Nog 1 keer Klaaz...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:37

Y;( sterkte met het afscheid van Klaaz

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Nog 1 keer Klaaz...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:47

Ach die laatste foto.. :( :(:)
Heel veel sterkte!

Alik

Berichten: 840
Geregistreerd: 21-02-09
Woonplaats: Twente

Re: Nog 1 keer Klaaz...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:16

<3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:43

Iedereen nog bedankt. Ik vind het heel bijzonder om te zien hoeveel indruk Klaaz toch op iedereen heeft achter gelaten. Ik heb het intens moeilijk met het feit dat hij niet meer constant om me heen is.

Hij is dus 13 jaar geworden en zijn hart was op. Hij had eerst HCM, maar de DCM is hem uiteindelijk fataal geworden. Hij was benauwd en had weinig energie. Hij stopte al met ademen 2 minuten nadat hij de narcose kreeg, dus dat gaf wel een bevestiging dat we de juiste beslissing voor hem hebben genomen.

Ik heb vooral veel moeite met het feit dat ik niet weet waar hij is, maar ik vind de dood sowieso iets moeilijks. Waar ga je heen, leeft je geest nog voort of stopt het helemaal. Ik raak daar soms bijna van in paniek, als ik me daarmee bezig houd. Dus dat doe ik maar niet teveel, in plaats daarvan visualiseer ik dat hij lekker ligt te bakken in de zon boven. Maar het verdriet zal slijten totdat enkel de mooie herinneringen over blijven. Maar ik zou een jaar voor mijn leven geven om nog 1 keer met hem te knuffelen, of nog een keer tegen hem te zeggen hoe awesome hij is en hoeveel ik van hem houd.
Maar, lieve Klaaz, ik mis je liever dan dat ik je nooit had gekend <3

Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Re: Nog 1 keer Klaaz...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:07

Heel veel sterkte...

Ik denk hetzelfde over de dood als jij, kan uren wakker liggen. Mijn moeder zegt altijd:"Bang zijn voor de dood is normaal, dat betekend dat je wilt leven."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:55

Inmiddels zijn er twee weken voorbij. Twee weken van herinneringen en verdriet. Ik kan het met vlagen een plekje geven, maar soms ben ik nog intens verdrietig.

Ik merkte wel dat ik iets nodig had om naar uit te kijken, naar opvolgers van Klaaz. Dat voelde best wel dubbel naar Klaaz toe, maar toch ben ik rustig gaan kijken. Ik had een paar aanbiedingen van kittens, maar ze spraken ons nog niet zo aan. Totdat ik deze twee schatjes tegen kwam. Meteen kreeg ik kriebels in mn buik, deze twee hebben een uitstraling waar ik blij van word. Gelukkig had mijn man dat ook :)

Dus gisteren gaan kijken, want anders vissen we achter het net. En... <3 Wat een heerlijke beestjes. De donkere kwam vrij snel bij mij zitten en ging niet meer weg, na een half uur lag hij op mijn schoot te slapen <3
De witte was onvermoeibaar aan het spelen en lekker brutaal. Een topcombinatie vonden wij :D Al zullen we ook nog wat met ze te stellen krijgen denk ik zo :=

Toen we naar buiten liepen wisten we het direct, ze zijn Klaazwaardige opvolgers, dus dit worden ze. De fokker gaf ons ook een goed gevoel, heel trots op hun dieren en ze zagen er allemaal ontzettend gezond uit.

Gisteravond schreef ik een brief aan Klaaz, omdat ik het soms nog lastig vind.

Citaat:
Dag lieve Klaaz. Vandaag hebben we je mogelijke opvolgers ontmoet. Ik vond het best wel raar, om mijn hart wat open te stellen voor ze, want het gat in mijn hart is nog groot. Maar weet je Klaaz, ze kunnen dat denk ik wel een beetje opvullen, zodat ik meer met liefde op jou terug kan kijken dan met verdriet. Want Klaaz, ik zou er alles voor over hebben om jou nog een keer te knuffelen, te zeggen dat ik van je hou, maar dat kan niet meer.

