Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 24 [ 585 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!

 
Profiel   

Hele originele titel gezien dit niet de eerste keer is :+
In januari 2019 opende ik dit topic:
[BB-HK] [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!
waar Chicka drachtig was van haar eerste nestje.

Maar ik ben heeel blij om te kunnen melden dat Chicka in de laatste week van oktober haar 2e nestje mag verwachten! :D


[ img ]

[ img ]

Wij begonnen onze zoektocht naar een reu en kwamen uit bij een heel leuk reutje. Helaas wilde hij niet dekken. Dus begon de zoektocht naar een andere reu en besloot ik het over een andere boeg te gooien.
Chicka's vader is een reu geimporteerd uit Engeland en ik zou graag richting die lijn terug fokken. Maar ivm Covid/corona vond ik het niet verstandig om naar engeland te gaan om reutjes te bekijken en uit te kiezen en dan nogmaals terug voor een dekking.
Na veel stambomen uitpluizen kwam ik in Nederland bij bekenden van ons een reutje tegen uit die bloedlijn. En toevallig had ik die reu al eens gezien. Dus de stoute schoenen aangetrokken en de eigenaresse van de reu een berichtje gestuurd dat ik interesse had in Mike en of we eens af konden spreken zodat hun Chicka konden beoordelen en ik nog eens naar Mike kon kijken. Aangezien t al bijna een jaar geleden was dat ik hem gezien had en hij is nog een jonge reu. Hij was toen 2 jaar en inmiddels 3. Rond deze leeftijd veranderen ze nog behoorlijk.
Wij waren nog steeds helemaal weg van Mike en gelukkig zagen hun dezelfde verbeterpunten in Chicka als ik en denken we dat Mike dit zeker kan verbeteren.
Uiteraard zijn beide ouderdieren getest en vrij van L2-HGA, HC, ED en PL en HD-A

L2-HGA en HC is, zeker in NL, eigenlijk al niet meer te vinden in de stamboomhondjes. Dit zijn DNA testen.
PL is wel iets wat je regelmatig voorbij ziet komen. Maar gelukkig ook heel veel vrije hondjes. Voor ED geld t zelfde, helaas komt t wel eens voor. Maar ook hier vaker niet dan wel gelukkig.
HD is geen probleem in ons ras. Het komt echt wel eens voor. Maar omdat dit ras van nature makkelijk veel bespiering heeft merk je er over het algemeen weinig van. Baasjes niet maar hondjes ook niet. Maar uiteraard doe je je best om zo gezond mogelijk te fokken. En voor mij horen daar deze testen bij.

Dit jaar is Chicka's dochter,Djessey, ook getest ivm het komende nest van Chicka maar ook ivm een nestje voor haar zelf volgend jaar. Zij was uiteraard ook vrij van L2-HGA & HC (door vrije ouders), PL, ED en HD-A

Vandaag zit Chicka op dag 32 vanaf de 1e dekking geteld. Ze mag vanaf 25/26 oktober bevallen.
En via dit topic wil ik jullie laten mee kijken in de ontwikkeling van Chicka en haar pups. Net zoals in het vorige topic!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 08:14 



 
Profiel   

Om dan maar gelijk af te trappen:
Chicka's buikje op 30 dagen dracht, ze is behoorlijk dikker al dan de vorige keer. Dus ik hou mn hart vast. Mevrouw woog toen ipv 14,3 - 18,3 kg.
Ze is nu gestart op 13,8 kg en woog 14,5 kg gisteren op de weegschaal

[ img ]


Ze slaapt graag, speelt af en toe nog even met haar dochter. Gaat liever niet mee wandelen. Al lijkt ze t toch wel lekker te vinden als ik haar even mee neem. Maar t gaat allemaal wel wat trager. Ze heeft met vlagen HONGER en is sneller tevreden met even kauwen.
Haar melklijsten beginnen ook te ontwikkelen en ik heb gisteren puppybrok besteld.
Chicka krijgt KVV en Brok (net als onze andere honden) en vanaf volgende week dus puppybrok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 08:22 



 
Profiel   

Ik volg mee *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 08:55 



 
Profiel   

Via whatsapp, Bokt, facebook... Ik volg jullie puppy avontuur gezellig mee <3 *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 08:58 



 
Profiel   

Ik volg ook :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 09:00 



 
Profiel   

Leuk! :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 09:04 



 
Profiel   

Ah superleuk. Verwacht je dan uit deze combi alleen zwart (of heel donkergestroomd, geen idee hoe dat bij jullie ras zit)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 09:13 



 
Profiel   

Ik volg ook weer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 09:25 



 
Profiel   

Uiteraard zijn we erbij *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 09:25 



 
Profiel   

Jaa, wij volgen dit puppy avontuur ook op bokt *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 09:33 



 
Profiel   

He wat leuk gefeliciteerd. Ik bestel altijd hondensnacks bij jou. Verder niet zo actief op bokt. Maar ik volg je ook op facebook en instagram.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 09:39 



 
Profiel   

Ja leuk wij komen ook mee volgen. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 09:44 



 
Profiel   

eva1969 schreef
Ah superleuk. Verwacht je dan uit deze combi alleen zwart (of heel donkergestroomd, geen idee hoe dat bij jullie ras zit)?

Ik verwacht inderdaad vooral zwart/zwart brindle. met witte aftekeningen. Chicka had in het eerste nest veel wit, dit was met een reu met veel wit. En deze waren ook allemaal zwart/zwart brindle.

[ img ]
In dit komende nest verwacht ik minder wit aangezien de lijnen achter Mike weinig wit hebben. Mike heeft zelf ook maar een klein wit plekje op zn borst. Chicka op haar borst en tenen wit.


claudia85 schreef
He wat leuk gefeliciteerd. Ik bestel altijd hondensnacks bij jou. Verder niet zo actief op bokt. Maar ik volg je ook op facebook en instagram.

He leuk! Je naam herken ik van instagram! :D


Leuk zoveel volgers! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 10:00 



 
Profiel   

Mooie honden vind ik dit! Dat vorige nest ziet er ook zo lief uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 10:06 



 
Profiel   

Ymor schreef
Mooie honden vind ik dit! Dat vorige nest ziet er ook zo lief uit!

Ik heb ook wel een paar foto's van de pups van het eerste nest. 1 is echt net zn moeder. Maar ben er super tevreden mee. Allemaal hele fijne karakters en tot nu toe zover ik weet helemaal gezond.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 10:19 



 
Profiel   

Zo gaaf!! Ik heb er eentje in de puppycursus zitten echt zo'n leuk hondje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 10:21 



 
Profiel   

ohhh ik volg weer mee, ben zo blij voor jullie dat ze drachtig is <3 worden vast prachtige pups!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 10:46 



 
Profiel   

Leuk ik volg mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 10:51 



 
Profiel   

Jaaaa, ik heb stiekem je eerste nest ook gevolgd. Heel erg leuk, kan nu al niet wachten tot de kleintjes geboren zijn. Blijf maar lekker bolle buikjes foto’s maken <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 11:26 



 
Profiel   

Gefeliciteerd, wat leuk!
En heel toevallig, worden de pups rond mijn verjaardag verwacht. Zou bíjna denken dat het een teken is :D (als je niet al een wachtlijst had en ons huis vol is :P )

Ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 11:31 



 
Profiel   

Wijslander schreef
Gefeliciteerd, wat leuk!
En heel toevallig, worden de pups rond mijn verjaardag verwacht. Zou bíjna denken dat het een teken is :D (als je niet al een wachtlijst had en ons huis vol is :P )

Ik volg!

Hahaha wie weet maken we beide een plekje vrij? :')
Ik heb indd een lijst maar er haken altijd wel mensen af of niet genoeg pups(reu of teef) eerst maar eens alles safe in de kist hebben liggen en dan zijn ze puppymensjes weer aan de beurt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 12:00 



 
Profiel   

Inmiddels dag 34 vandaag!
Puppybrok is binnen en die gaat ze als extraatje al krijgen. Normaal krijgen ze sochtends ontbijt en voor t slapen gaan weer eten. Maar Chick geeft duidelijk aan dat ze savonds al honger heeft dus gaat ze een extra portie krijgen.

[ img ]

Gisteren lekker onder de massage deken!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 07:34 



 
Profiel   

Ja ja ja ik ga ook weer volgen <3 al doe ik dat op fb natuurlijk ook! Maar lees ook hier weer graag mee <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 07:58 



 
Profiel   

loez schreef
Ja ja ja ik ga ook weer volgen <3 al doe ik dat op fb natuurlijk ook! Maar lees ook hier weer graag mee <3

Op fb word je vanzelf volgespamd met foto's :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 08:04 



 
Profiel   

Hihihi. We voeren nog een keer hetzelfde brok ook _O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 08:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 24 [ 585 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen