[volg] opvang akita Mihoen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:19

Maar wat zou je moeten trainen aan Mihoen dan volgens hun?

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:26

Bizarre reactie!

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:31

Wat was hun verwachting dan?

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 14:45

akishino schreef:
Wat was hun verwachting dan?


Hun verwachting was geloof ik dat ze bij mij zou blijven of terug naar hun zou gaan.

Volgens haar oude eigenaren kon je niets met de hond. Niet mee naar restaurants, geen bezoek in huis, niet mee op bezoek, niet mee naar werk, gromde ze op vreemde mensen, kon ze niet alleen thuis blijven, konden andere mensen haar niet uit laten, trok ze aan de riem en luisterde slecht.

Ik heb de meest absurde dingen met haar gedaan. Ze kan zelfs los in de honden wei zonder problemen. Mensen kunnen haar zo uit mijn auto halen, kan haar echt aan iedere willekeurige idioot meegeven. Loopt heel ontspannen naast me, heeft 1 keer geblaft. Na een simpele stil van de nieuwe baasjes was ze klaar ermee en ging liggen in het restaurant. Heb toen bewust besloten te kijken hoe ze het zelf zouden aanpakken.

Het is echt de meest makkelijke hond ooit. Heb ik het nog niet eens over de meest makkelijke akita.

Nieuwe eigenaren hebben meteen een Hondenschool uitgezocht en gaan lekker met haar aan de slag. Satan gaat mihoen wel missen denk ik. Die twee zijn nu altijd bij elkaar.

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:31

De oude eigenaren dachten dus dat alles aan de hond lag....dat is de meest gemaakte fout.
Fijn dat ze met jou heeft kunnen laten zien hoe het ook kan. Ik hoop dat de nieuwe eigenaren er een super fijne huisgenoot bij krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:03

StonedRomy schreef:
akishino schreef:
Wat was hun verwachting dan?


Hun verwachting was geloof ik dat ze bij mij zou blijven of terug naar hun zou gaan.


Hmm, als ik een (probleem)hond gratis terug zou geven aan de fokker met het idee dat hij als hij niet verbetert definitief bij het opvangadres blijft, of weer bij mij terugkomt als de problemen weer opgelost zijn, dan zou ik ook erg schrikken als ineens blijkt dat de hond weer doorgegeven/verkocht is. Dan zou ik en bezorgd zijn en me opgelicht voelen, zeker als de hond vervolgens voor geld doorverkocht is.

Los daarvan: je schrijft dat de eigenlijke eigenaren verwachtten dat er een kans was dat de hond 'gefixt' bij hun terug zou komen. Bovendien geef je aan dat de hond de makkelijkste hond ooit blijkt. Waarom hebben de oude eigenaren dan niet de kans gekregen om de hond (zoals zij verwachtten) terug te krijgen met extra begeleiding/training?

Ik snap dat je hart op de goede plek zit, maar ik zou eens ernstig kijken naar jullie eigen rol in de communicatie, want dit soort problemen wil je niet op je naam hebben. Als jij een dier overneemt ter rehabilitatie, dan moet er ontzettend duidelijk zwart op wit staan wat jij gaat doen en wat voor rechten jij hebt; of jij nu de eigenaar bent of dat de oude eigenaar hem alleen uitleent ter observatie enz.
Is er bijvoorbeeld een officieel afstandsdocument getekend waarin de oude eigenaren officieel afstand namen of kunnen die nu claimen dat jij als trainer een hond die puur voor rehabilitatie bij jou was door jou/de fokker illegaal is doorverkocht? Die zaken komen namelijk nog wel eens voor, en dat moet je denk ik niet willen.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 16:22

De hond is niet terug naar de fokker, maar naar mij. In het contract stond duidelijk dat de hond herplaatst zou gaan worden.

