[VOLG] x Hollandse Herderpups in aantocht!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LaPluche

Berichten: 1998
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: [VOLG] x Hollandse Herderpups in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:59

Dat zei je ook :)
Ik had het even over mijn visie. :')

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:19

LaPluche schreef:
Dat zei je ook :)
Ik had het even over mijn visie. :')

Ohhh oeps :') ik dacht dat je mijn berichtje verkeerd had begrepen. Sorry :o :D

LaPluche

Berichten: 1998
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: [VOLG] x Hollandse Herderpups in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:50

Nee hoor, ik ben het eens met je.
Dit soort honden moet een baas hebben die actief met ze aan het werk gaat.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 20:10

Lapluche, dit wordt mijn derde nestje.
Uiteraard kijk ik of de pups bij geschikte eigenaren komen. 95% gaat de sport in.

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] x Hollandse Herderpups in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:29

Leuk ben benieuwd wat er word geboren

Train zelf ook ph1 met een x mechel teef en heb een x Hollander reu pup optie uit een nestje mechel x Hollander.

Zoals jij het beschrijft kwa kleuren etc is gewoon hoe het gaat in de werkhonden wereld de kleur bepaald de benaming, zwart is X mechel en streep is x Hollander.

Staan ze op bloedlijnen?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [VOLG] x Hollandse Herderpups in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 19:26

Hee Seven, beide ouders staan op bloedlijnen.
Djess BRN 26003 en Dio BRN 25610.

Djess begint echt heel zwaar te worden, volgende week woensdag weet ik hoeveel pups we kunnen verwachten. Je kan ze al heel goed voelen bewegen, en dat was op dag 45 al zo, dus het kan zomaar dat er veel in zitten. Als het alleen veel vruchtwater is, dan voel je ze niet zo goed.

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] x Hollandse Herderpups in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:33

Spannend ben heel benieuwd. Bedankt voor de bloedlijnen vind het altijd leuk die uit te pluizen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [VOLG] x Hollandse Herderpups in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 19:45

Bij mijn nesten heb ik bewust voor lijnteelt gekozen. Dit wordt Djess haar derde en laatste nestje, ze is 5 en 3 nesten vind ik echt de max.
In het eerste nestje zat maar 1 pup, die heb ik gehouden en heet heel creatief REMY (als in: alleen op de wereld). Tweede nestje 7 pups en nu denk ik 10+.

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:27

Ik volg ook even, ben benieuwd hoe het gaat!
Onze duitse herder teef is drachtig gescand en uitgerekend op 7 juni.

Little_Gift
Berichten: 1785
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:35

Zoe_97 schreef:
Ailill schreef:
Weet je waar ik me de laatste tijd, binnen ieder honden topic hier op Bokt aan erger? De sfeer die telkens weer, op wat voor manier dan ook, steeds negatief van start gaat. Hoe een TS het dan ook aanpakt, niets is goed voor een select groepje mensen. Onwijs jammer.

Nee hoor. In mijn topic met verantwoord nest geen negatieve reacties :D?


Duuuhhhh de enige die hier altijd negatief doet over anderen en zichzelf oh zo fantastisch vindt fokken, is KimD en laat die nou net vriendjes zijn met jou dus uiteraard houdt ze daar haar mond!

De werkhonden FOK zoals hier, is een STUK verantwoorder fokken dan die show border FOK hoor!

KimD

Berichten: 20462
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:55

Little_Gift schreef:
Zoe_97 schreef:

Nee hoor. In mijn topic met verantwoord nest geen negatieve reacties :D?


Duuuhhhh de enige die hier altijd negatief doet over anderen en zichzelf oh zo fantastisch vindt fokken, is KimD en laat die nou net vriendjes zijn met jou dus uiteraard houdt ze daar haar mond!

De werkhonden FOK zoals hier, is een STUK verantwoorder fokken dan die show border FOK hoor!


Hahaha, cool dit. :')

Fun fact: Zoë en ik vliegen elkaar meer in de haren dan dat we vriendjes zijn. Maar ze weet wél waar ze mee bezig is èn doet dit op een verantwoorde manier, net zoals ik maar ook minimaal 10 andere hondenfokkers hier op Bokt. :)

Of ik je wel of niet kan uitstaan, als jij weet waar je mee bezig bent zal ik dat nóóit tegenspreken. Of het nou gaat om fokken, sport, benodigdheden of voor mij part om het repareren van auto's, als je gelijk hebt, heb je gelijk.

Dat heb jij overigens niet, want ik vind showhonden over het algemeen afschuwelijk en fok deze ook absoluut niet, niet omdat ze niet gezond zijn maar omdat het mijn smaak niet is. Maar dat heeft überhaupt niks met verantwoordelijke fok te maken. Verantwoordelijk betekent dat je weet waar je mee bezig bent en dit op een verantwoordelijke manier doet. Honden die getest zijn, honden die gezond zijn, een gezonde kruising. (Geen pom x border bijv)

Ik persoonlijk ben pertinent tegen kruisen maar als iemand al wilt kruisen en rekening houd met ras & gezondheid dan helemaal prima. +:)+

Ik vind het altijd grappig dat jij altijd
face first in de aanval gaat zonder je antwoorden ook maar doordacht te hebben, want in dit topic heb ik precies niks negatiefs gezegd. :+ Je lijkt wel een kleuter die geen aandacht krijgt en moet schreeuwen en stampen om dat wél te krijgen. Dus een verzoek van mij, als je de volgende keer mijn naam noemt, doe dat dan in de goede context of met goede argumenten én heb het lef om het ook in PB te sturen.

Verder is dit ver offtopic en ook het enige wat ik erover zeg, maar ik werd door iemand anders op de hoogte gesteld dat mijn naam genoemd was.

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:03

KimD schreef:
Little_Gift schreef:

Duuuhhhh de enige die hier altijd negatief doet over anderen en zichzelf oh zo fantastisch vindt fokken, is KimD en laat die nou net vriendjes zijn met jou dus uiteraard houdt ze daar haar mond!

De werkhonden FOK zoals hier, is een STUK verantwoorder fokken dan die show border FOK hoor!


Hahaha, cool dit. :')

Fun fact: Zoë en ik vliegen elkaar meer in de haren dan dat we vriendjes zijn. Maar ze weet wél waar ze mee bezig is èn doet dit op een verantwoorde manier, net zoals ik maar ook minimaal 10 andere hondenfokkers hier op Bokt. :)

Of ik je wel of niet kan uitstaan, als jij weet waar je mee bezig bent zal ik dat nóóit tegenspreken. Of het nou gaat om fokken, sport, benodigdheden of voor mij part om het repareren van auto's, als je gelijk hebt, heb je gelijk.

Dat heb jij overigens niet, want ik vind showhonden over het algemeen afschuwelijk en fok deze ook absoluut niet, niet omdat ze niet gezond zijn maar omdat het mijn smaak niet is. Maar dat heeft überhaupt niks met verantwoordelijke fok te maken. Verantwoordelijk betekent dat je weet waar je mee bezig bent en dit op een verantwoordelijke manier doet. Honden die getest zijn, honden die gezond zijn, een gezonde kruising. (Geen pom x border bijv)

Ik persoonlijk ben pertinent tegen kruisen maar als iemand al wilt kruisen en rekening houd met ras & gezondheid dan helemaal prima. +:)+

Ik vind het altijd grappig dat jij altijd
face first in de aanval gaat zonder je antwoorden ook maar doordacht te hebben, want in dit topic heb ik precies niks negatiefs gezegd. :+ Je lijkt wel een kleuter die geen aandacht krijgt en moet schreeuwen en stampen om dat wél te krijgen. Dus een verzoek van mij, als je de volgende keer mijn naam noemt, doe dat dan in de goede context of met goede argumenten én heb het lef om het ook in PB te sturen.

Verder is dit ver offtopic en ook het enige wat ik erover zeg, maar ik werd door iemand anders op de hoogte gesteld dat mijn naam genoemd was.

Dit dus. Ik ga mijn woorden hier niet verder aan vuil maken. Little gift, jij hebt blijkbaar een probleem met mij als persoon. Helemaal prima. Dat je showhonden niets vind. Ook helemaal prima. Maar als er 1 ding is dat je niet kan zeggen is dat mijn fok niet verantwoord gebeurd. Ik test op alles wat er maar te testen is en mijn honden zijn vrij van alles. Net als de dekreuen die ik op de planning heb staan in de toekomst te gebruiken. Voel je vrij me een pb te sturen, maar op deze manier reageer ik niet meer op je. Fijne dag nog

LaPluche

Berichten: 1998
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: [VOLG] x Hollandse Herderpups in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:40

Zullen we het gewoon ontopic houden en hier vetes uit gaan vechten.
Het was een leuk topic waar TS ons op de hoogte wilde houden van haar nest.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [VOLG] x Hollandse Herderpups in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 20:33

Joh echt, moet dat hier? Please ga via PB ruziemaken, hier heb ik dit topic niet voor gemaakt.

Och die Djess zie je met de dag groeien, ze lijkt van bovenaf gezien net een geit, met uitpuilende buik aan beide zijden. Nu kun je al goed zien dat er aan de ene kant meer pups zitten dan aan de andere kant, ene zijde is boller dan de andere.

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: [VOLG] x Hollandse Herderpups in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:44

Een goed volle buik zo te lezen, wat lijkt me dat speciaal om mee te maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:59

imker schreef:
Beide ouderdieren zijn röntgenologisch en klinisch getest.

Ik heb de term politiehond gebruikt omdat dat in de wandelgangen het simpelst is. Anders wordt het: ik train honden tot en met het PH1 certificaat Dan snapt ook niemand wat ik bedoel.

Bij onze bloedlijnen is er Mechelaar in gefokt zijn, dus kunnen we zowel mechelkleur, zwart of Hollander pups krijgen. Met of zonder wit. Hoewel witte bef niet graag gezien wordt.


Train je ze ook op voor verkoop?
Laatst bijgewerkt door Muiz op 09-05-20 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote werkend gemaakt

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [VOLG] x Hollandse Herderpups in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 10:03

De pups die nu bij mij verwacht worden, blijven tot 15 weken ivm export naar zowel Canada, Colombia en Guatamala. Bij deze kleintjes begin ik wel met wat basisdingen, maar verder leid ik deze pups niet op. Misschien dat ik een teefje aanhoud tot een maand of acht, daar zet ik dan de basis op (apporteren, speuren) en dan in de verkoop.
We zitten nu op dag 53 en vannacht heb ik achter geslapen, dat blijf ik nu doen tot de pups er zijn.

LaPluche

Berichten: 1998
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: [VOLG] x Hollandse Herderpups in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 13:00

Ik ben zo benieuwd wat er uit gaat komen!
Slaap je beneden zodat je door hebt als ze begint werpen?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: [VOLG] x Hollandse Herderpups in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 13:18

Hé wat leuk en wat een knappe ouders!

Ik volg graag!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [VOLG] x Hollandse Herderpups in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 14:17

Ik heb er een camera op staan en ik slaap 5 meter van haar af. Mijn honden zijn werkhonden, dus die komen bij ons niet binnen, behalve pups tot 3 maanden. Ik slaap in onze mancave, naast de kennels.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LaPluche

Berichten: 1998
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: [VOLG] x Hollandse Herderpups in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:37

Mooi om zo te zien! Die van jou heeft een beste buik idd!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [VOLG] x Hollandse Herderpups in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 15:45

Het wordt steeds 'erger' met haar buik, ze kan moeilijk opstaan en heeft het er duidelijk zwaar mee. Die 20e zal ze vast en zeker niet halen.
Zojuist eens goed gevoeld aan alle kanten van haar buik, maar boven, onder, links en rechts: alles beweegt van de pootjes en kopjes.
Morgen om 11 uur rontgenfoto, dan ook gelijk de pitonspuiten en AB halen. Thuis ga ik haar in de auto krijgen door een tafeltje voor de achterbak te zetten, bij de dierenarts zal ik wat extra handjes nodig hebben. Djess ziet er inmiddels uit als een ballon. Ik zal zo een foto plaatsen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [VOLG] x Hollandse Herderpups in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 15:48

Afbeelding

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8356
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: [VOLG] x Hollandse Herderpups in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:51

Ho is :oo
En ze moet nog een week? Arm schaap :')

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [VOLG] x Hollandse Herderpups in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 16:00

I know, die week gaat ze niet meer halen. Standje opzijnrugliggen is favoriet bij haar op het moment, anders kan ze bijna niet liggen.