[volg] opvang akita Mihoen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

[volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 22:00

Ik merk dat heel veel mensen vragen hebben over hoe een herplaatsing in zijn werk gaat, dus leek een volgtopic op bokt mij een leuk en informatief iets. Daarnaast heb ik vanaf vandaag ook een hele knappe meid in de opvang, nog meer motivatie van mijn kant uit.


Afbeelding

Ontmoet Mihoen. Haar officiële naam is Miyu, maar dat kunnen mijn ouders niet uitspreken.

Mihoen is een bijna 8 jarig teefje. Paar weken geleden kreeg ik de vraag van haar fokster of ze mijn gegevens mocht doorgeven aan de eigenaren van Mihoen. Eigenaren liepen tegen gedragsproblemen aan en waren opzoek naar een trainer die ervaring heeft met het ras.

Een periode van wel of niet bij mij in de opvang, wel of niet bij mij in training, wel of niet training op locatie... heel veel opties zijn besproken. Tot gisteren, toen kreeg ik de vraag of ze nog welkom was voor opvang.

Vanaf vandaag is ze dus bij mij. De baasjes hadden veel moeite met het afscheid. Mihoen zag mij en mijn vader en kwam ons meteen begroeten. Liep zonder twijfel met mijn vader mee zodat ik rustig alle papieren in orde kon maken samen met haar oude baasjes.

Na een emotioneel afscheid liep ze zo met mij mee naar mijn auto en sprong er zonder aarzelen in.
Afbeelding

Ik ben nog met haar en mijn twee Japanners gaan wandelen, ook dit leverde geen problemen op. In de avond nog met onze Griekse straathond en haar een flinke wandeling gemaakt en voor nu mag ze lekker alles verwerken in haar slaap.
Afbeelding


Vanaf dinsdag zet ik haar op KVV. Daarnaast krijgt ze de eerste tijd supplementen van lintbells om haar kalm te houden. (Yucalm )

Voor nu mag ze in huis samen met onze shiba en we gaan langzaam de andere twee honden introduceren. Als het juiste baasje langs komt mag ze weer verhuizen.

Ik zeg het al vanaf de eerste keer dat ik deze hond heb gezien, nu bijna precies 5 jaar geleden. Het is een van de makkelijkste akita’s die ik ken.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:54

Leuk , hopelijk klikt het! Mag ik vragen tegen welke gedragsproblemen ze aan liepen?
Ivm dat jij zegt 1 van de makkelijkste akita ooit :P

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 22:57

Dat mag je uiteraard vragen. Bij de eigenaren bleef ze op bezoek blaffen, kon ze niet meer mee naar restaurant/familie/vrienden omdat ze bleef blaffen en kon ze door niemand anders uitgelaten worden. Dan durfde ze te grommen. Ik ken deze hond dus nog uit de tijd dat ze bij de fokster van mijn hond verbleef en daar was het de meest sociale hond die je je kunt bedenken. Kan loslopen, gaat met iedere hond samen, is heel vrolijk naar bezoek en kon overal mee naartoe.

Anoniem

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:59

Wat is ze mooi.

maj0

Berichten: 6592
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 23:03

Citaat:
Daarnaast krijgt ze de eerste tijd supplementen van lintbells om haar kalm te houden. (Yucalm )


Wat doet dit precies? Worden ze hier echt wat slaperig van?

Ik lees ook even mee. Hier ook een hond met gedragsproblemen (iets erger dan die van jou :') )

Vind het altijd wel interessant hoe iemand daar mee omgaat

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 23:03

Leuk, ik volg! Wij hebben, na twee Shiba herplaatsers, sinds oktober een Akita. Hij toont wel wat atypisch gedrag, enorme zenuwpees.
Benieuwd hoe deze dame zich verder ontwikkelt!

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 23:08

maj0 schreef:
Citaat:
Daarnaast krijgt ze de eerste tijd supplementen van lintbells om haar kalm te houden. (Yucalm )


Wat doet dit precies? Worden ze hier echt wat slaperig van?

Ik lees ook even mee. Hier ook een hond met gedragsproblemen (iets erger dan die van jou :') )

Vind het altijd wel interessant hoe iemand daar mee omgaat


Lintbells is een supplement wat ze absoluut niet slaperig maakt, maar wat wel helpt. Heb het veel gebruikt bij honden en is het enige wat helpt. Althans, dat is mijn ervaring. Het verricht geen wonderen, maar geeft ze vaak net die extra ondersteuning.

Het is volledig natuurlijk.

https://www.lintbells.com/products/yucalm-dog

Welke gedragsproblemen heeft die van jou? Ik persoonlijk noem de gedragsproblemen van mihoen geen gedragsproblemen, maar heb dan ook een pittig roedel thuis zitten. Dan valt veel al mee.

@oryani, leuk een akita. Ik kan zelf meer met akita’s dan met shiba’s. Het borst al snel tussen mij en een shiba. Zijn me te druk in hun lijf. Ga jij naar de Japanse tuinen begin april? Voor zenuwachtig gedrag raad ik de yucalm ook aan, maar vaak werkt een tabletje omega 3/6/9 ook al goed. En veel werken aan zelfvertrouwen bij een akita ( en iedere hond ). Hersenwerk, balans training, trucjes aanleren... allemaal dingen die kunnen helpen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 23:29

Ik vind haar zo knap <3 Hopelijk kan ik haar binnenkort in het echt ontmoeten :))

Maj0, ik voer op aanraden van Romy ook YuCalm aan mijn kelpie en ik ben enorm tevreden. Mijn kelpie is niet bang maar wel constant in de weer, iedereen in de gaten houden en gewoon mega druk en energiek. Gaat zichzelf voorbij. Sinds de YuCalm is hij zó veel rustiger. Hij blijft makkelijker liggen als er mensen op staan. Hoeft niet meer altijd alles te zien en mee te krijgen. Hoeft niet altijd meer het middelpunt van alle aandacht en iedereens leven te zijn. Hij draagt een FitBark die o.a. zijn slaapscore bijhoudt. Deze was voordat hij de pillen kreeg gemiddeld 65% en nu hij de pillen dagelijks krijgt gestegen naar ruim 80% per nacht. Ook krijgt hij veel meer rust op een dag. Het beïnvloedt ze absoluut niet zoals kalmerende middelen van de DA dat doen. Dit is puur homeopathisch. Ik vind het absoluut een aanrader :j

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 23:38

Eerst even oefenen met het openbaar vervoer :))

Mihoen heeft inderdaad ook een fitbark om, tot nu toe slaapt ze alleen maar. Helemaal prima dus.

Afbeelding mijn teefje reageerde even heel fel op haar, maar na een keer geroken te hebben in de lucht, herkende ze mihoen duidelijk weer en was het helemaal prima. Mijn trutje begon zelfs onderdanig aan de mond van mihoen te likken. Heel mooi om te zien hoe honden elkaar blijven herkennen. Laatste keer dat ze elkaar hebben gezien is toch al 3 jaar geleden. Maar mihoen was wel de favoriet van baby terrorist Olivia.

Wij hebben nog heel lang op de wachtlijst gestaan voor een reu uit mihoen, blijft vreemd om uiteindelijk de hond zelf in huis te hebben.

Afbeelding
En dan nog een foto met satan op de achtergrond.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 21:00

Afgelopen nacht heeft ze een slaapkwaliteit van 82% gehad. Heel netjes voor een eerste nacht! Vandaag een drukke dag. Om 5 uur samen met onze Griekse straathond gaan wandelen. Rond 11 uur een rondje door de stad waarbij ze door heel veel mensen is geaaid. Dit vond ze zelf oprecht heerlijk.

Daarna mee naar mijn paard samen met satan.

Afbeelding

Verder nog mee naar mijn werk geweest en daar een uurtje in de auto gebleven, ook dit ging heel fijn.

Merk gewoon dat ze een andere hond nodig heeft en dit gaan we ook zeker in gedachten houden als we opzoek gaan naar een huisje. Ze gaat super met mijn akita. Kan gewoon door het huis lopen terwijl die van mij naast mij op de bank ligt.

