Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 15:36

Vandaag hebben we Fido precies een jaar <3
Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 15:42

Ah wat leuk. Knap kattenkind :)

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 16:37

Heerlijk!

Wij zijn aan het kijken voor twee kittens er bij. Die kruising bengaal x burmees is de hele dag buiten maar de HTK kat durft niet en heeft dus echt energie over. :')

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 21:45

Gefeliciteerd met jullie jubileum Yvanka <3

Gisteren was Coco ook precies een jaar bij mij!
Echt een knappe vent is het geworden.
Afbeelding

Jaaaaa wat leuk Captain!
Wil je voor een specifiek ras of meer asielkittens?

ILoveJip

Berichten: 460
Geregistreerd: 06-06-10
Woonplaats: Thuis :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:23

@xoranlover die paasfoto <3

Gefeliciteerd Yvanka & Fireheart! *\o/*

Marcella

Berichten: 36721
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:14

Mogelijk ga ik dit jaar er een poesje bij nemen aangezien mijn kat drachtig is (hopelijk minimaal 1 poesje erbij).

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 10:24

Ohhhh Marcella wat leuk <3

Marcella

Berichten: 36721
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:31

Ja mini blauwe rusjes. <3

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 10:43

Dat vraagt natuurlijk om een kittenspam als ze geboren zijn

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:58

Ooh nice. Ik hoop dit jaar of volgend jaar een somali poes te fokken die mag dan blijven. Nishi dit jaar en Lanah volgend jaar aan de beurt.

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:10

Spannend!!

Hier met Mikki een nieuwe pad op gegaan. Homeopathische kant. Krijgt nu 3x per dag een kruidenmengsel en savonds wat anders. Eens zien of dat helpt. kleine 2 weken geleden weer een aanval gehad (net voordat we begonnen hiermee...)
Gelukkig zijn de aanvallen steeds maar 1 dag. Maar hij is dan ook echt goed ziek.. Lijkt nu bijna maandelijks....

En ander nieuws.
Vandaag zijn mn monsters 1 jaar geworden <3

Afbeelding

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 21:02

Gefeliciteerd met de kale monsters. :D

Wij gaan zaterdag twee zwervertjes ophalen uit het asiel. Afgelopen zaterdag al even kennis gemaakt. Broer en zus, beide gevangen met een vang actie dus wild.

Het poesje opende al heel mooi naar ons, konden haar aaien. En het katertje hebben we gekozen omdat deze schijnbaar heel speels is en we een speelmaatje zoeken voor onze andere katten. Ben heel benieuwd. :D

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 22:39

Kanji91 schreef:
Spannend!!

Hier met Mikki een nieuwe pad op gegaan. Homeopathische kant. Krijgt nu 3x per dag een kruidenmengsel en savonds wat anders. Eens zien of dat helpt. kleine 2 weken geleden weer een aanval gehad (net voordat we begonnen hiermee...)
Gelukkig zijn de aanvallen steeds maar 1 dag. Maar hij is dan ook echt goed ziek.. Lijkt nu bijna maandelijks....

En ander nieuws.
Vandaag zijn mn monsters 1 jaar geworden <3

[ [url=m/xXsknt.jpg]Afbeelding[/url] ]



1 jaar alweer! Gefeliciteerd!!

Hopelijk gaat het beter met de homeopatische middelen.

@captain spannend! Wel foto’s showen he!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:08

Ik kreeg eennuitnodiging van de dierenarts voor de jaarlijkse enting. Moeten ze die hebben als ze een jaar worden of een jaar na de laatste enting? Ze worden 18 mei een jaar oud. De week erna gaan ze voor het eerst naar pension. We hebben ze een paar keer meegehad op vakantie maar we gaan nu een midweek op een boot zitten dus daar wagen we hun maar niet aan. De week erna weer naar ons huisje aan de kust dus dan kunnen ze weer mee.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:14

ik krijg ongeveer een jaar na de enting een kaartje van de dierenarts, voor het kattenpensioen moet ze 3 weken voor haar verblijf volledig ingeënt zijn en een week van tevoren ontvlooid en ontwormd. Dit wordt gecontroleerd daar met het inentingsboekje

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:34

Je ent een jaar nadat je de laatste enting gezet hebt. En let op op Niesziekte elk jaar en de kattenziekte elke 3 jaar. Dus ze hoeven geen cocktail te krijgen.

jojoleinee

Berichten: 2659
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:35

Toevallig, mijn dierenarts zei laatst dat ze in juni geent moeten worden. Ze zijn van mei maar pas in augustus voor het eerst ingeënt. Ik vroeg me dus hetzelfde af.

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:49

Hier mag ik als 't goed is in juni weer. Zijn van april. Maar ga denk ik titeren . Alleen ff kijken welke da dat hier bij katten doet :+

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:54

Kanji91 schreef:
Hier mag ik als 't goed is in juni weer. Zijn van april. Maar ga denk ik titeren . Alleen ff kijken welke da dat hier bij katten doet :+


Bekijk de vaccicheck lijst even van de fb groep Alles over Titeren :j

Hier moeten ze volgend jaar weer getiterd geloof ik. Nu dus gelukkig even niet. Loki vind het drama bij de dierenarts.
Al laat ik ze wel altijd even nakijken. Maar dat kan ie beter hebben haha.

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 13:47

Meteen maar aanvraag gedaan voor lid worden ^^

Normaal deed ik altijd simpel vaccineren. Maar gezien dit echt mn eerste eigen dieren zijn. Ga je er meer over na denken.

Mikki houdt van mensen en ondanks dat hij wel bibbert. Wilt hij alleen maar knuffels van de dierenartsen. Tobi.. Ik denk dat hij best een drama kat gaat zijn... :') al wil ik bij hem nog zn oogje laten nakijken. Zit vaak toch wel met een oogje half dicht(met castratie naar laten kijken maar zij zagen niks...)

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 13:52

Wij hebben vroeger thuis onze katten nooit ge-ent, en de katten nu ook niet.
Wij hebben 3 katten die uit het wild gevangen zijn, die krijg ik echt nooit te pakken. En zo wel dan is het paniek en stress in het mandje. Dierenarts aan huis ook geen optie, want als er bezoek is zitten ze verstopt onder het bed. Ben wel aan het oefenen met oppakken, dat áls er echt een keer iets is, ik ze mee kan nemen. Maar jaarlijks voor een enting ga ik ze niet aan doen.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 19:27

Ik ent voornamelijk omdat ik fok. De kittens zijn zo kwetsbaar en dat stukje bescherming vind ik wel fijn. Bovendien is de titter op niesziekte nog niet betrouwbaar dus ik durf dat niet te gokken met Kittens.

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:41

Wij hadden vorige week een spoedritje dierenarts :x...
Ik had mn bakje ontbijt (granola, yoghurt en druiven) op mn bureau laten staan toen ik even naar het toilet was. Ik dacht nl dat Epie en Hepie opgesloten zaten beneden bij mijn vriend maar nee, Jazz besloot dat ie dat bakje wel even wilde onderzoeken.... Normaal zet ik het bakje en mijn koffie buiten zijn bereik maar die ene keer...
Ik weet nog steeds niet of ie nou echt druiven of rozijnen heeft gegeten, ze konden niks vinden in wat ie uitgespuugd had maar we hebben m toch daar maar een dagje gelaten om m door te spoelen :roll:
Nu volgende week nog even bloed prikken om zeker te zijn dat er niks met zn nieren gebeurd is, maar ik verwacht dat t met een sisser is afgelopen gelukkig.

Wanneer schakelen jullie over van kittenvoer naar "grote mensen" voer?
Ze zitten hier nu nog op Purizon Kitten, maar die brokjes zijn zo klein dat Jazz ze steeds uit zn mond laat vallen als ie iets ziet :roll:. We noemen hem niet voor niks nieuwsgierig Aagje zeg maar.
Ik kwam net een paar dagen voer te kort omdat Zooplus erg lang duurde dus Orijen Cat & Kitten gehaald, die brokjes zijn groter en daar werd helemaal niet mee geknoeid.
Jazz is ong 10 maand en Roe is 8 maand, allebei gecastreerd rond de 5 mnd. Ze eten me de oren nog steeds van t hoofd maar ze zijn ook absoluut niet te dik ofzo. Jazz is vorige week gewogen op 5 kg maar is gewoon groot en Roe zal zo'n 3.5 - 4 kg zijn.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:53

Met 10 maanden kun je langzaam aan wel gaan overschakelen, maar met 8 maanden zou ik het nog niet doen. Je zou wel Orijen Cat & Kitten kunnen blijven voeren, die is voor allen levensfasen, dus dan kun je dat gewoon door voeren straks. Maar die is wel een stukje duurder natuurlijk.

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 12:07

Nou ja dat dus precies haha... Met de hoeveelheden voer die die 2 weg (vr)eten, wordt me dat écht te gortig.
Ik heb nu net een nieuw zak open, dus dan heb ik tot begin juni genoeg (we doen hier 4 weken met een 6.5 kg zak....). Doen we hierna nog 1 zak Kitten en gaan we dan in juli overschakelen, dan zijn ze bijna een jaar (Jazz) en 10 mnd (Roe).