[VOLG] Otje de Silken Windsprite

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

[VOLG] Otje de Silken Windsprite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 22:42

Hallo allemaal!

Al sinds ik een heel klein meisje ben wil ik graag een hond. Nooit van gekomen want m’n ouders houden niet zo van honden.

Inmiddels woon ik vier jaar samen met m’n vriend en is het onderwerp “hond” al regelmatig ter sprake gekomen. M’n vriend twijfelde echter nogal of hij wel een hond wil.

Een vriendin van mij heeft een Silken Windsprite, echt een onwijs leuk dier. Het is een windhond, officieel in Nederland nog niet erkent, maar in een heleboel andere landen (waaronder Duitsland en Frankrijk) wel. Silken Windsprites zijn redelijk makkelijke honden, ontzettend zachtaardig en lief, ze hebben weinig jachtinstinct en zijn goed te trainen. Voorheen werden ze ook wel Langhaar Whippets genoemd.

Vorig jaar was een kennis van die vriendin op zoek naar een adres om haar Silken tijdelijk te plaatsen. Die hond is dus bij mij komen logeren... zou voor in de eerste instantie 2 weken, uiteindelijk is ze 4 maanden gebleven :D ze was echt mijn vriendinnetje <3 die logeerpartij heeft m’n vriend dus ook helemaal verliefd op het ras gemaakt.

Dit was Gulz, onze logeerhond:
Afbeelding

Toen Gulz weer terug was naar haar eigenaar merkten mijn vriend en ik beide dat we haar gewoon ontzettend misten. Het wandelen, spelen, rennen, de knuffels... dus de beslissing was gemaakt; er komt een hond! En om precies te zijn, een Silken Windsprite :D de reu van mijn vriendin is een dekreu en Gulz dr zus bleek qua bloedlijnen erg goed bij hem te passen, dus werden er bloedonderzoeken gedaan naar eventuele ziektes... en toen die ook goed waren, is ze gedekt. Op 15 januari.

Afgelopen zondag, precies 2 maanden na de dekking, zijn er 5 gezonde pups ter wereld gekomen <3 4 teefjes en 1 reutje.
Ik wilde ontzettend graag een bont teefje, maar de kans op bont was gezien de lijnen ontzettend klein.

Maar... er is toch een bont teefje uitgekomen! Voelt echt een beetje meant to be <3 natuurlijk moeten we haar karakter even afwachten, maar anders komt de bonte als het goed is hierheen.

Ik word echt veel betrokken erin, heb geholpen namen uit te kiezen en krijg zeer regelmatig foto’s. Superleuk! Dus dacht, misschien vind Bokt het leuk om dit nestje ook te volgen, als een beetje schattige afleiding van de corona crisis oom.
Ik mag ze hier plaatsen :)


Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-05-20 19:57, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast op verzoek

Anoniem

Re: [VOLG]Silken Windsprite pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:44

Zo lief <3 Ik ga zeker volgen! :D

mariettek

Berichten: 1685
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:26

Wat leuk! Ik heb zelf ook dit ras een beetje op het oog voor de toekomst. Veel plezier met je toekomstige pup!

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 23:28

Groot gelijk, het is echt een geweldig ras! De dekreu van die vriendin hebben we afgelopen jaar ook 4 weken te logeren gehad omdat zij mee deed met de Mongol Derby, ook echt onwijs genoten van ‘m. Probeer ook altijd met haar mee te gaan naar de rasshows, echt zo leuk daar. Iedereen laat dan voor de show alle honden los zodat ze even lekker kunnen spelen met z’n alle. Echt een geweldig leuk sfeertje, ze zijn ook zo leuk met elkaar allemaal.

Dit is Remus, tevens de papa van de pups.
Afbeelding

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG]Silken Windsprite pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:03

Owjee, nu MOET ik volgen. Ik ben gék op windhonden, zulke lieve, zachtaardige honden. Geweldige mix van 'kan buiten uren mee als jij dat wil' en 'heerlijk lui op de bank'. En zo fluffy zijn ze natuurlijk super leuk! <3

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Re: [VOLG]Silken Windsprite pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:37

Wat een leuke honden! Ik ga zeker volgen :)

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [VOLG]Silken Windsprite pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:06

Nou dat is inderdaad geen toeval meer, 1 bont teefje :D.
Superleuk, ik volg.

