[VOLG] Remus de Windsprite

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spoonwise

Berichten: 64
Geregistreerd: 30-08-12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

[VOLG] Remus de Windsprite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 13:04

Hoi allemaal! Ik schrijf graag verhaaltjes en maak graag fototjes van mijn hondje Remus.
Nu is Remus geen pupje en ik ben eeuwig niet actief geweest op Bokt... maar wat niet is kan nog komen, toch?

Eventjes wat feitjes over Remus:
Naam: Hachi of Silkenhome
Roepnaam: Remus
Geboortedatum: 25-07-2014


Ik fotografeer Remus al ongeveer 6 jaar met mijn cameratje en zou het leuk vinden hier een serietje te maken met fotos door zijn leven heen en huidige belevenissen! Natuurlijk heeft hij ook instagram en alles is ooit begonnen op tumblr waar vele verhalen terug te vinden zijn. Op alle social media heet hij the Dutch Sighthound.

Remus is ook nog een sportief en heeft een baan;
-Frisbee
-Rennen
-Assistentiehond
-Serieus blij-ei

Dus bij deze; de eerste foto van hoe hij nu is... en hopelijk vind iemand het leuk dit te volgen :')



Afbeelding

Afbeelding

Spoonwise

Berichten: 64
Geregistreerd: 30-08-12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 13:10

In September 2014 is Remus bij mij komen wonen!

Afbeelding

Hij is echter nog een aantal maanden door het leven gegaan als Hachiko omdat ik maar geen beslissing kon maken over zijn naam :')

Bij deze dus een aatal puppy fototjes, ik heb er heeeeeel erg veeeeelll dus roep maar voor meer!

Afbeelding

Ik had toen der tijd mijn fretje Mayawi nog, een tam wildkleur moertje welk ook mee liep aan de lijn en overal mee naar toe ging. Remus vond haar nogal wat, ze was ook een heel karakter, mensen die mij uit die tijd kennen, weten dat wel te bevestigen!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Remus de Windsprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:24

Oh wat leuk! Ik volg zeker :D
Ik ken het ras niet totdat ik het topic van otje zag. Zien er heel fijne honden uit! Alleen erg klein voor een windhondtype toch?

Wat houdt zijn job als assistentiehond in? Wordt hij opgeleid als blindegeleidehond (hoe schrijf je dat toch?)?

Spoonwise

Berichten: 64
Geregistreerd: 30-08-12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 13:29

Poekkie schreef:
Oh wat leuk! Ik volg zeker :D
Ik ken het ras niet totdat ik het topic van otje zag. Zien er heel fijne honden uit! Alleen erg klein voor een windhondtype toch?

Wat houdt zijn job als assistentiehond in? Wordt hij opgeleid als blindegeleidehond (hoe schrijf je dat toch?)?



Klopt, het zijn whippet-formaat honden, wat een kleiner type windhond is! Remus is ca 57cm hoog gok ik. Hij is de vader van Otje.

Remus is een assistentiehond, voor mij, hij is dus opgeleid en wel! Dit betekend dat hij dus werkt en een baan heeft :D

Spoonwise

Berichten: 64
Geregistreerd: 30-08-12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 14:39

Natuurlijk moest baby Remus ook mee naar stal, gezien ik bezig was met mijn paardenopleiding en het leven met een pup ook gewoon door gaat!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij mijn ouders op bezoek ontmoette hij onze oude hond, Thomas. Helaas is hij niet meer onder ons sinds een aantal jaren...


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook ontmoette hij iemand en haar whippet die geinteresseerd was in het ras, deze persoon is nu een vriendin van mij, en de hond die zij kocht van een andere vriendin van mij, is nu de moeder van Otje, de andere Windsprite die op Bokt de volgen is!

Afbeelding

En voor de rest nog wat fototjes voor de schattigheid

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Remus is meteen op jonge leeftijd veel gaan doen, natuurlijk met veel rust en slaapmogelijkheden tussendoor. Dit heeft hij altijd heel goed opgepakt, natuurlijk verschilt dit heel erg per pup. Hij kon ook super snel los en is altijd een erg energiek typje geweest die na 2 uurtjes weer rond stoof over het terrein waar hij zich dan ook maar weer bevond.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [VOLG] Remus de Windsprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 14:44

Oooooo <3

Die fotootjes voor de schattigheid kan je echt wel blijven plaatsen :j :)) Wat een prachthoofd...

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Remus de Windsprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:26

Oh wat schattig! <3

thequeensmum
Berichten: 3522
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Remus de Windsprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:28

Wat een heerlijk beest. Kende het ras niet tot Otje verscheen op bokt. Ik zit al twee jaar te wachten op een pup van een ander ras, dat wil gewoon niet zo goed lukken. Zou bijna switchen, maar denk dat de wachtlijsten voor een netjes gefokte Silken Windsprite ook niet kort zijn.
Denk ook dat ik onderhand wat te oud ben voor dit ras, maar ik volg en geniet.

mariettek

Berichten: 1687
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Re: [VOLG] Remus de Windsprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:35

Wat geweldig! Echt een prachtige hond. Als er nog eens een nestje van hem komt dan weet ik het wel <<)

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Remus de Windsprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:43

Wat een leukerdje <3 en wat een leuke combi vooral met jouw fretje!

Spoonwise

Berichten: 64
Geregistreerd: 30-08-12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 19:16

truus1957 schreef:
Wat een heerlijk beest. Kende het ras niet tot Otje verscheen op bokt. Ik zit al twee jaar te wachten op een pup van een ander ras, dat wil gewoon niet zo goed lukken. Zou bijna switchen, maar denk dat de wachtlijsten voor een netjes gefokte Silken Windsprite ook niet kort zijn.
Denk ook dat ik onderhand wat te oud ben voor dit ras, maar ik volg en geniet.


Te oud? Nee joh het zijn heerlijke hondjes, kan je niet te oud voor zijn in mijn beleving hahaha!
Echter zijn de wachtlijsten inderdaad ook lang ;) Als je geluk hebt is een fokker zo kritisch dat hij vele afwijst en je zo vrij vlot aan de beurt bent...

Solleke_Noah schreef:
Wat een leukerdje <3 en wat een leuke combi vooral met jouw fretje!


Aaah haha dankjewel! Helaas heb ik nu geen fretje(s) meer, maar Remus is er nog steeds gelukkig!

Spoonwise

Berichten: 64
Geregistreerd: 30-08-12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 19:29

Wat leuk dat er reacties zijn! :D Dan plaats ik meteen nog maar wat fototjes! Kan bijna door naar 2015, dit zijn allemaal nog 2014 fototjes, heb er hon-der-den...

Spelen in de tuin:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Als ik met de fiets moest.. moest er een oplossing komen. Maar meneer paste nog in de mand die ik eigenlijk voor Mawi (de fret) had!

Afbeelding


Op visite en spelen met andere Windsprites

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Naar het strand!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




Helaas was mijn vader per ongeluk (natuurlijk) op Chiko(Remus) zijn voetje gaan staan en zijn nageltje moest getrokken worden...

Afbeelding


Op bezoek bij mijn ouders (die aan het verbouwen waren, vandaar de kaalheid)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Dat was weer een hele lading fototjes van Remus zijn eerste halve jaar op deze wereldbol! Ik heb nog fotos van Kerst, oud en nieuw, Sinterklaas... Die bedoelingen :) Maar dat loopt denk in de volgende post over in 2015!
Oh en door de jaren heen worden de kiekjes ook beter van kwaliteit hoor _O-

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: [VOLG] Remus de Windsprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:44

Ahhhh en daar is eindelijk Remus :D ik zat er al op te wachten haha

Wat was hij schattig toen hij pup was.
Ik volg zeker !

Spoonwise

Berichten: 64
Geregistreerd: 30-08-12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 20:54

AfricanLady schreef:
Ahhhh en daar is eindelijk Remus :D ik zat er al op te wachten haha

Wat was hij schattig toen hij pup was.
Ik volg zeker !



Hahaha dankje!
Zal binnenkort weer wat fotos erop zetten, nu alleen maar druk druk druk druk...

Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:23

Remiiiii <3 m’n grote vriend!
Zo leuk dat je ook een volgtopic voor Reem gemaakt hebt! Ken z’n babyfoto’s wel maar zoooo leuk om ze dan toch nog een keer te zien <3

:*
Afbeelding
Met z’n dochter Otje :D (die ook een eigen topic heeft [BB-HK] [VOLG] Otje de Silken Windsprite)

Spoonwise

Berichten: 64
Geregistreerd: 30-08-12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-20 08:20

Oooh hier zijn trouwens wat babyfotos voor hij bij mij kwam wonen!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Spoonwise

Berichten: 64
Geregistreerd: 30-08-12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 11:20

Even recente fototjes! We zijn een paar daagjes naar het strand geweest en och dat vind hij zo mooi! Dus bij deze wat fototjes van mijn strand-man


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Hij vind lekker uitwaaien zo heerlijk op het strand! Nu zijn we weer thuis en gaan we weer lekker trainen :)

Slieke

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:37

Ik zie nu dit topic pas, maar kom héél graag mee volgen! Bij toeval kwam ik dit ras onlangs tegen, kende het eerst niet. Ikzelf heb nu een Jack Russell van 10,5 jaar en een Duitse Herder van 9,5 jaar. Wil heel graag nog één keer een pup opvoeden en ben me een beetje aan het oriënteren wat eventueel een 'opvolgertje' zou kunnen. Natuurlijk hoop ik dat dat nog jaren gaat duren, maar ik wil me goed inlezen in eventueel een ander ras. Ik ben op zoek naar een ras van middelmatige grootte, zeer sociaal en bij voorkeur heel actief, in voor lange wandelingen en fietstochten, een hondje dat heerlijk los mee kan rennen, maar ook heerlijk naast je op de bank komt liggen. Als ik de raskenmerken van de Silken Windsprite lees, dan zou dit hondje aan al mijn wensen voldoen. Ben dan ook heel benieuwd naar de ervaringen met dit ras. Ik zie dat jouw hondje heerlijk mee rent op het strand. Ikzelf woon vooral bij bossen in de buurt. Is dit ras ook makkelijk los te laten in de bossen of zijn ze snel geneigd om te gaan jagen? Uiteraard met de nodige aandacht en training daarvoor natuurlijk.