Puppy Erbij 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meisie94

Berichten: 185
Geregistreerd: 09-07-14
Woonplaats: Mooie brabant

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 11:32

Zo gaaf!!!

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 09:29

Tof zeg!
Wist niet dat ze ook zulke echo’s bij honden maakte.
Echt heel tof <3

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 10:13

Wauw wat gaaf zeg die echo.

Wij zijn gisteren na een rit van 13 uur weer thuis gekomen. Zus en zwager daar de camper overgenomen en wij met de auto terug. Alle drie de hondjes zich goed gedragen en geen een x gehoord met zo lang rijden, zelfs puppe kind niet.

Ze vinden het maar raar weer thuis zijn. Haha.

Nog een fototje van toen zus haar honden gister ochtend aangekomen waren, voor vertrek foto met z'n alle. Afbeelding

En wij zijn echt op te mooie plekken geweest.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ga vanaf nu weer actief meelezen en reageren, had in Frankrijk en Spanje bar slecht internet en stonden alleen maar wild dus geen wifi etc

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-21 12:35

Ik ben opzoek naar;
Halsband, leer, liefst donkerbruin of zwart met messing sluitingen. Max 19 mm breed.

Iemand tips? :o

cursebreaker

Berichten: 11455
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:33

kiwiwitje schreef:
Ik ben opzoek naar;
Halsband, leer, liefst donkerbruin of zwart met messing sluitingen. Max 19 mm breed.

Iemand tips? :o


Ik heb een smallere zwarte simpele halsband van onze favo shop wat leren halsbanden en lijnen betreft: k-9world.nl

Ik heb daar de tractive aan hangen van Arya en heb m tijdens de fotoshoot gebruikt.
't is gewoon simpel leer, maar wel goede kwaliteit. Prima prijzen ook. Kan zo ff foto van onze halsband maken. Ik heb 'm in de winkel zelf gehaald, dus weet niet of ze alles echt online hebben staan, maar je kunt ze altijd een berichtje doen anders over wat mogelijk is :)

EDIT:
Dit is de onze. Is 19mm.
Is dus wel echt simpel en niet zo fancy afgewerkt leer als bv van Cooper & Quint.
Het is gewoon echt rechtoe rechtaan spul wat ze afleveren (al hebben ze wel ook andere kleuren en materialen ook en opties. Kunt ook dingen op maat laten maken en naar wens), maar wel super kwaliteit altijd vind ik.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 18-10-21 13:39, in het totaal 3 keer bewerkt

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:36

kiwiwitje schreef:
Ik ben opzoek naar;
Halsband, leer, liefst donkerbruin of zwart met messing sluitingen. Max 19 mm breed.

Iemand tips? :o


Cooper & Quint?

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-21 13:41

Ik ga even neuzen! Thanks! Ik zoek inderdaad wel een wat “luxere” uitstraling curse. :)

cursebreaker

Berichten: 11455
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:44

kiwiwitje schreef:
Ik ga even neuzen! Thanks! Ik zoek inderdaad wel een wat “luxere” uitstraling curse. :)


Dan is Cooper & Quint inderdaad een goede vind ik!
Die krijg je bij Willemijn in d'r shop, een donker bruine bv. - en ik heb een kortingscode voor je :j :D :o
Yes, ik ga gewoon schaamteloos promoten :o :')

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-21 13:46

cursebreaker schreef:
kiwiwitje schreef:
Ik ga even neuzen! Thanks! Ik zoek inderdaad wel een wat “luxere” uitstraling curse. :)


Dan is Cooper & Quint inderdaad een goede vind ik!
Die krijg je bij Willemijn in d'r shop, een donker bruine bv. - en ik heb een kortingscode voor je :j :D :o
Yes, ik ga gewoon schaamteloos promoten :o :')

Haha ik heb gekeken maar niet helemaal wat ik zoek. Al zijn ze wel heel mooi!

cursebreaker

Berichten: 11455
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:46

Marlis schreef:
Wauw wat gaaf zeg die echo.

Wij zijn gisteren na een rit van 13 uur weer thuis gekomen. Zus en zwager daar de camper overgenomen en wij met de auto terug. Alle drie de hondjes zich goed gedragen en geen een x gehoord met zo lang rijden, zelfs puppe kind niet.

Ze vinden het maar raar weer thuis zijn. Haha.

