Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:56

Dankjewel! Ze groeien hard <3

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:00

Och, die laatste foto van moeder en pup <3

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:00

Och... puppies!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 21:44

Wat een lieve foto die laatste <3

Wij hebben vandaag Springer Spaniels ontmoet bij een fokker. Ook een erg leuk ras zeg en zal zeker bij ons passen <3 Zou op dit moment niet zo makkelijk kunnen kiezen tussen deze en de Golden Retriever die we paar weken terug hebben ontmoet.

Maargoed, vraagje. Ik zou ook nog super graag een Viszla willen ontmoeten! Puur omdat ik ze gewoon prachtig vindt maar ook nog nooit van dichtbij heb meegemaakt. Via de vereniging website vind ik het lastig uit te vinden wie in de buurt woont of om contact op te nemen want bij vele werkt de website niet, en de enige die ik wel in de buurt vond is niet geïnteresseerd om met ons te ontmoeten :(

Heeft iemand anders nog een tip wat betreft een Vizsla fokker :o ?

Dalmatiërs net zo trouwens, daar ga ik binnenkort ook nog even naar zoeken via de vereniging

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:48

woepsie90 schreef:
Wat een lieve foto die laatste <3

Wij hebben vandaag Springer Spaniels ontmoet bij een fokker. Ook een erg leuk ras zeg en zal zeker bij ons passen <3 Zou op dit moment niet zo makkelijk kunnen kiezen tussen deze en de Golden Retriever die we paar weken terug hebben ontmoet.

Maargoed, vraagje. Ik zou ook nog super graag een Viszla willen ontmoeten! Puur omdat ik ze gewoon prachtig vindt maar ook nog nooit van dichtbij heb meegemaakt. Via de vereniging website vind ik het lastig uit te vinden wie in de buurt woont of om contact op te nemen want bij vele werkt de website niet, en de enige die ik wel in de buurt vond is niet geïnteresseerd om met ons te ontmoeten :(

Heeft iemand anders nog een tip wat betreft een Vizsla fokker :o ?

Dalmatiërs net zo trouwens, daar ga ik binnenkort ook nog even naar zoeken via de vereniging


Voor vizsla's zou ik eens even vragen in het jachthonden topic hier op bokt. Zitten er volgens mij wel een of twee in die je misschien tips kunnen geven over fokkers?

[BB-HK] Jachthonden topic

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 23:28

Bedankt!

NorwayFjord

Berichten: 3148
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 17:08

Mulan zoekt een nieuwe mama, zie die teleurstelling in mij en mijn 'gekke' ideeën -O-
Ik ga stuk om deze foto :')

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 18:22

NorwayFjord schreef:
Mulan zoekt een nieuwe mama, zie die teleurstelling in mij en mijn 'gekke' ideeën -O-
Ik ga stuk om deze foto :')

[ [url=m/uQb8zB.png]Afbeelding[/url] ]


:') ahhhh, ik zou ook een nieuwe mama zoeken hoor :j :D

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:02

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bo begint steeds meer uit haar schulp te kruipen. Ze wil ook steeds meer werken en dingen doen. Tuurlijk, de worst helpt wel, maar ze heeft er ook oprecht lol in.

somokkele

Berichten: 1018
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 17:20

Kom ik toch dit topic tegen. Mag ik een poging doen om aan te sluiten?

Ik ben een hondenliefhebber bij uitstek (overigens net als katten konijnen paarden en zelfs mijn kinderen :+ )

Hier thuis hebben we een Mudi, Ice, van bijna 11 jaar. Hij wordt inmiddels wel echt een beetje een oude man. Waar hij voorheen de hele dag kon racen en werken, is hij tegenwoordig tevreden met een lange wandeling van 2 uur en af en toe een spelletje tussen door.

Met hem heb ik veel hondensporten gedaan. Oa behendigheid, Treibbal, Rally-O, Hoopers, G&G en zijn allergrootste passie frisbeee. Verder is hij altijd een uitdaging, zeer zeker luidruchtig, maar mijn allergrootste lieve zwarte krullenbol :knuffel:. ALs jullie nog wat willen weten, vraag maar raak :D


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 18:00

woepsie90 schreef:
Wat een lieve foto die laatste <3

Wij hebben vandaag Springer Spaniels ontmoet bij een fokker. Ook een erg leuk ras zeg en zal zeker bij ons passen <3 Zou op dit moment niet zo makkelijk kunnen kiezen tussen deze en de Golden Retriever die we paar weken terug hebben ontmoet.

Maargoed, vraagje. Ik zou ook nog super graag een Viszla willen ontmoeten! Puur omdat ik ze gewoon prachtig vindt maar ook nog nooit van dichtbij heb meegemaakt. Via de vereniging website vind ik het lastig uit te vinden wie in de buurt woont of om contact op te nemen want bij vele werkt de website niet, en de enige die ik wel in de buurt vond is niet geïnteresseerd om met ons te ontmoeten :(

Heeft iemand anders nog een tip wat betreft een Vizsla fokker :o ?

Dalmatiërs net zo trouwens, daar ga ik binnenkort ook nog even naar zoeken via de vereniging


Een visla is richting de buitenwereld echt totaal anders dan springers en goldens voor zover ik ze in pension en asiel situatie ken. Waar goldens en springers net als labjes je gelijk omarmen en jaren kennen haha daar moet je zeker se eerste dagen heel veel moeite doen en rustig de tijd nemen om de gemiddelde visla überhaupt te kunnen benaderen. Is gebaseerd op maar 5 visla's hoor van 5 eigenaren maar ze waren alle 5 zo. Wel zeer gehecht aan eigen mensen en veel fanatieker en energieker dan de andere rassen.
Dalmaten is helemaal een leuke uitschieter haha. Leuk zulke verschillende interesses in rassen. Dat heb ik persoonlijk ook.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 18:07

Knapperd Somokkele <3

Hallo van mijn roedel
Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 18:16

@somokkele welkom! Een echte bundel energie dan in z'n jonge jaren, als hij nu 'al' tevreden is met twee uur wandelen :D

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:29

Wat een knappe hond is Ice! <3

Mooie roedel KarmaChansy!

Onze kanjer was weer eens de clown aan het uithangen...

Afbeelding

Maar hij kan ook mooi poseren <3

Afbeelding

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:15

Welkom Somokkele, wat heb je een knapperd in je bezit <3

Ik fungeer tegenwoordig als hoofdsteun :')
Afbeelding

Machie

Berichten: 16002
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:05

Ice is een plaatje!
Ik ben gek op de Mudi <3

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 09:09

Wat een knapperd, die Ice! En ik dacht ook wat Skippy zegt, hij moet vroeger dan wel heel energiek zijn geweest als 'maar' 2 uur wandelen nu genoeg is. Mijn jonge hond vindt 2 uur wandelen op een dag al meer dan genoeg :))

KarmaChansy, jouw roedel is ook zo mooi! Lekkere verzameling kleurtjes heb je bij elkaar.

Noviceh, die eerste foto, haha :D

Lay_D, dat is een hele belangrijke taak! Je kunt toch niet van je hond verlangen dat 'ie zijn hoofd de heeeele dag zelf draagt?!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 09:41

Many schreef:
Wat een knapperd, die Ice! En ik dacht ook wat Skippy zegt, hij moet vroeger dan wel heel energiek zijn geweest als 'maar' 2 uur wandelen nu genoeg is. Mijn jonge hond vindt 2 uur wandelen op een dag al meer dan genoeg :))


Ow, die van mij kan en wil bést de hele dag wandelen, maar als ik maar een uur per dag tijd heb, of gewoon echt even niet kan (zoals vorige week toen ik door mijn rug gegaan was en ik tien/vijftien minuten lopen per keer zelf wel even genoeg vond haha), vindt hij het ook echt wel best. Gaat hij gewoon liggen slapen of spelen of op zijn botjes knagen. Nou is hij wat dat betreft wel echt een makkelijke hoor, snap dat veel honden dát niet accepteren, zeker in hun jonge jaren.

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 09:58

Onze oudste hond is ook een soort Toby :D Hele dag slapen? Geen probleem. Lange wandeling? Let's go! Pomme heeft haar beweging wel echt nodig, anders zoekt ze andere vormen van entertainment (lees: dan sloopt ze het huis), maar wij wandelen gemidddeld zo'n 1.5 uur per dag en daar is ze dik tevreden mee. Tussendoor scharrelt ze trouwens wel vaak in de tuin rond, dat scheelt ook.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:04

Many schreef:
Onze oudste hond is ook een soort Toby :D Hele dag slapen? Geen probleem. Lange wandeling? Let's go! Pomme heeft haar beweging wel echt nodig, anders zoekt ze andere vormen van entertainment (lees: dan sloopt ze het huis), maar wij wandelen gemidddeld zo'n 1.5 uur per dag en daar is ze dik tevreden mee. Tussendoor scharrelt ze trouwens wel vaak in de tuin rond, dat scheelt ook.


Pomme is ook jonger nog denk ik?
Toby sloopte nooit uit verveling, wel uit 'verlatingsstress' (for lack of a better word, want hij vindt alleen zijn ook eigenlijk wel prima, maar vond dat in zijn puberteit wel hét moment om te gaan slopen). Als ik even boven ging douchen, moest ik hem opsluiten vroeger. Hij heeft zó veel gesloopt omdat ik dacht 'het kan bést even, ik ben maar 5 minuutjes weg...'
Sinds zijn derde ongeveer gaat dat beter. Hij is nu bijna vijf en zijn sloopdagen liggen hopelijk vér achter ons haha

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:27

Ja, Pomme wordt morgen 1 (hoera! *\o/*). Toby heeft het slopen echt lang volgehouden he? In vijf minuutjes kunnen ze verbazingwekkend veel kapotmaken _O-

Pomme is sinds haar eerste loopsheid wel echt veranderd. De weken ervoor was ze een vreselijke puber inclusief sloopgedrag en ons totaal negeren, tijdens de loopsheid was ze vooral beduusd (wat overkomt mij?!) en sindsdien is ze heel aanhankelijk en een stuk rustiger. Bijzonder wat die hormonen doen.

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:28

Puk houdt van lange wandelingen,dit gebeurd dan ook minimaal 2 keer daags, maar kan het een keer niet dan kan hij zich ook heerlijk als een overdreven luie hond gedragen.
Slopen is iets wat hij nog steeds doet, wel minder als wat hij gedaan heeft ( doet hij overigens alleen als er niemand thuis is), speeltjes voor zichzelf heeft hij genoeg maar het mensen spul is uiteraard gewoon vele malen leuker.

Ik denk en hoop dat het door zijn leeftijd komt ( net 1) en dat als hij wat ouder wordt dat achter zich laat.

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:34

Is Puk ook nog maar zo jong? Dat had ik helemaal niet in de gaten joh, het is al zo'n lekkere beer :D Hoop inderdaad voor jullie dat 'ie minder gaat slopen naarmate hij ouder wordt. Ik zeg altijd dat Pomme ons geleerd heeft om weinig waarde te hechten aan materiële zaken :+ maar je wilt je eigen spullen gewoon heel houden natuurlijk.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:39

@many ja Toby heeft dat heeeeel lang volgehouden. Schijnt pod-eigen te zijn wel. Die zijn héél laat volwassen. Hoor van zoveel andere eigenaren hetzelfde: ze slopen tot ze ongeveer 3 zijn en dan settelen ze pas.

Maar inderdaad: je wil je spullen wel heel houden. Ik wil toch niet steeds nieuwe spullen hoeven kopen... :+

@lay_D is ook wel beetje de leeftijd nog denk ik. Zo jong, middenin de puberteit...

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:25

Many, ja Puk is 8 sept 1 geworden,maar idd een heuse beer al qua formaat :+

Skippy, dat denken en hopen wij ook.

Wij hebben een camera in huis en kunnen hem daardoor op afstand in de gaten houden, zo was ik vorige week aan het werk en zag ik hem aan de haal gaan met een deksel van de ikea kast/bakken.
Ik riep hem door de camera en hij liet gelijk los en ging op de bank liggen alsof hij daar al de hele tijd lag :')