Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 7 [ 159 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Vlekjes in de maak editie 2

 
Profiel   

De pupjes zijn intussen een week oud en hebben hun geboortegewicht ruim verdubbeld. Ook de vlekjes beginnen stilaan door te komen en ook de karakterverschillen :D
Cita is nog steeds een super mama en heeft dit weekend ook weer wat echte me-time gekregen (ze kan altijd weg van haar pups als ze dit wil), waarbij ze in een vijver gesprongen is en een ticketje voor het bad verdiend had :+

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 15:14 



 
Profiel   

<3 <3 <3
Wat heeft die ene een donkere patch, lijkt wel zwart maar dat kan natuurlijk niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 15:46 



 
Profiel   

Ohh, wat een schatjes. Die met dat zwarte oortje... <3

Leuk om te zien dat ze nu stippels krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 21:04 



 
Profiel   

Cita had na haar eerste loopsheid enorm donkere vlekjes. Als er geen zwarte naast stond zou je gaan twijfelen.
Maar ik kan met zekerheid zeggen dat alle pupjes bruine vlekjes zullen krijgen ook de 2 patches zijn bruin (bruine en blauwe bandje)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 21:09 



 
Profiel   

Oh ik smelt <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 22:42 



 
Profiel   

Oooh <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-20 10:17 



 
Profiel   

Aww, die vlekjes <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-20 13:14 



 
Profiel   

De puppies worden vandaag 2 weken en de oogjes en oortjes beginnen stilaan te openen.

https://youtu.be/XHtQ9aH3FCw

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 08:55 



 
Profiel   

Oh en die stipjes die nu doorkomen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 08:56 



 
Profiel   

De pupjes worden al stevige brokjes en ondernemend. Mams vind ze nu al vermoeiend :')

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-20 09:23 



 
Profiel   

Oh gosh! Zo lief <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-20 09:27 



 
Profiel   

Ach gosh wat schattig! <3 Een dikke knuffel voor de vermoeide moeder :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-20 09:33 



 
Profiel   

Wat mooi. Schattig dat die vlekjes er zo mooi door komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-20 13:48 



 
Profiel   

Mooi hoor. <3 Ze beginnen steeds meer hondjes te worden en verschillend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-20 14:02 



 
Profiel   

De slaagkans op portretfoto's van 2 weken oude pups is niet zo groot, maar je kan niet zeggen dat we niet geprobeerd hebben :D

[ img ]

[ img ]

ze passen inmiddels al wel niet meer zo goed in het mandje om de werpkist te verschonen. Mams heeft beslist dat de plasjes en kakjes iets te groot beginnen worden om allemaal volledig op te likken en eten (ik geef ze geen ongelijk).

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-20 14:57 



 
Profiel   

Wat een heerlijke foto's om te zien zeg <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-20 16:29 



 
Profiel   

Wat een schatjes... ben nog steeds verliefd op het zwarte oortje... <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-20 21:09 



 
Profiel   

Ooh ik ben verliefd <3
Wat grappig dat de meesten een wit hoofd zonder stippen hebben, of komt dat nog?
Hebben ze allemaal al een thuis?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-20 21:41 



 
Profiel   

Ooh, dat laatste teefje.. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-20 23:22 



 
Profiel   

Oh, wat zien ze er super goed uit! Cita doet dat duidelijk goed. Met 9 pups zal ze wel haar bezigheid hebben.
Schattig hoe de stippels er nu langzaam aan door beginnen te komen. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-20 07:45 



 
Profiel   

pinto_1 schreef
Wat een schatjes... ben nog steeds verliefd op het zwarte oortje... <3

Er zijn geen zwarte pups in dit nest, ze zijn allemaal leverkleurig.

Farjen schreef
Ooh ik ben verliefd <3
Wat grappig dat de meesten een wit hoofd zonder stippen hebben, of komt dat nog?
Hebben ze allemaal al een thuis?


Er kunnen altijd nog vlekjes en tics bijkomen als ze ouder worden, maar 95% van hun vlekkenpatroon is er nu wel doorgekomen. Dat ze weinig stippen in het aangezicht hebben, is vermoed ik wat erfelijk zowel mams, paps, de 2 grootmoeders en 1 vd grootvaders hebben weinig vlekken in het aangezicht.
Maar lichtblauw heeft een chocosnoet (veel vlekjes rond de neus)

Cita is een super goede en makkelijke mama. Nog even en ze gaat ze uitnodigen te spelen en zacht maar duidelijk corrigeren als ze te wild met elkaar omgaan. Het enige waar we de pups niet mogen mee laten spelen in haar bijzijn, zijn piepspeeltjes. Daar heeft ze een fixatie op al van pup af en dat levert wel grappige beelden op (Ze "reanimeert" ze en "babbelt terug), maar niet erg praktisch gezien geen enkele ander hond in de buurt haar mag "helpen" zonder afgesnauwd te worden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-20 10:09 



 
Profiel   

Oh interessant van die vlekken. Ik ken niets van dalmatiers, wel gehoord dat die vaker doof zijn of is dat verkeerd?

Ik las dat ze allemaal al een nieuwe thuis hebben gevonden. Super, dat geeft ook wel rust zo :D hoe regel je zoiets, want je weet toch niet hoeveel pups er geboren worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-20 11:26 



 
Profiel   

Wij hebben wachtlijsten. Als we 20 pups hadden, dan hadden die waarschijnlijk ook allemaal een thuis gevonden nog voor de 8 weken bij mama erop zaten. Er zijn redelijk wat mensen teleurgesteld en moeten wachten op het volgende. Sommigen zullen naar andere fokkers trekken, maar een deel gaat braaf wachten.

Doofheid is inderdaad een "probleem" binnen het ras. Vanuit de rasvereniging is het verplicht hierop te screenen en geen dove of eenzijdig horende honden te gebruiken voor de fokkerij. Maar gezien we niet exact weten hoe het vererfd wordt is het moeilijk om dit volledig uit te sluiten. Maar het aantal dove oortjes is de laatste jaren echt wel beperkt. Denk dat sinds ik bij de club ben, dat er slechts 2 compleet dove pups geboren zijn en jaarlijks minder dan 5 die slechts eenzijdig horend zijn.
Dit laatste maakt geen scheet uit om een leuke gezinshond te hebben of zelfs de wedstrijdsport in te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-20 11:33 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-20 14:14 



 
Profiel   

Cute <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-20 17:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 7 [ 159 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen