Puppy Erbij 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-21 13:20

Even mn puppy spammen die braaf mee is naar de zaak en netjes moest wachten op der kluifje.

Afbeelding

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:31

Ohh die strik is zo gaaf <3 Mag ik heel brutaal vragen waar je die vandaan hebt? Ik kan alleen maar kleine strikken vinden :+

Knappe pup, ze wacht netjes <3

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-21 14:33

Ik geloof dat ie via ome ali kwam :')

Ik zal niet verklappen dat dat wachten 10 pogingen duurde :')

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 14:46

kiwiwitje schreef:
Even mn puppy spammen die braaf mee is naar de zaak en netjes moest wachten op der kluifje.

[ [url=m/RvSMIA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat strikje! <3

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-21 15:23

Bas vind hem vreselijk hahaha
Bas heeft pech :P

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 16:23

Bas moet zwijgen :P Staat prachtig! <3

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 16:33

xLaraaj schreef:
Bas moet zwijgen :P Staat prachtig! <3


Eens! :')

Eefsel2109

Berichten: 1110
Geregistreerd: 24-04-15

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 16:50

Jeetje wat wordt ze al groot!

Afbeelding
Jill lag er al, Maggie kwam er strak tegenaan liggen <3

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 17:13


kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-21 18:28

Haha ik vind dat ook dus doe lekker nu al t halsbandje af en toe om :P

Leuke foto eefsel!

Leuk KimD!!

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 10:08

KimD
Echt super tof die live stream! Kan niet wachten om het te volgen allemaal.

punjab
Jaaaa leuk dat je erbij bent gekomen! Zo zie je maar weer hoe snel we ineens dan een walkie gepland hebben he, leuk!

kiwi
Toffe strik idd! Staat leuk! Echt schattig haha.

Eefsel
Ik wilde toevallig idd nog eens naar Maggie vragen haha. Wat is ze ook hard gegroeid al, knappe meid!

--

Druk weekje voor ons. Met tussendoor puppy wandelingen inplannen, heb je zomaar ineens veel opstaan haha + wat we nog wel eens tegen komen of andere plannen die we maken xD

Maandag op de heide nog wat bekenden gezien en bij aangesloten. Dinsdag helaas niet kunnen lopen met Kim en de roedel :( krijg langzaam afkick verschijnselen dus ik hoop dat we voor Dana moet bevallen nog iets kunnen doen hahaha maar als het goed is as dinsdag samen met Punjab en Senna erbij ook!

Woensdag hebben we even met de pup van m'n schoonzus gelopen en dat ging op zich wel heel netjes met ze. Puppy lief lag wel 3x op de grond maar Arya brak wel een keer door nu en maakte indruk, dus erna hield Riley wel eens wat meer in en toonde wat meer respect naar dr, dus even wat strenger zijn heeft geholpen :') Verder hebben ze gewoon heel braaf en leuk gelopen samen.

Afbeelding

Gisteren heb ik met Kimmel en Koda een aanlijn rondje gelopen op een plek 14min hier vandaan die ik nog niet kende, en wauw wat was het daar mooi. Heb helaas echt niet veel foto's kunnen maken, dus daar moet ik echt eens voor terug hihi. Arya en Koda gingen heel fijn samen. Als Arya aangelijnd is, is ze toch al meteen een stuk minder spannend voor Koda en zo heeft hij heel goed kunnen wennen aan een wat grotere en vreemde hond, dus succes wandeling! Veeeeeel mensen en honden tegengekomen die Arya wel onwijs netjes negeerde allemaal, maar door alle prikkels, veel water om ons heen overal waar ze niet naartoe mocht, trok ze wel een groot deel van de wandeling als een malle. Maar goed; dat trekken komt ook wel goed als we weer vaker dit soort wandelingen doen. Ik was vooral heel blij met hoe netjes/rustig ze bleef met Koda, ook als hij haar even wat spannend vond en hoe netjes ze alles negeerde wat we tegenkwamen :) Dat trekken vind ik dan echt even minder erg in dit geval hihi. Maar wel iets waar we ook aandacht aan gaan blijven besteden. Als het goed is lopen we volgende week weer, dus kan ik het weer oppakken dan :)

Afbeelding

Vandaag zou ik eigenlijk met Oscar en Pietertje een rondje heide doen in de ochtend, maar dat heb ik toch afgezegd ivm de groepswandeling plannen van morgen op de loonse en drunense duinen en ik niet te veel wil vragen van d'r - we proberen wel wat meer te doen en grenzen op te zoeken om haar weer te laten wennen aan meer prikkels allemaal, maar ik moet wel zorgen dat we haar max grens voor blijven natuurlijk, anders wordt het er voor niemand leuker op haha. Vanavond nog even een kort rondje met de puppy en ivm het uitje morgen wil ik d'r de rest van de dag even rust geven. Ze was gisteravond bv. ook echt heel erg moe, dus ik denk dat ze het echt even nodig heeft om bij te tanken hihi.

