblie, ik moet meteen denken aan de super fluffy kittens die hier een paar maanden terug in het asiel zaten <3 soms zitten er wel halflangharige tussen, maar die zijn vaak ook snel weg.

Ohhh wat goed om te horen November, wat een schatjes <3.
Ik gun mijn kat dat ook zo erg, eindelijk een kat om mee te knuffelen en te spelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-20 10:01 



 
Profiel   

Ja ik ben zoveel blijer nu ook voor mijn kat, had echt het gevoel dat hij eenzaam was. Er was altijd wel iemand thuis maar dat vervangt zo'n kattenvriendje niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-20 10:33 



 
Profiel   

Wij hadden er 3. Hebben september er 1 in moeten laten slapen en nu nog maar 2. Kito is een gecastreerde htk kater van 8 en Nishi is ern abessijn poes van ruim een jaar. Zij zal in het voorjaar een nestje krijgen. En de bedoeling is om daar een poesje van aan te houden. Nishi is de stammoeder van mijn eigen cattery. Als alles goed gaat.

Kito:
[ img ]

Nishi:
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-20 11:19 



 
Profiel   

November, herkenbaar dit :)) ik zie nu dat mijn kat, Spotty, echt graag naar onze andere kat toe wil en het doet me echt pijn om te zien hoe hij telkens afgewezen wordt ;(. Hoe heb jij het koppelen aangepakt? Ging dat makkelijk met een kitten?

Xoranlover, wáuw wat een prachtige katten zeg <3 Nishi heeft echt een hele bijzondere kleur.
Wat leuk ook dat je je eigen Cattery hebt, lijkt me zo heerlijk om elk jaar weer dat jonge grut rond te hebben hobbelen.
Heb je al een foto van de eventuele vader?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-20 11:53 



 
Profiel   

Fireheart schreef
November, herkenbaar dit :)) ik zie nu dat mijn kat, Spotty, echt graag naar onze andere kat toe wil en het doet me echt pijn om te zien hoe hij telkens afgewezen wordt ;(. Hoe heb jij het koppelen aangepakt? Ging dat makkelijk met een kitten?

Xoranlover, wáuw wat een prachtige katten zeg <3 Nishi heeft echt een hele bijzondere kleur.
Wat leuk ook dat je je eigen Cattery hebt, lijkt me zo heerlijk om elk jaar weer dat jonge grut rond te hebben hobbelen.
Heb je al een foto van de eventuele vader?


Het ging echt super! We hebben kitten bij de opvang gehaald, in het reismandje een kussen van mijn kater gedaan zodat ze die geur een beetje zou krijgen. We hebben het reismandje in de woonkamer gezet, hem laten snuffelen, en toen het deurtje open gedaan en de kitten op haar tempo eruit laten komen. Zelf er wel bij gezeten maar niet ingegrepen (was ook niet nodig), mijn kater zocht wel steun bij ons dus die aaiden we, hij snapte het niet gelijk haha. Maar eigenlijk is alles vanzelf gegaan.

Ze raden ook wel eens aan de nieuwe kat in 1 afgesloten ruimte te zetten zodat de oude kat onder de deur al kennis kan maken met geurtjes etc. Maar dat vond ik wel heel sneu voor een onzekere kitten die net van mama af was!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-20 12:13 



 
Profiel   

Fireheart schreef
November, herkenbaar dit :)) ik zie nu dat mijn kat, Spotty, echt graag naar onze andere kat toe wil en het doet me echt pijn om te zien hoe hij telkens afgewezen wordt ;(. Hoe heb jij het koppelen aangepakt? Ging dat makkelijk met een kitten?

Xoranlover, wáuw wat een prachtige katten zeg <3 Nishi heeft echt een hele bijzondere kleur.
Wat leuk ook dat je je eigen Cattery hebt, lijkt me zo heerlijk om elk jaar weer dat jonge grut rond te hebben hobbelen.
Heb je al een foto van de eventuele vader?


Nee want ik weet nog niet precies welke kater ik erop ga zetten. In ieder geval een somali en t liefst wildkleur. Maar ik weet nog niet welke. Als ik het weet laat ik het hier zien.
En dank je wel ze is ook mooi van kleur. Een goed gelukt poesje.

Zo’n kater. Half langharig en een zwarte ticking wil ik er graag op. Maar dan niet een kater die heel NL, Duitsland en Belgie al gebruikt heeft. En dat is goed zoeken.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-20 13:22 



 
Profiel   

Dit is Abby:

[ img ]

En dit is Luna


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-20 18:39 



 
Profiel   

Fireheart schreef
xmichxrocky, die namen, fantastisch _O-
Wat een ondeugende snoetjes <3 passen ze zich al helemaal aan in huis?


Ja passen zich heel goed aan! En ja die namen... :') Iets teveel mcdonalds gegeten denk ik Hahah!
Ondeugend zijn ze zeker haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-20 19:30 



 
Profiel   

Ik hou daar wel van van dat soort namen. Laatst iemand die noemde alle katten fritske. Hij was bij Fritske 8 of zo inmiddels _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-20 19:32 



 
Profiel   

Haha ik kan mijn huisdieren echt niet dezelfde naam geven als een vorig huisdier.

Flurry & Nugget klinkt wel erg schattig

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-20 19:48 



 
Profiel   

Ik ook niet hoor. Ik ga voor mijn nestjes werken met thema’s. Maar ik kan ook geen namen dubbel gebruiken. Althans niet op papier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-20 19:55 



 
Profiel   

Klinkt goed November :D ik kan ze ook niet te lang uit elkaar houden, want ik heb niet zo’n groot huis. Dus hoop dat dat net zo goed gaat als bij jou!

Xoranlover, met zo’n mama en waarschijnlijk zo’n papa worden het hele knappe baby’s <3

Ilovejip, Abby en Luna zijn zó leuk :))

Ik ben ook al aan het denken over namen, gezien ik het liefst een katertje wil zat ik te denken aan Mango, Luxi of Loki.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-20 14:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 79 [ 1961 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 79  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen