Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-21 22:46

Hier lusten ze dus niks anders meer dan kittenbrokken := heel vervelend. Nu is Gaia nog geen 1 dus dat scheelt, maar alsnog.

Vandaag ook weer een ritje dierenarts met Coco gehad, meneer liep vanmorgen opeens flink mank.
Wil met hem geen risico nemen, omdat hij natuurlijk nog maar 3 poten heeft, dus meteen DA gebeld.
Blijkt een ontsteking aan de bovenkant van zijn poot te zijn, hij had ook verhoging (39.5) ocharme :(:) .
Blij dat ik even langs de DA ben gegaan dus.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-21 12:52

Hoe gaat het hier met iedereen?

Hier echt baalnieuws gehad bij de dierenarts vandaag.
Spotty heet Patella Luxatie in zijn linker achterpoot.
We zijn doorverwezen naar een kliniek in Groningen, grote kans op een operatie ;(.

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:26

Hier gaat het goed!
Mikki al 2 maandjes geen aanval gehad. Of het nou aan de druppels ligt of puur toeval geen idee. Maar ik ben blij.
Maak me wel altijd zorgen met erge warmte. Vorig jaar zo veel last van gehad dat hij een aantal dagen goed ziek was. Gaat nu redelijk goed.
Tobi blijft last houden van 1 oogje. Ziet er niet super geïrriteerd uit. Maar wel af en toe half dicht. Toch maar eens naar laten kijken

Volgende week ga ik van dinsdag t/m vrijdag weg. En gezien m'n pa ook rust wilt. Gaan de katten vanaf maandag avond t/m vrijdag avond naar een katten hotelletje. Vorige kat is daar ook geweest en had het daar echt naar z'n zin.
Ben heel benieuwd hoe ze het daar gaan doen! (toen ik sphynx zei werd ze helemaal blij xD)

Wat vervelend zeg! Hier een kennis met een jonge kat die dat aan beide achterknieen had.. Eerst fysio maar uiteindelijk toch operatie. Allemaal goed gegaan maar dat rustig houden erna lijkt me echt hell...
Hopelijk hoeft operatie niet en zo wel hopelijk een snel herstel!

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:28

Balen fire heart :( En ik hoop dat ze het goed gaan doen in het hotel Kanji! :D


Hier gaat het heel goed met de flufjes. Ze zijn al hele poezen. <3
Afbeelding

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:54

Ach wat een leukies Fair!

Fijn Kanji dat t met Mikki beter lijkt te gaan!!!!

Hier alles goed met de twee monsters. Ze gaan nu overdag een aantal uur naar buiten als het niet regent, ze vinden het helemaal geweldig. Ze gaan ook echt samen de wereld verkennen <3.
Ik had ze graag in onze eigen tuin gehouden maar er is hier eigenlijk geen afrastering te maken ivm bomenrij aan de achterkant en schutting/muur tussen ons en de buren; hun katten gebruiken die muren om hun eigen tuinen binnen te gaan. Nou zijn er op de 7 huizen in ons rijtje 5 met een kat/net overleden kat en de rest heeft een hond in de tuin, dus niemand vindt het een probleem.

Ze worden ook echt énorm, Jazz had laatst een stommiteit en is toen een dagje bij de dierenarts geweest en woog dik 5 kg en ook Roe zal een goede 3 kg zijn :oo!

Afbeelding

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 19:37

Lees hier vooral mee en heb ooit bubba hier geplaatst.
Maar nu heb ik een vraag en ben benieuwd wat jullie erover denken.
Sinds vorig jaar juli heb ik bubba in huis. Een bijna 7 jarige heer uit Griekenland. Hij heeft daar altijd op straat geleefd en voor ik hem adopteerde zat hij een half jaar bij een vrijwilligster in huis.
Afbeelding

Daar zat hij op het einde samen met haar 4 katten. 3 mannetjes en 1 vrouwtje. Het vrouwtje tolereerde hij goed. Ze aten samen uit een bakje en sliepen samen.

Nu heb ik soms het gevoel dat hij zich verveeld/eenzaam voelt.
Ik werk fulltime en met de vroege dienst lig ik op bed en hij is voluit wakker en wil spelen of speelt alleen.
Nu speel ik al langer met het idee of een maatje voor hem niet wat zou zijn.
Vandaag ben ik gaan kijken bij een kitten van 8 weken die over paar weken weg mag, met de gedachte misschien maakt van dichtbij kijken de beslissing makkelijker. Maar dat is niet zo.
Kwa uiterlijk ben is het een plaatje. Haar karakter is ook wat zoek. Ze is nu al een mega kroelkat en super sociaal. Waste daar al haar broertjes en moeder.

Maar toch twijfel ik of het de juiste keuze is voor bubba.
Wat zijn jullie ervaringen van oudere kat en kitten samenvoegen?

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 21:34

Ik heb meerdere kittens bij oudere katten geplaatst en eigenlijke gaat dag meestal wel goed. Nu ken ik natuurlijk de karakters van de kittens goed en kan ik wel inschatten of het gaat werken. Maar weinig problemen gehad. Mocht het nu echt niet gaan dan mogen ze terug komen maar nog niet voor gekomen.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:12

tinker_sally schreef:
Lees hier vooral mee en heb ooit bubba hier geplaatst.
Maar nu heb ik een vraag en ben benieuwd wat jullie erover denken.
Sinds vorig jaar juli heb ik bubba in huis. Een bijna 7 jarige heer uit Griekenland. Hij heeft daar altijd op straat geleefd en voor ik hem adopteerde zat hij een half jaar bij een vrijwilligster in huis.
[ [url=m/f4kuE7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar zat hij op het einde samen met haar 4 katten. 3 mannetjes en 1 vrouwtje. Het vrouwtje tolereerde hij goed. Ze aten samen uit een bakje en sliepen samen.

Nu heb ik soms het gevoel dat hij zich verveeld/eenzaam voelt.
Ik werk fulltime en met de vroege dienst lig ik op bed en hij is voluit wakker en wil spelen of speelt alleen.
Nu speel ik al langer met het idee of een maatje voor hem niet wat zou zijn.
Vandaag ben ik gaan kijken bij een kitten van 8 weken die over paar weken weg mag, met de gedachte misschien maakt van dichtbij kijken de beslissing makkelijker. Maar dat is niet zo.
Kwa uiterlijk ben is het een plaatje. Haar karakter is ook wat zoek. Ze is nu al een mega kroelkat en super sociaal. Waste daar al haar broertjes en moeder.

Maar toch twijfel ik of het de juiste keuze is voor bubba.
Wat zijn jullie ervaringen van oudere kat en kitten samenvoegen?


Wij gaan dit ook doen. Het broertje van mijn kat is een tijdje terug overleden. Wij plaatsten er alleen wel een 4 maande oude kat bij. Nu is hij pas 8 weekjes.
Het kittentje lijkt ook erg op het broertje
Deze twee komen samen <3 :


Afbeelding

Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:26

Hier overigens een kitten bij toen een kat van 6 en 7 gehaald. Ging helemaal prima. Kito wordt 10 en is helemaal happy met zijn vriendin van nu 10 maanden.

jojoleinee

Berichten: 2658
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 13:50

Nooit katten bij elkaar geplaatst maar mijn vriend en ik zeggen wel regelmatig tegen elkaar hoe blij we zijn dat we toch voor 2 zijn gegaan. We wilden er eigenlijk 1 maar het nestje waar we gingen kijken plaatst liefst alleen per 2. We wonen 6 hoog dus voor katten niet veel te beleven en heb toch het idee dat ze zich met z'n tweeën nooit vervelen.

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 15:06

Voerden meer mensen hun kat hier nou Purizon? Mijne zijn nu ook aan het overgeven sinds de nieuwe zak.. Op welk hoge kwaliteitsvoer voeren jullie nu? Ik wil ook graag overstappen nu.

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 15:09

Fair schreef:
Voerden meer mensen hun kat hier nou Purizon? Mijne zijn nu ook aan het overgeven sinds de nieuwe zak.. Op welk hoge kwaliteitsvoer voeren jullie nu? Ik wil ook graag overstappen nu.


Ik voer onze katten riverwood, doen ze het erg goed ik!

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 15:18

Wel even melden bij Zooplus, want zijn meerdere katten die last krijgen bij een bepaalde batch. Hier gaat het tot nu toe goed.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 16:19

Fair schreef:
Voerden meer mensen hun kat hier nou Purizon? Mijne zijn nu ook aan het overgeven sinds de nieuwe zak.. Op welk hoge kwaliteitsvoer voeren jullie nu? Ik wil ook graag overstappen nu.



Ik ben ervanaf gestapt. Hier ook kotsten en problemen. Ik geef nu Carnis. Met af en toe wat cat lovers gold afgewisseld. Dit gaat er hier goed in. Voor mij geen purizon meer. Las ook al problemen met applaws. Ik kan nu geen gezeik hebben met voer met een drachtige poes. Gelukkig accepteert ze die carnis zonder problemen.

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 16:22

Heb de Carnis naar de kattenmand in Alblasserdam gedaan werd gewoon niet of zeer slecht nog gegeten. :=

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 16:29

Ik voer Orijen, maar die is duur helaas. Ik voer het naast rauw voer, dus dan valt t we mee. Maar anders is het wel prijzig

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 16:31

Rauw moeten ze hier niet. Heb hier 2 lastposten zitten met eten. Hoop alleen dat dochters het niet ga overnemen van moeders. :=

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 16:32

Hier ook purizon. Wel lam & vis. Geen idee welke jullie?
Hier bijna aan de nieuwe zak. Ben benieuwd...


Vandaag m'n kitties van de kattenhotel opgehaald. Hebben geen manieren :+ zien een kat liggen en duiken er gewoon op ik bij te slapen terwijl die andere kat iets heeft van wat the....? XD
Maar kwamen iig meteen naar me toe rennen en knuffelen en mauwen <3 toen ze de mandjes open deed ging Tobi ook echt meteen z'n mandje in <3 zo lief.
Over 3 weken mogen ze weer. Ook wel goed voor ze denk ik. Nieuwe dingen leren.
Iig weer blij ze thuis te hebben (en weer thuis te zijn)

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 16:47

Brok is ook maar bijvoer hier. Ze krijgen voornamelijk rauw (de abesijnen) of blikvoer (Kito)

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 17:22

Hier kittenbrok en de eend/vis van Purizon.

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 17:30

Marcella schreef:
Wel even melden bij Zooplus, want zijn meerdere katten die last krijgen bij een bepaalde batch. Hier gaat het tot nu toe goed.


Wat apart! Wat kan ik verder bij Zooplus melden? Hun kunnen er niet veel aan doen ben ik bang?

Carnis en riverwood vind ik wat te laag in eiwitten. Hier eten ze voornamelijk brokjes dus ik wil echt een goede brok. Orijen is inderdaad zo duur. |(

Xoranlover, Ik heb inderdaad ook zoiets van ik stap nu wel over. Ze deden al wat geheim over bepaalde hoeveelheden in de voeding. Dus ik vind het nu wel mooi geweest. Jammer want de katten eten het goed en verder is het een fijne brok, maar dat overgeven is echt heel naar.

Marcella, ik voerde Purizon Adult Sterilised Kip & Vis.

Nou dit gaat een zoektocht worden ben ik bang. :oo

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 17:35

Purizon is van Matina (Zooplus huismerken), dus ze kunnen er zeker wat mee :j

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 17:37

Ze doen betreffende Frankrijk al onderzoek (en hoop eigenlijk dat ze alle andere problemen ermee ook meenemen). En er zijn hier nu ook al verschillende mensen die problemen hebben van wat ik gehoord en gelezen heb.

Ik was blij eindelijk een brok wat goed gegeten word, maar blijf het voor nu gewoon voeren ook.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 17:37

Ja maar goed het is bij mij geen hoofdvoer. En ik heb inmiddels al weer 3 merken gehad en dat aten ze allemaal minder goed. En met een dragende poes en een kat die ziek is geweest blijf ik nu hier bij.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 17:54

ik heb een hele moeilijke eetster, bna tientallen proefzakjes droogvoer kwam ik bij Vet Concept Maxi brokjes uit. Dat eet ze.
Natvoer eet ze niet. Ik heb haar nu anderhalf jaar gekookte kip gevoerd en ben dat aan het afbouwen. Ze krijgt nu voor de smaak een stukje van zo'n tonijnstrip (van Zooplus), daar doet ze een moord voor.

Die kip is erg onhandig als ze naar het kattenpension moet, ze gooien het daar door de brokken heen omdat er geen plek is voor 2 voerbakken en dan eet ze dus niets meer.