Nog een fototje van toen zus haar honden gister ochtend aangekomen waren, voor vertrek foto met z'n alle. [ [url=m/BhmJzx.jpg]Afbeelding[/url] ]

En wij zijn echt op te mooie plekken geweest.
[ [url=m/AO1Q7Y.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1EDxK1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vQ5g1E.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zCmidr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/H1BquP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7PBMoR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Vlt1z9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9wSksC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BuvFFI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ga vanaf nu weer actief meelezen en reageren, had in Frankrijk en Spanje bar slecht internet en stonden alleen maar wild dus geen wifi etc


Wat een geweldige foto's! <3
Ziet er uit alsof het idd een heerlijke vakantie was <3

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 16:47

Ik zou het verder ook niet weten Kiwi.

Ik loop met Cody tegen een probleem aan waarvan ik even echt niet meer weet hoe er mee om te gaan. Het deed zich eerst alleen voor in het bos langs Ouwehand Dierenpark. Te hoogte van het beren/wolven verblijf wordt Cody erg angstig. Cody is bang voor alle dieren die groter zijn dan hij. Bij honden snuffelt die even en dan is het goed. Als hij angstig is of ergens van schrikt zet hij het op een lopen, hij luistert dan niet meer en komt niet meer naar mij terug als ik voor hem in een 'eng' gebied sta. Momenteel zie ik de signalen op tijd waardoor ik hem tijdig kan aanlijnen.
Vandaag waren we in het bos in Ede. Ergens achterin het bos stopt Cody ineens. Ik zie aan hem dat hetzelfde gebeurd als in het andere bos waarop ik hem aan lijn. Hij zet het op een lopen aan de riem. Ontzettend trekken en staart tussen zijn achterpoten (hetzelfde als in andere bos, alleen dit keer iets meer). Sommige stukken weigerde die mee te lopen. Waar die zo bang van werd/was, geen idee... ik denk dat die toch wilde dieren heeft geroken ofzo. Na een kilometer aan de riem ontspande die weer en konden we de wandeling weer relax voortzetten. Echter is een kilometer best lang als je een gigantisch trekkende angstige hond hebt terwijl het bij jezelf van de week in de rug is geschoten. Ik heb echt van alles geprobeerd tijdens zijn angst: Oefeningen om hem af te leiden, laten volgen met snoepjes. Tussendoor laten zitten etc. vanwege het trekken, Kort gehouden, hem langer gelaten en zelf laten lopen, corrigeren en uiteindelijk helaas uit onmacht boos geworden. We zijn er doorheen gekomen maar ik ben bang dat we hier vaker mee te maken gaan krijgen. Wat zouden we nog meer kunnen doen als Cody weer zo angstig is?

Open gebieden kan die goed overzien en vindt die echt heerlijk om rond te kijken
Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11455
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 17:03

ahh, Wat rot zo Kim :(
Denk niet dat ik hier echt veel nuttige tips voor heb.
Kan me idd wel voorstellen dat de geuren van de wolven/beren intens kunnen zijn.
Misschien dat hij dat idd dan gaat linken aan andere wild-geuren op andere plekken en dat het dan snel van kwaad tot erger gaat.

Misschien voor nu in ieder geval even alleen op wat meer vertrouwd terrein lopen en idd op open plekken waar hij wel zonder problemen los kan. En dan op de andere plekken alleen aangelijnd even terwijl je probeert hierop te trainen. Maar het is idd zo lastig als ze op zo'n momenten echt niet bereikbaar zijn. Eigenlijk kun je dan ook gewoon niks behalve uit de situatie gaan. En dan zul je idd moeten gaan opzoeken waar de grenzen liggen en stapje voor stapje de grenzen gaan verleggen weer. Kijken waar het punt is wanneer het teveel wordt voor 'm en dat voor zijn en stoppen.

Voor jou misschien handig om een heupgordel te gebruiken als je gaat oefenen op zulke plekken straks waar je weet dat hij dit zou kunnen gaan doen? Dat als hij zo flink gaat trekken je het beter kunt opvangen? Dan raak je zelf ook wat minder snel gefrustreerd denk ik. Maar ugh ja ik kan me er wel wat bij voorstellen in je schoenen te staan zo. Niet leuk :( Ik heb helaas geen echte tips, maar hopelijk een aantal anderen hier wel, waar je wat mee kunt! succes!!

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 17:10

Het bos bij ouwehand gaan we al even niet meer heen hierdoor. Maar vandaag waren we in een gebied die ik ook nog niet kende en gebeurde het echt een heel stuk, diep in het bos. Het ontstaat echt ineens en er uit stappen lukt niet aangezien Cody zich echt een tijd niet meer kan ontspannen, welke kant we ook op gaan. Hij is inderdaad totaal onbereikbaar..

Ik heb een erg zwakke nek/rug en ik ben altijd bang dat met een heupgordel ik hier meer last van krijg, of is mijn gedachte hier verkeerd bij?

cursebreaker

Berichten: 11455
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 17:13

Hmm ja dan kan de gordel misschien ook wel juist niet handig zijn, als hij er echt heftig in hangt. Als je 'm zo vast hebt aan de lijn kun je je er wel nog op voorbereiden. Met de gordel en een bungee lijn kun je toch wel wat klappen krijgen - ik vind 'm zelf juist wel fijn om op te vangen, maar ik denk dat als je echt last van je rug en nek hebt het misschien ook wel averechts kan werken. En uiteindelijk is het natuurlijk ook geen oplossing, maar misschien dat het jou wat zou helpen idd.

Wat doet hij als je echt stil blijft staan op de plek waar het ontstaat? komt er een punt dat hij dan rustiger wordt ook of blijft hij echt in die flight modus zitten? Maar heel poedersuiker als het idd nu op andere plekken zo uit het niks gebeurd, want dat onvoorspelbare gedrag is wel heel lastig op te anticiperen dan, of ja beter gezegd; niet eigenlijk, behalve hem overal aan de lijn gaan houden. Ben je al eens met vertrouwde honden naar het bos bij Ouwehand geweest? hoe doet hij dan bv in de groep? Hetzelfde?

Als het idd eens alleen DAT bos was nog tot daar aan toe, maar als het idd ook op andere plekken gaat gebeuren is het wel echt een lastig iets ja, dus begrijpelijk dat je er iets mee wilt doen. Denk zelfs dat het misschien geen kwaad kan om met een therapeut aan de slag te gaan al, voor je op een punt komt dat het echt steeds sneller gaat gebeuren ook op andere plekken.

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 17:49

Hij gaat zitten als ik dat van hem vraag en stilstaan, maar hij blijft in flight modus. Ik krijg de focus dan niet van hem, wat ik ook doe.

Met vertrouwde honden vertoont hij hetzelfde gedrag. Het zijn maar kleine stukjes waarop die dit doet waardoor ik hem als hij ontspannen is wel los durf te laten. Momenteel zie ik als het begint te gebeuren en lijn ik hem meteen aan, tijd om hem af te leiden ofzo heb ik in de keren dat het gebeurd nog niet gehad of is niet gelukt. En na een stukje is zijn angst ook weer volledig verdwenen

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 18:06

Ik heb dit heel lang gehad met Dundy omdat die op deze angstige manier als pup van 5 maand oud bij mij kwam. Maar die reageerde dus op alles met deze manier. Staart strak tussen de poten, geen oog meer voor baasje en alleen maar blind willen rennen. Belangrijkste wat ik daarbij heb ervaren is om de hond weer uit de situatie te halen en vooral niet te overspoelen met angst. Voorbeeld van Dundy, extreme angst voor skateboarders. Kwam ik die dus ergens tegen op een hoekje en overstroomde hij van angst, dan liepen we gewoon weer terug en daarna zocht ik weer contact met hem. Dat heeft niks te maken met toegeven of de hond laten winnen. Maar op het punt dat de hond in zó'n angst zit, gaan ze niks meer leren. Pas als je de hond weer kan bereiken heeft het zin om verder te gaan met je training.

Kan je op zo'n moment niet uit de situatie omdat je wel door moet lopen? Dan zou ik ook gewoon doorlopen en vooral niet langzamer gaan omdat je per se wil dat de hond gaat zitten of zo, daar bereik je niks mee.

Ik kwam er toevallig deze foto van tegen laatst:
Afbeelding

KimD

Berichten: 20415
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 18:07

Een hond die bang is, is moeilijk te bereiken en soms is de vraag of je dat moet willen. Soms is het beste wat je kunt doen steun bieden en het daarbij laten.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 18:36

@kiimm_: vervelend zeg die situatie van Cody, hier geen tips.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 18:55

Ik vind de halsbanden van dogshome altijd heel fijn!

cursebreaker

Berichten: 11455
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 19:01

Kaus schreef:
Ik kwam er toevallig deze foto van tegen laatst:
[ [url=m/F1ffUk.png]Afbeelding[/url] ]


Haha ja deze is wel spot-on.
Even op mezelf betrekkend: Ik heb een IMMENS grote angst aan spinnen - ook naalden overigens - en heb via de dierenambulance op een event een paar jaar terug een tarantula op m'n hand gehad... Dat vond ik ZO'N gave ervaring en heel erg tof moet ik zeggen. Maar bij elke andere fiets huisspin sta ik gewoon weer te gillen hoor :') :') :')

Jamiefris

Berichten: 885
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 20:25

Na een aantal dagen meelezen. Komen wij ons ook melden. Sinds vorige week maandag zijn wij eigenaar van Puck een leuke kruising Engelse Stafford X ???
Op dit moment bijna 10 weken oud. We voeren haar Energique vlees (omdat ze dit al kreeg) nu vindt ik vlees een gedoe en gaan we na deze zak toch overstappen op brok.

