[VOLG] Pleeggezin voor katjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:51

En Mees niet geregistreerd, wat sneu die mag niet meer eten _O-

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:13

Wat een gave update! Zo zie je maar de aanhouder wint! jo is een knappe poes ook <3

solarpleure

Berichten: 2729
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-21 09:51

Ik doe dit nooit meer ;( ;( ;(

Bolus en Bagel zijn bij de dierenarts, maar vangen was zooooo ellendig. Kan er wel van janken, zo over de zeik waren ze.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:22

Komt wel terug goed hoor! Zijn de entingen gelukt?


Wij hebben hier ook af en toe een over-de-zeik-kat die toch echt wel de vervoersmand in moest. Ze zijn het vrij snel terug vergeten :) Kan je ze wel aanraken/vangen? Wat mama vaak doet met de meest wilde katten is de transportbak met de opening naar boven en ze dan erin laten ‘vallen’ (niet echt vallen, maar verticaal dus). Dat werkt vaak handiger, zeker als iemand dan helpt met de pootjes zodat die niet gebruikt kunnen worden om te klemmen. Mama hielp mee in een kattenpension, die kregen soms ook wel wat binnen {:)-:(

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:56

Zou het voor in de toekomst dan ook niet helpen als de vervoersbox een permanente plek in het huis krijgt? Zodat het geen vreemd object is waar je ze in moet dwingen?

C_estmoi

Berichten: 443
Geregistreerd: 14-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:01

solarpleure schreef:
Ik doe dit nooit meer ;( ;( ;(

Bolus en Bagel zijn bij de dierenarts, maar vangen was zooooo ellendig. Kan er wel van janken, zo over de zeik waren ze.

arme beestjes.. Ik heb hier ook een kat met een nogal naar verleden (wel inmiddels heel wat jaren verder), die ook nooit in de carrier wilde. Heb m een periode dagelijks een snoepje gegeven in dat ding (dus eerst gewoon erin gooien, deels bij de ingang, deels iets verder erin, en dan weglopen, en steeds wat dichter bij blijven zitten).
Dat werkte wonderbaarlijk goed, maar ik had voor onze - inmiddels verder vrij chille - kat ongeveer een week nodig voordat ik erbij kon blijven zitten. Kan me voorstellen dat het met de pleegkittens een verhaal met wat langere adem zou worden...

solarpleure

Berichten: 2729
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-21 22:11

Poekkie schreef:
Komt wel terug goed hoor! Zijn de entingen gelukt?


Wij hebben hier ook af en toe een over-de-zeik-kat die toch echt wel de vervoersmand in moest. Ze zijn het vrij snel terug vergeten :) Kan je ze wel aanraken/vangen? Wat mama vaak doet met de meest wilde katten is de transportbak met de opening naar boven en ze dan erin laten ‘vallen’ (niet echt vallen, maar verticaal dus). Dat werkt vaak handiger, zeker als iemand dan helpt met de pootjes zodat die niet gebruikt kunnen worden om te klemmen. Mama hielp mee in een kattenpension, die kregen soms ook wel wat binnen {:)-:(


Bij de enting droegen ze zich voorbeeldig. Heb ze ook gelijk stronghold laten krijgen, dat scheelt mij weer, eind deze week :Y)

Het probleem zat hem vooral in het niet kunnen aanraken. Als ik een kat heb, eindigt die ook altijd wel in het mandje, inderdaad mandje rechtop en kat met de billen eerst erin :=

Bagel houdt zich heel goed aan de anderhalve meter afstand. Die komt wel bij ons in de buurt, maar niet andersom. Dus dat werd met handdoeken proberen in een hoekje te drijven, maar ze is zo vlug als water. Op gegeven moment had ik d'r, maar toen bleek dat ze zo strak in d'r vel zit, dat ik geen nekvel kon vastpakken. En toen vloog ze als een zeepje uit m'n handen. Uiteindelijk was ze zo bekaf, dat ze het mandje maar in kroop toen we het voor d'r hielden.

Bolus moest daarna naar die ruimte, dat ging heel chill, maar toen ik de vervoersbak bewoog raakte hij in blinde paniek. Hij heeft 5 minuten lang als een malle rond gerend en tegen het raam omhoog gesprongen (en van de vensterbank gevallen), terwijl ik gewoon midden in de kamer stond. Toen hij op de vensterbank zat heb ik bij hem ook het bakje voor z'n neus gezet en liep hij, na enige overtuiging met een handdoek, ook naar binnen.

Het is dus vooral die blind paniek waar ik ook zo van over de zeik ga. Ik vind het zo ontzettend sneu om ze zo te zien.



friendly schreef:
Zou het voor in de toekomst dan ook niet helpen als de vervoersbox een permanente plek in het huis krijgt? Zodat het geen vreemd object is waar je ze in moet dwingen?


De vervoersbakken staan inderdaad permanent in de pleegkamer. Ik verplaats ze ook, soms als ze in de kamer zijn, soms niet. Bagel neemt er regelmatig een kijkje in en ik gooi er ook regelmatig snoep in, juist om dit soort zaken te voorkomen. Maar als het puntje bij paaltje komt, zijn ze nog onvoldoende getraind.

Bolus is overigens wel weer ok met me. Hij komt weer knuffels halen op de bank. Bagel is nog steeds zichtbaar over de zeik Y;(

En door de stress van vanmorgen was ik hun entingsboekjes vergeten. Die moet ik vrijdag weer even op en neer brengen :x

Tijn8
Berichten: 509
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:40

Arme poezen!

solarpleure

Berichten: 2729
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-21 21:43

Bagel is sinds het avondeten weer wat aan het ontdooien, maar nog niet van harte. Bolus kan op de grond en bank weer geaaid worden, als we staan of rondlopen is ook hij wat terughoudend.

Jojo is een stoere poes. Je kunt echt al in de buurt komen en ze slaat soms zachtjes tegen je hand met spelen.


Afbeelding

Vannacht gaan de voerbakken op 'permanente stand' ben benieuwd morgenochtend

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 06:53

Knappe Jo, wat doet ze het ontzettend goed zeg!

solarpleure

Berichten: 2729
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-21 13:15

Afbeelding

Het is soms echt lastig om foto's te maken van angsthaasjes. Niet zo zeer omdat de angsthaasjes moeilijk te benaderen zijn, het wordt vooral lastig gemaakt door eigen katten :Y)

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:52

haha geniaal deze foto _O-

solarpleure

Berichten: 2729
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-21 10:19

Training van het mandje gaat niet zo goed, Bolus en Bagel durven niet meer zo goed in de werkkamer te komen, of al onze katten zijn er ook bij. Dus dat schiet niet op.
Onze Appa liet wel even zien dat die mandjes echt heel onschuldig zijn!
Afbeelding

Ondertussen is Jojo ook weer bezig xD
Mag niet op tafel!!

Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:25

Wat is Jo mentaal gegroeid zeg!

Mandjes blijven moeilijk he... als je er eten in doet zijn de anderen er mee weg zeker?

Tijn8
Berichten: 509
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 16:53

stoere Jo! die weet best dat het alleen niet mag als iemand het ziet:)

solarpleure

Berichten: 2729
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-21 19:09

Poekkie schreef:
Wat is Jo mentaal gegroeid zeg!

Mandjes blijven moeilijk he... als je er eten in doet zijn de anderen er mee weg zeker?


Jo doet het echt goed! Ze kan ook miauwen!

De anderen zijn er als de kippen bij wanneer er eten in 't spel is. Het geluid van zakjes, schoteltjes, blikjes is voldoende om ze uit een diepe slaap te laten ontwaken en dan komen ze al aangesprint. Daarbij lopen ze dan menig pleegkat overhoop, die minder 'mans' zijn. Dat is ook de reden dat ik Bolus en Bagel 's ochtends apart hun bakjes gaf, mja nu komen ze dus zelfs niet meer in de kamer:(

solarpleure

Berichten: 2729
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-21 19:19

Tijn8 schreef:
stoere Jo! die weet best dat het alleen niet mag als iemand het ziet:)


Geen kat mag bij ons op t aanrecht, maar als je heel stil bent dan merken ze dat vast niet!

Afbeelding
En danboos kijken als je gesnapt wordt ;-)

8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:53

solarpleure schreef:
Tijn8 schreef:
stoere Jo! die weet best dat het alleen niet mag als iemand het ziet:)


Geen kat mag bij ons op t aanrecht, maar als je heel stil bent dan merken ze dat vast niet!

[ [url=m/KvUoMO.jp g]Afbeelding[/url] ]
En danboos kijken als je gesnapt wordt ;-)

Aaawh toch netjes opgeruimd <3

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 23:03

Ahhh haha past perfect!!

Tijn8
Berichten: 509
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:26

heeft nog geprobeerd zich te verstoppen :D

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:29

_O-

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:51

solarpleure schreef:
Tijn8 schreef:
stoere Jo! die weet best dat het alleen niet mag als iemand het ziet:)


Geen kat mag bij ons op t aanrecht, maar als je heel stil bent dan merken ze dat vast niet!

[ [url=m/KvUoMO.jpg]Afbeelding[/url] ]
En danboos kijken als je gesnapt wordt ;-)


haha duidelijk 'if it fit, i sit' _O- _O-
ik hou er van

kimwilliam

Berichten: 1165
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:31

solarpleure schreef:
Tijn8 schreef:
stoere Jo! die weet best dat het alleen niet mag als iemand het ziet:)


Geen kat mag bij ons op t aanrecht, maar als je heel stil bent dan merken ze dat vast niet!

[ [url=m/KvUoMO.jpg]Afbeelding[/url] ]
En danboos kijken als je gesnapt wordt ;-)


haaha ja hij zit niet direct op het aanrecht _/-\o_

solarpleure

Berichten: 2729
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-21 14:19

Ons Eira is het boefje van ons gezien, dat komt ook overeen met haar boevenmasker tekeningen :')
Zij is degene die pleegjes zoals Jo op sleeptouw neemt. Om de een of andere reden kunnen dat soort poesjes het goed met Eira vinden :D

Ook met de rest gaat ze goed hoor!
Afbeelding


Ik heb bedacht hoe ik reismandjes training ga doen (in grote lijnen, heb nog 1 praktische uitdaging.
1. Eigen katten naar boven
2. Onderkanten van reismandjes in de kamer zetten
3. Bolus en Bagel lokken met snoepjes
4. Bolus en Bagel snoepjes geven in mandjes
5. Bolus en Bagel nat voer geven in mandjes
Enkele dagen later:
6. Dakje op mandje zetten
7. Herhaal stappen 3 t/m 5

De praktische uitdaging zit erin om hun in de kamer te krijgen.

Ik heb nog anderhalve week, dan moeten ze weer >.<

solarpleure

Berichten: 2729
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-21 14:11

Reismandjes training gaat slecht. Bagel's vertrouwen in ons is nog zo slecht dat ze niet eet als ik (of mn vriend) in dezelfde kamer zijn :(

Bolus is gelukkig wat makkelijker, die loopt er nu 25% van de tijd in als ik m lok. Dat is nog niet voldoende, mja we komen in de buurt...
Bolus is sowieso echt een knuffelkont aan het worden. Op de grond vindt hij nog een beetje spannend, maar op de bank is hij helemaal om en knuffelt hij als de beste!

Afbeelding

Ook Jojo gaat echt super goed. Ze komt regelmatig aan m'n hand ruiken, is heel nieuwsgierig en loopt overdag ook door huis. We moeten wel een nieuw speeltje voor dr halen.
Jojo en Bagel vinden hengels met veertjes en pluimen niet leuk (Bagel vindt ze zelfs eng), maar hengels met knuffeltjes vinden ze des te gaver!
Hoewel Jojo het er niet mee eens is als die vast zit aan een stoelpoot.
Afbeelding

Morgen maar een nieuwe halen...