[VOLG] Pleeggezin voor katjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
solarpleure

Berichten: 2730
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 15:42

Tijn8 schreef:
Leuk alle verhalen. Het komt vast uiteindelijk goed met ze.
Maar joh wat een werk! Hulde hoor!
ik heb brutale donders in huis die vanaf de geboorte in handen zijn geweest. Sneu dat niet alle poezen zo’n start hebben.


Ja heel sneu, dat ze niet allemaaleen veilig huisje hebben waar ze niks ergs overkomt en ze niet bang hoeven te zijn...

Jo is nog steeds niet happy. Ik gooide net snoepjes in d'r mandje. 1 van die snoepjes kwam te dichtbij en daar schrok ze echt van. Gerum beestje, wat is er toch gebeurd dat je zo bang bent dat als die tijd veilig in het andere pleeggezin nog niet voldoende geholpen heeft om iets relaxter te zijn ;( heb echt met d'r te doen.

Wel heb ik d'r s avonds al gespot op de vensterbank. Zowel alleen als bij Bolus en Bagel. Dus wat dat betreft zit ze prima bij deze zwart-witjes :)

Nog weinig veranderd na de vorige foto ;-)
Afbeelding

Bagel lag zo lekker te slapen :D
Afbeelding

En ze lagen echt cute. Helaas door het tegenlicht en onmogelijke hoek geen duidelijkere foto kunnen maken.
Afbeelding

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 08:32

Ah wat lief Bagel en Bolus <3 worden zij straks samen geplaatst?

Zonde van de poes, dan vraag je je af wat er toch gebeurd is met zn beestje ;(

solarpleure

Berichten: 2730
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 12:42

Toverbal schreef:
Ah wat lief Bagel en Bolus <3 worden zij straks samen geplaatst?

Zonde van de poes, dan vraag je je af wat er toch gebeurd is met zn beestje ;(


Ik ga er nu vanuit dat Bolus en Bagel samen gaan, maar wie weet klikt het ineens super met 1 van de 2 met Jo, dat dat een beter koppel is. Of dat ze zelfs met z'n 3e gaan.

De deur van de kattenkamer staat (overdag) nu een paar dagen open. Daardoor kunnen wij makkelijker binnen/buiten lopen en de katten natuurlijk ook. Daardoor kun je ook even je hoofd om de hoek steken.

Op die wijze spotte ik Jo al verschillende keren op een van de vensterbanken. Jo durft dan niet weg te lopen. Ik ga, samen met Mees, op de grond zitten. In de deur opening of midden in de kamer. Daar knuffel of speel ik met Mees. Jo wordt dan ook wel relaxter, ze gaat met de oogjes dicht zitten en ontspant wat meer. Ook de zwartwitjes worden steeds nieuwsgieriger. Ze hebben allebei al eens een poot naar een hengeltje bewogen. Ze zijn dan wel voorzichtig, want dat hengeltje zit vlak bij mij ;-)

Anyway, Jo is nog een wat onzichtbaar exemplaar. Net wilde ik een foto maken dat ze met z'n 3e op de vensterbank zaten, maar had m'n telefoon niet op zak. En in die seconde dat ik weg was, zat Jo al weer in d'r mandje -O-
Desalniettemin maakt ook zij ministapjes.
Ze is ook al een paar keer uit de kamer geweest.
Afbeelding

Bagel is de meest onderzoekende van het stel. Hier kwam de uit de keuken gedraafd.
Afbeelding

En hoe chill Bolus en Mees zijn (die paar oren rechts, zijn van Mees)
Afbeelding

solarpleure

Berichten: 2730
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 11:50

Bagel maakt echt mooie stappen!

Het kleedje naast mijn computer is favoriet, zo favoriet dat je als Bagel zijnde er niet meer af hoeft te sprinten als je ad interim baas binnen komt.
Afbeelding

Als de ad interim baas op de stoel gaat zitten, wordt het wel even spannend,maar blijf je heldhaftig genoeg om nog steeds op dat kleedje te blijven.
Afbeelding

En eten durf je ook al in de buurt!
Afbeelding

En voor de liefhebber nog een zoekplaatje, waar is Jo:

Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:56

Hahaha daar heb ik wel even naar gezocht!
Gaat goed precies!

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 18:33

Wat fijn dat zij meer lef krijgen *\o/*

En ik heb Jo gevonden :Y)

solarpleure

Berichten: 2730
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 23:46

Jo heeft 't kleedje ook gevonden :D ze laat zich overdag niet zien en ik werk 9+ uur per dag op die kamer. Ze verrekt het uit d'r mandje te komen en als je te dicht bij komt om snoepjes te geven/gooien dan mept ze. Heerlijk <3 ik hou van zulke portretjes ;-) des de groter mijn trots als ze over weeeeeken aangeraakt kan worden.

