Puppy Erbij 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 12:51

Roetsj heeft dat met een Sint Bernard die in de buurt woont. Hij heeft ooit 1 x geblaft naar haar en sindsdien, als ze hem maar ruikt, gaat ze in standje opwinding. Ze is normaal zo zacht en lief, maar dan een echte bitch.
Cupcakes, wat betreft die angst, bij Roetsj helpen de aroma therapie druppels van Dierenopppas Amersfoort heel goed ( en je wordt er zelf ook ontspannen van, als je ze op een doekje smeert en bij je in de buurt heb liggen <<) )

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 12:59

Ik ben blij te horen dat ik niet de enige hond heb met een paar duidelijk aversies haha.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:01

Sorry voor de teckel boom :D
Net zoiets als een babyboom

Heerlijk gewandeld vandaag. Op het einde ging mevrouw alleen op een hond af en kwam terug maar zag een paaltje over het hoofd, loopt ze vol met d'r schouder tegen paaltje aan. Op d'r mega zieligst lopen janken. 5 meter verder springt ze al weer vrolijk rond. Bij mij geroepen, koekje d'r in en doei zei ze, weer spelen met d'r vriendinnen.
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 13:09

Tot nu toe niet op 1 specifieke hond maar iets met doodles en poedels wel.

En sinds vandaag staat de indoor pet toilet in de ren:
Afbeelding
Incl de eerste plasjes erop.

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 14:51

fannetje schreef:
Cupcakes, wat betreft die angst, bij Roetsj helpen de aroma therapie druppels van Dierenopppas Amersfoort heel goed ( en je wordt er zelf ook ontspannen van, als je ze op een doekje smeert en bij je in de buurt heb liggen <<) )


Zulke druppels moet ik zelf hebben _O-

Kiwi Dat gaat ineens echt hard!

Yoshi Heerlijk gewandeld zo te zien!


Update over de medicatie;
Jip is nu hyper de piep geworden van deze pilletjes, dat was hij gelukkig van zich zelf nog niet _O-
Vrijdag maar even met de DA overleggen of we deze mogen blijven geven tot oud/nieuw. Ik had namelijk ergens gelezen dat dat niet al te bevorderlijk was voor hun lijf.

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:01

Fijn dat de pups het al gebruiken kiwi!!

En skippy
Ik vind het ook wel logisch aan de ene kant. Het is ook niet reeël om te denken en vinden dat de honden elkaar allemaal maar moeten mogen. Zo vinden wij ook niet elk persoon leuk en ook bij andere dieren zie je duidelijke gedragingen omtrent of ze een ander wel leuk vinden of niet. En ook al voed je ze goed op en lopen ze normaal netjes aan de lijn... ook de nette opgevoede honden kunnen een trigger wel eens niet negeren haha. Maar het is voor ons soms vooral lastig met wandelen dan hihi. Wel interessant om te zien, ook van andere verhalen hier, dat het idd meestal dezelfde individuen zijn die dan zoiets losmaken in je hond. Hier in de wijk loopt een boxer waar Arya ook 8/10 naar blaft, terwijl ze normaal andere honden zo goed als negeert hier in de wijk - zo wordt ze elke dag constant uitgeblaffen door kleine hondjes bv en dat interesseert d'r dan weer niks. Maar bij die hond wordt ze gewoon om de een of andere reden heel erg getriggerd en bij een enkele grotere hond die haar kort passeert en ook flipt naar d'r wil ze dan ook nog wel eens reageren. Die weet ze dan eerst te negeren maar soms reageert ze dan toch een keer erop door terug te blaffen (wat ik me nog kan voorstellen als zo'n hond IN YOUR FACE begint te flippen), maar stopt dan wel als een van ons dat zegt. Maar die boxer triggert haar dus ook heel erg. Zo stom haha.

Jeanine
Auw, arme Yoshi. Wat leuk zo die brug op dat water!

Cupcakes
Succes met je hypere Jip nu - just your luck dat het je al hypere hond nog meer hyper maakt :'). Maar wel heel fijn dat de medicatie 'm iig alweer wat rust in het koppie hebben kunnen geven :knuffel: Idd even overleggen maar met je DA. Dan zou ik kijken of er een alternatief is wat wel langer gegeven kan worden of alsnog starten met supplementen en dat spul van de DA rond de jaarwisseling weer gaan gebruiken bv., als dat samen gegeven mag worden.

---

Hier nu dag 5 na de operatie en de wond is gelukkig rustig en er beginnen hier en daar al stukjes korst aan te komen, dus dat is fijn. Maar ik wacht tot zeker wel dag 8 voor we weer wat meer gaan lopen - dat is momenteel dus gewoon nog minimaal omdat ze best een flinke snee heeft. Mevrouw heeft al ruim 2 dagen d'r normale energie niveau terug, dus het is nog even scheids rechteren af en toe en de bench nog even inzetten met momenten om d'r even rustig te houden hihi. We doen braingames tussendoor - en ze is daar momenteel erg enthousiast mee omdat ze gewoon veel energie heeft - en Sansa is d'r soms flink aan't uitdagen wat natuurlijk moeilijk te negeren is voor d'r. Maar het gros van de dag ligt ze over 't algemeen wel gewoon rustig en de bank gaat ze ook rustig op en af dus dat is ook geen probleem. Tot nu toe is het me dus gelukkig reuze meegevallen al zullen sommigen hier uit het topic zichzelf wel kunnen verwensen dat we elkaar op Whatsapp hebben :') :') :') :')

Vandaag begonnen met stap 1 van het puur vuurwerkplan, dus eens kijken hoe dat gaat als we een paar weken verder zijn. Ze reageert steeds heftiger op kleinere knallen ook al en is heel moeilijk rustig te krijgen. Ze ligt echt lang te hijgen en te trillen, dus ik vind deze nieuwe ontwikkeling echt heel erg K*T. We gaan dus ook nog even zo'n Thundershirt in huis halen en ik hoop dat dat icm de PUUR producten genoeg gaat zijn om de decembermaand door te komen pff.

M'n Gremlin (Ik maak liever momenteel geen foto's van d'r. Kijk toch hoe ze uitziet, ugly duckling hihi -O- :')) zegt HOIIII

Afbeelding

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:17


Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 16:24

Ah de kiwi-puppies worden al echte fotomodelletjes, ik weet er niks van maar vindt blauw echt <3

Wat een toffe pup die Zack, en mooie foto's!

Heel sneu voor Jip, jammer dat deze medicatie averechts lijkt te werken.

JesdaJinn ahw ze zijn allebei vreselijk leuk, als ik puur op foto moest kiezen ging ik voor mrGreen, maar weet niet waarom. Hoe gaat ie heten of ben je daar nog niet uit?

Hier al een paar weken mannen aan het dak aan het werken, hoop geklop en getimmer, gebonk en luidruchtige stemmen, heb Penny de corgi maar even op de zylkene gezet want die bleef maar aanslaan. Maakte wel echt heel veel verschil dus ik hoopte dat ze ook niet meer zo druk zou reageren als er mensen binnenkomen hier, maar helaas :D . Zo moeilijk te trainen dat, het is hier nogal de zoete inval en ze is er in haar ogen zo vaak voor beloond met aandacht als ik het niet vóór kon zijn. En honden trainen lukt nog wel, maar mensen.... :\

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 17:30

Karina schreef:
JesdaJinn ahw ze zijn allebei vreselijk leuk, als ik puur op foto moest kiezen ging ik voor mrGreen, maar weet niet waarom. Hoe gaat ie heten of ben je daar nog niet uit?


Zijn naam wordt Jaxx :D

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 18:05

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even een vette ego post :D
Zo paar foto's van vrijdag

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 18:11

Mooie foto’s!

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 18:27

Wat een mooie foto's van Yoshi. <3

Fijn dat het kijkt aan te slaan bij Jip.

Zag ook toch nog wel een hele leuke gremlin voorbij komen.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 07:30

Gefeliciteerd Muiz! *\o/*

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:16

Mijn 'ik hou niet van regen' hond, is nu al een half uur in de stromende regen in de tuin aan het rondscharrelen. Zou hij nog een keer een Hollandse Hond worden na 4,5 jaar? :Y)

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:46

Wie weet Skippy *\o/*

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:52

Haha Skippy01 nou Senna is een echte Hollandse maar hou helemaal niet van debregen. :+

Maar gelukkig hier geen regen gehad enkel wat mist.

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:15

Een camera is niet altijd prettig :+ Cody is even 2 uurtjes alleen thuis wat hij prima kan, nu kijk ik op de camera en zie ik dat hij een dramatisch moment heeft, mijn hart breekt.. :\

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:19

Ach jeetje Kim :knuffel: Kan je hem niet eventueel gerust stellen via de camera? Dat deden wij bij Jip als hij even een dip had

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:27

CupCakes_ schreef:
Ach jeetje Kim :knuffel: Kan je hem niet eventueel gerust stellen via de camera? Dat deden wij bij Jip als hij even een dip had


Ik ben bang dat die dan nog meer gaat piepen. Ik ga dat een keer uitproberen als ik niet lang daarna thuis kom. Vindt het zo sneu als die daarvan nog meer over zijn toeren raakt..

Zijn dramatische moment was maar even, nu ligt die te slapen :o

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:42

Ik vind soms zo'n camera ook lastiger dan dat het fijn is. Als je ze dan ziet janken breekt je hart, soms weet je dat dan liever niet :(:) Maar ja, dat is juist de reden waarom ik 'm heb.

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:59

Kaus, zocht je nog een extra hond? :Y)
Staat een Australian Cattledog op Herplaatsing Honden in Nederland.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:21

Wat een leuk beest! Weinig mis mee zo te lezen, typische cattle dog. Maar wordt wel erg krap hier :=

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:24

Ik vind dat juist het fijne aan de camera's, dan weet ik dat ik actie moet ondernemen. Of in het ergste geval naar huis moet.

Zo zagen wij op de camera's ook het 'ongeluk' van Harvey gebeuren toen hij nog een pup was waardoor ik met vijf minuten hier binnen stond en hem heb kunnen helpen. Ik wil niet weten wat het arme dier had gehad of gedaan als hij daadwerkelijk langer had vast gezeten.

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 08:51

Zijn er hier mensen die Wolf of wilderness voeren? Ik heb een zak van 12 kg in de aanbieding. Deze ligt te verstoffen sinds we zijn overgestapt op vers :+

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 08:54

Goed bezig Skippy, lekker in de regen!

Aahh Kim dat is wel sneu!

KimD dat is wel fijn dat je otijd thuis kan zijn dan!

Ik heb vannacht, omdat mevrouw moest pissen en gekotst had een kentucky deken besteld :o scheelde mij nu teveel geld...
Denk dat de kip geen succes was waar ze een paar stukje van gehad heeft uit de salade... Want heb Dr zelf ook last van :o