Maar an zich met hoe alles verliep deze week so far, een fijne week voor ons. Wel blij mee na hoe rot ik me vorige week heb gevoeld.

_KimmeL
Berichten: 201
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: In 't Zuiden

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 12:39

Zoooo ik ben ook weer bijgelezen!

We hebben gisteren inderdaad een (verdacht zonnige) wandeling gemaakt met Curse en Arya rondom de meren hier in de buurt. Op de parkeerplaats heeft Koda haar nog even uitgeblaft*, maar toen die eenmaal doorhad dat er een lijn een vrouwtje aan vast zaten deze keer was het al snel goed. Naar mate de wandeling vorderde werd hij ook steeds relaxter, liep achter/naast haar en vond haar stiekem toch wel interessant (zie foto 4, waar die haar fluffy staart beinspecteerd haha). Dus denk dat we het goed aanpakken zo :D. Hij heeft ook niet gereageerd op tegenliggers, dus zeer positief dagje. Hij heeft nu ook instagram, een paar van jullie heb ik al gevonden via Curse (kooiker_koda).

*Koda heeft een paar slechte ervaringen gehad met grote/onstuimige honden, waardoor hij wat onzeker/reactief is naar deze specifieke groep (alles rustig, zelfde grote of kleiner = geweldig). Aangelijnd is het probleem ver weg, maar los is nog te spannend voor hem. We lopen dus specifiek ook alleen in aanlijngebied, helaas komen we geregeld gevalletje "hij doet niks hoor, komt even hoi zeggen" tegen, waardoor we weer een stap achteruit gaan :\. Proberen dus nu met bekende grote honden (aangelijnd) het vertrouwen wat terug te krijgen. Mocht iemand nog extra tips hebben, altijd welkom!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:53

Dexter heeft een super mooie nieuwe halsband gekregen van Mulanfordogs *\o/* Dexter is volgende maand jarig maar ik kon me niet inhouden _O- Dundy krijgt over een halfjaar wanneer hij jarig is een mooie oranje (als het baasje ik Mulan die dan weer voor me wil maken <<) )

Afbeelding

Afbeelding

NorwayFjord

Berichten: 3154
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 15:51

Kaus schreef:
Dexter heeft een super mooie nieuwe halsband gekregen van Mulanfordogs *\o/* Dexter is volgende maand jarig maar ik kon me niet inhouden _O- Dundy krijgt over een halfjaar wanneer hij jarig is een mooie oranje (als het baasje ik Mulan die dan weer voor me wil maken <<) )

[ [url=m/ZgLsS4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/I9wXnM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat wil ze <<) Het staat Dexter echt heel knap!

Hoi allemaal, Mulan en ik leven nog :+
Afbeelding

JesdaJinn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 17:55

Jaxx was afgelopen vrijdag jarig. Alweer 1 jaar.
Zaterdag zijn er heup, schouder en ellebogen foto's gemaakt. Op t eerste zicht zag het er goed uit. Nu worden ze doorgestuurd om beoordeeld te worden zodat het officieel vast staat.

Afbeelding
Jaxx z'n verjaardags foto

996981
Berichten: 9740
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 18:44

JesdaJinn schreef:
Jaxx was afgelopen vrijdag jarig. Alweer 1 jaar.
Zaterdag zijn er heup, schouder en ellebogen foto's gemaakt. Op t eerste zicht zag het er goed uit. Nu worden ze doorgestuurd om beoordeeld te worden zodat het officieel vast staat.

[ [url=m/as1uPb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jaxx z'n verjaardags foto

Gefeliciteerd! Ik denk te weten waar deze mooie foto gemaakt is :D

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-21 18:44

Gefeliciteerd! *\%/*

Oh wat luxe op 12 maanden ellebogen al op de foto!
Hier mag dat voor de officiële beoordeling niet jonger dan 18 maanden(ons ras)

JesdaJinn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 18:49

996981 schreef:
JesdaJinn schreef:
Jaxx was afgelopen vrijdag jarig. Alweer 1 jaar.
Zaterdag zijn er heup, schouder en ellebogen foto's gemaakt. Op t eerste zicht zag het er goed uit. Nu worden ze doorgestuurd om beoordeeld te worden zodat het officieel vast staat.

[ [url=m/as1uPb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jaxx z'n verjaardags foto

Gefeliciteerd! Ik denk te weten waar deze mooie foto gemaakt is :D


Waar dan :P

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 19:07

Gefeliciteerd en spannend de foto's.

fannetje

Berichten: 3550
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 20:20

JesdaJinn schreef:
Jaxx was afgelopen vrijdag jarig. Alweer 1 jaar.
Zaterdag zijn er heup, schouder en ellebogen foto's gemaakt. Op t eerste zicht zag het er goed uit. Nu worden ze doorgestuurd om beoordeeld te worden zodat het officieel vast staat.

[ [url=m/as1uPb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jaxx z'n verjaardags foto

Gefeliciteerd!