Ik heb ze in het begin aangeboden om de hond te trainen en dan samen met de oude eigenaren een intensief traject in te gaan om haar gedrag bij de mensen te verbeteren. Hier hadden ze geen zin en tijd voor. Daarna 2 weken geen contact en toen kwamen ze ineens dat ze binnen 12 uur weg moest, anders naar asiel. Toen ze een dag bij mij was wilde ze haar toch misschien terug, maar wilde geen energie erin steken. Heb het goed met ze besproken en hele tijd op de hoogte gehouden van en haar gedrag bij mij, de trainingen die ik deed met haar en de zoektocht naar een nieuw baasje.

Ze hebben dus een contract getekend waarin duidelijk staat dat ze afgestaan wordt en de eigenaren geen recht meer hebben op de hond. Dit heb ik bewust gedaan.

Waarom ze geen kans meer krijgen? Omdat ze zelf aangeven er geen energie meer in te willen stoppen. Dit patroon zal bij hun gewoon doorgaan en mijn training zal niets verbeterd hebben. Want er valt bij mij niets te trainen, alleen uit te proberen.

Edit: ze is ook niet verkocht, ze is weggegeven met een onkosten vergoeding waar ik net de gemaakte kosten uit haal. Zal misschien een tientje over houden voor alle tijd die ik erin heb gestopt.

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:00

Was duidelijk toch dat ze herplaatst werd? Ik ben haar ook tegengekomen, dus was geen geheim.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-20 21:19

Was zeker geen geheim, dus waarom ze na zoveel communicatie over haar herplaatsing alsnog boos zijn geworden, zal het nooit weten. Hebben geen contact meer. Had ze graag verteld hoe het nu met haar gaat.

Vandaag is ze vertrokken naar haar nieuwe huisje. Wat ik tot nu toe allemaal doorgestuurd krijg ziet er erg goed uit.

Nog twee foto’s van bij mij:
Afbeelding
Afbeelding


Verder heb ik nog een aantal aankoop bemiddelingen op de planning staan. Een aantal voor mensen die een puppy zoeken en dan nog voor de mensen die bij mihoen zijn komen kijken en dus een oudere Japanner willen.

En verder wachten we geduldig af op de volgende hond die herplaatst moet worden. Hopelijk weer zo’n enorme knuffel als deze.

maj0

Berichten: 6592
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 22:46

Wat super dat ze een nieuw plekje heeft!

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 19:41

maj0 schreef:
Wat super dat ze een nieuw plekje heeft!


Ik ben erg blij met hoe de nieuwe eigenaren met haar omgaan. Helaas heb ik nog altijd niet het geld van de oude eigenaren ontvangen en zal ik ze dus geen update meer geven totdat ze betaald hebben. Daarnaast waardeer ik het zwart maken niet, zeker niet als ik een hond op stel en sprong ophaal en er zoveel energie in steek. Je mag teleurgesteld zijn dat ze het bij een ander wel netjes allemaal doet, maar het herplaatsen lag geheel bij mij.

Ik weet echt wel hoe ik een hond succesvol moet herplaatsen en als ik twijfel, heb ik mensen die ik eerder een bericht geef dan twee mensen die de hond vanaf dag 1 niet hebben aangevoeld.

De nieuwe eigenaren zijn heerlijk met haar bezig en ik geniet echt van iedere update. Had geen beter thuis voor haar kunnen wensen.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 07:35

Goed om te horen! Vervelend dat de oude eigenaren nog niet hebben betaald.

maj0

Berichten: 6592
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:23

Dat is wel jammer ja. Hopelijk betalen ze snel en kun je het netjes afhandelen

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: [volg] opvang akita Mihoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:04

Wat naar dat de oude baasjes zo negatief zijn!
Als ik het zo lees is het vooral confronterend voor hen dat het niet aan de hond lag maar aan henzelf en ze dat moeilijk kunnen verwerken.
Kan me dat ergens wel voorstellen, maar ik zou in hun schoenen alsnog juist blij zijn dat de hond er beter aan toe was dan gedacht en nu op een plek is waar ze wel gelukkig is.