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:10

Wat leuk.
Was ze bij haar vorige eigenaren enige hond?

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 21:11

Bij vorige eigenaren waar ze bijna 2 jaar is geweest was ze enige hond ja. Bij fokster waren er zo’n 5 andere honden en dan geregeld nog een bende puppy’s.

maj0

Berichten: 6592
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:56

Ik ga even lezen. Vind het wel interessant. Die van ons heeft last van angstagressie en territorium drift.

Eerste gaat al wel wat beter. Toen ze hier kwam viel ze naar alles uit wat los en vast zat en bewoog. Nu voornamelijk nog honden en dingen die veel kabaal maken. Thuis is het helaas nog niets mee te beginnen. We kunnen geen visite ontvangen. Die komen hier met blauwe plekken vandaan. Als we haar vast houden blijft ze blaffen.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 22:05

Dat is inderdaad een lastig probleem. Wat doet hij wel bezoek al in huis is voordat hij arriveert? Of juist in een bench/andere kamer/haak aan de muur/vastbinden aan jezelf.

Is altijd even zoeken wat het beste werkt. Ik heb er eentje die dus vast aan de muur gaat of aan mij vast, eentje in de bench of in een andere kamer en eentje richt ik gewoon de plantenspuit op en dan weet ze het wel. Miyu moet ik nog even mee oefenen, dus alles even uitproberen en kijken wat het beste werkt voor haar.

Het eerst is ook lastig. Heel veel kilometers maken en alle negatieve ervaringen goed maken. Heeft vaak wel minimaal 50 positieve ervaringen nodig om 1 negatieve eruit te krijgen. Ook hier is het vinden van een goede tactiek belangrijk. Sommige honden helpt het als je ze tussen je benen neemt en even wacht, andere is het weer omdraaien of juist zo snel mogelijk passeren ( al dan niet rennend ). Met een stabiele hond flink uitproberen en de meest gekke stunts uithalen om te kijken wat werkt.

maj0

Berichten: 6592
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 10:13

Niets helpt bench blaffen aan ons vast blaffen andere kamer blaffen. Kunnen hier voor nog niets vinden.

We hebben/hadden een stabiele hond thuis. Maar daar trok ze zich niets van aan binnen. Buiten merkte je wel dat hij haar hielp. Helaas wordt hij nu echt oud (15) en moet ze het echt zelf gaan doen. Buiten lopen wij of de andere kant op of met een grote boog er omheen. Die boog hebben wij haar ook aangeleerd en past ze af en toe zelf ook toen. Ondertussen oefenen we in de les af en toe wel om in het zicht van een andere hond te komen.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 11:00

Dat is inderdaad vervelend, dat niets lijkt te helpen. Ook niet als je het blaffen voor bent? Moet je wel een correctie hebben wat werkt. Hier is dat dus aan waterspuit met water, maar dan heb ik het ook over bijna katachtigen ipv hond honden.

Wat wij mensen doen met onze honden is ook heel onnatuurlijk, recht op een andere hond aflopen. Als je ze vrij laat, gaan ze altijd in een boog om ‘ respect ‘ te tonen. Eigenlijk maken wij zelf hele asociale honden van onze honden.

Ik ben net voor het eerst met de twee akita’s alleen gaan wandelen. Was nat. Heel nat. Maar ging echt super. Nog lang gepraat met een meneer en toen ik achter me keek lagen ze beiden te slapen, Olivia met haar kop op mihoen. Uiteraard te laat met een foto van dit schattige moment.

Vannacht heeft ze weer super geslapen. Vandaag weer naar stal en daarna naar de dierenwinkel. Even kijken voor een beter tuig.

Afbeelding

maj0

Berichten: 6592
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:57

StonedRomy schreef:
Dat is inderdaad vervelend, dat niets lijkt te helpen. Ook niet als je het blaffen voor bent? Moet je wel een correctie hebben wat werkt. Hier is dat dus aan waterspuit met water, maar dan heb ik het ook over bijna katachtigen ipv hond honden.

