Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 12:49

Wij hebben sinds gisteren een heel lief poesje van een half jaar oud. Boekje erbij, netjes geënt, ontwormt en ontvlooit. Gezond bevonden door de dierenarts daar.

Maar thuis kreeg ze na een uurtje diarree en stonk erg, dus vanmorgen naar onze dierenarts en helaas vermoeden van Giardia. Gelijk panacur mee en hopelijk helpt dat afdoende.

Beetje jammer natuurlijk, maar ze is helemaal nagekeken en verder goed gezond en echt heel lief.

Hondjes vinden zoiets kleins en nieuws altijd even moeilijk en onze zwarte kat is nieuwsgierig, maar vindt het ook nog een beetje spannend. Zij zelf is heel stoer en loopt gewoon door huis en heeft na alle nieuwe dingen heerlijk liggen slapen op schoot en nu na da bezoek op de bank.

Ze stinkt wel :(

Weet nog niet welk kitten voer we gaan kiezen. Kreeg rc mainecoon kitten, maar naar mijn idee zijn een paar andere brokjes mooier qua ingredienten.

Tiggs

Berichten: 7530
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:19

Hoe zijn jullie aan je katten gekomen? Ik ben op zoek naar twee kittens/katten jonger dan 1 jaar, maar het asiel heeft weinig en op Marktplaats vragen mensen imo erg hoge prijzen, waardoor ik het idee heb dat ik de broodfokkerij daarmee stimuleer.

Ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:30

Wij zijn asiels langs gegaan (ook buiten onze woonplaats), maar uiteindelijk via kennissen aan onze poezen gekomen. Wij hadden namelijk een baby, geen buitenruimte enkel binnen, en een hond. Een situatie-combinatie die voor de meeste asiel-katten niet geschikt is. Leeftijd van de poes maakte ons dan weer niets uit, had ook wel een senior gewild, maar die zijn qua karakter vaak nog moeilijker te combineren bij onze situatie destijds.. Ze komen van een boerderij, en kennissen van die kennissen hadden een nestje (volgens mij zijn al die kittens via via verhuisd).

Morrie

Berichten: 22322
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:39

Ik wilde weer een Turkse Van na de dood van mijn vorige Van, dus ik hen naar een fokster gegaan. We wilden liever geen kitten, dus werd het een herplaatser

xoranlover

Berichten: 6624
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 17:19

Kito is gevonden door een vriendin. En bij ons terecht gekomen omdat hij daar niet kon blijven.
Zika was geboren bij mensen waar ik hun paard verzorgde. En die hebben we genomen om Kito gezelschap te houden.
Nishi hebben we via een fokker. De moeder van mijn vriendin. Na 3 jaar wilde ik heel graag een poesje om een nestje mee te fokken. En dat kun via hun. Mijn vriend wilde alleen een kortharige. Dus hebben we gewacht op een kortharige. Na 3,5 jaar is dat eindelijk gelukt. En nu mag ze een nestje krijgen en daar willen we een poesje uit houden.

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 15:17

@Tiggs
Wij hebben uiteindelijk onze poes uit het asiel in onze woonplaats, maar was het daar niet gelukt dan waren we naar een ander asiel in een andere plaats gereden.

Het gaat al veel beter met onze poes. Ze wordt al minder verlegen. Van de week heb ik haar zelfs met snoepjes naar de bank en op mijn schoot gelokt. Aaien zit er nog niet in, maar ben al blij met deze stappen *\o/*

Anoniem

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 19:32

Aaien is ook erg karakter-afhankelijk. Die van ons komen uit hetzelfde nest, zelfde verleden, zelfde opvoeding gehad. De ene komt al mauwend aangerend als ik de borstel pak, vind het heerlijk! De ander verstopt zich wanneer ik de borstel pak. Aaien net zo, de ene geniet er met volle teugen van en kan er geen genoeg van krijgen, de andere vind het na 3 halen eigenlijk al weer te veel terwijl ze wel graag op schoot komt liggen. Zolang je maar niet aait :Y)

ILoveJip

Berichten: 460
Geregistreerd: 06-06-10
Woonplaats: Thuis :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 21:03

Ik heb de poezen overgenomen van een oud-collega van @Fireheart.

Ze komen bij ons graag een aai halen en gaan graag beide op schoot liggen, het liefst tegelijk :Y)
Abby zat meteen de eerste avond op schoot, bij Luna heeft dat ongeveer een maand geduurd.