Afbeelding

Afbeelding

Ik vroeg mij af of jullie ook ervaring hebben met ontwormen met het middel Nexgard Spectra?

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-21 20:35

Oef een kruising stafford. Ben benieuwd hoe die uitgroeit. Je kan altijd eens een embark test aanvragen zodat je weet wat ze qua ras is.
Qua ontwormen: wij gebruiken milbemax.

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 21:30

Kim van Cody, als ze zo in de paniek schieten is er niets mee te beginnen. Een heupgordel is dan wel aan te raden, want dan kan je tegenhangen met je hele gewicht. Ik gebruik de heupgordel nu vrij fanatiek aangezien de vuurwerk klappen er weer aan zitten te komen. Jip schiet dan in dezelfde paniek en is niet te houden. Ik merk wel nu ik de cbd olie weer tevoorschijn heb getoverd, dat die thuis goed werkt. Ik wilde hem nu op wandelingen ook standaard meenemen, om eventueel te kunnen geven mocht dit nodig zijn.

Jamiefris, dat lijkt wel een kruising met een klein ras erin.


Wij hadden vandaag echt wel een top wandeling - not.

Wij waren bijna aan het einde van onze wandeling (Waren op onze standaard losloopgebied Preekhil, dat is bijna letterlijk onze achtertuin.) Jip was echt onwijs goed aan het luisteren en had fijn gespeeld met een enorme Duitse Dog en nog een pup. Zijn emmer was daardoor wel aardig vol, maar goed maar we waren al bijna bij het hek en de auto.
Ik zie in de verte een echtpaar aan komen lopen, duidelijk toeristen want ik ken vrijwel iedereen die op dat gebied gaat lopen. Zodra hun hond (poedel kleine versie) Jip in het oog kreeg begon deze als een idioot in de lijn te hangen, te blaffen. No big deal, want ondertussen had ik de ruimte tussen ons vergroot, omdat dit nog een grote trigger is voor Jip. En ik moet zeggen hij deed het echt heel erg goed, geen geblaf en getrek totdat de hond echt bij ons was.

Op de een of andere manier is deze hond losgekomen van de lijn (gebroken of losgeklikt?) en rent hij als een bezetene op Jip af. Alle signalen gaven foute boel aan. Ik probeerde er nu tussen te staan tussen Jip en deze hond, maar dit mislukte en deze hond las Jip zijn signalen overduidelijk niet. Jip gaf duidelijk aan dat dit niet tof vond, totdat ik hem niet meer kon houden en hij dus die poedel beet.

Getver. Dit had ik niet zien aankomen. Het echtpaar werd behoorlijk boos op mij en Jip. Godzijdank zat was er geen bloed te bekennen, maar ze gingen wel naar de DA. En aangezien het na sluitingstijd was, mogen ze naar Dord of naar Rijswijk aangezien we hier geen spoeddienst meer hebben op het eiland. Ze wilden mijn gegevens hebben, opzich best logisch. Ik hoop alleen niet dat ze de rekening gaan sturen, want die ga ik niet betalen. :Y)

Voor degenen die Jip kennen, weten dat hij een enorme kroelkont is en er geen greintje kwaad in zit. Als hij afgesnauwd word door een andere hond dan komt hij daar niet bij in de buurt, ask KimD maar _O-

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 22:15

Pff wat een onzin CupCakes! Je onderzoekt toch sowieso eerst je hond voordat je naar de DA gaat :roll: En als hun hond losschiet en Jip zit nog vast heb jij volgens mij geen enkele schuld. Vind het al lief dat je je gegevens hebt gegeven _O-

Welkom Jamiefris! Leuke pup! Hoe kan je niet weten waarmee ze gemixt is? Heb je de ouders wel gezien?

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 22:39

Dankje voor je uitleg Kaus. Mocht het weer voorkomen ga ik het terug lopen toch proberen!

Ik ga me eens verdiepen in een heupgordel. Welke raden jullie aan?

Welkom Jamiefris!

Cupcakes, Jip en een andere hond bijten? Dan moet de situatie wel heel bont zijn geweest inderdaad. Jip de knuffelkont inderdaad. Wat een bizar verhaal.. Je bent lief geweest om je gegevens achter te laten, maar betalen voor een dierenarts rekening zou ik ook niet doen inderdaad. Iets met je verantwoordelijk nemen is wat veel mensen missen, vooral wijzen naar anderen..