Kiwi, wat vreemd voor zo'n klein ras. Bij de flatcoat is het ook 12 maanden.

JesdaJinn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 20:38

Volgens mij is NL 18 maand maar ben weekend bij Zoe geweest en België is wel 12 maand.

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-21 20:53

fannetje schreef:
JesdaJinn schreef:
Jaxx was afgelopen vrijdag jarig. Alweer 1 jaar.
Zaterdag zijn er heup, schouder en ellebogen foto's gemaakt. Op t eerste zicht zag het er goed uit. Nu worden ze doorgestuurd om beoordeeld te worden zodat het officieel vast staat.

[ [url=m/as1uPb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jaxx z'n verjaardags foto

Gefeliciteerd!

Kiwi, wat vreemd voor zo'n klein ras. Bij de flatcoat is het ook 12 maanden.

Er zijn er maar een paar. De BC mag in NL ook pas op 18

Je hond moet voor het laten maken van ED-foto's minimaal 18 maanden zijn. Voor een aantal rassen geldt een minimumleeftijd van 12 maanden. Het gaat hierbij om de volgende rassen:

Golden Retriever
Labrador Retriever
Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Flatcoated Retriever
Chesapeake Bay Retriever
Duitse Herdershond
Rottweiler
Bouvier des Flandres


https://www.houdenvanhonden.nl/fokken-m ... dysplasie/

996981
Berichten: 9740
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:14

JesdaJinn schreef:
996981 schreef:

Gefeliciteerd! Ik denk te weten waar deze mooie foto gemaakt is :D


Waar dan :P

Dakhorst?

JesdaJinn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:24

996981 schreef:
Dakhorst?


Nope. Ook nog nooit van gehoord xD

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:47

Kimmel
Ging voor de 2e wandeling echt bizar snel goed al inderdaad. Denk dat het volledig aangelijnd houden van Arya vooral geholpen heeft nu voor Koda; dan gaat Arya lig ook niet snel proberen uit te dagen om te spelen enz en maakt ze minder snel kabaal omdat ze dat aan de lijn niet mag haha. Hij vond haar idd stiekem wel heel leuk al, maar af en toe wat spannend nog - maar komt vast goed met die 2 xD Leuk dat jullie ook op insta zitten idd!! Ik denk dat het aangelijnd wandelen wel al een goede eerste stap is met wennen idd; dan is er toch net wat sneller en meer rust bij alle honden. Arya is soms ook echt nog een jong ding en kan los dan toch ook nog eens willen uitdagen/spelen wat juist dan voor Koda nog te veel is nu. Ik ben benieuwd hoe Koda het gaat doen straks met die herder pup van je vriendin! Denk dat die wel al snel vriendjes gaan zijn!

Kaus
Mooie halsband idd!! Sharon maakt idd echt toffe dingen. Ik heb zelf momenteel bij een andere shop van iemand die ik uit het herder wereldje ‘ken’ een bestelling lopen voor een katoenen dip dye lijn. Ik kan het soms ook gewoon niet laten iets kopen voor de leuk en mooi, lol.

NorwayFjord
Ahh leuk om jullie weer even voorbij te zien flitsen! Weet je zeker dat Mulan nog leeft daar? Lollll

JesdaJinn
Nog gefeliciteerd met Jaxx! Tijd vliegt!

--

Hier even een rustig weekend gehad uiteindelijk. Besloten de meeting in Brabant met Arya even niet te doen omdat we toch een drukkere week hebben gehad als verwacht. Arya heeft alles heel goed gedaan, maar ik wilde haar grenzen niet opzoeken en er overheen gaan. Dus het plan was voor de gezelligheid zonder Arya mee naar de loonse en Drunense duinen, maar dat liep ook even anders van mijn kant omdat ik vrijdag een ruk nacht had en niet lekker was en me daardoor ook nog versliep zaterdag ochtend. Dus binnenkort als er wat nieuws gepland wordt, zorgen dat Arya en ik gewoon beiden van de partij gaan zijn haha.

As dinsdag komt punjab ons met Senna vergezellen op de heide als we ons rondje met Kim en de roedel lopen, dus dan kan ik een nieuwe poging wagen met nieuwe mensen uit het topic meeten haha en hopelijk dan snel met de rest ook een keer!! Even kijken hoe het loopt maar plan is om met Koda ook regelmatig te blijven wandelen; voor Arya ook fijn wel om zo aangelijnd te oefenen :) Leert ze ook veel van - en ik ook. En dan ook nog pup wandelingen tussendoor, dus dan is het alweer druk zat voor Arya komende week.

Gister en vandaag was ze ook bekaf en heeft ze echt veel rust ingehaald. Merk ik dan altijd goed aan d'r want dan ligt ze veel meer in de bench overdag haha. Dus denk achteraf gezien wel de goede beslissing geweest om haar vrijdag ochtend niet meer met Oscar en Pietertje te laten lopen en zaterdag de meeting ook niet. Erg jammer wel, maar dat komt er vast nog wel een keer van!!