Het verhaal van Bolus komt binnenkort ook op Facebook. De opvang heeft de laatste tijd echt wat pechvogels binnenkregen. Al een aangereden poesje met verbrijzelde achterpoot en longworm besmetting, 2 poezen met fikse longworm besmetting, staartamputatie en nog een voorpootamputatie van een katje dat met z'n voorpoot in z'n halsbandje vast zat. En dan binnenkort Bolus.
Voor de geïnteresseerden, even in spoiler, de röntgenfoto van Bolus. Gaat dus om 't linker pootje, op de foto rechts.

Spoiler:
Afbeelding


En nog gewoon een knappe foto van 'm
Afbeelding

Bagel is echt een arrogant ding
Afbeelding

Maar ze kan zo heeeeerlijk liggen dat ik mezelf zo moet inhouden om d'r niet te aaien! Zo'n schattig bolletje
Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 01:12

Wat lief! Ze gaan echt al vooruit!

Maar euhm die RX foto ziet er wel lelijk uit. De knie gaan ze rechtzetten? Maar kan die botbreuk nog goed genezen? Het hele been lijkt wel korter. Of lijkt hij er geen pijn van te hebben?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 03:56

Zo, net dit topic gevonden en helemaal bij gelezen. Je moet wat wanneer je niet kunt slapen :D
Maar wat ontzettend goed dat je pleeggezin bent! En wat een werk zeg!
Ik zou echt dagenlang een snotterende dweil zijn wanneer ik ze weer moet afgeven. Hoe ga jij daar mee om?

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 08:46

Oh wat een leuk topic om te volgen!! Je huidige katjes zijn echt geweldig, Bagel en Bolus <3 Ze doen mij enorm denken aan mijn Mamsie poes, zelfde uiterlijk en grootte, was een boerderij katje die ik in huis had genomen. Klein, rond, schattig katje was dat ook.

Sneu van bolus zijn pootje! Hopelijk gaat de operatie en herstel straks vlot!

solarpleure

Berichten: 2730
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 10:29

Heldenpoes Bagel!! 'T kleedje is zo aantrekkelijk dat ze er net heel voorzichtig op is gaan liggen terwijl ik gewoon aan t werk ben :D

Afbeelding
Ik ben zo trots op d'r *\o/* *\o/*


Poekkie schreef:
Wat lief! Ze gaan echt al vooruit!

Maar euhm die RX foto ziet er wel lelijk uit. De knie gaan ze rechtzetten? Maar kan die botbreuk nog goed genezen? Het hele been lijkt wel korter. Of lijkt hij er geen pijn van te hebben?


De dierenarts was niet negatief over de botbreuk. Hij kon niet duiden of het een herstellende breuk was, of een scheur. En ik met mijn lekenblik vind 't pootje gewoon kapot :')
De knieschijf wordt inderdaad op z'n plek gezet en de groef waar die in moet bewegen wordt uitgediept. Dan doen ze ook nog iets met de banden of spieren om ervoor te zorgen dat die op de plaats blijft.
Bolus heeft zeker wel pijn, daarom staat hij nu ook op pijnstilling.


Cayenne schreef:
Zo, net dit topic gevonden en helemaal bij gelezen. Je moet wat wanneer je niet kunt slapen :D
Maar wat ontzettend goed dat je pleeggezin bent! En wat een werk zeg!
Ik zou echt dagenlang een snotterende dweil zijn wanneer ik ze weer moet afgeven. Hoe ga jij daar mee om?


Ik ben alleen bij de eerste een snotterende dweil geweest. Die was echt zooooooo leuk. Dag 1 super boos, dag 3 lag ie op z'n rug buikkriebels te krijgen. En hij was gewoon echt heel cool.
Afbeelding

Maar met de rest gaat het eigenlijk best ok. Bij de meeste angsthaasjes is het ook zo dat ze bij het pleeggezin tot een bepaald punt komen. In een nieuwe omgeving (nieuw pleeggezin of eigen huisje) maken ze nog meer stappen. Dus worden ze nog meer op hun gemak en dat gun ik ze :D
En ik heb zelf invloed op waar ze naartoe gaan, dus als t goed voelt dan gaan ze niet ;-)

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:58

Go bagel *\o/* *\o/*

solarpleure

Berichten: 2730
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 09:07

Jo ging bijna dood! Nouja, dat vond ze zelf...Ze zat vanmorgen namelijk op de vensterbank en ik ging werken. Toen was ik wel heeeeeel dichtbij die kleine Jo.

Afbeelding

En toen zat ze natuurlijk voor een tweestrijd. Ga ik vluchten naar mijn mandje..vlak langs dat enge mens af! Of blijf ik zitten waar ik zit...
Ze is gevlucht :Y)

Maar vooruit, ze liet zich eventjes zien :j

solarpleure

Berichten: 2730
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 22:42

Ik heb vandaag Bolus aangeraakt *\o/* *\o/* *\o/*
Tijdens het eten heb ik m over z'n nek geaaid. Halverwege schrok hij, toen hij zag dat die aai van mij afkomstig was :') gelukkig vond hij z'n eten belangrijker en ging hij weer eten. Toen heb ik m weer een beetje geaaid. Was een mooie stap!
Hij loopt ook regelmatig al met de staart omhoog rond. Hij gaat echt goed :D

Jo is nog een bijzondere. Ze loopt rustig rond in de woonkamer (wel op d'r hoede en staart laag). Ik zit op de bank en ze loopt dan wel hier in de buurt, gaat ook naast m'n sloffen zitten. Morgen maar met de deur open op de bank slapen (tot m'n vriend naar bed gaat na t gamen, dan gaik met m mee). Misschien dat ze dan weer een beetje vertrouwen krijgt.

Tijn8
Berichten: 509
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 16:54

Knappe Bolus!
Jo is nog steeds er bang, arm dier

solarpleure

Berichten: 2730
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 14:38

Bolus ligt nu naast me op het kleedje en daardoor kon ik zijn gekke poot op de foto krijgen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 14:40

dat ziet er idd niet zo comfortabel uit :(:)

Wel super dat ze stilaan dichter in de buurt durven komen!

solarpleure

Berichten: 2730
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-21 22:23

Bolus en Bagel voelen zich steeds meer op hun gemak. Ze spelen regelmatig, met elkaar, met muisjes en tegenwoordig ook met hengeltjes. Dat laatste is nog wel een uitdaging, omdat 3 van onze eigen katten daar ook erg fanatiek op zijn.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bagel gedraagt zich naar Mees en Bolus af en toe apart. Dan gromt ze en als ze niet weg gaan, klapt ze erop. Ik denk dat het komt omdat ze het wat te druk vindt met al onze katten om zich heeft. Als ze straks samen met Bolus een huisje voor zichzelf heeft zal dat wel goed komen.

Jo is nog onveranderd, als ik slagroom neer zet, blaast ze naar me :( en soms heeft ze pech en eet Bagel haar slagroom op. Oh well, ik heb geen haast. Ik vind het belangrijk dat zij zich comfortabel genoeg vindt om een stapje te zetten. Ik blijf gewoon elke dag een schoteltje slagroom neerzetten.

Kreeg vandaag de vraag of ik nog plek had voor een maatje voor Jo. Maar ik vind het wel even genoeg, zeker omdat woensdag de dubbele bench in mijn werkkamer staat en ik daar nog wel een beetje fatsoenlijk wil kunnen bewegen. Zo groot is de kamer nou ook weer niet.
Als Bolus en Bagel een eigen huisje hebben gevonden is een maatje voor Jo meer dan welkom.

solarpleure

Berichten: 2730
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 21:59

Vandaag de bench en benodigdheden opgehaald bij de opvang. Moet nog beslissen of dat ik bijtijds zelf ga proberen te vangen, of dat ik de dierenambulance weer bel en dan wat te laat bij de dierenarts ben. Tis namelijk ruim een half uur rijden van mij af, moet er rond 9 uur zijn en de ochtendploeg begint om 8.30 in het naast gelegen dorp. Dus ik ben op z'n vroegst 8.45 op weg met m.

Bagel is echt zo'n leuk poesje. Wil zo graag spelen, maar durft nog niet zo met de hengeltjes en dan gaat ze 2 meter verderop allerlei sprongen uitvoeren. Die twee worden echt hele leuke huiskatten :D

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 23:25

Welke kat ga je vangen? Die met het slechte pootje of nog een nieuwe?

solarpleure

Berichten: 2730
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 09:24

Bolus, met het pootje inderdaad. Hij wordt woensdag geopereerd.

Vannacht bleef mijn vriend laat op. Toen hij naar bed wilde was Jo fanatiek aan het spelen in de woonkamer. Hij is dus maar nog een serie gaan kijken :')
Afbeelding
Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:34

Hahahahha wat een zelfopoffering :')

Tijn8
Berichten: 509
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:47

Wat dapper van Jo!

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:21

haha wat super leuk!
Ik snap dat hij toen inderdaad nog maar een serie is gaan kijken _O-

solarpleure

Berichten: 2730
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-21 11:56

Bolus is bij de dierenarts. Vanwege de sneeuw had de dierenambulance vertraging, maar ineens zat Bolus op een ideale plek en kon ik er met een handdoek goed bij. Hatseflats Bolus gevangen. Ik denk dat hij me de komende tijd niet meer aan kijkt, maar ja...
Toen samen door de sneeuw naar de dierenarts. Dat duurde natuurlijk ook veeeeeel langer dan gepland, maar dat was gelukkig niet erg :)
Ik mag 'm eind van de middag ophalen en hij hoeft maar 3 dagen in de bench!
Bagel is nu wel flink over de zeik. Heel onrustig de kamer in en uit rennen en veel piepen. Hopelijk trekt ze zo weer bij.