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 13:50

@Skippy01 ja het zijn echt heerlijke honden! Lekker even buiten rennen en spelen en dan weer lekker lui op de bank :)) Ze heten ook niet voor niks "Silken" Windsprites, hun vachten zijn ook echt zijdezacht <3 Echt heerlijk om mee te knuffelen :D

@Valerie_V leuk dat je volgt!

@Eva1969 nee he, het moet gewoon zo zijn <3

Nog wat foto's van mijn favorietje <3
Afbeelding

*boink* :')
Afbeelding

Ze bleef wat achter in gewicht, maar gelukkig gaat dat nu ook goed!

4 van de pups (van nummer 5 zie je rechtsboven nog net een stukje voetjes)
Afbeelding

Ze zijn zooo schattig he. Echt. Soms betrap ik mezelf er gewoon op dat ik in deze quarantaine ellende gewoon een uur alleen maar naar de puppyfoto's zit te kijken. En het ergste is nog dat het ook gewoon steeds dezelfde foto's zijn waar ik naar kijk :')
Ik vind het ook gewoon zo leuk en bijzonder dat ik zo betrokken wordt bij hun hele opgroeien, des te leuker om dat ook met jullie allemaal te delen *\o/*

Flux

Berichten: 2490
Geregistreerd: 10-06-05

Re: [VOLG]Silken Windsprite pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:52

Oh! Ik wil ook een! <3

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:58

Wat grappig, 1 koeienhondje tussen allemaal bruintjes. <3 Ik ken het ras verder niet, maar als ik zo de beschrijving lees zijn ze erg leuk. Ook leuk dat je er zo in betrokken wordt. Nu nog een tijdje wachten, maar alvast veel plezier met de voorpret.

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [VOLG]Silken Windsprite pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:00

Och puppies kijken is zo leuk, nog leuker dan tv. Heeft de fokker geen webcam? Kom je helemaal niet meer achter je beeldscherm weg ;)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG]Silken Windsprite pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:13

De niet-bonte worden straks fawn van kleur? Of blijven die echt bruin? Bij volle whippets wordt die kleur meestal fawn, mooiste kleur vind ik dat :)

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:17

Wat ontzettend leuk en een fijn vooruitzicht in deze tijd om een puppy te mogen krijgen.
Halsbandje is om niet in de war te raken met haar broertjes en zusjes?? :D

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG]Silken Windsprite pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:41

Oh silken! Dat is al even geleden dat ik die nog tegen gekomen ben. Nu ja, ze zijn ook dun bezaaid.

Wat leuk dat je binnenkort een pup verwacht! Ik ben ook weg van windhonden maar ik heb nu een italiaans windhondje in huis dat zó complex is, dat mijn man nooit ofte never nog een windhond in huis wil.

Wat maakt dat een silken weinig jachtinstinct heeft? Want dat is bij andere windhonden vaak het tegenovergestelde.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:47

Lukasje schreef:
Oh silken! Dat is al even geleden dat ik die nog tegen gekomen ben. Nu ja, ze zijn ook dun bezaaid.

Wat leuk dat je binnenkort een pup verwacht! Ik ben ook weg van windhonden maar ik heb nu een italiaans windhondje in huis dat zó complex is, dat mijn man nooit ofte never nog een windhond in huis wil.

Wat maakt dat een silken weinig jachtinstinct heeft? Want dat is bij andere windhonden vaak het tegenovergestelde.


Een Italiaantje is van karakter écht wel anders dan een whippet of greyhound hoor ;)

Silkens zit toch sheltie doorheen en dan weer teruggefokt op whippet? Whippets zijn al de windhonden met het minste jachtinstinct en sheltie is natuurlijk een herder, geen jager.

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG]Silken Windsprite pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:57

Ja weet ik maar daar krijg ik mijn man echt niet mee overtuigd. Er komt gewoon nooit meer een windhond binnen.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:00

Lukasje schreef:
Ja weet ik maar daar krijg ik mijn man echt niet mee overtuigd. Er komt gewoon nooit meer een windhond binnen.


Flauw hoor! :Y) (ik heb ook zo mijn rassen die er nooit in komen hier, maar windhonden zijn altijd welkom :j )

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 15:26

Skippy01 schreef:
Lukasje schreef:
Oh silken! Dat is al even geleden dat ik die nog tegen gekomen ben. Nu ja, ze zijn ook dun bezaaid.

Wat leuk dat je binnenkort een pup verwacht! Ik ben ook weg van windhonden maar ik heb nu een italiaans windhondje in huis dat zó complex is, dat mijn man nooit ofte never nog een windhond in huis wil.

Wat maakt dat een silken weinig jachtinstinct heeft? Want dat is bij andere windhonden vaak het tegenovergestelde.


Een Italiaantje is van karakter écht wel anders dan een whippet of greyhound hoor ;)

Silkens zit toch sheltie doorheen en dan weer teruggefokt op whippet? Whippets zijn al de windhonden met het minste jachtinstinct en sheltie is natuurlijk een herder, geen jager.


Dat laatste klopt idd :j natuurlijk hebben ze wel wat jachtinstinct hoor, maar dat is er over het algemeen ook vrij makkelijk uit te trainen. De eerste logeerhond die we hadden hebben we in die 4 maanden echt helemaal niks gemerkt van jachtinstinct. Van de papa van de pups een beetje, die vind het wel leuk om vogels enzo op te jagen maar pakken doet hij ze niet. En als je merkt dat hij erheen wil zeg je “nee” en dat doet hij het niet.

Haha halsbandjes zijn idd om niet in de war te raken, is bij de gevlekte niet echt nodig :+ maar is ook gewoon leuk, allemaal regenboog kleur bandjes haha. De rode en de gele hadden hun bandjes afgekregen, moest de fokker helemaal foto’s gaan ontleden om te zien welke nou bij welk bandje hoorde _O-
Ze heeft geen webcam, de fokker is niet zo’n techneut :)) maar krijg wel heel regelmatig foto’s.

Denk dat ze idd fawn van kleur zullen worden Skippy :j heel benieuwd hoe ze opdrogen qua tinten enzo :D de papa was echt een donkere pup en die is vrij licht nu met een klein tintje rood.

Italiaantjes zijn wel een slag apart ja! Afgelopen jaar was ik met die vriendin van de papahond mee naar een windhondenshow in België en ik vond die Italiaantjes over het algemeen maar nerveus := Maar ik ken niet echt italiaantjes verder dus misschien was het toeval hoor.
Verder kon je aan alle kanten knuffelen met mega vriendelijke barzois, Afghanen, Sloughi’s, Saluki’s, Silken Windhounds enzo... maar die italiaantjes niet haha.

Mocht toen van een Silken Windhound fokker ook even in hun ren om met hun honden te knuffelen haha, heerlijk _O- windhonden zijn zo leuk <3

Afbeelding

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 18:14

Hallo, nog even een pupdate hier :D

Het gaat goed met de kleine dikzakjes! Ze groeien goed, vooral hun neuzen beginnen lang te worden _O-

Ze worden op het moment wel een beetje bijgevoerd, mams had wat ontstoken tepels dus gaf minder melk.
Afbeelding

Die oortjes <3
Afbeelding

Dikkies :D
Afbeelding


Afbeelding

Van de week ben ik met de papa lekker een stuk wezen wandelen, blij ei :D
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG]Silken Windsprite pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:30

Wat lief <3

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Re: [VOLG]Silken Windsprite pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:28

Super lief <3

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:31

Warboel schreef:
....

Mocht toen van een Silken Windhound fokker ook even in hun ren om met hun honden te knuffelen haha, heerlijk _O- windhonden zijn zo leuk <3

[ [url=m/tWMrVA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hé die ken ik die honden, zijn van een vriendin van ons :D

Leuk TS, ik vind de windsprites altijd erg aantrekkelijk :j

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG]Silken Windsprite pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:38

Mooie pups <3

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG]Silken Windsprite pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:12

Heerlijk, puppyspam! <3

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG]Silken Windsprite pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:34

O wat lief!! Word er een beetje jaloers van. Wacht al zo lang op een pup en zou zo goed uitkomen in deze tijd van thuisblijven. Maar het is je van harte gegund, geniet ervan