En goed nieuws! Dinsdag of woensdag komt hun nieuwe krabpaal :o

Afbeelding

xSagan
Berichten: 667
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 21:31

ArankaM schreef:
@Tiggs
Wij hebben uiteindelijk onze poes uit het asiel in onze woonplaats, maar was het daar niet gelukt dan waren we naar een ander asiel in een andere plaats gereden.

Het gaat al veel beter met onze poes. Ze wordt al minder verlegen. Van de week heb ik haar zelfs met snoepjes naar de bank en op mijn schoot gelokt. Aaien zit er nog niet in, maar ben al blij met deze stappen *\o/*



Fijn dat het super gaat!
Inderdaad stapje voor stapje dan komt het goed.:)

Hier is Sydney nu 2,5 week en ben mezelf toch tegen gekomen in de 1,5 week. Heel onzeker of ik het allemaal wel kon en of het de goede match was omdat hij zo aanhankelijk was. Heb de eigenaar waar hij vandaan kwam gemaild en die zei dat dit normaal voor hem was waardoor ik het langzaam los kon laten. Daarnaast ben ik altijd honden gewend waardoor ik de modus had continue naar huis te gaan, maar dat hoeft bij een kat veel minder, want hij hoeft natuurlijk niet uitgelaten te worden.
Al met al even een heftige periode.xD

En eigenaren zeiden dat hij niet speelde, maar hij vind het hartstikke leuk om achter een touwtje met veer aan te rennen.xD

Met voer ben ik zelf ook zoekende wat het beste is. Ben al van twee zakjes natvoer per dag naar 1 per dag gegaan. Daarnaast brok voor wiskas. Maar nog steeds zoekende dus wat beste balans is daarin.

En helpen de anti haarbal snoepjes en spul een beetje?

En wat een leuk koppel hierboven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:45

Die anti haarbal snoepjes werken bij mij wel! Zijn de enige snoepjes die ze krijgen, van alle anderen gaan ze juist braken (denk te zout?).. :')

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:14

Ik kom even binnenvallen met een hele random vraag :+

Onze poes Linxy valt uit het niets echt flink haar achterpoten aan. Ik heb het ook gefilmd geen idee hoe ik dat hier neer kan zetten. Maar net lag ze gewoon op mijn buik en ineens begint ze vol in haar achterpoten te bijten. Wat zou dit kunnen zijn?

Morgen bel ik ook even de dierenarts voor de zekerheid niet dat het een teken van pijn is ofzo..

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6043
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:51

Vandaag hier nogal een stress gehad door een dierenarts bezoek met beide katten. Onze beste vrienden kunnen op het moment niet meer samen. Hopelijk blijft het bij dierenarts stress en geuren.

Heeft mij wel meteen laten beseffen dat als onze nieuwe prinses komt we rekening moeten houden dat zij ook niet zo makkelijk geaccepteerd word als shiro werd door Origan toen hij hier kwam.

Maar voor nu eerst eens zorgen dat de 2 beste vriendjes weer vriendjes worden.

Wel nog een hele leuke aantal foto's van sierra gehad. De 22e komt ze <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6624
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:59

Ik ben zo blij dat ik dat hier eigenlijk nooit heb gehad. Mede ook omdat ze gewend zijn dat Nishi weg gaat en anders ruikend terug komt. Ik ga dit met de kittens ook doen. Vooral als ik er zelf 1 hou. Bevalt me prima. Andersom ook geen probleem als ik Kito mee neem. Heerlijk zo.

Hopelijk is het snel over en gaat het weer goed samen.
Mooie foto’s! Knappe dame. Hoe oud is ze nu?

Tiggs

Berichten: 7530
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 23:03

Vroeg ik hier een paar dagen terug nog om tips om leuke kittens te vinden, inmiddels heb ik er een :D
Geen kittens en ook geen katertje, maar een Britse korthaar (poes) uit het asiel. Een ontzettend lief, maar wel verlegen beestje. Is weggedaan omdat ze in huis plaste na de geboorte van het tweede kind van de vorige bezitters...

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 23:29

Cynthia ben je er ondertussen al achter wat het precies is?

Wat ontzettend vervelend dat ze opeens niet meer samen kunnen Liesje :(:) hoop dat ze daar snel uitkomen.
Sierra is wel écht enorm knap zeg <3

Jaaaa Tiggs wat leuk, heb je een foto?

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 12:11

Fireheart, dierenarts denkt dat hij bij haar gekke 5 minuten hoort maar ze doet het ook als ze net wakker wordt.. Dus we gaan het even aankijken hij voelde ook niks raars aan haar heupjes of beentjes. Heb voor de zekerheid er even naar laten kijken toen ze haar enting moest krijgen van de week.

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 12:21

XxLiEsJuHhxX schreef:
Vandaag hier nogal een stress gehad door een dierenarts bezoek met beide katten. Onze beste vrienden kunnen op het moment niet meer samen. Hopelijk blijft het bij dierenarts stress en geuren.

Heeft mij wel meteen laten beseffen dat als onze nieuwe prinses komt we rekening moeten houden dat zij ook niet zo makkelijk geaccepteerd word als shiro werd door Origan toen hij hier kwam.

Maar voor nu eerst eens zorgen dat de 2 beste vriendjes weer vriendjes worden.

Wel nog een hele leuke aantal foto's van sierra gehad. De 22e komt ze <3
[ [url=m/GnTAm7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/145Iia.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bRznBC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een mooie katjes! <3


xCynthiaVos schreef:
Ik kom even binnenvallen met een hele random vraag :+

Onze poes Linxy valt uit het niets echt flink haar achterpoten aan. Ik heb het ook gefilmd geen idee hoe ik dat hier neer kan zetten. Maar net lag ze gewoon op mijn buik en ineens begint ze vol in haar achterpoten te bijten. Wat zou dit kunnen zijn?

Morgen bel ik ook even de dierenarts voor de zekerheid niet dat het een teken van pijn is ofzo..


Al fijn dat de DA zich niet teveel zorgen maakt :) De mijne knabbelt soms wat op zijn voorpoten, maar vooral op het haar, lekker klitten maken in zijn lange vacht :')

Ik had gisteren tijdens workout mijn kamerdeur dicht gedaan (ipv op een kier), mijn huisgenoot was beneden en hij vind het niet zo leuk als ik druk aan het workouten ben, dus ik dacht, die blijft vast beneden in rustiger gezelschap zitten. Maar toen ik klaar was en terug naar beneden ging, lag hij voor de deur op me te wachten <3

We zijn nu ook bijna dagelijks aan het oefenen met in de rugzak zitten, hopelijk binnenkort samen op wandeling :) We zijn al eventjes buiten geweest, maar hij begon heel zielig te miauwen :P Dus in kleine beetje opbouwen. (Hij lag 2 minuten nadat we terug thuis waren lekker uitgestrekt te slapen, dus zo'n groot trauma zal het wel niet geweest zijn :+ )

Matheno

Berichten: 7949
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 12:22

Ik heb ook 2 lieve poezels.

Max:

Afbeelding

Afbeelding

En Willem:

Afbeelding

Afbeelding

Max vindt Willem maar druk en raar, maar zo af en toe zijn ze heel lief samen.

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 12:31

Matheno, aaaah dat kleine dotje <3

Iolanthe, Ja precies altijd wel een opluchting!

Tiggs

Berichten: 7530
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 21:01

Afbeelding

Dit is ze!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6043
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 21:24

xoranlover schreef:
Ik ben zo blij dat ik dat hier eigenlijk nooit heb gehad. Mede ook omdat ze gewend zijn dat Nishi weg gaat en anders ruikend terug komt. Ik ga dit met de kittens ook doen. Vooral als ik er zelf 1 hou. Bevalt me prima. Andersom ook geen probleem als ik Kito mee neem. Heerlijk zo.

Hopelijk is het snel over en gaat het weer goed samen.
Mooie foto’s! Knappe dame. Hoe oud is ze nu?


Ze is nu 14 weken <3

Godzij dank hebben we een deels oplossing nu. Origan zit in de ren van de hond zodat hij niet als een prooidier kan vluchten en shiro weer goed aan hem kan wennen. Hij brult nu nog maar amper maar sluipt wel nog veel rond. Ook hebben we feliway friends ophangen nu. :D

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 14:01

Ik vraag me af of iemand dit herkent:

Tegeltje blijkt niet de grootste knuffelkat. Hij komt af en toe naast je zitten of op schoot om lekker te kriebelen en te slapen, maar dat is zeker niet elke dag en daarnaast hoeft hij echt geen aaitjes als hij er zelf niet om komt vragen :+ We spelen wel veel samen (hij brengt zijn speeltjes altijd naar me toe :P ), dus het is niet dat hij bang of asociaal is. Ik denk dus dat hij wel happy is, maar ik vind dat knuffelstukje toch lastig om los te laten. Mijn 'droom' om een kat te hebben was natuurlijk voor een deel ook lekker kunnen aaien en knuffelen.

Ik ga hem heus niet terug inruilen :+ en ga dat knuffelen ook niet opdringen omdat hij er niet blij van wordt, maar ik vind het wel nog altijd jammer en soms moeilijk om los te laten O:) Iemand die dat herkent?

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 14:13

xCynthiaVos schreef:
Fireheart, dierenarts denkt dat hij bij haar gekke 5 minuten hoort maar ze doet het ook als ze net wakker wordt.. Dus we gaan het even aankijken hij voelde ook niks raars aan haar heupjes of beentjes. Heb voor de zekerheid er even naar laten kijken toen ze haar enting moest krijgen van de week.


Oh dat is fijn :D hele geruststelling

Tiggs, wat een prachtige kat <3 kan me voorstellen dat je daar voor gevallen bent

Matheno, aaaaaah Willem is zo’n schattig ding <3 kan me voorstellen dat zo’n stuiterbal even wennen is voor Max _O-

Iolanthe, misschien moet Tegeltje nog een beetje loskomen :)) Spotty vond knuffelen eerst ook heel spannend toen hij net uit het asiel kwam, hij kwam voornamelijk naast me liggen.
Maar nu is hij niet meer van me af te slaan hoor, knuffelkont eerste klas.

Afbeelding

En owee als hij een keer niet bovenop me mag staan en zijn kont in mijn gezicht mag duwen, dan is het krijsen :')

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6043
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 14:14

Geef het tijd. Mijn vorige kat heeft lang (enkele jaren) geduurt voor hij soms eens op schoot kwam liggen. En pas de laatste jaren dat hij echt een kledingstuk werd.

Hier is de rust gelukkig bijna weer helemaal terug. Shiro is nog was gespannen, denk dat dit ook deels door de hormonen nu komt. Maandag word hij eindelijk gecastreerd en dan zal de rust nog wel snel hopelijk weer nog beter zijn.
We laten de feliway friends wel nog een maandje of wat aan.

Gisteren avond nog een 1 poging buiten de ren gedaan en dat ging nog helemaal niet goed helaas. Vanacht dus weer apart geslapen. Origan in de woonkamer deze nacht met de feliway en shiro op bed.
Met opstaan gewoon met shiro binnen gelopen en meteen eten gegeven. En sinds dien nog geen enkele brul gehad meer. Origan heeft shiro zelfs al een paar likjes kunnen geven.

So far so good weer gelukkig :D

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 14:48

XxLiEsJuHhxX schreef:
Geef het tijd. Mijn vorige kat heeft lang (enkele jaren) geduurt voor hij soms eens op schoot kwam liggen. En pas de laatste jaren dat hij echt een kledingstuk werd.

Hier is de rust gelukkig bijna weer helemaal terug. Shiro is nog was gespannen, denk dat dit ook deels door de hormonen nu komt. Maandag word hij eindelijk gecastreerd en dan zal de rust nog wel snel hopelijk weer nog beter zijn.
We laten de feliway friends wel nog een maandje of wat aan.

Gisteren avond nog een 1 poging buiten de ren gedaan en dat ging nog helemaal niet goed helaas. Vanacht dus weer apart geslapen. Origan in de woonkamer deze nacht met de feliway en shiro op bed.
Met opstaan gewoon met shiro binnen gelopen en meteen eten gegeven. En sinds dien nog geen enkele brul gehad meer. Origan heeft shiro zelfs al een paar likjes kunnen geven.

So far so good weer gelukkig :D


Ooh opluchting! Hopelijk snel weer alles normaal :)

Thanks voor de reacties :o Het gekke is dat ik het gevoel heb dat hij in het begin wel meer kwam op schoot liggen. Maar dat was misschien omdat hij zo attention deprived was toen :P


Afbeelding

Als hij er dan toch eens zo komt bij liggen, voelt het wel extra speciaal, hahaha <3