Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 17 [ 410 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Otje de Silken Windsprite

 
Profiel   

Zeker een prachtige leeftijd! Inslapen zal nooit makkelijk worden maar dat hij een fijn, lang en zeeer verwend leven gehad heeft verzacht de pijn wel iets :+: we zijn wel echt super blij dat we een paar weekjes terug nog lekker met alle drie naar het strand geweest zijn! Frodo als een baas in z’n bolderkar en z’n vriendinnetjes er naast spelen en rennen. Fantastisch vond ‘ie dat, lekker zitten en om zich heen kijken en de omgeving met alle geurtjes en kleurtjes en dingen in zich opnemen.

Ot vindt echt alles geweldig en prima, zolang ze maar bij mij is <3 ik vind het ook echt heerlijk om dingen met dr te ondernemen, ik rij al een aantal jaar geen paard meer en heb het echt gemist om samen met een lief dier dingen te leren, samen te groeien en beter te worden en er samen van te genieten <3 nu met Ot heb ik dat dubbel en dwars :D


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 14:42 



 
Profiel   

Vandaag naar de renbaan geweest in Spaarndam, Ot vond het helemaal geweldig!
Ze vond de haas echt super interessant.
[ img ]

Het rennen zelf vond ze wel een beetje spannend! We zijn begonnen met een lange zijde van de renbaan zodat ze nog geen bochten hoeft te lopen, gewoon lekker spelenderwijs aanleren. Ze vindt het altijd heel spannend als ze ver bij me vandaag gaat dus de eerste keer startte ik haar zelf en ging m’n moeder dr opvangen, maar toen draaide ze halverwege om om te kijken waar ik was haha. Ze ging wel verder, maar ze tikte m’n moeder aan en draaide toen weer om om vervolgens keihard terug naar mij te rennen :D

De tweede keer heeft m’n moeder haar gestart en ik haar opgevangen en dat ging veel beter. Met Flyball was het hetzelfde, en durfde ze in het begin ook alleen maar als m’n vriend of ik bij de machine stond.
Komt allemaal wel goed dus, ze vond het in ieder geval prachtig.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 21:04 



 
Profiel   

Goed opgelet met flyball dus, slim meisje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 21:11 



 
Profiel   

Spectaculaire foto die laatste! Loopt haar ras ook wedstrijden op de baan?
Echt supertof dat je dit ook met haar doet, veelzijdige opvoeding :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 19:02 



 
Profiel   

Nee helaas geen wedstrijden, Windsprites zijn (nog) niet FCI erkend dus dan kan het helaas niet. Aan de ene kant wel jammer, aan de andere kant ook weer niet want nu is het echt alleen maar voor de lol en kan ik me ook niet per ongeluk verliezen in dat alles perfect moet zijn. Veelzijdig is ze zeker! Het enige dat ze tot nu toe niet zo leuk vond was het showen tijdens een show van de rasvereniging. Dus dat doen we gewoon lekker niet meer!

Zondag gaat dr zusje Billie mee naar de renbaan, heel veel zin in! Die twee zijn ook dikke vriendinnen dus dat zal naast op de baan rennen ook wel even lekker spelen worden <3

Nog wat foto’s van de renbaan:
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 19:17 



 
Profiel   

Al die foto’s, maar vooral de tweede, WAUW

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 11:17 



 
Profiel   

Vind de eerste er juist heel mooi uit springen die zou je gewoon zo aan de muur willen hangen. <3

Zo jammer dat ik op een flat woon en vind dat honden niet op een flat horen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 11:37 