Ik hoop Klaaz, dat je ze niet gaat pesten als ze hier komen. Ik weet dat je niet van andere katten houdt, maar ook jij moet jouw plekje los laten. Jij hebt nu een plek waar je heerser bent over de zon, dag en nacht.

We hebben denk ik waardige opvolgers gekozen, en als je ze dan komt plagen, leer ze dan maar een beetje om te worden zoals jij. Want Klaaz, als ik maar een beetje van jou in hun terug zie, dan zie ik jou. Dus hopelijk tot snel.


En vanmorgen werd ik wakker en voelde ik dat het goed zat. Dat Klaaz tegen mij zei dat het goed is, en dat voelt heel fijn. Dus toen konden we echt de beslissing nemen.

Rond 1 juli komen Kooz(grijs) en Guuz(wit) ons gezin versterken <3 We kunnen niet wachten :D Maar tegelijkertijd is het nog een mooie tijd om het verdriet om Klaaz een plaatsje te geven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:59

<3 <3

Ann_moi

Berichten: 3853
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Nog 1 keer Klaaz...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:20

Wat een heerlijke snoeten! Ik hoop dat je je verdriet een plekje kan geven en straks heel fijn kan genieten van de snoetjes!
Sfynxen zijn zo leuk!

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Nog 1 keer Klaaz...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:29

Wat een prachtige brief heb je aan Klaaz geschreven, heel mooi.
En wat een fantastische vriendjes krijg je erbij, veel geluk samen. Hoe oud zijn ze als ze bij jullie komen? Ik heb geen idee hoe dat met katten gaat nl.

Binck8
Berichten: 427
Geregistreerd: 21-05-19

Re: Nog 1 keer Klaaz...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:35

Maar dat zijn twee hele leuke lieve katten kinders! Gaat vast goedkomen, nu nog even de 'wachttijd' uitzitten tot ze komen.
Veel plezier met ze!

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:39

Ik doe je pb!
Je hebt ze volgens mij van een hele goede cattery gehaald, ik denk dat ik ze herken :)

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Nog 1 keer Klaaz...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:21

O die witte, kijk die houding dan

Wat een goede brief naar Klaaz.
Veel geluk met het nieuwe stel.

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:49

Wat een mooie brief heb je geschreven. Zo mooi en zo waar.


Klaaz mag vanaf zijn grote wolk trots naar de opvolgers kijken.

Nog even geduld dan komt er weer vreugde in huis en kan het opvoeden weer beginnen.

Na 4 maanden heten ze....
Kooz/GuuzNee, Kooz/Guuznietdoen, Kooz/Guuzfoei
_O-

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 01:02

Wat een schatjes <3 Ze hebben beide een mix in hun uitstraling van ondeugd en arrogantie. Ik denk dat deze twee weer behoorlijk wat warmte in huis gaan brengen! Geweldige namen ook weer :j

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Nog 1 keer Klaaz...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:18

Aaach jaaa... ik moest laatst nog aan je denken (vlgs mij rijd je een paard bij, waar ik ook kwam) en aan je eerste bloterik; Mooz was dat toch? En nu zie ik ineens dat Klaaz' leventje ook op was :(:)

Heel begrijpelijk dat je daar zo'n verdriet van hebt, dat weet ik uit ervaring.

Ik wens jullie heel veel plezier toe met de nieuwe bloterikjes en dat jullie nog maar heel lang van hen en van de herinneringen aan Klaaz mogen genieten <3

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:36

Jouw glimlach spreekt ook echt boekdelen op de foto! Je moet haast wel spierpijn in je kaken hebben nu!
Ik vind het 2 heel aansprekende droppies. Ik was al namen met een x aan het bedenken tijdens het verder lezen en ik kwam uit op Baaz en Mooz. :D
Ik denk dat Klaaz deze schoonheden op jouw pad heeft gezet. Deze waren echt voor jou bedoeld.
Blijf maar lekker foto’s spammen straks! Ik weet zeker dat Klaaz je dit gunt en ik gun je dit plezier van harte. En kittentherapie helpt overal tegen is mijn ervaring!

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Nog 1 keer Klaaz...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:09

Oooh Jo wat een schatjes.
Ooit wil ik er ook 2 .
Kan je mij de naam van de fokker geven?