Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:29

Mag ik mij ook melden? :D

Mijn vriend en ik hebben, aan het begin van het Coronatijdperk, een kitten uit de opvang gehaald.

We hebben haar Emori gedoopt, is inmiddels 5,5 maand en 2 weken geleden gesteriliseerd.

Ons mooie meisje :+:
Afbeelding

We hadden al en 3 jarige kater (wel gecastreerd hoor).
Zijn naam is Texel en hij en Emori zijn helemaal dikke vriendjes <3
Afbeelding

En samen :) Toen we Emori nog maar net een weekje hadden :))
Afbeelding

Captain

Berichten: 21393
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:36

Ach wat een leukerd! <3 Dat ging al snel goed dan!

Wij gaan over 3 maanden verhuizen, naar een groot huis met een grote tuin, drie keer zo groot als wat we nu hebben. We zitten er over na te denken om er een of twee extra katten bij te nemen. Poespoes en Catcat zijn nu een jaar oud en het gaat super goed met ze samen, maar soms merk je dat de een meer zin heeft in spelen dan de ander.

We zitten er aan te denken twee katers te kopen, en dan wel als kitten zodat ze makkelijker geaccepteerd worden.. We zitten te kijken naar een bengaal en misschien een ander ras. Of twee bengalen.. Maar even speuren. :D

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:47

Captain, jullie reden met spelen was voor ons ook de rede om voor een 3e kat te gaan. Wij kozen toen voor een 2e savannah omdat wij dachten dat deze beter gewaagd was aan Shiro zijn speel manier. We hadden uiteindelijk bij de fokker de keuze uit 2 kittens (als het financieel in aanschaf gekunt had had ik ze beide mee genomen). 1 van de 2 trok mij heel erg aan maar was lang niet zo speels als de andere. We hebben toen dus voor de speelse van de 2 gekozen. Geen dag spijt van gehad want wat zijn ze leuk met zijn 3e <3 <3
Ik zou wel als jullie voor een ras zoals bengaal/savannah ofzo gaat daar 2 van nemen omdat zij vaak toch net iets andere behoefte hebben in spelen dan een normale H-T-K kat.

Wij waren toen we voor nummer 2 aan het kijken waren ook aan het twijfelen aan een bengaal. Helaas woonde zij te ver weg anders was zij het misschien wel geworden in plaats van Shiro (al kan ik mij geen leven meer voorstellen zonder die heerlijk lieve en gekke stresskip <3 )

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:50

Thnx Captain :D

Ja heeft even geduurd, Emori vond Texel eerst wel spannend. Maar wat wil je als je ineens 6 kilo kater voor je neus hebt :))

Wat leuk zeg verhuizen! Klinkt goed!
Mijn vriend willen ook tzt iets kopen, maar dat zal dan ons eerste koophuis zijn. Dus dat is eerst even kijken hoe en wat :)

Wij wilden voor ons Texel ook een speelkameraadje. We hadden het idee dat hij soms wat eenzaam was.
Maar gelukkig hebben we de perfecte set nu :D

Dit is toch te lief? <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Captain

Berichten: 21393
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:51

XxLiEsJuHhxX schreef:
Captain, jullie reden met spelen was voor ons ook de rede om voor een 3e kat te gaan. Wij kozen toen voor een 2e savannah omdat wij dachten dat deze beter gewaagd was aan Shiro zijn speel manier. We hadden uiteindelijk bij de fokker de keuze uit 2 kittens (als het financieel in aanschaf gekunt had had ik ze beide mee genomen). 1 van de 2 trok mij heel erg aan maar was lang niet zo speels als de andere. We hebben toen dus voor de speelse van de 2 gekozen. Geen dag spijt van gehad want wat zijn ze leuk met zijn 3e <3 <3
Ik zou wel als jullie voor een ras zoals bengaal/savannah ofzo gaat daar 2 van nemen omdat zij vaak toch net iets andere behoefte hebben in spelen dan een normale H-T-K kat.

Wij waren toen we voor nummer 2 aan het kijken waren ook aan het twijfelen aan een bengaal. Helaas woonde zij te ver weg anders was zij het misschien wel geworden in plaats van Shiro (al kan ik mij geen leven meer voorstellen zonder die heerlijk lieve en gekke stresskip <3 )


Nou, wij hebben een kruising bengaal/burmees maar het zwerfkatje speelt hier het meeste. :') Maar qua uiterlijk en inderdaad activiteit trekt een bengaal ons het meeste aan dus vandaar dat we daar naar gaan kijken.

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:21

Wat lief zo samen <3

En spannend kijken voor 2 erbij =D

Hier vanmiddag weer dierenarts. 14.15..balzak begint nu te ontsteken... Wat een gedoe... Andere kat gaat iig wel goed. Zucht.

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:38

Heh jakkie Kanji, niks aan als er wat met ze is... hopelijk valt het mee maar succes straks :(:)

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:40

Ah oliebol Kanji!
If it helps: met AB erbij is dat meestal zo over! Ging hier echt snel :j

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:54

Hopen dat dat aanslaat Kanji. :j

Captain

Berichten: 21393
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:38

Voor de mensen met een tuin, die hem hebben afgesloten zodat de katten niet kunnen ontsnappen: wat hebben jullie gebruikt als afrastering?

Hoe gaat het met de patiënt Kanji?

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 10:40

Wat een gedoe zeg Kanji! Hopelijk slaat het snel aan.

Welkom Nientsje, wat een ontzettend leuke katten heb jij <3

xoranlover

Berichten: 6604
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:26

Captain schreef:
Voor de mensen met een tuin, die hem hebben afgesloten zodat de katten niet kunnen ontsnappen: wat hebben jullie gebruikt als afrastering?

Hoe gaat het met de patiënt Kanji?



Gewoon schutting met stroomdraad eroverheen.

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:05

Hier helaas geen tuin, wel een balkon. Dan zet ik gewoon iets voor de kieren waar ze net onderdoor kunnen :=

@Fireheart dankjewel <3

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:17

Hier gaan ze niet naar buiten. Of aan tuigjes :+ al zijn ze daar nogsteeds niet aan gewend.

En so far so good. Kwam indd best wat pus uit :') arm ding. Dus ab kuur en pijnstiller mee gekregen. Volgende week dinsdag controle.. Maar indd. Wat een gedoe... Blij als het over is... Dankjullie voor 't vragen <3

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:18

Ah bah Kanji! Wel fijn dat dat er nu uit is dan.
Beterschap maar weer voor de arme kerel :(:)

Hopelijk nu dan toch echt klaar :+

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:01

Ik heb Myka en Pip net bij de dierenarts gebracht. Mn hart brak wel bij hun sneue miauw. :(

Hopelijk gaat alles goed met steriliseren. Ik word rond 1u gebeld of het goed is gegaan.

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:10

Spannend!

Evita moet ook binnenkort maar ze is echt nog heel klein dus ik vind het wel spanennd.

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:19

Komt vast goed Fair!

Emori is 3 weken geleden gesteriliseerd.
Had wel een hele dikke bult als reactie op het hechtmateriaal, maar die is nu bijna weg :)

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:52

Alles is goed gegaan gelukkig! Ze zijn thuis en nog erg stoned:

Afbeelding

Ze denken al wel dat ze alles alweer kunnen dus ik moet er vooral achteraan lopen haha.

Inmiddels hebben ze een beetje last van stockholm syndroom, want ze zijn weer in hun reismand gaan pitten. :Y)


Afbeelding

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:51

Ik ben benieuwd of jouw katten het goed blijven doen zonder rompertjes. Ik twijfel om rompertjes aan te schaffen gezien die van mij ook gelijktijdig worden gesteriliseerd. Ik denk alleen dat ze rompertjes drie keer niks vinden en die dingen zijn best duur.

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:08

Wat fijn dat ze terug zijn en alles goed gegaan is!
Man die haren zijn gegroeid zeg! Wat zijn ze prachtig <3

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:07

Wat een mooie katten zeg <3

@Napie, ik had bij Emori wel een romper anders zit ze er aan.
Heb deze inmiddels uitgewassen. Denk dat ik de mijne weer wil verkopen, voor je het weet past deze niet meer en steriliseren hoeft gelukkig maar 1x :=

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:13

Rompertjes is echt een hype lijkt het van de laatste tijden.
De mijne vonden het enkel verschrikkelijk en jeukte als een malle. Ik had ze in no time uitgedaan

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:25

Dankjewel <3

Ik zal binnenkort even goede foto's maken hoor! dit zijn niet de meest florissante haha. Maar inderdaad, ze zijn zo gegroeid en hebben nog meer fluf!

Tot nu toe gaat het goed zonder romper. Ik heb er wel 2 meegekregen voor de zekerheid, zodat ik ze aan kan doen mocht het nodig zijn. Maar ik probeer het gewoon zonder te doen. :)

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-20 19:40

Fijn dat alles goed is gegaan Fair :))

Vandaag, precies 4 weken nadat ik haar ophaalde, kwam ze gezellig bij me op schoot spelen <3

Afbeelding

Om maar even te vergelijken hoe de arme ziel er in het asiel bij zat :knuffel:

Afbeelding

Ze begint steeds meer uit haar schulp te kruipen en ze is zo leuk en grappig!
Ik mag haar alleen nog steeds niet aaien :+ probeer die verleiding maar eens te weerstaan als ze zo voor je neus op schoot ligt.