Wat wij mensen doen met onze honden is ook heel onnatuurlijk, recht op een andere hond aflopen. Als je ze vrij laat, gaan ze altijd in een boog om ‘ respect ‘ te tonen. Eigenlijk maken wij zelf hele asociale honden van onze honden.

Ik ben net voor het eerst met de twee akita’s alleen gaan wandelen. Was nat. Heel nat. Maar ging echt super. Nog lang gepraat met een meneer en toen ik achter me keek lagen ze beiden te slapen, Olivia met haar kop op mihoen. Uiteraard te laat met een foto van dit schattige moment.

Vannacht heeft ze weer super geslapen. Vandaag weer naar stal en daarna naar de dierenwinkel. Even kijken voor een beter tuig.

[ [url=m/VqCpQs.jpg]Afbeelding[/url] ]


Er voor zijn is niet te doen. Ze hoort de mensen eerder aan komen dan ons.

Klopt heel veel mensen weet niet wat de communicatie tussen honden is.

Super dat het goed gaat! Mihoen zit wel op de goede plek bij jou.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 16:06

Dat is inderdaad geen beginnen aan dan. Blaffen bij bezoek is normaal, maar ze moeten niet doorgaan. Succes met het vinden van de oplossing!

Ze weegt 21.4 kg. Weet dat ze bij de fokster rond de 24/25 kg woog en daar vonden we haar nog te smal. Geen wonder dus dat ze zo onrustig is. Vanavond komt de levering vers vlees en heb nog wat blikken meegenomen voor tussendoor wat te kunnen geven. Denk dat ik begin met 4/5 porties per dag met totaal 600 gram vlees en 100 gram brok.

Verder veel koekjes laten proeven, want dierenwinkels moeten leuk zijn! Tuig gepast en gekocht.

Op stal was ze erg braaf. 2 x geblaft, maar na een commando gegeven te hebben was ze stil. Denk dat ze dus te weinig sturing en bevestiging heeft gehad bij vorige baasjes.

Afbeelding
Afbeelding
Ze kijkt zo zielig omdat ze nat wordt. Regen is niet haar ding.

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:09

Wat een knap ding! Wat voor tuigje heb je? Blij mee?

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 18:51

Oryani schreef:
Wat een knap ding! Wat voor tuigje heb je? Blij mee?


Is een tuigje van dog Copenhagen. Heb normaal altijd ruffwear, maar ben tot nu toe ook tevreden over dit tuigje. Ze laat het zich makkelijk aandoen.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 11:26

Gisteren is ze een groot gedeelte van de dag bij haar eerste eigenaar geweest omdat ze anders alleen thuis zou zijn.

Vandaag gaat de advertentie online komen. Heb nu een goed beeld van haar en ze laat hier een stabiel gedrag zien. Helaas heeft ze wel een blaasontsteking. Da wilt het even afwachten, want ze staat sinds kort op vers vlees ipv zeer zout voer. Als het begin volgende week niet verbeterd is, dan krijgt ze antibiotica.

Afbeelding
Afbeelding

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 11:47

Goed nieuws!

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 12:44

Zeker goed nieuws. Het heeft geen haast om een huisje te zoeken. Heb nu 2 afspraken op de planning voor haar en we blijven rustig doorzoeken tot we een huisje hebben gevonden wat echt bij haar past.

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 13:06

Ik zag haar voorbij komen op fb. Ik hoop dat ze snel een heel fijn blijvend thuis heeft.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 13:54

Afbeelding

Ze doet het nog altijd super. Enorm blij met hoe ze zich ontwikkeld heeft.

Zondag brengen we haar naar haar nieuwe eigenaren. Ben heel blij met de hoeveelheid reacties die ik op haar heb gekregen, zo kon ik de beste baasjes uitkiezen.

Helaas wel enorm mis gelopen met de oude eigenaren. Deze zijn verontwaardigd dat ik de hond niet goed heb getraind en gewoon snel rijk wil worden. Ik denk dat ik iets verkeerd aan het doen ben als ik hier rijk van zou moeten worden. _O-