 
Profiel   

Ik woon ook in een flat Marcella :o Windhonden zijn echt couch potatoes. Ze ligt de hele dag opgerold als een donutje op de bank, d'r kussen of in d'r mand. Of lekker op schoot <3 Om te spelen hebben we genoeg ruimte en we hebben een groot balkon (6x3 meter ongeveer) waar ze gewoon lekker op mag en daar heeft ze een zitzak waar ze op kan liggen. Ze kijkt heel graag naar beneden naar fietsers en wandelaars of gewoon lekker naar de vogeltjes! We hebben een heel groot losloop gebied recht naast de deur waar we minimaal 4 keer per dag heen gaan (met verschillende routes, de kortste 10 minuten en de langste 7 km geloof ik), we rijden regelmatig naar het strand of naar een andere leuke (nieuwe) plek. Afgelopen weken wekelijks Flyball en nu dan de renbaan. Soms heeft ze echt geen zin om te wandelen, dan doet ze d'r behoeft en wil ze echt graag weer naar huis. Vooral als het wat kouder of nat is. Het zijn echt geen high energy high workdrive honden. Ze doet wel graag puzzels in huis, dat vindt ze merkbaar heel leuk! Ik heb echt niet het idee dat ze iets te kort komt omdat we in een flat wonen! Ze komt ook al sinds jongs af aan bij m'n ouders en die hebben wel een tuin, maar daar doet ze eigenlijk hetzelfde als op ons balkon. Beetje chillen op d'r kussen, beetje vogeltjes kijken. D'r behoefte wil ze niet in de tuin doen :n

Ga ook zeker wat af laten drukken, maar weet nog niet welke! Ben niet zo goed in kiezen :') Misschien laat ik er wel een paar afdrukken <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 21:37 



 
Profiel   

Met straks al 3 katten wil ik het een hond niet aandoen. En zonder auto kan ik een hond ook niet even meenemen naar de moestuin. Misschien ooit als ik geen moestuin meer heb en gepensioneerd ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 22:16 



 
Profiel   

We zouden vandaag weer naar de renbaan, helaas hadden ze motorpech met de haas dus ging het niet door! We hadden afgesproken met Otje’s zusje Billie om samen te gaan, dus in plaats van de renbaan zijn we maar samen naar het strand gegaan. Was heerlijk, het weer was natuurlijk ook fantastisch dus het strand was misschien nog wel leuker dan de renbaan :))

Ach en wie heeft de renbaan nodig voor snelheidstraining :P
[ img ]

[ img ]


[ img ]

Foto finish :):)
[ img ]

En dan even lekker afkoelen in de zee <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 21:24 



 
Profiel   

Wat een lol :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 21:41 



 
Profiel   

Wat een leuke foto's!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 11:32 



 
Profiel   

Vandaag weer naar de renbaan geweest, de derde keer! Voor de verandering een keer naar Rotterdam gegaan. Ze heeft de 350 meter gelopen, dat is een hele ronde, en ze vond het helemaal geweldig! *\o/*

[ img ]


Ze is zo’n lekker ding. Nog wat foto’s van de renbaan van vorige week:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

TARGET AQUIRED :+
[ img ]

We hebben ook een Silken Windsprite wandeling gehad waar ze een boel nieuwe vriendinnetjes gemaakt heeft! En we d’r sister from another mister Veertje ontmoet hebben.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ze is ook best wel een waterratje. Voor een bal wil ze zelfs zwemmen!

[ img ]

[ img ]


We zijn ook weer bij onze beste vriendjes langsgeweest!

[ img ]

En naar het strand geweest met bestie Bo.

[ img ]

[ img ]

Het warme weer van een paar weken terug vond ze maar meh. Te warm om te rennen, booooring :P
Ze is wel even een unicorn geweest.
[ img ]

En als je het warm hebt, kan je het beste gewoon met je blote buik omhoog afkoelen :+

[ img ]

Wij Otje heeft ook een nieuwe bank op het balkon. Als we het aardig vragen mogen we erbij!
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Mood
[ img ]

Ze heeft het er allemaal maar druk mee :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 15:40 



 
Profiel   

Wat is het toch een heerlijk beestje. <3

Ze gaat ook lekker op de baan. Is ze al uit het starthok gestart?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 15:44 



 
Profiel   

Nee nog niet, vorige week in Spaarndam stond er wel een rij starthokken in de kantine dus is ze er wel even in geweest, met wat koekjes als beloning :P volgens mij vond ze er niet zoveel van, ze vond het niet echt heel spannend in ieder geval.

Ze liep tot vandaag eigenlijk ook korte stukjes omdat ze het nog heel spannend vond, maar ze heeft het ineens door! Dus wil nu ook wel gaan oefenen met het starthok. Volgende week een weekendje vrij en dan de week erop maar eens proberen! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 15:48 



 
Profiel   

Laat haar dan door het hok heen starten. Niet de kleppen dicht. Dat vonden ze bij ons echt heel spannend. Wij hebben ze eerste haas voor het hok en hond er achter vasthoudend laten starten. Daarna hok voor dicht en tegenhoudend achter. Daarna pas volledig dicht. En dan komen ze de eerste paar keer als je pech hebt ook nog niet het hok uit :') :') Of je hebt zo'n sukkel als xoran die zich in het hok omdraaide |o :? Echt hoe dan...?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 15:56 



 
Profiel   

Het was eigenlijk niet eens de bedoeling om dr vandaag 350 meter te laten starten, had dr opgegeven voor het korte stukje (dus vanaf de 480 m starthokken en dan 1 lange zijde + evt 1 bocht) maar dat deed ze zó enthousiast dat ze de tweede keer bij de 350 meter mee mocht doen :D korte stukje heeft ze namelijk 3 keer heen en weer gerend _O- ze had er in ieder geval lol in :')


Thanks voor de tip iig, gaan we proberen volgende keer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 17:41 



 
Profiel   

Haha heerlijk dat enthousiasme.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 17:45 



 
Profiel   

Hele lenige honden toch? Omdraaien in het starthok? Mooi dat ze zo'n lol heeft in dat rennen, en dat je het dan ook met haar kan doen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 08:34 



 
Profiel   

We zijn vanmiddag teruggekomen van 2 nachtjes in een hotelletje op de Veluwe met z’n drietjes, we hebben enorm genoten!

Alleen woensdag is Otje de sufferd in dr snufferd geprikt door een of ander prikbeest, arme kind dr hele neus en lippen waren opgezwollen. Dus we hebben nog even kennis gemaakt met de plaatselijke dierenarts :+ gelukkig viel het uiteindelijk mee, 2 prikjes en de dag erna zag je er niks meer van. Gelukkig geen zwelling in de keel!


[ img ]

———

Maar buiten dat om hebben we echt heerlijke dagen gehad! Woensdag hebben we het natuurgebied om het hotel een beetje verkend, 5 kilometer gewandeld. ‘s Avonds heerlijk gegeten in het hotel. Ze was al snel een beroemdheid, het personeel en de andere gasten vonden d’r zo enorm leuk :)) ik had aan 1 iemand van het personeel verteld dat we bij de dierenarts geweest waren, en al snel kregen we van meerdere personeelsleden de vraag of het wel ging met d’r. Zo lief! De kamer was ook top, er lag een bedje voor Otje klaar en een voer- en waterbakje <3

Donderdag hebben we 10 kilometer gewandeld in 3 uur, we hebben het Verscholen Dorp bezocht waar in de Tweede Wereldoorlog onderduikers in deels ingegraven hutten woonden.

Verder gewoon lekker over de heide en door het bos gestruind, Otje was enorm onder de indruk van alle geurtjes, kleurtjes en andere sensaties :+ we hebben zelfs nog een slangetje gezien! Dat was echt heel tof.

Oja en ja Otje heeft dr eigen rugzakje haha. Zit een waterzakje in, een tekentangetje en pincet, en reserve poepzakjes. Ik vind het ideaal! Zijn echt van die dingen die je anders snel vergeet of die je steeds kwijt bent omdat ze in verschillende tassen rondzweven. Ze mag ze lekker zelf dragen _O-

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Vandaag hebben we ook nog een kilometer of 5 gewandeld, naar “het Pluizenmeer”, we noemen Otje vaak Pluis dus we moesten natuurlijk even kijken waar kleine Pluisjes vandaan komen :Y) Bleek middenin een soort sprookjesbos te liggen <3

[ img ]

[ img ]


[ img ]

[ img ]

Ik had voor de gelegenheid een nieuwe regenjas gemaakt voor Otje omdat de voorspellingen echt heel slecht waren, maar we hebben 3 dagen fantastisch weer gehad. Alleen maar zon {:} maar ach, beter bij je hebben en niet nodig hebben dan niks bij je en dat die arme hond zeiknat regent natuurlijk, dat had ze me vast niet in dank afgenomen haha.

[ img ]

[ img ]

Ben wel trots op de nieuwe zelfgemaakte jas dus toch maar even een foto.

We logeerden in hotel de Dennenheuvel in Epe, echt een aanrader! Heerlijk geslapen, heerlijk gegeten en een super goede service. Voor Ot ook weer een fijne ervaring! En de lokale dierenarts in Heerde is ook aan te raden _O- het leven met Otje is iig nooit saai :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 23:17 



 
Profiel   

Wat sneu, dat bekje
Ziet er uit als een fijne paar dagen weg
Hoeveel gewicht kan ze dragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 10:04 



 
Profiel   

@hasufel ik laat dr niet meer dan ongeveer 1 kilo dragen, richtlijn is geloof ik 25% van het lichaamsgewicht maar dat is niet nodig voor ons. Wat water (maximaal zo’n 500 ml, dus 500 gram) en wat kleine spulletjes is wel handig, meer hoeft ze niet mee te sjouwen. Dat is ook echt Otje’s avonturen tuig, dus dan heb je het ook allemaal bij elkaar ipv dat je het steeds in een andere tas moet doen :P

————

Helaas is afgelopen dinsdag mijn lieve oma nog vrij plotseling overleden. Van het weekend waren er nog niet echt tekenen dat het snel zou gaan gebeuren (ze was 96 en juist weer een beetje opgeleefd sinds een paar maandjes omdat ze verhuisd was naar een heel erg fijn nieuw zorgcentrum, waar echt súper goed voor haar gezorgd werd), maar maandagochtend belde de verpleging naar m’n moeder dat oma niet lekker was. Maandagmiddag is de arts geweest en die vermoedde longontsteking. Oma praatte toen nog wel een klein beetje. Otje was toen mee met m’n moeder maar die wilde níks van oma weten, terwijl ze normaal gek is op haar. Ik ben maandagavond nog geweest en dat is gelijk afscheid geweest, ze was zó hard achteruit gegaan. Ze was toen wat bang en onrustig dus heeft ze extra morfine en een slaapmiddel gekregen. Dinsdagochtend is ze rustig ingeslapen. Echt heel erg snel gegaan dus.
Oma wilde graag een dienst in de katholieke kerk.

M’n moeder heeft aan de pastoor gevraagd of Otje mee mag naar de begrafenis, en dat mag <3 ze heeft uitgelegd dat Otje voor mij wat extra steun is door mn autisme en dat oma ook helemaal gek was van haar.

Echt zo fijn. Ik heb een prachtig halsbandje voor haar laten maken zodat ze er netjes bij loopt met de begrafenis.

Otje en oma <3 <3
[ img ]

Otje’s nieuwe halsband. Hij is zó mooi. Ik heb er een zwarte lijn bij waar ik nog wat nep bloemen op wil maken.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 17:07 



 
Profiel   

Oh joh, zo snel gegaan... gecondoleerd.

Bijzonder is dat, hoe een hond daarop kan reageren. En ja, bij ons was een van de honden ook mee naar de begrafenis. En hij rent nog steeds precies naar haar graf toe, als hij losloopt. Mooi is dat.

Sterkte samen :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 17:17 



 
Profiel   

Gecondoleerd, wat verdrietig. Heel fijn dat otje mee mag en ze ziet er netjes uit met die nieuwe halsband.
Sterkte komende tijd :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 19:32 



 
Profiel   

Gecondoleerd. Wel lief dat Otje mee mag, die halsband is prachtig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 21:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 17 [ 410 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen